Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Rozglądam sie za nowym (oczywiście używanym) ciagnikiem do mojego stada. I właśnie wpadły mi w oko tez te Zetory i tutaj moje pytanie czy spalanie jest u nich wysokie jak u reszty Zetorów (osobiście posiadam 7745 i wiem że paliwem nie gardzi) i moje drugie pytanie jak wygląda sprawa z tymi półbiegami??? Awaryjne są?? Jaki koszt ich naprawy i czy jest to skąplikowane??

Opublikowano

Ja nie posiadam tego ciągnika ale pracowałem nim tzn. 9540 i fajna maszyna jeżeli chodzi o spalanie to jak orałem nim 2ha to spalił mi niecałe 20 litrów czy to jest dużo sam oceń. Problemu z półbiegami nie miał chociaż u niego jest tylko jeden...

Opublikowano

Mam zetora 9540 jest to cignik nie do zdarcia paliwem nie jest tak zle bo mi nie duzo pali tylko jedna rzecz jest w zła skrzynia nie zychronizowana i to jest troche kłopota ale jak pojezdzisz dłuzej to nawykniesz teraz zetor lata z pługiem do odsniezania łancuchy na koła i niema zadnego problemu w podjazdach przy odsnieznu.Tylko z tymi czesciami nie jest za dobrze z tego powodu ze jak mi padło sprzegło to czekałem tydzien jak je dostalem bo musiałem sciagac z czech.Ja osobisce ci polecam ren ciagnik

Opublikowano

Od roku posiadam 8540,więc niewiele moge powiedzieć, ale spalanie nie jest duze jak ma odpowiednie maszyny, przy lżejszych pracach jest troche gorzej. Ma duży uciąg. Biegi pod obciążeniem to super sprawa, podobno sie nie psują. Polecam.

Opublikowano

saisad ma taki ciagnik i jest super ma 14 lat pracuje caly czas na 60 ha bezawaryjnie .

jest bardzo bobrze wygluszony . ma teraz jd ale wiekszosc robi zetorem bo mniej pali niz jd .

podobno to jetst najlepsza seria ciagnikow zetora

Opublikowano

ciągnik nie jest zły ale też nie gardzi paliwem powiem ci że spalanie u niego jest coś koło 240g/kw jeżeli ciągnik ma 70kw to sobie przelicz ile wtryni na mtg, we wsi ma taki ciagnik facet jest z niego zadowolony, też mieli problemy z półbiegami są tam jakieś załączane pod wpływem cisnienia z pnęumatyki, cos tam lubi siadać ale do końca nie wiem, ciagnik posiada EHR, u nich padła jakaś centralka, płacili koło 600 zł, tak to chodzi, a i jeszcze zatarła się im pompa paliwowa, i tyle, mają narazie nie dużo bo bodaj 3000 mtg. wujek ma 7540 powiem że nie był zadowolony z niego, silnik siadł przy 6500mtg, robił kompletną kapitalke w skrzyni też jakieś tryby sie posrały, pojeździł nim jescze troche sprzedał go złorzył na prow i wziął proxime, nawiasem mówiąc z nią też niezłe jaja były. zetora kupił bo ma z 91r 7745 z turem na dzień dzisiejszy ciagnik ma 12tyś mtg, silnik chodzi na orginale, bez remontu, z tego co naprawiane było to uszczelniacze i łożyska w przodzie, i wymieniony cylinder wspomagający podnośnik, trafił mu się diabelnie twardy i udany ciagnik, zamontowany jest na nim tur, i ma roboty dużo rocznie robi jakieś coś ponad 600mtg, teraz jeździ na bio, w cześniej na orenżadzie, wtryski i pompa sprawdzane trzymają jak nowe, traktor zadbany, codziennie pali od kopa nawet przy -20 stopniach. Także jak to jeden powiedział jakby fabryka robiała jak 20-30 lat temu to by z torbami poszli bo kto kupował by traktor a tak ma 10 lat pojeździć i wymiana

Opublikowano

jest to super ciagnik mam w rodzinie 85, 95, i ten najwiekszy 105 wszystkie są bez awaryjne z 4 skibami palą około 12 litrów na ha. kup wersję exportową niemiecką to mają 2 półbiegi a polskie i czeskie mają jeden skrzynia 40 km/h tesc ma 105 to na 4kl ziemi 3m uprawowo siewny czynny ciąga. naprawde ci polecam ten sprzęt.

Opublikowano

każdy zetor uważam że jest dobry jak wyżej inni forumowicze mówią:

spalanie przystępne-potwierdzam z tym że gdy filtr powietrza jest brudny pali jak smok a to dlatego że pompa ma korektor podciśnieniowy

co do wygłuszenia to też nie jest źle kabinka cicha i dosyć wygodna

skrzynia jak sie poszanuje to pochodzi

jak ktoś używa w transporcie to półbiegi piękna rzecz z tym że w skrzyni musi być dobry olej bo sprzęgła nie są tanie a jeśli już naprawiać to tarcze+przekładki+uszczelnienie i sprawdzić czy w koszu sprzęgłowym nie są progi powycierane i zmienić uszczelnienia

ostatnio naprawiałem 9540

sprzęgło-tarcza spiek 290 pln

wysprzęglik-110 pln

przetoczenie koła i docisku 80 pln

4 świece żarowe po 33 pln

regeneracja pompy wtryskowej i wtryskiwaczy 1400pln-motorpal lublin

tarcze uszczelniacze wzmacniacza to nie powiem bo niewiem musiał bym kierownika zapytać ale co ciekawe na liczniku było 8640 mth a jak skrzynie rozebraliśmy to większość trybów jak nówka

Opublikowano (edytowane)

Ja mam 7540 jak mniejszym biegiem coś robisz to dużo mniej mi spalił.Mam tylko duży problem z odpalaniem,podobno tak u każdego jest z tej serii. Mam go z oryginalnym turem(czeskim) i dałem razem z ciągnikiem 56 tysi +łycha 2 m. i krokodyl.w dodatku na joystick .Mogę ci sprzedać xD Jeśli chodzi o komfort w kabinie to jest po-prostu luks.Tylko problem z pasażerami jest pomieścić

Edytowane przez zetores
Opublikowano

ja mam 9540i dużo nie pali w orce tak z 10l, w nim prawie nie ma co sie popsuć B)

dla sąsiada kupiłem 7540i troszkę mniej pali z8-9 l i jak do tej pory nic sie nie psuje

wiadomo ze 9540 od 7540 będzie palił trochę wiecej temy ze ma turbo i wiecej mocy

ja będę kupywał tura do 9540 tylko nie wiem jeszcze jakiej marki będzie dobry :(

mam też do kupna tura z zetora 10540 marki polskiej 4letni tylko jest porozrywany i pogiety a cena moze z 6 tysi.

Opublikowano

U mnie śmiga 10540 mam go 5 lat i wszystko ok. Skrzynia 6 * 3 przód 2 * 3 tył czyli 6 podstawy + 3 półbiegi na każdym biegu. W orce od 10 do 12 na 1ha ,w agregacie ok 8 l. Z baku szybko ucieka w takiej jeździe, to podjedz tam przewieź ,to pociągnij tam wyciągnij . Jechałem nim 160km szosą to wyszło jakieś 16 l/na100 km. Zanim go kupiłem to chodził z turem ,więc sprzęgło oraz synchronizator wstecznego był do wymiany. ;)

Opublikowano

Witam,

 

a co powiecie na porównaie seri 9540-10540 z starsza 8245? Zalezy mi na niezawodnosci, prostocie w naprawie i dostepnosci czesci.Pytam bo seria 9540 ma atrakcyjne ceny nawet w porównaniu z Ursusem 914,1014 czy nie ma w tym jakiegos haczyka?

Opublikowano

A panowie te półbiegi są awaryjne i jaki jest koszt naprawy całego podzespołu tych półbiegów??? i Jakie koszty są wymiany synchronizatorów na biegach, na reszcie podzespołów mniej więcej sie znam i orientujre tylko właśnie te półbiegi są dla mnie nowością... a i przy kupnie jak te połówki sprawdzić??

Opublikowano (edytowane)

Mam zetora 9540 jest to cignik nie do zdarcia paliwem nie jest tak zle bo mi nie duzo pali tylko jedna rzecz jest w zła skrzynia nie zychronizowana i to jest troche kłopota ale jak pojezdzisz dłuzej to nawykniesz teraz zetor lata z pługiem do odsniezania łancuchy na koła i niema zadnego problemu w podjazdach przy odsnieznu.Tylko z tymi czesciami nie jest za dobrze z tego powodu ze jak mi padło sprzegło to czekałem tydzien jak je dostalem bo musiałem sciagac z czech.Ja osobisce ci polecam ren ciagnik

 

jak to nie zsynchronizowana to jaka ty masz skrzynie ?

 

beben połbiegow jak bys chciał wymienic kompletny bo własnie pytałem z ciekawosci to jest koszt 2700 na 2 płobiegi a synchronizatory do skrzyni 3 biegowej synchro na biegi 1 i wsteczny 1540zł a na biegi 2 i 3 950 a do skrzyni 4 biegowej synchronizatory sa 2 ale takie same cena jednego jest od 1200 do 2600 nie wiem od czego zalezy ze takie ceny a połbiegi nie wiem ile bo nie pytałem. Półbiegi to dobra sprawa nie sa awaryjne jak ktos ich uzywa zgodnie z przeznaczeniem ja teraz jak mam rozbrana skrzynie wymienie łozysko na nich przy okazyjnie a tak to wszystko dobrze działało

Edytowane przez ZetorPower
Opublikowano

Przedni napęd załancza sie elektro-pneumatycznie. do womu jest sprzegiełko i główna dźwignia którą można wlączyć także wom zależny, na jakiej to działa zasadzie nie wiem bo nie zaglądałem. U mnie nic sie nie psuło.

Opublikowano

Jak jest to włączane pneumatycznie czyli sprężarka powietrza chodzi cały czas w tym ciągniku??

dokładnie sprężarka chodzi cały czas. a jeśli chodzi o podnośnik to jest mechaniczny, tylko w niektórych jest ehr

Opublikowano

Nie wiem jak to się nazywa ale u mojego znajomego w 9540 jest z prawej strony na słupku kabiny jest przycisk do podnoszenia i to działa na powietrze.

 

to jest elekrtyczny podnosnik to samo jest albo powinno byc na błotniku na zewnątrz i to nie działa na powietrze ono tylko złacza mase i podnosi do gory podnosnik bez regulacji poziomu

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Dariusz123456789
      Witam nie mogę uzyskać wysokiego pedału hamulca prawego zetor 72 11 ( nowa pompka,wyrównywacz, przewód cylinderek i szczęki proszę o pomoc
    • Przez ZimowyZolnierz
      mam problem z zetorem 9540 jak w tytule traktor po wciśnięciu pedału sprzęgła hamuje, od czego zacząć poszukiwania? Dodatkowo jak obsługiwać wzmacniacz momentu obrotowego (pierwszy traktor z tego typu bajerami) skrzynia 4 biegowa.
    • Przez toobek
      Witam. Mam taki problem, mianowicie orałem zawsze moim Zetorem 7211 pługiem 3 skibowym Unia Grudziądz. Orałem zawsze na trybie pracy hydrauliki POZYCYJNA i ustawiałem głębokość kołem pługa. Wszystko szło pięknie orka ładnie szła. Niestety mam bardzo zakamienione pola i postanowiłem przetestować pług z jakimś zabezpieczeniem. I tak przetestowałem już 3 pługi. Problem polega na tym że te pługi były cięższe, brały szerzej na skibę i na POZYCYJNEJ i kole podporowym ciągnik nie mógł uciągnąć nawet mój obecny pług Unię TUR 35. Przestawiłem więc tryb pracy hydrauliki na MIESZANA i ciągnik bez problemu ciągnie pług nawet przy głębokiej orce tylko nie mogę ustawić głębokości orki. Raz głębiej raz płyciej. Gdy przednie koła wpadną w dołek to pług potrafi wyskoczyć gdy wjadą na górkę to pług zagłębia się po ramę. Proszę o radę czy da się coś z tym zrobić czy jednak muszę wrócić do starej uni Grudziądz. Myślę nad pługiem obrotowym chociaż 2 skibowym ale boję się że będzie to samo. A pola mam nie regularne zakamienione i teren górzysty. Jest jakaś rada na to z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam!
    • Przez ZimowyZolnierz
      Witam w katalogu części naszego Zetora występują 4 świece żarowe w głowicy, natomiast fizycznie mamy świece płomieniową w kolektorze. Czy to oznacza że głowica jest nieoryginalna czy w starszej wersji z mostem zetorowskim po prostu tak jest? Oraz mam mega problem z rozruchem, w mrozy jak złapie początkowo chodzi na jeden cylinder, pora się szykować do remontu?

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v