Skocz do zawartości
bubel500

Zetor 8045 - sprzęgło

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
bubel500    4

Mam problem ze zmianą biegów z niższego na większy.Występuje zgżyt.Co może byc tego przyczyną.I jeszcze jedno czy sprzęgło jest suche czy pracuje w oleju.

Edytowano przez bubel500

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ZeToR123    0

Jak się za każdym razem tak robi to na pewno jest to sprzegło

U znajomego raz był taki przypadek(chyba w 60) że łożysko się wysłużyło i tarcza się "nie równo" kręciła, po prostu nie wysprzeglało do końca i ciężko było zmieniać biegi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zenekbizon    6

Sprzęgło jest suche a co do sprzęgła to w tych typach tak jest jak mają trochę tarczę podjechano lub docisk to jest zgrzyt ale jak niewiele to bym się tym nie przejmował :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

fezoi    47

Można jeszcze wyregulować hamulec wałka napędzającego skrzynię (taką śrubką 10 z kontrą w którą napiera dźwignia pedału sprzęgła ,pod kabiną ).Przy zmianie biegu spróbuj trochę przegazować .Pozdro!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fezoi    47

Musisz zerknąć pod kabinę, znajdź pręt od pedału sprzęgła (co chodzi góra dół przy naciskaniu nogą ) dalej jest dźwignia osadzona na wałku, na tym samym wałku za dźwignią sprzęgła jest tulejka na niej jest ta śruba, regulacja jej długości zmienia się stopień hamowania wałka sprzęgłowego .Zbyt słabe jak i zbyt mocne hamowanie będzie utrudniać płyną zmianę biegów .Jeśli zgrzyta tylko przy wrzucaniu 4 to będzie inna historia (wiem bo miałem w swoim 1014 ,skrzynia zetor ).Polecam Instrukcję napraw np.ursus 914, widziałem na allegro (ok. 25 zł )naprawdę warto, może sporo pomóc.Pozdro!

Edytowano przez fezoi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bubel500    4

Właśnie przy włączaniu 4. Byś mógł to opisać?

 

Jeszcze jedno. Jaki powinien być luz zaworów w zetorze 8045?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fezoi    47

Napisz Kolego czy masz sprawny wzmacniacz momentu obrotowego ( żółw/zając ).Jeśli nie,to czy wiesz coś o nim (czy w ogóle jest, a może zaspawany ).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bubel500    4

Jeśli chodzi ci o włączanie ich,to u mnie przy kierownicy są 3 wajchy 1 do gazu 2 do przekażnika a 3 to żółw i zając,ale dokładnie nie wiem do mam go nie długo i nie próbowałem. Mógłbyś napisać jak było z tą 4 w twoim zetorze?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fezoi    47

Pytanie o wzmacniacz jest istotne, ponieważ jak jest zaspawany to może zepsuć 4 bieg, a ściśle to będzie trochę wałków, tulei przesuwnych i łożysk w skrzyni do wymiany i trzeba będzie coś zrobić ze wzmacniaczem (są dwa wyjścia).Sprawdź czy działa.Wrzuć bieg i w czasie jazdy przełącz wajchę z zająca na żółwia,ciągnik powinien zwolnić, jak nie zwolni to znaczy wzmacniacz niesprawny .Nie masz jakiegoś znajomego co ma dużego zetora albo ursusa? Powiedziałby Tobie co i jak . Luz na zaworach coś0,3 0,4mm, powinno pisać na tabliczce znamionowej silnika .Mam nadzieję że nie nastraszyłem,może się okazać że masz sprawny traktor .Ps.załatw sobie instrukcję i katalog .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
crvx40    7

Zaspawany wzmacniacz niczego nie zepsuje i nie trzeba wymieniac zadnych walkow ani trybow w skrzyni tylko w skrzyni posredniej miedzy skrzynia a silnikiem caly wzmacniacz jak jest zaspawany a jesli biegi ci zgrzytaja to mozesz podciagnac hamulec w skrzyni o ktorym pisal fezoi badz je wyregulowac jesli nie pomoze to pewnie wyciagnely sie nity na docisku sprzegla i tak bedzie sie dzialo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fezoi    47

Pozwolę się nie zgodzić, jak mamy eksploatować ciągnik z zaspawanym wzmacniaczem to lepiej go usunąć (wzmacniacz),może sprawić sporo problemów.Miałem "szczęście" kupić taki traktor jak byłem "zielony".Problemy z WOM-em ,przód nie ciągnie, to efekt spadku ciśnienia w obwodzie hydraulicznym pod którym chodzi też wzmacniacz(niesprawny).U mnie spawy popuszczały i wzmacniacz się telepał, łożyska dostały luzu i 4 bieg zaczął ciężko wchodzić(zgrzytać) i było coraz gorzej, aż zostałem bez 4 biegu (na 4 napęd przechodzi bezpośrednio z wału wzmacniacza na górny wałek z pominięciem wałka dolnego i dalej na reduktor).Tak więc zęby wału wzmacniacza i zęby tulei przesuwnej obrobiły się ,górny wałek też był do wymiany .Pozdrawiam !

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dami707    0

Witam, ja tez mam problem z zetorem 8045. Problem polega na tym że gdy właczam 4 bieg skrzynia strasznie skrzypi.. Na innych biegach jest dobrze i podobno jest jakaś regulacja 4 biegu mam pytanie gdzie ona sie znajduje?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez skok
      Witam
      Mam zetora  12145( nie ma wzmacniacza tylko wałek)
      Podczas ruszania czasami coś zapiszczy ale ciagnie normalnie i słychac to tylko podczas ruszania na każdym biegu ale nie zawsze czy to wina sprzęgła czy czegoś innego ??
      Jest jakaś regulacja sprzęgła ???
    • Przez paktofonikas1987
      Mogłby ktos mi powiedziec po czym poznam czy jest u mnie blokada przedniego mostu? Jakies kable powinny byc przy moscie ?
    • Przez DanielStefaniuk
      siema wszystkim może ktoś wie. mam zetora 8111 z 91 roku i gdy jadę i mam włączony żółwia jest wszystko oki a gdy załączę zająca coś rzęzi w skrzyni jadąc  na wolnych obrotach. ale jak dodam gazu to wszystko jest oki albo wcisnę sprzęgło i nie wiem czy tak już jest czy cos sie dzieje ??
    • Przez talek48
      Witam...Przegladalem i chyba nie bylo takiego tematu o 3-biegowej skrzyni...wiec zakladam..
      A wiec jak uwazacie...jakie sa plusy i minusy takiej skrzyni?
      Jaka jepsza...3 czy 4 biegowa, według was?
      Ja mam 3-biegową zsynchronizowana...co o niej myslicie?
      Czekam na wasze wypowiedzi...
    • Przez krzysiu12
      Witam.
      Mam pytanie do uzytkownikow tego ciagnika lub pochodnych. Czu u was tez gdy chcecie zredukowac np z 3 na 2 to jest tylko zgrzyt zeby wrzucic nizszy bieg trzeba całkiem sie zatrzymac i dopiero wtedy mozna go wrzucic. czy wy tez tak macie? a jezeli nie to co moze byc tego przyczyna?
×