Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
86tomek

claas mercator problem z jazdą

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Claas
86tomek    0

Witam posiadam claasa mercator i mam problem z jazdą po drodze poruszam się z prędkością 15km może więcej a na polu jak go zwolnię to staje w miejscu . Czy wina leży po stronie pasa jezdnego? Pas ma szerokość w klinie i u góry taką samą jak nowy bo zmierzyłem suwmiarką. Czy może być taki pas rozciągnięty co prawda ma dość mocny obwis jak jest zluzowany . Proszę o podpowiedzi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bogys    0

zobacz w jakim stanie znajduje się pas po drugiej stronie, ten co przenosi napęd od silnika na to duże koło

Edytowano przez bogys

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Tam żadnego obwisu nie powinno być, bo wtedy pas będzie się ślizgał

a może pas jest nie oryginalny i jest trochę za długi?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafalkom555    13

Przy wymianie pasa to najlepiej najpierw założyć na wariator a później to koło(przy skrzyni, kole jezdnym) odkręcić(składa się z dwóch części, 1śrubka i się spokojnie zakłada :o Mam doświadczenie, w tamtym roku może 20razy wariator zdejmowałem :P I w tym też, pewnie :blink:

@bogys, tamten pas da się też napiąć.

A może to nie wina pasa, a już dobrze zjechanych siajb?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bogys    0

@rafalkom555 tak można go napiąć ale jeżeli będzie nadpalony to wtedy będzie się ślizgał

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
86tomek    0

Pas z drugiej strony co przenosi napęd z silnika jest ok bo w tamtym roku wymieniłem . z tarczami też jest oki bo jak go całkowicie przyspieszysz to tarcze przy skrzyni mam całkowicie rozszerzone tak że pas jest na samym dole koła. Ale jak go zwolnię to strasznie wisi ma obwis z 30 cm więc to pewnie wina pasa może nawet tak byc ze nie jest oryginalny bo jak go kupiłem to już tak wolno jeździł.a co roku wymieniam jakiś pas na nowy bo tamte są już stare i własnie przyszedł czas na jezdny i na 2 od młocarni dzięki za podpowiedzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zenas    6

:blink: musisz kolego zwrócic uwagę przy kupnie pasów, aby były takie same nr. jak w katalogu i jeżeli nie orginalny to jakiś zamiennik z dobrej firmy, zapewniam cię opłaci się. Przypadek który opisałeś ewidentnie świadczy o tym, że tanie paski wyciągają się jak guma od majtek. Orginalny pas albo pęknie albo skruszeje ze starości. Wiem co pisze bo mam już Claas-a parę lat a może i dłużej :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafalkom555    13

Ja miałem przez jakieś 5lat Polski pas od bizona, oryginał niemiecki urwał się jak koszone było kawałek bo już zboża na osypkę nie było B) W tym roku jak mieliśmy problemy z łożyskiem na wale postanowiliśmy wymienić na nowy(oryginał niemiecki, znajomy z niemiec przywiózł) ten Polski by jeszcze chodził ale troszkę popękany był ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czyli że trafiłem? Ja jak kupiłem swojego 96 nie zwróciłem uwagi na ten pas. Okazało się, że jest nie oryginalny i 2 cm za długi.Teraz jak zwalniam wariator do końca, to na szybkim biegu i jak ma ciężko, się ślizga ;[

idzie chol... dostać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtoon    8

Zabijcie. Wiem że późno, ale lepiej późno niż wcale.

d*pa prawda że pas. Na kole z prawej strony nie ma praktycznie żadnej mocy (i pas który ma 5 cm się nie uciągnie) - zrzuć pas, wrzuć dwójkę i pokręć kołem to się przejedziesz. Wina jest gdzie indziej. Nie trzyma ci przyspieszacz. Chodzi o taką małą uszczelkę (wielkość ok. 1 cm), przeważnie biała, pod wężem od przyspieszacza. Znak szczególny to rowek z jednej strony. Z dostaniem oryginału nie powinieneś mieć problemów, ale możesz też podłożyć coś pod nią i też pojedziesz. Rozbieranie - trzy śruby na trójkącie - uszczelka jest pod nim.

 

PS. Pasy tylko i wyłącznie oryginały. Przykład. Pas jezdny "made in poland" wytrzymał niecałe dwa hektary, założony stary oryginał (który ma wycięty 10cm kawałek płótna z wierzchu) który wydawał się słaby; w tym roku będzie 6 sezon

Przykład 2. Trójpas. Oryginalny się rozwarstwił (wszystkie trzy paski były oddzielnie). Założony "nowy" i nie wytrzymał jednego uruchomienia młocarni. Założony rozwarstwiony i dojeżdżone żniwa. Nowy w tamtych czasach kosztował 900 zł (dziś 1.5k), ale to już będzie 9 sezon.

Oszczędzisz i kupisz za 300zł, a potem i tak kupisz oryginał bo nie zjedziesz z pola i oszczędności możesz sobie wsadzić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
leszczak23    0

Czy wie ktos , jak sie reguluje naciąg trójpasa ?

Zdarzenie:Przy uruchamianiu napędu pas przesunał mi się o jeden rowek na kole pasowym dolnym , tak że ciągnął na dwóch rowkach.Przy tym tarł i rozgrzewał tasmę opasająca koło pasowe dolne.

Jak zbadać czy pas jest naciagniety ?

Podczas pracy na wolnych obrotach lekko uderza w korytko trzymajace pas co powoduje hałas.

Natomiast zwolnione z naciagu zdaje sie ze trójpas jest zbyt obwisły tzn lezy na taśmie.

Tasma okalajaca koło pasowe dolne widac tez ma regulację . Tąsme trzyma na dole srubka M8 na otworze fasolkowym oraz na górze obrotowo do ośki (ok 20mm) prZykrecona do tulejki którą ściska śruba M8 na klucz 14.

Taśma na całym obwodzie ma nierórówny odstęp od koła.

Nie wiem ile ten odstęp jest w waszych kombajnach,

tak żeby pas nie mógł przeskoczyć ale też nie obcierał sie o wirujace kolo podczas trybu wyłączony . Ośka dolnego koła ma niewielkie bicie co tez utrudnia regulacje . ..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Ten potrójny pas w stanie spoczynku ma się opierać o te metalowe taśmy, po to by nie opierał się o koło pasowe napędzające (na silniku). to chroni go przed zużyciem czy też miejscowym zdarciem.Jak pas przesunął Ci się to należy te metalowe taśmy przysunąć bliżej koła pasowego - dolnego.

Co do regulacji naciągu to robisz to dźwignią załączania napędu młocarni, a jak ma luz to zmieniasz naciąg śruba regulacyjną w układzie dźwigniowym.

Ruch jałowy dźwigni załączającej napęd powinien wynosić około połowy ruchu dźwignią na pomoście

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
leszczak23    0

Dziekuję za szybką odpowiedź :) . Rozumiem że regulujemy za pomocą układu dzwigien

Na pierwszy rzut oka regulacja jest przy amortyzatorze -(pionowa lufa ) . Czy amortyzator i jego regulacja w dolnej części -tj gwint M10 i nakrętka -czy tym reguluje naciąg czy też w inny sposób ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
stan1122    0

co do tego potrójnego pasa - kupiłem claasa senatora i na dzień dobry zżarł mi ten pas , zmieniłem i też zżarło . Okazało się że nie było jakiegoś ogranicznika u góry i wchodził za daleko na koło silnika .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Lukasz82
      Szukam informacji na temat wydajności dominatora 56? Podajcie ile ton na godzinę skosi jakiego zboża albo ile ha/godz przy jakim plonie. Jakieś opinie też można dorzucić.
    • Przez adiksutil16
      Witam. Parę dni temu kupiłem Dominatora(jak w temacie) Jest to mój pierwszy Claas i nie wiem za bardzo co do czego służy. Mam prośbę, prześlę zdjęcia i jakby ktoś z was mógłby mi napisać co do czego służy.
       


       
      Jakbyście mogli pisać np.
      1. wajha od tego i tego
      2....
       
      A tak samo z kontrolkami np.
      L1 kontrolka od tego i tego
       
      Z góry dzięki za pomoc!
    • Przez stasek2
      silnik w moim clasie (perkins 6 cylindrowy-mercator 60) na pełnych obrotach cały czas dymi na czarno tak jakby szczelał tym dymem tak pyrkał na czarno, od połowy obrotów do pełnych. Na wolnych niema wcale dymu, nie bierze oleju , pali na dotyk. Kupiłem go 8 lat temu z niemiec i tak było od początku. 3 lata temu robiłem silnik nowe cylindry tłoki pierścienie, głowica podcierane zawory(szczelne nie wypalone), pompę i wtryski robiłem już u trzech fachofców i każdy mówi że jest ok.
       
      pomóżcie co to za przyczyna
    • Przez wojtek918
      Witam. Moim problemem są wibracje podczas jazdy na przyspieszeniu ( jak przyspieszacz jest na maksa lub w położeniu prawie na maksa) nie zależenie czy jest to 1 czy 2 czy 3 bieg a także niezależnie od tego jakie są obroty silnika. Wibracje te są strasznie wkurzające bo sprawiają wrażenie jakby kombajn miał się zaraz rozpaść. Jak pracuję bez przyspieszenia to wszystko jest w porządku. Co może być przyczyną takiego stanu. Kombajn to Claas dominator 86.
    • Przez classmercator
      Mam zamiar kupic kombajn Claas Mercator z roku 1988 co sądzicie o tym kombajnie??
×