Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Witam posiadam claasa mercator i mam problem z jazdą po drodze poruszam się z prędkością 15km może więcej a na polu jak go zwolnię to staje w miejscu . Czy wina leży po stronie pasa jezdnego? Pas ma szerokość w klinie i u góry taką samą jak nowy bo zmierzyłem suwmiarką. Czy może być taki pas rozciągnięty co prawda ma dość mocny obwis jak jest zluzowany . Proszę o podpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

zobacz w jakim stanie znajduje się pas po drugiej stronie, ten co przenosi napęd od silnika na to duże koło

Edytowane przez bogys
Opublikowano

Przy wymianie pasa to najlepiej najpierw założyć na wariator a później to koło(przy skrzyni, kole jezdnym) odkręcić(składa się z dwóch części, 1śrubka i się spokojnie zakłada :o Mam doświadczenie, w tamtym roku może 20razy wariator zdejmowałem :P I w tym też, pewnie :blink:

@bogys, tamten pas da się też napiąć.

A może to nie wina pasa, a już dobrze zjechanych siajb?

Opublikowano

Pas z drugiej strony co przenosi napęd z silnika jest ok bo w tamtym roku wymieniłem . z tarczami też jest oki bo jak go całkowicie przyspieszysz to tarcze przy skrzyni mam całkowicie rozszerzone tak że pas jest na samym dole koła. Ale jak go zwolnię to strasznie wisi ma obwis z 30 cm więc to pewnie wina pasa może nawet tak byc ze nie jest oryginalny bo jak go kupiłem to już tak wolno jeździł.a co roku wymieniam jakiś pas na nowy bo tamte są już stare i własnie przyszedł czas na jezdny i na 2 od młocarni dzięki za podpowiedzi.

Opublikowano

:blink: musisz kolego zwrócic uwagę przy kupnie pasów, aby były takie same nr. jak w katalogu i jeżeli nie orginalny to jakiś zamiennik z dobrej firmy, zapewniam cię opłaci się. Przypadek który opisałeś ewidentnie świadczy o tym, że tanie paski wyciągają się jak guma od majtek. Orginalny pas albo pęknie albo skruszeje ze starości. Wiem co pisze bo mam już Claas-a parę lat a może i dłużej :D

Opublikowano

Ja miałem przez jakieś 5lat Polski pas od bizona, oryginał niemiecki urwał się jak koszone było kawałek bo już zboża na osypkę nie było B) W tym roku jak mieliśmy problemy z łożyskiem na wale postanowiliśmy wymienić na nowy(oryginał niemiecki, znajomy z niemiec przywiózł) ten Polski by jeszcze chodził ale troszkę popękany był ;)

Opublikowano

Czyli że trafiłem? Ja jak kupiłem swojego 96 nie zwróciłem uwagi na ten pas. Okazało się, że jest nie oryginalny i 2 cm za długi.Teraz jak zwalniam wariator do końca, to na szybkim biegu i jak ma ciężko, się ślizga ;[

idzie chol... dostać

Opublikowano

Zabijcie. Wiem że późno, ale lepiej późno niż wcale.

d*pa prawda że pas. Na kole z prawej strony nie ma praktycznie żadnej mocy (i pas który ma 5 cm się nie uciągnie) - zrzuć pas, wrzuć dwójkę i pokręć kołem to się przejedziesz. Wina jest gdzie indziej. Nie trzyma ci przyspieszacz. Chodzi o taką małą uszczelkę (wielkość ok. 1 cm), przeważnie biała, pod wężem od przyspieszacza. Znak szczególny to rowek z jednej strony. Z dostaniem oryginału nie powinieneś mieć problemów, ale możesz też podłożyć coś pod nią i też pojedziesz. Rozbieranie - trzy śruby na trójkącie - uszczelka jest pod nim.

 

PS. Pasy tylko i wyłącznie oryginały. Przykład. Pas jezdny "made in poland" wytrzymał niecałe dwa hektary, założony stary oryginał (który ma wycięty 10cm kawałek płótna z wierzchu) który wydawał się słaby; w tym roku będzie 6 sezon

Przykład 2. Trójpas. Oryginalny się rozwarstwił (wszystkie trzy paski były oddzielnie). Założony "nowy" i nie wytrzymał jednego uruchomienia młocarni. Założony rozwarstwiony i dojeżdżone żniwa. Nowy w tamtych czasach kosztował 900 zł (dziś 1.5k), ale to już będzie 9 sezon.

Oszczędzisz i kupisz za 300zł, a potem i tak kupisz oryginał bo nie zjedziesz z pola i oszczędności możesz sobie wsadzić

Opublikowano

Czy wie ktos , jak sie reguluje naciąg trójpasa ?

Zdarzenie:Przy uruchamianiu napędu pas przesunał mi się o jeden rowek na kole pasowym dolnym , tak że ciągnął na dwóch rowkach.Przy tym tarł i rozgrzewał tasmę opasająca koło pasowe dolne.

Jak zbadać czy pas jest naciagniety ?

Podczas pracy na wolnych obrotach lekko uderza w korytko trzymajace pas co powoduje hałas.

Natomiast zwolnione z naciagu zdaje sie ze trójpas jest zbyt obwisły tzn lezy na taśmie.

Tasma okalajaca koło pasowe dolne widac tez ma regulację . Tąsme trzyma na dole srubka M8 na otworze fasolkowym oraz na górze obrotowo do ośki (ok 20mm) prZykrecona do tulejki którą ściska śruba M8 na klucz 14.

Taśma na całym obwodzie ma nierórówny odstęp od koła.

Nie wiem ile ten odstęp jest w waszych kombajnach,

tak żeby pas nie mógł przeskoczyć ale też nie obcierał sie o wirujace kolo podczas trybu wyłączony . Ośka dolnego koła ma niewielkie bicie co tez utrudnia regulacje . ..

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Ten potrójny pas w stanie spoczynku ma się opierać o te metalowe taśmy, po to by nie opierał się o koło pasowe napędzające (na silniku). to chroni go przed zużyciem czy też miejscowym zdarciem.Jak pas przesunął Ci się to należy te metalowe taśmy przysunąć bliżej koła pasowego - dolnego.

Co do regulacji naciągu to robisz to dźwignią załączania napędu młocarni, a jak ma luz to zmieniasz naciąg śruba regulacyjną w układzie dźwigniowym.

Ruch jałowy dźwigni załączającej napęd powinien wynosić około połowy ruchu dźwignią na pomoście

Opublikowano

Dziekuję za szybką odpowiedź :) . Rozumiem że regulujemy za pomocą układu dzwigien

Na pierwszy rzut oka regulacja jest przy amortyzatorze -(pionowa lufa ) . Czy amortyzator i jego regulacja w dolnej części -tj gwint M10 i nakrętka -czy tym reguluje naciąg czy też w inny sposób ?

Opublikowano

co do tego potrójnego pasa - kupiłem claasa senatora i na dzień dobry zżarł mi ten pas , zmieniłem i też zżarło . Okazało się że nie było jakiegoś ogranicznika u góry i wchodził za daleko na koło silnika .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez 4pakplus
      Witam
      Wiecie może Panowie jaka jest średnica wału jezdnego od tej strony co zakłada się koło jezdne - czapka chińczyka?
      to chyba coś takiego:
      https://agro-serwis24.pl/pl/p/WAL-GLOWNY-JAZDY-CLAAS-MERCATOR-ZESTAW-LOZYSK-630179/1558
    • Przez Adamek001
      Witam serdecznie, mam pytanie czy ktoś może naprawiał blokowanie kolumny kierowniczej w kombajnie claas dominator? W zeszłym tygodniu zakupiłem bardzo dobrze utrzymany egzemplarz, a skoro jest już po sezonie postanowiłem zabrać się za małe remonty. Mam pytanie jak się do tego zabrać, ponieważ nigdy tego nie robiłem i nie wiem czego się spodziewać. Kolumna czy zablokowana czy nie, lata góra dół. 
    • Przez janek884
      Do sprzedania 
      Dominator 118 SL maxi 1992r. Heder 6m z 1999r na grubym ślimaku, kosa na śrubki. Silnik V6 mercedes 270 koni. Zadbany, klimatyzacja sprawna. Kamera cofania, poziomowanie hedera w joysticku. Hydrostat. 2 kosy boczne elektryczne. Elektroniczny dokładny pomiar prędkości. Oświetlenie Led 9 szt. Zawsze garażowany. Cena 133 tysiące. Dolnośląskie 57-160. Tel 500132349

    • Przez Pawel1344
      Witam, tak jak w temacie mam problem z tym urządzeniem mianowicie nie włącza mi się ta zielona lampka w prawym górnym rogu, która sygnalizuje, że heder jest w pozycji roboczej i powinno rozpocząć się naliczanie hektarów, (na wyświetlaczu też nic się nie pokazuje oprócz 0.00) do tego nie pokazuje też długości przejechanej trasy. Wiecie może gdzie znajduje się czujnik odpowiedzialny za włączanie położenia roboczego w bordinformatorze, a może trzeba szukać gdzie indziej przyczyny. Proszę o pomoc
    • Przez PrzemoO
      Mam problem z komputerem odpaliłem kombajn było ok a po chwili coś takiego




×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v