Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
rosolinnio

Wytrzymałośc silnika.

Polecane posty

rosolinnio    37

Witam wszystkich. Posiadam ciężki ciągnik typowo leśny (forwarder) i otóż tu jest moje pytanie, silnik Perkins, 6cylindrów, silnik przepracował już grubo 10tys mth bez remontu i tak właśnie zastanawiam się ile jeszcze wytrzyma bez naprawy. Dlatego jak sadzicie ile możne wytrzymać silnik bez remontu generalnego i jak to jest w innych silnikach?? Pozdrawiam.

Edytowano przez rosolinnio

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
samex69    31

Trochę dziwne pytanie.To wszystko "zależy". Czy ten silnik był serwisowany i jak , czy pracował na maxa czy nie , czy był jeden operator.

Jest tyle opcji że "głowa boli".

Ale jeśli jest to Perkins to 5000 może jeszcze polatać- i znowu - to zależy od tego jak go będziesz szanował i czego od niego wymagasz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rosolinnio    37

Silnik nie był specjalnie serwisowany od początku były robione podstawy tylko, wymieniane flity oleje i tak przepracował te 10tys mth. Silnik pracuje można powiedzieć ze na 80%. Pytanie jest takie gdyż ten ciągnik jest jako główny do pracy i praktycznie codziennie potrzebny, a wiadomo ze remontu nie zrobi się za jeden dzień.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

brzozak2    236

mozesz zrobic podstawowa diagnostyke silnika, zmierzyc cisnienie w cylindrach, jak bedzie ok, nigdzie nie cieknie, nie ubywa plyn chlodniczy, nie miesza sie z olejem, nie ma "masla" pod pokrywa zaworow, to na razie wymieniaj tylko czesto olej i sie nie martw ;) .

 

na jakim oleju do tej pory jezdzil? mozesz wlac jakis z lepszymi wlasciwosciami myjacymi i wtedy zobaczysz w jakiej jest kondycji.

 

jak wiesz jak stetoskopem sie poslugiwac to mozesz takze lozyska zdiagnozowac.


Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez lajkzxc
      Witam. Panowie jak to jest z pneumatyką w ładowarkach? Aby użyć jej do hamulców w przyczepie.   Chodzi mi o to żeby można nią było w miarę bezpiecznie prrzeciągnąć przyczepę np z nawozem na pole.   
    • Przez lukasx21
      Witam
      Od jakiegoś czasu chodzi mi po głowie temat dodatkowej działalności poza rolniczej, usługi koparko ładowarką, na razie jest to tylko w fazie pomysłu ale mam pytanie do osób które mają jakieś doświadczenie w tym temacie, jak jest z taką działalnością czy dużo jest formalności związanych z rozpoczęciem takiej działalności?, ile trzeba wyłożyć $$ żeby kupić jakiś sensowny sprzęt bo ceny są dosyć zróżnicowane, powiedzmy te 25-30 tys kupi się już jakiś starszy ale sprawny sprzęt czy wyjechanego trupa którego ciągle będzie trzeba naprawiać? i czy wogóle sama koparka jest opłacalna czy trzeba mieć szerszy zakres usług żeby coś z tego było?
      pozdrawiam
    • Przez Wojtek026
      Czy stosujecie ceramizery do oleju silnikowego w ciągnikach, jeżeli tak to w jakich, osobiście zalałem ceratec liqui molly do 1,9tdi i widzę samę zalety, w c330 mam zalany oil additiv z MOS2 z liqiu molly i są łatwiejsze starty lżej kręci, czy zalać ceratec do agrofarma?
    • Przez AdrianFanDeutz
      Gdzie mozna kupic ile kosztuje obciaznik do ciagnika na przedni tuz waga jaka mnie interesuje to ok 800kg
    • Przez MADER12
      Witajcie, wie ktoś może jak w ciągniku JD 5M zmieni się promień zawracania z oponami o szerokości 340 na przodzie i 480 na tyle, a 480 na przodzie i 540 na tyle?
      Będą to różnice rzędu centymetrów, czy może metrów?

×