Skocz do zawartości
kpiotr

Case 956XL, 1056XL

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Case
kpiotr    15

witam. Jak w opisie. Niedługo bede przymierzał sie do zakupu ciagnika i możliwe ze bedzie to case właśnie. Na co zwrócić szczególna uwagę przy oględzinach???jak go posprawdzać przed zakupem?? czy większa moc modelu 1056xl wynika ze zwiększonej dawki paliwa niz w 956xl??i pyt z innej beczki do czego pokrętło na lewym błotniku, chyba od podnosnika ale dokładniej??pozdrawiam i dziekuje za wszystkie sensowne odpowiedzi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
oskarus    0

Witam,

wiem tylko, że seria 1255 to 1055/1056 z turbiną. Ale czy silnik z 955/956 jest taki sam jak 1055/1056 nie wiem. Patrz na napęd czy się załącza i rozłącza.

Czy biegi mają prowadzenia, tzn czy nie ma loterii. Czy cięgna równo bez skoków podnoszą i opuszczają. Na zgaszonym silniku nie opuścisz.

Czy biegi wchodzą bez zgrzytu. Wiadomo, żeby nie kopcił i nie podciekał. Czy przód nie ma za dużych luzów. No i żeby cena była ok:)

Generalnie bolączka Case'ów to załączanie przedniego napędu. Elektrozawór/cewka kosztuje 1300zł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
macin87    40

Sam posiadam 845xl- podobna konstrukcja więc co nieco mogę pomóc

Pierwsza rzecz to silnik:

1. Teraz mamy zimę i najlepiej to sprawdzić jak pali- powinien od razu załapać. Jeżeli jednak nie to możesz cenę zbijać bo problem może być w przewodach paliwowych (wystarczy wymienić te tandetne przewody w pancerzykach) lub pompce (tu możesz ja wymienić lub zastosować tańszą rzecz jak takie coś na przewód żeby paliwo się nie cofało). Gorzej jak pompa paliwowa padła

2. Czy na kolektorze wydechowym oleju nie ma

3. Na pewno końcówki wtryskiwaczy do wymiany- tu to głowę dam uciąć B)

4. Czy odmą nie bije spalinami (najlepiej na max rozgrzanym silniku), itd.

Hydraulika:

1. Pierwsza i podstawowa sprawa: "Sprawdź po odpaleniu (ok.5min) czy nie wywala wylotem oleju (no chyba że jest mało) lub wyjmij bagnet i zobacz czy się nie pieni!!!!!!!!!!!

2. Czy lekko wspomaganie chodzi ale to już na nagrzanym oleju hydraulicznym

Podnośnik:

Jest jedna i najważniejsza rzecz czy "nie faluje" na "pozycji" (oczywiście na nagrzanym oleju hydraulicznym)- ale jeśli nie będziesz jej używał np. do opryskiwacza to jest ona nie potrzebna, gorzej jest jak jest olej nagrzany a ty chcesz sam podczepić np. pług z kabiny

Pokrętło o które się pytałeś służy do przełączania między "pozycja" a "pływaniem" (coś jak siłowa i normalne). A jak korzystać to za dużo trzeba się zagłębiać- przydało by się zdjęcie by to opisać

Skrzynia biegów i przedni napęd

1. Czy nie wchodzą pod zgrzytem ale też czy nie wchodzą opornie (zwłaszcza rewers)

2. Czy półbieg działa

3. Czy hamuje na oba koła (najlepiej sprawdzić zwolnice czy olej nie jest czarny lub na dnie nie ma opiłków lub srebrzystego szlamu)

4. Przedni napęd czy wogulę działa i czy na skręconych kołach przy załączonym napędzie nie podskakuje

 

Może o czyś zapomniałem a jak sobie przypomnę to napiszę. Jak by co pytaj :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

kpiotr    15

kolego @macin87 a gdzie znalesc bagnet od oleju hydrauliki zeby zobaczyc czy sie nie pieni??w tych case jest revers , wedlug konedata nie ma.a od czega sa dwie dzwignie po prawej stronie siedzenia z takimi kółeczkami na wajchach wykrzywionych??w jednym widzialem dwie w innym jedna tylko. rozumiem ze po prawej stronie siedzenia znajduje sie hamulec reczny....przy dzwigni od podnosnika jest chyba tez jakies pokretlo..do czego sluzy??hamulec tylko na 2 koła a nie na 4 tak??

aaaa ii czym sie zalącza przedni naped??

od pólbiegów to która wajha??ta przy kierownicy po prawej stronie??

 

 

i jeszcze co myslicie o tych egzemplarzach:

http://allegro.pl/case-1056-xl-1992r-tuz-i-wom-fendt-massey-zetor-i1382476069.html

http://allegro.pl/case-international-956-xl-zetor-john-deere-i1379792454.html

http://otomoto.pl/case-956-xl-A28731.html

http://allegro.pl/ciagnik-international-case-956xl-92r-i1382255248.html

Edytowano przez kpiotr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
macin87    40

Znalazłem więc swoja instrukcje która ułatwi wyjaśnianie (tylko uwzględnij to że jest to do ciągników 743xl,745xl,845xl,856xl)

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/94306fbef3058f0f.html

1. Sprzęgło WOM

7. Ręczny

13. blokada napędu (w moim przypadku 4x2)

14. półbieg- i tu występowały dwa rodzaje jak w linku: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/e2483b8adcec2ce7.html - różnica między nimi to że nie ma tu połówki czyli 50% przełożenia (masz albo 70% albo 20%) różnią się też że jedna z nich nie posada położenia neutralnego

15. Dźwignia od załączania przedniego napędu (mechaniczna ale może być elektrohydrauliczna)i tu jak masz mechaniczny to hamulec na 2 koła chyba że masz załączony napęd w tym czasie masz na 4 a jak elektrohydrauliczny to już na 4

17. WOM zależny/niezależny

25. Dźwignia rewersu ma 3 położenia: 1.żółw i 2.zając do przodu i jedno położenie 3.tył

26. Biegi główne

I teraz tak jak oglądałem wiele tego typu ciągników to dźwignie biegów w niektórych były odwrotnie 26 był rewers a 25 biegi główne (ja mam jednak rewers 25 i jest dobrze zwłaszcza w ładowaczu ale i w polu jest lepiej bo głownie to tego się używa). Było też że dźwignie biegów były umiejscowione nie w boku podłogi a w miejscach dźwigni hydrauliki ( z przodu) a dźwignie hydrauliki były przeniesione obok dźwigni wom (z tył)

28,29,30. sterowanie podnośnikiem

32. dźwignie hydrauliki zew.

 

Teraz gdzie sprawdza się olej hydrauliczny http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/ad98700401c0c5cd.html

1. Jeśli posiada dodatkowy zbiornik oleju hydraulicznego (zdjęcie "figure 84a, bagnet pod nr 1)

2. jeśli nie posiada zbiornika (zdjęcie 84, bagnet pod nr 1)

 

Jeszcze pewnie zechcesz żeby wyjaśnić sterowanie podnośnikiem. A więc tak http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/f0432eae0a9d5754.html

Na załączonym obrazku "figure 42a" mamy dwie dźwignie i pokrętło.

1. Pierwsza funkcja pływająca np do pługa- aby ją używać pokrętło (nr2) trzeba ustawić strzałeczką na taki "pług" (jeśli brak rysunku to do przodu ciągnika) następnie używamy tylko dźwigni 3 (3c opuszczone na max, 3b funkcja nie działa w tym ustawieniu działa tak samo jak 3c, 3a podniesione na max, 3x funkcja pośrednia służy do tego jak chcesz aby narzędzie zawieszone na TUZ-ie jeszcze wolniej opadało niż miałeś ustawione lub odwrotnie żeby podnośnik wolniej podnosił)

2. Druga funkcja "pozycja" (jeśli chcemy ustawić sobie w dane położenie narzędzie zawieszone na TUZ-ie)- aby ją używać ustawiamy pokrętło strzałką na znaczek takiego ramiona podnośnika (jak brak rysunku do tył). Teraz wyższa szkoła jazdy żeby to wytłumaczyć pisząc ;) Dźwignia nr 1 służy do ustawienia danej wysokości. Ustawioną już dźwignią nr1 przechodzimy do dźwigni nr 3 i jeżeli dźwignia jest w pozycji 3c mamy to samo co w funkcji pływającej czyli opuszczone na max i podnośnik chodzi góra-dół, jeżeli przesuniemy dźwignie w pozycje 3b podnośnik ustawia się w takiej pozycji jaką ustawiliśmy ma dźwigni nr1, jeżeli dźwignie 3 przesuniemy w pozycje 3a mamy podnośnik podniesiony na max

3. Funkcja mieszana ale na co ona to ja do tej pory nie wiem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kpiotr    15

dzieki wielkie za to obszerne wyjasnienie. bardzo mi to pomoglo. interesuje mnie jeszcze co to za wajha z nr 19 po prawej stronie kierownicy??reczny gaz??o ile jest wogole w tych coagniakach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pawel6610    0

O ile się nie myle to chybna gaz ręcczny, a co do modeli Casa to świetna seria. Wujek ma 1056xl z turbiną i jest świętny, ma go dwa lata, narazie żadnej awarii i jak nim jeździłem to cenie komfort bo jest bardzo wygodny i w miare mało pali a ma dużą moc a co do części to są dostępne!

Edytowano przez Pawel6610

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kpiotr    15

aaaaaaaaaaaaaaaaaha.co tu was jeszcze podpytac...aaa ta szyba z tyłu na dole za siedzeniem to uchylna jest???a predkości wałka to jak dokładnie sie ta dzwignia po lewej zmienia???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
macin87    40

O ile się nie myle to chybna gaz ręcczny, a co do modeli Casa to świetna seria. Wujek ma 1056xl z turbiną i jest świętny, ma go dwa lata, narazie żadnej awarii i jak nim jeździłem to cenie komfort bo jest bardzo wygodny i w miare mało pali a ma dużą moc a co do części to są dostępne!

Szczerze szału on nie robi zwłaszcza hydraulika (mało wydajna- podnośnik jak na moje wymagania wolno podnosi tak samo z ładowaczem- chociaż siłę w udźwigu to on ma aż za dużą jak na tak mały ciągnik) i skrzynia (gdyby to była 16/16 to bym nie dyskutował ale 16/8 przy 80km ciągniku szału nie robi :D )

 

Ta szyba jest uchylna (u mnie w tym roku pech chciał że ją zbiłem (ach ten młotek :D ) i mam teraz na stałe a wymiarami pasuje tylna od c-330 :D )

Co do WOM-u to aby go włączyć zaciągamy dźwignie nr 1 do siebie (to jest normalne sprzęgło tak jak drugi stopień w c330) a następnie przesuwamy dźwignie 17 do siebie (zależne) lub od siebie (niezależne). Po wybraniu znowu spuszczamy dźwignie nr 1 do poprzedniego momentu. Wybór prędkości wałka w moim przypadku polega na tym że z tył mam dwa wałki jeden jest 540 a drugi 1000obr./min

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kpiotr    15

a w czym ta skrzynia 16/8 jest zla??ze mniej biegów do tyłu??przeciez do tyłu i tak zbyt szybko nie da sie jechac

w 845zl masz przepływ hydrauliki 33l a w 956 i 1056 jest o 10 wiecej czyli 43/44l/min takze pewnie roznice czuc

Edytowano przez kpiotr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
macin87    40

Jak kupisz i popracujesz w polu pogadamy. Mam średnie i ciężkie gleby-jak to glina- czasami trzeba jechać na żółwiu na 4 a wtedy masz najszybszy wsteczny :D . W TUR-ze tez rewelacji nie ma

Co do hydrauliki to dane są prawdziwe ale podziel wydajność na 2 bo są dwie pompy :D . W 845 ma wzmacniany podnośnik- dodatkowy siłownik- pompa na hydraulikę ma ok.15l ale wystarczy odłączyć dod. siłownik i podnośnik szybciej podnosi- proste i logiczne :D

Co do 1056 to on ma silniejszy podnośnik czyli większej średnicy siłowniki i te ok.20l ... i chyba więcej nie muszę pisać :)

Edytowano przez macin87

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kpiotr    15

moze i racja masz . talerzował u mnie kolega zetorem 9245 talerzówka 3.2m i podnosil mu nawet przyzwoicie jak dla mnie a wydajnosc hydrauliki wedlug konedata.net ma 43l/min czyli jak Case.a nie ma regulacji szybkosci podnoszenia w case??

patrzyłem po dancyh tech np reno 106.14 104.13 zetora ZTS , Same explorer II to wydajnosc prawie taka sama wszedzie, wtedy moze taka mysl techniczna byla

Edytowano przez kpiotr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
macin87    40

Jak dobrze trafisz przy wyborze ciągnika trafi się może w nim opcja z pompą 11ccm+8ccm a nie jak standardowo 8ccm+8ccm

 

Nie ma regulacji szybkości podnoszenia jest tylko regulacja szybkości opuszczania

 

Akurat patrze teraz to te z tych lat ciągniki: same,renault, deutz maja większe pojemności geometryczne niż case

Edytowano przez macin87

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kpiotr    15

a gdzie te poj geometryczne mozna znalesc?na konedata??

to mowisz ze denerwujace jest to podnoszenie...ja tez z natury szybko robia zawsze i jak cos za wolno chodzi to mnie wkurza.a z tymi biegami do tyłu to np jak orzesz czy siejesz i na koncu pola cofasz to trzeba duza gazy dawac zeby sie w miare ruszal??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
macin87    40

Producenci pomp podają pojemność geometryczną

Jak będziesz u sprzedawcy to sobie dobrze pojeździj i zobaczysz czy ci odpowiada prędkość czy nie- może ja mam duże wymagania :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kpiotr    15

z tymi biegami do tyłu ze za mało to jak to wyglada w praktyce???jaka jest ich słaba strona??za wolno cofa?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
oskarus    0

Witam,

Case 1056 to ciekawy traktor na pewno mocniejszy od Ursusa 1224 jeśli idzie o hydraulikę, siła ciągu porównywalna.

Skrzynia faktycznie, mało przełożeń chociaż jest żółwik/reduktor to pomaga.

Wada, to niski komfort na szosie/asfalcie. Traktor wpada w drgania, podskakuje. I mój Case nie jest wyjątkiem.

Na przodzie mam ponad 300kg obciążenia nie wiele pomaga. Zresztą w CASE 5130 jest podobnie.

Załączanie wałka jest kłopotliwe. Woda wlewa się do kabiny, wadliwa konstrukcja wlotów powietrza.

Z kolei w Case 5130 zasysa powietrze za kabiną, zasysa kurz. W sumie drobiazgi.

Ciekawa maszyna, chociaż w Deutz'ach siedzi się lepiej.

Do transportu ten traktor to przygoda:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaco512    39

Pierwsze słyszę żeby woda wlewała się do środka, możesz to dokładniej wytłumaczyć. Masz właściwe ciśnienie w oponach, czy nabite za dużo że podskakuje. Pytam bo do tej pory nie zetknąłem się z takimi opiniami na forum.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kpiotr    15

ja tez nie slyszalem do tej pory o niczym takim,,, moze nieszczelnosc spowodowana latami daje o sobie znac.a co do drgan to moze poduszki kabiny sa do wymiany albo wina opon... no bo co innego mogloby powodowac takie drgania..samochod jak ma zle kola wywazone to tez cala sie trzesie przy wiekszej predkosci

Edytowano przez kpiotr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
oskarus    0

Witam,

piszę tylko co się zdarza u mnie. Może mam wyjątkowy traktor:)

pzdr. i udanego zakupu:)

Edytowano przez oskarus

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
macin87    40

Co do tej wody w wentylacji to jet coś na rzeczy ale aby do tego doszło to musi tak nacinać deszcz z silnym wiatrem żeby coś wpadło, a jak już mamy takie warunki atmosferyczne wystarczy przekręcić pokrętłem od cyrkulacji na pozycje z bezwymiennym obiegiem powietrza (tam jest taka strumienica która zamyka nam dopływ świeżego powietrza a robi obieg tego samego co jest w kabinie- bardzo przydatne zimą w kabinie robi się bardzo szybko ciepło). Do tego w słupkach bocznych nawiewy na nogi- super i szeroki nawiew na przednia szybę z możliwością regulacji na twarz :lol: jak by komuś było zimno

 

Co do komfortu mogę porównać do mojego case jeszcze df dx4.50 i mf serii 30x0

1. Wsiadanie wysiadanie na plus dla case i mf. W obu mamy pionowy słupek i szerokie drzwi co przekłada się na lepsze otwarcie ich. DF jest bardzoooo ciężko

2. Zmiana biegów ma pierwszym miejscu oczywiście mf za nim case, DF nie przypadł mi do gustu z 3 pozycjami dźwigni zmiany biegów (i do tego jeszcze te takie przyblokowania żeby czasem nie przelecieć na inna pozycję)

3. Sterownie podnośnikiem oczywiście mf następnie case i znowu DF ostatni (jedna dźwignia i to o takim długim przesunięciu i w złej pozycji umiejscowiona, ciekaw jestem czy ta dźwignia w podłodze obok też jest od sterownia podnośnikiem jak tak to jeszcze gorzej)

4. Ogólnie kabina i widok z niej do tura jest lepiej w DF (nie ma podsufitki! która ogranicza widok na wysokości). Przestronna nie ma problemu z umiejscowieniem pasażera co nie mogę powiedzieć o case (w nim to miejsce dla dziecka góra 15lat lekkiej budowy ciała)

5. Głośność (dB) na plus dal mf a na równi df i case choć df na wolnych obrotach cichszy (ale tu wtrącę jeszcze jeden ciągniczek a mianowicie renault modelu nie pamiętam ale z tych lat to cichszy jest nawet od mf)

 

Ciekaw tylko jestem jednego jak by sobie radził DF z 3m agr. upr-siew. z załadowanym do pełna siewnikiem FAMAROL pszenicą- on ma taki malutki silniczek (czytaj "lekki" i do tego jeszcze siedzi głęboko (w case to ten blok dwa razy by go "nakrył") pewnie bez dobrego dociążenia to jazdy by nim nie było- może nadarzy się okazja to przetestuje :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kpiotr    15

mnie tez ciekawi to jakby te ciagniki czyli df 4.50, reno 103.14 case 856xl wszystkie 4cylindrowe z turbo radzily by sobie c agregatami podorywkowym 2.6 i uprawowo -siewnym 3,0m. kazdy ciagnik ma swoje zalety i wady problem w tym aby znalesc dla siebie odpowiedni kompromis. a jak skrzynia biegów w tym df 4.50, on ma chyba 16x8 o ile sie nie myśle i bez reversu...reno znowu ma revers ale skrzynia juz 12x12 chodz podobno dobrze zestopniowana.case tez bez reversu 12x8 no i jak piszales tych biegów do tyłu troche przymało. mnie interesowałby ciagnik najlepiej z reversem i dobrze zestopniowana skrzynia (najlepiej 40km/h, i wystarczajacy aby pociagnac wymienione wyzej agregaty, rowniez wazne aby miejsce dla pasazera w miare wygodne bylo. co do ergonomi obsługi podnośnika i innych to w reno jest wszystko w miare wygodne(chodz mowie to na podstawie zdjec a nie z autopsji).chodz z case tez nie wyglada to zle. ciezki wybor musze powiedziec kupno ciagnika

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
macin87    40

Df ma akurat 15x5 (w opcji było 18x6 bo dźwignia miała 6 przełożeń (40km/h) a w pierwszym przypadku 5 (30km/h))

Case ma 16x8 (30km/h)

Jeśli chodzi o agr. upr.-siw. 3m bierny (wał strunowy- dwa rzędy pazurów- wał strunowy) to nie ma problemu nawet case 80km (bez turbo) lata na 2 na pełnym biegu (11km/h) a jak damy półbieg to (ok. 9km/h)

 

Na twoim miejscu zastanowił bym się nad reno lub fendt (w tych jednak nie siedziałem i nie wiem co i jak) z df-em dałbym sobie spokój nie przypadł mi do gustu zwłaszcza silnik i skrzynia no ale w nim lekko sprzęgło chodzi nie to co w case. W case do gustu nie przypadła mi hydraulika i skrzynia

 

Najlepsza skrzynia to taka co ma dużo biegów i tyle samo w przód co i w tył

 

Jak wsiądziesz do df a potem do case to zobaczysz że lepiej jest w case- sory użytkownicy df ale takie moje zdanie- kabina w jednym a drugim to niebo a ziemia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kpiotr    15

no ja osobiscie porownania nie mam, reno 106.14 ma 12x12 skrzynie 104.14 ma 16x16 i oba maja revers mechaniczny, interesujacy jest rowniez fiat serii winner F100 ma skrzynie 20x16 lub 64x32 i tez ma revers.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×