Skocz do zawartości

Miniładowarka sam [Połączone]


Gość Profil usunięty

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Klawiatura się zepsuła? Same byki, merytorycznie ok.

Dzięki po takiej opini to lepiej nic nie wyjaśniać

 

Dzięki po takiej opini to lepiej nic nie wyjaśniać

Proesor się znalazł

Gość Profil usunięty
Opublikowano

tutaj jest filmik

ale to stan surowy tej ładowarki teraz już jest pomalowana tylko niemam czym zdjęć zrobić a i jeszcze jedno dałoby się do niej zrobić jakąś kosiarkę hydrauliczną do koszenia chwastów w międzyrzędziach chodzi mi głównie jak dobrac silnik hydrauliczny zeby miał wystarczająco obrotów i siły zeby zakręcic nozami kosiarki
Opublikowano

No kolego widać że się postarałeś , dobra robota życzę zadowolenia i radości z pracy tą maszyną

Marzy mi się też taka ale nie mam czasu aby się wźąć za ten temat

Rób to co robisz dalej ,bo dobże ci to wychodzi

A z jakich okolic podlaskiego jesteś ja z okloic Siemiatycz

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Dzięki a jestem z okolic Suwałk

Opublikowano

tutaj jest filmik

ale to stan surowy tej ładowarki teraz już jest pomalowana tylko niemam czym zdjęć zrobić a i jeszcze jedno dałoby się do niej zrobić jakąś kosiarkę hydrauliczną do koszenia chwastów w międzyrzędziach chodzi mi głównie jak dobrac silnik hydrauliczny zeby miał wystarczająco obrotów i siły zeby zakręcic nozami kosiarki

Na średnich obrotach silnika włóż wąż ten co masz na maszcie [oczywiscie bez szybkozłącza ]do naczynia i sprawdż ile wyleci przez 10 sekund póżniej te litry razy 6 i .masz wydajność na minute.Tesz myśle o hydromotorze który miałby napędzać mieszadło do gnojowicy

Opublikowano

Kiedy po raz pierwszy zobaczyłem ładowarkę kolegi @gintek od razu pomyślałem, że muszę zrobić coś podobnego, tak więc mam pytanie odnośnie dyfrów:

Czy dyfry ostatecznie skróciłeś w zakładzie, czy samemu?

Sam mam dwa dyfry z żuka i myślę, że najtańszym wyjściem i możliwym do wykonanie przeze mnie jest: uciąć półośkę przy piaście, zatoczyć częściowo na konus, a samą końcówkę przegwintować, w środku piasty wywiercić otwór i także od wewnętrznej strony zatoczyć stożek, zrobić kanał na klina, następnie spasować półośkę do piasty i docisnąć śrubą od zewnętrznej strony piasty.

Podobny patent był w Warszawach, co o tym sądzicie?

Gość Profil usunięty
Opublikowano

ja skracałem w zakładzie fakt troche kosztowało ale zrobili to bardzo dobze jak przywiozłem je to zaraz i były zamontowane w obudowach twój pomysł moze i tańszy ale bardziej pracochłonny a w tym czasie mozna zrobić wiele innych rzeczy bo roboty przytym to jest niemało

Opublikowano (edytowane)

Fakt, jak się nad tym zastanowiłem też oddałem do zakładu półośki. Próbowaliśmy też rozwiercić te otwory przy obudowie mostu gdzie jest zespawana pochwa, ale sam spaw jest niesamowicie twardy udało się wywiercić otwór 8mm wiertłem kobaltowym i szerzej się nie da. Prawdopodobnie trzeba będzie obciąć przy obudowie i zobaczyć co się da zrobić dalej. Odnośnie ramy: mam sporo profili stalowych 10x5 tylko nie wiem czy nie byłyby one za słabe. Myślę także żeby wykorzystać przegub z wału napędowego z jakiegoś samochodu (mam z Liaza) jak myślisz czy nie okaże się to za słabe?

Edytowane przez u1212
Opublikowano

Fakt, jak się nad tym zastanowiłem też oddałem do zakładu półośki. Próbowaliśmy też rozwiercić te otwory przy obudowie mostu gdzie jest zespawana pochwa, ale sam spaw jest niesamowicie twardy udało się wywiercić otwór 8mm wiertłem kobaltowym i szerzej się nie da. Prawdopodobnie trzeba będzie obciąć przy obudowie i zobaczyć co się da zrobić dalej. Odnośnie ramy: mam sporo profili stalowych 10x5 tylko nie wiem czy nie byłyby one za słabe. Myślę także żeby wykorzystać przegub z wału napędowego z jakiegoś samochodu (mam z Liaza) jak myślisz czy nie okaże się to za słabe?

Wycina się rure na środku po 25 cm nie przy obudowie .Dotacza sie tuleje wierci się w niej 6 otworów po 3 na końcach.Tuleja musi być spasowana ciasno ale ta żeby po nagrzaniu do czerwona weszła.Po zaspawaniu otworuw i końcówek uzyskamy obudowe o szerokości 1 metra

Gość Profil usunięty
Opublikowano (edytowane)

Żadnych przekładni zwalniających nie dawałem i prędkość jest prawie idealna

Edytowane przez milanreal1
Opublikowano (edytowane)

Czyli mogło by być trochę wolniej?

 

Napęd na tylni most masz puszczony łańcuchem?

 

Mógłbyś porobić dokładne fotki przegubów i wałów napędowych?

Edytowane przez SipmaZ224
Gość Profil usunięty
Opublikowano

sorki że tak póżno odpisuje co do szybkośći wsteczny mógłby być szybszay tak napęd na tylną oś jest puszczony łańcuchem

Opublikowano

planuje wykonanie łądowareczki z silnikiem od gleboryzarki do tego jakaś poppa hydrauliczna do odsługi pod/opuszczanie a druga pompa hydrauliczna od jazdy napedzajaca silnik hydrauliczny i co do układu skretnego nie wiem jak to zrobić na orbitrolu aby jechac podnosic i skrecac jednocześnie badz jechac i skrecac czy musze wowczas założuc 3pompy hydrauliczne i czy silnik spalinowy 6km da rady z tymi pompami.

A co do osi to myslalem nad ośką od rozsiewacza KOSa naped odbywał by sie z silnika hydraulicznego na to koło i naped na kołą jazda za pomoca rozdzielaczya tył przód prosiłbym o pomoc

Opublikowano

Ja też rozważałem zaczęcie takiej ładowarki ale na razie się wstrzymuję, jednak co do pomp to wystarczyła by jedna dobra pompa i wtedy dać dzielnik strumienie żeby wspomaganie było zasilane jako pierwsze i miało zawsze olej nawet przy jakimś spadku obrotów itp. a na resztę olej w drugiej kolejności tylko czy będzie jedna lub więcej pomp to mam wątpliwości co do tego silnika bo raczej może się okazać za słaby i na tan temat zaraz się posypią komentarze. Myślę że gintek dużo tu wyjaśni bo według mnie jego ładowarka jest najlepsza i on dokładnie wie co i jak.

Opublikowano

Połączone

 

Witam 

Planuje zrobić miniładowarke coś na wzór avanta seria r tylko chciałbym zasięgnąć waszej opinii ;)

to tak rama z ceownika 12 dwa mosty od Zuka skrócone każdy most będzie napędzany silnikiem hydraulicznym z przełożeniem dwóch kół łańcuchowych następnie żeby oba silniki równo pracowały dam dzielnik strumienia  następnie na rozdzielacz jedno sekcyjny dzięki któremu będe mógł ustalać kierunek jazdy i szybkość no i pompa która będzie brała napęd z koła zamachowego (napę z tryba tego co kręci rozrusznik) silnik vw golf 2 1.6 d co myślicie o takim napędzie? Kolejna sprawa jak dobrać wspomaganie żeby tanio i dobrze to zrobic;) Z góry wielkie dzięki za odpowiedzi :)

Opublikowano

Ja coś innego ci proponuję mianowicie 4 koła od rozrzutnika/prasy 11.5/80-15.5 (najlepiej bieżnik "jodełka") do tego osie od rozrzutnika skrócone, to wszystko zrobić na konkretny wymiar żeby ci się mieściło ci w drzwiach. Sam napęd będzie prostszy, tańszy i jednocześnie lepszy (według mnie oczywiście) mianowicie chodzi o to, bierzemy silnik i skrzynię od golfa, na półosiach instalujemy takie coś http://www.old.kompanialesna.pl/wp-content/gallery/vahva/090815_0029.jpg ja proponuję zrobić samodzielnie pod kształt bieżnika, na półosiach jak najbliżej tej "rolki" założyć łożyska z obudową, do tej obudowy montujemy po jakimś cienkim siłowniku hydraulicznym i rozdzielacz do każdego siłownika i od całe sterowanie. Mamy 5 biegów + R a w takim to raczej nie potrzebne  :D  prawie w miejscu się nawróci ;) dyferencjał musi być zaspawany.

Opublikowano

witam
jak hodowca wspomniał prostsze rozwiązanie ;] (brak mostów i kombinowania z silnikami hydraulicznymi)

 

co do samych opon to miał na myśli 10.0/75 - 15.3 MITAS TR-04 10PR [122A8] TL

 

sama konstrukcja: wedle uznania ;]
Sam planuję coś takiego zrobić ale jak zwykle $$ i brak czasu nie pozwalają

Opublikowano (edytowane)

Members

bardzo fajny pomysł ;) ale ja jestem strasznie napalony na przegubową i przegubowa jest wygodniejsza do jazdy tak mi się wdaje a co do kombinacji z silnikami wdaje mi się że łatwiej to zrobić niż normalny napęd ze skrzyni ;)

obejrzyjcie sobie to te ładowarki są boskie 

 

 

 

 

Edytowane przez kris14
Pkt. 1.13 +1p. ostrzeżeń
Opublikowano

Kolego musisz zdać sobie sprawę z tego że napęd hydrostatyczny to będą za***iście duże koszta, lepiej będzie kupić używanego Weidemana niż budować samemu.

Do tego sterowanie zwykłym rozdzielaczem nie zda egzaminu podobno, bo też się tym interesowałem.

 

Co do przegubu, lepiej sam skręt, a tylna oś wahliwa, jak przednia w traktorze.

 

Ja w swojej ładowarce mam prawo lewo i obrót to przy pełnym krokodylu na  pełnym skręcie mi ją wywraca.

Opublikowano

kolego masz racje też to przemyślałem i wracam do napędu ze skrzyni ;)

Czyli skończyłeś juz swoja ładowarkę jak możesz to podeślij fotki =D

a jak jest wywrotna to daj dobry balast na tył i będzie gicio ;)

A może wykombinować jakiś rewers =D 

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez fliegl
      Jaki jest kod RAL lub nazwa tego koloru?
       



    • Przez aniszek1
      Witam,
      Ponieważ po przeczytaniu tu na forum kilku obszernych tematów o malowaniu w tej chwili więcej nie wiem niż wiem, dlatego pozwoliłem sobie założyć ten wątek aby dowiedzieć się co jak i czym malować aby było dobrze
       
      Mam kilka sprzętów do pomalowania mianowicie:
      1: stare pługi -stan: farba oryginalna z odpryskami zadrapaniami i rdzą.
      2: sanki do bel, kulek,  - stan: sama stal bez żadnego podkładu ani farby w tej chwili cała pokryta rdzą.
      3: nowa dwukółka dopiero co pospawana - stan: stal nowa hutnicza ze składu więc gdzie nie gdzie trochę nalotu rdzy - zwłaszcza na belkach stalowych.
       
      Jakie efekty chce osiągnąć:
      - zabezpieczyć i odnowić maszyny aby nie rdzewiały,
      - farba na maszynach nie wyblakła za 2 lata. Maszyny będą pracowały w różnych warunkach deszcz, słońce, mróz
      - nie dało się tak łatwo sprzętów uszkodzić, zadrapać, porysować etc.. Wiadomo są to sprzęty rolnicze nie samochód wiec nikt nie będzie na nie dmuchał i chuchał.
       
      No i teraz od początku:
      To że trzeba oczyścić materiał ze rdzy i starych odprysków farby (czy cała farbę zdzierać?), potem odpylić i odtłuścić benzyną ekstrakcyjną to to wiem. Dalej nie wiem jaki podkład użyć? PROTECT 360 - PODKŁAD EPOKSYDOWY ANTYKOROZYJNY, Unikor C, Urekor S Podkład Antykorozyjny śnieżki?  coś innego? - w żadnym ze sprzętów nie uda mi się w 100 % pozbyć rdzy czy to w zakamarkach czy innych miejscach trudno dostępnych. Piaskowanie odpada. Więc z tego co się orientuje inne podkłady odpadają.
      Dalej czy jak już podkład wyschnie to go mam zmatowić papierem? nakładać jeszcze inny podkład? chciałbym użyć farby poliuretanowej, bo z tego co się orientuje jest  najlepsza do maszyn, ciężko ją uszkodzić i takie tam . Tylko że jest jedno ale, na stronach producentów unikor-u urekor-u (swoją drogą to czym się te dwa podkłady różnią?)  nigdzie nie jest wyszczególnione że można na nie kłaść farbę poliuretanową. więc jak to jest?

      Więc podsumowawszy gdyby ktoś mądry mógł napisać co i jak zrobić aby było dobrze i dlaczego akurat tą farbę czy podkład użyć a nie inny  to był bym ogromnie wdzięczny.
    • Przez patrykrolnik11
      Witam,mam problem .Rozcieńczam farbę chlorokauczukową podczas malowania, i gdy dużo dodam farbę to farba spływa. Jeśli doleję mało  robi się pajęczynka. Proszę o pomoc !
    • Przez sandrii
      Witam czy da się jakoś przerobić ten siewnik konny na siewnik do kukurydzy czytałam stare wpisy ale żeby dopytać co i jak stworze nowy wpis 
      i dokładnie co to jest ten górny wysiew?
    • Przez ursucolo1214
      Witam, ja zapytaniem czy da się przerobić Tur 1 na 3A z siłownikiem od cyklopa.

      Tur ten będzie pracował przy Ursusie c330. chcę już zlikwidować linkę z tego tura na rzecz właśnie tego siłownika 

      i też mam tutaj drugie zapytanie jaki by był najlepszy rozdzielacz dwusekcyjny do tego 

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v