Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
Bartmk

problem z wentylatorami

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Bartmk    0

Siemka posiadam zetora 7211 mój problem polega na tym że gdy włączam ogrzewanie na 1 biegu działa tylko prawa strona lewy wentylator lekko się kręci a na 2 biegu tym wolnym nie działa ani prawy anie lewy wentylator. Nagrzewnice są ok nagle coś się popsuło proszę o szybką pomoc z góry dzięki.

Edytowano przez Bartmk

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
SZYMANOX    377

było!!!!!!!!!!!poszukaj


Powered by BELARUS 952///FIAT 880 DT /// ZETOR 7211/// URSUC C-330/// WŁADYMIREC T-25///
Wiceprezes KPK Kumurun Team

Księga życzeń i zażaleń na PW/GG.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Bartmk    0

Nie sprawdzałem go ale wcześniej działało tak nagle coś się popsuło.Może ktoś inny pomoże.Szukałem podobnego tematu ale dotyczyły one innych problemów

Edytowano przez Bartmk

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bartmk    0

Witam ponownie czy ktoś coś może pomóc bo problem nadal jest sprawdzałem włącznik i jest ok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jak przełącznik jest dobry to luknij na przekaźnik czy daje prąd na wyrzszych biegach najlepiej go wymień bo kosztuje maks 10zł, będzie w dachu ewentualnie drugi może być w desce rozdzielczj tak jakby gdzieś prąd ginął najlepiej odkręć dach i przeleć wszystkie kable czy gdzieś nie uszkodzony albo nie wiem czy nie brakuje masy albo sie kabel nie przerwał, najlepiej prosty multimetr i przeleć sobie cała instalacje, być moze wentylatory mogą być do wymiany. u mnie raz w polu w 7211 pamiętam jak zbieraliśmy ziemniaki i jak zaczęło się dymić z dchu z ojcem momentalnie klucze i odkręcamy dach winny był wentylator zatarła ie męda na osce i uzwojenie zaczęło się tlić dobrze że spalł się do połowy a nie cały dach a niedaj szczeście ciągnik, wymieniłęm obydwa i był spokój,teraz w tym smaruje sobie rafitowym smarkiem i mam spokój :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrjako    4

siema poszukaj na forum, pisałem już o tym temat: ogrzewanie kabiny BK 6011 - duża

 

jak będziesz wymieniał bezpiecznik to wstaw jakiś większy i na porcelanie - nie plastikowy bo się znowu stopi!!!

Edytowano przez piotrjako

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
romeooo    2

Miałem taki sam przypadek wszystko działało a nagle przestało wymieniłem bezpiecznik bo był nadtopiony i dobrze nie łączył i jest ok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    107

dzisiaj mi sie nudzilo i akurat to probowalem naprawic, u mnie byly zle podpiete kable z ominieciem tego stycznika na sprezynce i lewy wcale nie chodzil, po zalaczeniu tak jak ma byc chodza,pewnie te styczniki musza miec jakis udzial w awarii.


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bartmk    0

Już wszystko jest ok.Spędziłem nad tym cały dzień czasu szukałem w bezpiecznikach później oporniki włącznik i wszystkie przewody.Dałem sobie spokój.Ale po pewnym czasie wpadłem na pomysł żeby jeszcze raz sprawdzić bezpieczniki i co się okazało.Włączyłem wentylatory na drugi bieg ,,na tym którym nie działało'' ruszam bezpiecznikiem w tej mniejszej puszce i nagle wszystko odżyło i jest ok.Po prostu bezpiecznik dobrze mi nie łączył i nie dawał odpowiedniego prądu wymieniłem go od razu dla pewności i po problemie.Ale gołym okiem nie było widać że bezpiecznik może być winny całej sytuacji.Teraz muszę kiedyś dodać na forum fotki z nowym dachem ''obiciem'' i głośnikami ;p

Edytowano przez Bartmk

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcelix    52

Szanowni koledzzy forumowicze. Od dłuższego czasu słabo działa mi ogrzewanie, tzn: jak włączałem na pierwszy bieg to działał lewy wentylator, a prawy ani drgnął, a na drugim biegu obydwa ani drgnęły. Rozebrałem wczoraj całe te ogrzewanie, wyjąłem wentylatory, rozebrałem na czynniki pierwsze, nasmarowałem je i złożyłem do kupy. Sprawdziłem każdy osobno na krótko czy działają, no i działają :D ale po zamontowaniu wszystkiego w kabinie na 1 biegu lewy zapier...a jak na 2ce, a prawy działa ale strasznie wolno - jakby miał anemię :huh: Dodam, że jak przełączam włącznikiem, to słychać że przekaźniki działają. Mierzyłem napięcie jakie jest na stykach do silniczków, i tak: jak odłączę przewody od wentylatorów, to napięcie na stykach jest 12V, ale jak podłączę wentylatory z powrotem i je włączę na pierwszy bieg, to już napięcie jest 8,86V :unsure: Za cholerę nie mogę tego rozkminić <_< Dziś pół dnia nad tym siedziłem, ale już mi się odechciało, po weekendzie się za to wezmę nie daruję muszę jakoś to rozgryźć B) Wszelkie sugestie i podpowiedzi mile widziane.

 

Pozdrawiam wszystkich i życzę miłego weekendu


Jeżeli czegoś nie da się zrobić, to wtedy przychodzi ktoś, kto nie wie, że się nie da i on to właśnie robi.   A. Einstein

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    107

masz zle zalozone przewody zasilajace,przy tych stycznikach ze sprezynka


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
romeooo    2

Włącz wentylatory na 2 bieg i poruszaj każdy bezpiecznik w obu skrzyneczkach z bezpiecznikami pewnie któryś nie łączy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcelix    52

Szanowni koledzy, tych styczników to jest tam 4 szt. a kabelków jeszcze więcej. Co do bezpieczników hmm... tej mniejszej skrzyneczki nie ma odkąd go kupiliśmy, tzn. jest wszystko podłączone na sztywno. Jak go kupiliśmy to wszystko działało bez zarzutu, można było w zimie jeździć w koszulce, a teraz trzeba filcaki zakładać i baranicę :D Osobiście podejrzewam że być może któryś z tych przekaźników coś knoci, ale to trzeba sprawdzić miernikiem. Może jutro się za to zabiorę, o ile Bóg sprawi żeby mi się chciało tak jak mi się nie chce ;)


Jeżeli czegoś nie da się zrobić, to wtedy przychodzi ktoś, kto nie wie, że się nie da i on to właśnie robi.   A. Einstein

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcelix    52

Ogrzewanie naprawione, tzn. samo ogrzewanie, wentylatory jeszcze nie domagają z braku czasu. Nie grało bo była padnięta uszczelka na pierwszym cylindrze i wyganiało płyn chłodniczy, a zbyt niski jego poziom nie docierał do nagrzewnicy. Teraz grzeje że można się udusić, tylko jeszcze te nieszczęsne wentylatory trzeba zrobić bo lato idzie powoli.


Jeżeli czegoś nie da się zrobić, to wtedy przychodzi ktoś, kto nie wie, że się nie da i on to właśnie robi.   A. Einstein

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrjako    4

witam niedawno rozwiązałem u siebie problem różnych prędkości wentylatorów na 1 biegu.

okazało się że przy opornikach ( tych ze sprężynka przy wentylatorach) w jednym był zwarty styk i nie puszczał prądu przez opornik,

więc żeby sprawdzić elektykę układu wentylacji trzeba spr następujęce elementy:

1. spr bezpieczniki w małej puszce

2. spr czy przekaźniki nie są zwarte i czy działają (3 szt pod dachem - uważnie należy zdejmować ich obudowę aby nie powyginać blaszek)

3. spr czy styki przy opornikach nie są zwarte (oporniki znajdują się przy wentylatorach 2 szt - zwarte styki powodują różne prędkości na 1 biegu)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcelix    52

piotrjako to bardzo ciekawe co napisałeś, będę musiał jeszcze raz to dziadostwo rozebrać i posprawdzać dokładnie miernikiem.


Jeżeli czegoś nie da się zrobić, to wtedy przychodzi ktoś, kto nie wie, że się nie da i on to właśnie robi.   A. Einstein

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez matix0x
      Witam!
      Mógłby ktoś wstawić zdjęcia przymocowania oraz lokalizacji czujników sprzęgła drugiego stopnia, ręcznego, stopu w zetorze 7211. Z góry wielkie dzięki.
    • Przez emtecc
      witam
      Jak myślicie, światła przeciwmgielne będą dawały dobre światło przy pracy w polu umiejscowione przy światłach na kabinie w zetorze 7745
      takie: http://sklep.wesem.pl/4/6687/halogeny_samochodowe_przeciwmgielne_przeciwmg_owe_drogowe_typu_ho4
      na forach off-roadowych polecali takie lampy zamiennie jako robocze na dach. Na wykresie widać, że ładnie to świeci. Ciekawe jak będzie gdy zamontować je na wysokości około 2 metrów.
      Spotkał się ktoś z czymś takim?
       
      Jakie lampy polecicie na kabinę do zetora na przód?
      Te: http://sklep.wesem.pl/5/6704/lampy_robocze_typu_lor4 na wykresie wydają się dobrze świecić
       
       
    • Przez Mateusz_320
      Witam panowie mam problem w swoim zetorze 5211 91r obrotomierz pokazuje tylko obroty silnika a niestety moto godzin nie nabija długi czas. Pomoże ktoś? 
    • Przez Cooler1427
      tak jak w temacie , problem polega ze pokazuje pelen bak.  mimo ze jest faktycznie np 50%
       
      zegar wymieniony na nowy, pływak tez nowy po w starym styki pogniły, instalacja  cala i niema prawdopodobnie przebicia. na schematach elektrycznych znalazłem ze pomiędzy pływakiem a zegarem na desce w wiązce pod kierownica jest przekaźnik.  
      wie ktoś jaki to typ?
       
       możne on zwalił się i to przyczyna ;/
       
      mógłby ktoś podrzucić schemat elektryczny dokładny , albo jakiś skan? ,byłym wdzięczny...

    • Przez Damianursus30
      Witajcie! 
      Jestem szczęśliwym posiadaczem Zetora 7011
      Kupiłem go niedawno i mianowicie chciałbym dojść do ładu z zegarami.
      1. Obrotomierz dochodzi max do 500 obr i dalej nic. A później albo opada i nic,albo wskazówka skacze ale tylko w przedziale "0-500 ". Mth nie nabija. A z racji tego że napęd jak i licznik sporo kosztuje chciałbym żeby ktoś mi powiedział co mogę z tym zrobić.
      2.Wskaźnik paliwa nie działa. jak przekręcę kluczyk to poziom paliwa idzie od razu 4/4.. Kontrolka paliwa też nie działa
      3.Wskaźnik temperatury wody też nie działa.Wymieniony czujnik i to samo co w przypadku paliwa pokazuje od razu max.
       
      No i właśnie to co zepsuło mi się wczoraj czyli chciałem odpalić Zetora, coś pyknęło i włącznik przestał działać . Pali tylko na zwarcie, wciskam przycisk i nic ;c
       
      Potrzebuje waszej pomocy, ponieważ Zetora mam od niedawna i nie mam pojęcia za co się wziąć
       
      Z góry dzięki
×