Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

są ok,waty są 60/55,a światło ma bardziej białą barwę.trafiłem w biedronce kiedyś żarówki z niebieską bańką(7 złoty za komplet),atest miały,wytrzymałość to 2 lata a jeżdżę codziennie,jak na cenę to super,światło bardzo dobre.całą siatkę miałem,i 10 kompletów jeszcze mam,jeszcze kilka lat pojeżdżę.to tak trochę żeby weselej tu było.

Opublikowano

a te moje to nawet lepsze,niż philips+30%,szkoda że h1 takich nie mieli.światło super,i wytrzymałość może być,myślałem że tą siatkę w roku zużyję a to już ze 4 lata temu.

Opublikowano

Żarówek 100/90W radzę nie ryzykować zakładać. Mogą wypalić się odbłyśniki a także instalacja może nie wytrzymać.

Jak już pisali inni lepiej zregenerować/wymienić reflektory, niż kombinować z HIDami lub mocniejszymi żarówkami.

Warto także sprawdzić stan instalacji elektrycznej, zwłaszcza w starszych samochodach w których spadki napięcia mogą wynosić nawet 3-4V. Jeśli występują takie spadki to radzę zmodernizować instalację i zamontować przekaźniki do świateł (oczywiście jeśli jest taka możliwość w samochodzie)

Opublikowano

Mam czasem możliwość jeździć autem z bixenonem w jednej soczewce(ori). Szczerze mimo autopoziomowania układ reaguje z opóźnieniem i zdarzają się sytuacje, że "rzuca" wiązka światła.

przeciez samopoziomowanie nie dziala w ogole na biezaco, tylko po odpaleniu auta analizuje dana sytuacje i ustawia swiatla "na sztywno".

dokladnie to samo sie osiagnie jesli sie reguluje swiatla recznie, ma o tym pojecie i zawsze pamieta <_<

dlatego, ze jest duzo czynnosci wprawadzilo sie autoregulacje, by poprawic koomfort jazdy, auta bez zenonow tez mialy taka regulacje.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Nie polecam żarówek 100W bo można stopić klosz, taka mocna żarówka emituje dużą ilość ciepła!

Opublikowano

przeciez samopoziomowanie nie dziala w ogole na biezaco

Żaden układ auto poziomowania nie działa tylko na początku a potem stop. W starszych samochodach działało to po woli, w nowszych działa już bardzo szybko za sprawą silników krokowych w reflektorach. Jeśli u ciebie w samochodzie nie widać by działało poziomowanie, to niestety jest zepsute.

Opublikowano

jestes tego pewien?

 

silniki sa bardzo szybkie dzisiaj, ale w stosunku do przyspieszen nadwozia samochodu podczas przejezdzania przez dziure, a nawet lezacego policjanta silniczki te mysle, ze sa sporo za wolne :D

na wykladach gadali, ze system bez utrzymania sie w zadanej chwili np. 2 sekundy, nie powinien zareagowac.

 

oko ludzkie jaka ma szybkosc zanotowania sygnalu 20 Hz, 30? skoro da sie w ogole zauwazyc ruch takiego swiatla, to musi byc bardzo wolne np. 5 czy 10 Hz, a przez pol metrowa dziure samochod z predkoscia 60 km/h w ile przejezdza?

 

z reszta wezme jutro taty auto i sprawdze, bo jest mozliwosc, ze wywody bardzo szybko skoryguje rzeczywistosc :lol:

Opublikowano

Jestem pewien, bo mam taki układ. Racją jest, że nie zawsze zareaguje na czas. Jak pisałeś, nie działa on błyskawicznie, ale przejeżdżając przez śpiącego policjanta jest w stanie skorygować wiązkę na tyle, by nie oślepiać jadących z przeciwka. Mam porównanie do starszego modelu, który miał zwykłe silniki w reflektorze, to reagowały one ospale, właściwie było to jedynie zastępstwo ręcznej regulacji. Ale te nowsze pracują wyraźnie szybciej i wszelki nierówności poprzeczne ładnie wybierają, dzięki czemu światła nie świecą w kosmos.

Z taką szybkością pracują te światła:

A tak pracują na drodze:

(i nie chodzi mi tu o skręcanie na zakrętach, lecz o w miarę stały poziom świecenia)
Opublikowano

Trochę oślepiają te HID'y.

Dobry policjant nawet w dzień z daleka zauważy bo oni są przewrażliwieni na to.

Zalezy gdzie. U mnie w okolicy nie za bardzo.

 

lukaszjarm - czy na przegladzie beda problemy to zalezy od tego na kogo trafisz. Te certyfikaty to mozna sobie wsadzić.

Bobek_farmer dobrze tu pisze wiec ja nie bede sie produkowal. Po prostu lampa pod h4 czy h1 nie jest przystosowana do palnika. W soczewce jakos to przejdzie, choc kolego asharot tez nie jest super. Z moich obserwacji wynika ze nawet soczewka nie daje odpowiedniego odcięcia linii swiatlocienia i ponad nią też idzie sporo swiatla.

Stasiek84 - na pagórkach kazda lampa da po oczach, halogem, oryginalny ksenon czy hid.

 

Zarowki plus ileś procent duzo nie daja jak lampy są słabe. Wiem bo juz mialem nightbreakery w starych lampach. Zarowek 100W lepiej nie zakladac, bo dzisiaj lampy są plastikowe i szybko moze dojsc do wytopienia lustra. Stanowczo odradzam takie cos. Poza tym to tez daje po oczach jak komuś sie błyśnie.

 

Co do hida w reflektorze roboczym to powiem ze sam se zastanawialem nad tym. Nikogo nie oslepisz bo swieci tylko na polu a w nocy to zrobi doslownie dzień przed/za ciągnikiem.

Opublikowano

@JohnTheBulletTeacher z tego co pokazales na pierwszym filmiku to rzeczywiscie swiatla dzialaja duzo szybciej, ale o jakis milion razy za wolno, zeby zareagowac na ruchy nadwozia, czego moje wywody dotyczyly w poprzednim poscie.

 

na drugim filmiku dokladnie widac, ze swiatla poruszaja sie razem z buda (i nie chodzi mi o aktywne doswietlanie zakretow, bo takie stanowisko dydaktyczne pomagalem kumplowi na obrone budowac, takze w miare czaje o co chodzi :D ), nie ma szans, zeby system reagowal, na dziury, przyspieszanie, czy hamowanie pojazdu. może jak przez policjanta przejzdzasz z predkoscia 5 km/h i wolniej to cos zmieni, ale przy 20 juz nie powinien ;)

Opublikowano

Koledzy troche odbiegne od tematu... u siebie w aucie mam H7 55W jak sie nie myle obie firmy NARVA i myslałem nad zmiana na PHILIPS Premium (u mnie jedna kosztuje 20 zł), opłaca się, bedzie jakaś różnica?

Opublikowano

zainwestuj i sam ocen :D to dosyc subiektywna sprawa, wiec jeden bedzie zadowolony mniej drugi bardziej z takiej modyfikacji, jedno jest pewne gorzej swiecic nie beda, a czy sie oplacalo to juz musisz sam sobie odpowiedziec.

 

najefektywniej mozna podniesc mozliwosci oswietlenia w starszym pojezdzie poprzez montaz przekaznikow, tak jak ktos wczesniej pisal.

Opublikowano

Auto jest a może było nowe z 2006 roku wiec powinno byc juz na przekaźnikach czy innych tam juz wynalazkach :P

chyba sie pokusze i zobacze jak bedą sie sprawować, bo i tak wczoraj mi sie jedna przepaliła i trzeba wymienic :lol: Philips BlueVision :D;) aby nie ta cena :)

Opublikowano

na drugim filmiku dokladnie widac, ze swiatla poruszaja sie razem z buda

Kurczę, na filmiku to tego nie widać, przejedź się jakimś nowszym samochodem, to zobaczysz że światłą nie bujają się tak jak samochód. Przynajmniej u mnie to wygląda jak by światła były spięte z żyroskopem. (oczywiście do pewnych granic, bo przyznaje są sytuacje gdy układ działa zbyt wolno)

 

Światła które bujają się razem z budą samochodu można sobaczyć tu: KLIK

A te poziomowane np tutaj KLIK choć na filmiku to zbyt ładnie nie wygląda, co innego w realu.

 

 

Aby nie odbiegać, od tematu. Najlepszą poprawę świecenia w starym samochodzie uzyskamy poprzez renowacje odbłyśnika (metalizacja próżniowa), drugim w kolejności zabiegiem jest dostarczenie odpowiedniego prądu (przekaźnik). Jeśli ktoś wykona oba te zabiegi, to nie polecam żarówek typ +50%, gdyż bardzo szybko się palą. Jeśli któremuś z was takie żarówki trzymają się już ponad rok, to polecam sprawdzić jakie napięcie macie na żarówkach. Raczej nie jest już wesoło. Zwykła żarówka, zasilana z przekaźnika da więcej światła nić drogie philipsy ale zasilane starą, podniszczoną już wiekiem instalacją.

Opublikowano

W mojej Nysce mam lampy Free Form Rok temu zamontowałem (nielegalnie) palniki hid H7 4300K koszt nieco ponad 70zł. Najważniejsze jest aby ognisko światła było w tym samym miejscu co w przypadku halogena, środek bańki około 28mm od oprawki H7. Xenon i halogen - porównanie typów reflektorów, fakty i mity. Nikt mi nie miga, policja się nie czepia, na przeglądzie przy regulacja nikt nic nie zauważył. Po prostu światło jest nieco bielsze i mniej prądu się zużywa.

Opublikowano

A ja mijając się z Tobą gotów byłbym Ci te lampy potłuc.

 

Zwykle lampy FF są tak samo nieprzystosowane do palnika jak lampy ryflowane.

Opublikowano

no bez przesady FF tak mocno nie oslepiaja, przynajmniej klosz nie rozprasza swiatla, dopoki jest czysty oczywiscie :)

 

ale faktem jest, ze troche musza oslepiac jesli nie byly zrobione orginalnie pod xenon.

Opublikowano

Nawet Philips strona 7-8 http://www.luz.philips.com/archives/catalogo_c3.pdf sprzedaje zestawy HID

Jaka jest różnica pomiędzy np żarówką halogenową Philips BlueVision czy X-treme Power, a palnikiem HID Zamiast gorącego drutu plazma. Nie zauważysz różnicy jadąc z przeciwka. O wiele gorsze są krzywe żarówki z hipermarketów przy każdej wymianie trzeba ustawiać reflektor, a trwałości ich jest mizerna w porównaniu do HID. Jeszcze gorsze są źle wyregulowane poluzowane reflektory.

Opublikowano (edytowane)

FF od ryfla rozni sie tym, ze w ryflu lustro kierowalo swiatlo wszedzie, a to wzorki na kloszu "wybieraly" to co ma isc na droge, czy tez "kierowaly" promienie w odpowiednia strone (rozpraszaly). Stad te lampy swieca wszedzie, tylko ze z rozna intensywnoscia obliczona dla zarowki halogenowej o jakiejś określonej jasności i światłości. Palnik nie dosc ze ma inna geometrie samego źrodla swiatla, to jeszcze emituje znacznie wiecej znacznie jasniejszego swiatla (powiedzmy 4x), stad prosty wniosek ze tam gdzie wczesniej (dla halogenu) swiatla bylo x tam teraz jest 4x.

W lampach FF role wzorkow pelni odpowiednio uksztaltowane lustro, ktore rowniez odpowiednio kieruje promienie swiatla. No i moze ono robi to lepiej, niemniej jednak nadal swieci wszedzie wiec i oslepia na tej samej zasadzie co lampa wyzej.

 

Soczewka zaś ma przeslone ktora niby robi odcięcie - powyzej niej nie ma (teoretycznie) swiatla. W praktyce jednak przez charakter swiatla (podatny na zalamania i odbicia) one rowniez swieca nie tylko tam gdzie powinny. Nie wiem jak sa zrobione soczewki pod ksenon, ale wnioskuje ze roznia sie od tych pod halogen, bo jak ja sie mijam z jakims powiedzmy bmw klasy wyższej to mnie nie oslepia a moge patrzec mu w swiatla caly czas. A jak mijam sie z hidem w soczewce to jednak pewien dyskomfort jest.

 

ansu - sorry ale nie piernicz ze nie rozpoznam jakie zrodlo swiatla ma ten z naprzeciwka. Na kilometr widac czy ma halogen czy ksenon. A jak sie zblizy to mozna tez wywnioskowac czy to jest hid czy ksenon fabryczny. Przede wszystkim dlatego, ze wiekszość wiejskiego tuningu opiera sie na palnikach 6000k ktore swieca na niebiesko. Fabrycznie jest to 4300k ktore swieca na bialo. Jezeli nadal masz wątpliwosc ze nie ma roznicy, to przykucnij prosze przed samochodem z ksenonem tak abys znalazl sie pod linia swiatlocienia. Będzie miło. Potem przykucnij przed samochodem ze zwyklymi swiatlami. Na prawde nie ma roznicy, nie?

Edytowane przez maks
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Podobna zawartość

    • Przez daniel224
      witam ciągnik landini 160 legend nie odpala reaguje na kluczyk świecą się kontrolki i lampka od pół biegów mruga wyświetla się błąd AL 071 proszę o pomoc
    • Przez mateusz89aaaa
      witam pacjent to mf 5435 nie działa ehr i przyciski na błotnikach,nic nie świeci. Dodam że w tym samym czasie obrotomierz przestał działać, być może jest jakaś korelacja. co by to mogło być?
    • Przez pawelmlt
      Witam szukam posiadacza ładowarki Manitou 737 lub pochodnych wyposażonej w dodatkowe oświetlenie robocze. Ładowarka ma bezpiecznik i wolne miejsce w panelu przycisków oświetlenia dołożyłem orginalny włącznik prąd przychodzi i odchodzi we wiązkę lecz nie mogę znaleźć kostki która za to odpowiada w instalacji ładowarki na zewnątrz. Jest ktoś w stanie podpatrzeć to u siebie ?

    • Przez MarianSR
      Dzień dobry wszystkim.
      Jestem nowym użytkownikiem, bo szukam odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie. Niestety moderatorzy pod żadnym postem nie udostępnili mojego pytania, dlatego tworze nowy temat. Chodzi mi o zwiększenie mocy (chip-tuning). Widzę, że parę osób robiło. Chce się zapytać czy relacje cenowe danej firmy przekładały się do jakości wykonanej usługi. No i oczywiście, jakie firmy polecacie.
      Pozdrawiam i z góry dziękuję za każde wpisy. Miłego!
    • Przez elektrycznabajka
      Szukam dokumentacji o nazwie TM3265 pras zwijających John Deere , m. innymi 580.
      Potrzebuję z tamtąd schemat elektryczny prasy.
      Pozdrawiam,Tomasz

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v