Skocz do zawartości

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Xenon

Lukaszjarm    4

pamowie mam pytanie czy jak bym zainwestowal w takie zestawy do auta bo mam slabe swiatla . jak myslicie dalo by to jakis efekt czy tylko kase bym zmarnowal . no i w pronarze i halogenach tez bym chcial takie zestawy wtedy pozakladac ,prosze o wasze opinie i doswiadczenia z takimi zestawami .

http://moto.allegro.pl/zestaw-xenon-xenony-ksenony-hid-wroclaw-h4-6000k-i1380805121.html

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Osobiście jestem przeciwny tego typu modyfikacjom, jeżeli już to w pełni homologowane lampy z ziarnikiem xenonowym z automatycznym poziomowaniem i oczyszczaniem lamp, ale wtedy taki zestaw kosztuje gruuubo ponad 1500 zł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


Narcotic    0

W 100% zgadzam się z Bobek_Farmer. Prawdziwe xenony mają autopoziomowanie, spryskiwacze reflektorów dlatego nie polecam takich zestawów z prostej przyczyny będziesz oślepiał innych chociaż Tobie napewno lepiej będzie się jeździło. Jeśli masz w aucie lampy soczewkowe to możesz zamontować bo soczeki i tak skupiają światło ale jeśli zwykłe halogenowe lampy to odrdzam a o pronarze to zapomnij. Poza tym te z aukcji to nie są żadne bixenony ponieważ jest wyraźnie napisane w aukcji "długie światła halogen" a w bixenonach mijania i drogowe są xenonowe więc zmień nazwę tematu albo podaj linka do bixenonów. A i najważniejsze najpierw zastanów się dlaczego masz słabe światła, sprawdź czy są poprawnie ustawione, czy odblaski nie są wypalone bo może trzeba wymienić lampy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

wierzba1272    8

Zgadzam się z przedmówcami. Jak już inwestować to w takie zestawy o jakich pisze @Bobek_Farmer

Ja osobiście zainwestowałbym tą kasę na pseudo xenon w usprawnienie istniejącego oświetlenia: wymieniłbym jeśli jest taka potrzeba odbłyśniki/reflektory na nowe, i zrobiłbym nową instalację na przekaźnikach i porządnych przewodach, wtedy problemów ze słabym świeceniem by nie było.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

wiesmag    52

reflektory przecież można dać do regeneracji,lustra jak nowe i szkło czyste,w cenie chyba mniejszej,bez jakiś podejrzanych przeróbek,bo można dowód stracić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

asharot    176

Trochę oślepiają te HID'y.

Dobry policjant nawet w dzień z daleka zauważy bo oni są przewrażliwieni na to.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Mam czasem możliwość jeździć autem z bixenonem w jednej soczewce(ori). Szczerze mimo autopoziomowania układ reaguje z opóźnieniem i zdarzają się sytuacje, że "rzuca" wiązka światła. Jeżeli chcecie się bawić w modzenie lamp, to po pierwsze ziarnik w soczewce, a nie jako zastępca żarówki, po drugie montujcie spryskiwacze, po trzecie inwestujcie w modułu poziomowania. Dodatkowo należy użyć soczewki pod zenka, bo pod zwykłą halogenową żarówkę idzie inna soczewka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Lukaszjarm    4

faktycznie zly link dalem . to ze nib y nielegalne to mam akurat to gdzies bo szyby sa tak ciemne 90% a wydech przelot . tylko chodzi mi o jasne swiatla klosze sa ok odblaski tez tylko myslalem ze zamiast 100 zł na zarowki wydawac to takie cos zaloze i bedzie git

http://moto.allegro.pl/zestaw-hid-bixenon-h4-6000k-przetwornice-zarniki-i1385446109.html

no i cetryfikaty posiadaja i nie powinno byc problemow na przegladzie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Wiele osób wychodzi z założenia grunt, że ja dobrze widzę reszta się nie liczy! Irytuje mnie jak jedzie gość autem ze zwykła lampą z dołożonym kilkutysięcznokelwinowym xenonem, gdzie lampa nie kieruje właściwie światła i świeci wszędzie tam gdzie nie powinna.

 

Ogólnie jak Cie nie stać... nie kombinuj. wink.gif Trochę smuci mnie, że ludzie lubują w bylejakości... jak ma być dobrze to wysoce prawdopodobnym jest, że tanio nie będzie. dry.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Lukaszjarm    4

wlasnie po to zalozylem temat zeby sie cos dowiedziec na temat tych bixenonow bo nikt znajomy w aucie tego nie ma tylko jeden w motorze mial i bardzo chwalil sobie .

a nie da sie wyregolowac pozniej lamp zeby nie oslepialo innych bo tego bym nie chcial wiec nie osadzajcie mnie tak szybko

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

wiesmag    52

na tych wszystkich aukcjach to porównują ze "zwykłą żarówką"(nawet chyba nie h4)i tu efekt zaskakujący.wystarczy kupić np.philips+30%,a już chyba widziałem +50%,lub homologowane niebieskie i po problemie,a przynajmniej lustra nie wypalą,lub instalacji nie obciążą.jak reflektory przyżółkłe i lustra wypalone to im nic nie pomoże.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

asharot    176

a nie da sie wyregolowac pozniej lamp zeby nie oslepialo innych bo tego bym nie chcial wiec nie osadzajcie mnie tak szybko

Właśnie że sie nie da wyregulować, bo światło jest tak mocne że nie świeci górna połowa lampy jak to powinno być przy światłach mijania tylko przebija na dolną połowę lampy i efekt jest jak przy światłach drogowych.

Jedynie można zastosować jak masz reflektory soczewkowe,wtedy jest git.

Instalacji nie uszkodzisz bo na jedną stronę pobierają tylko 35Watt.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Narcotic    0

Lukaszjarm jak Ty chcesz wyregulować lampy przecież palnik ksenonowy ma całkowicie inną budowę tzn geometrię niż zwykła żarówka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Lukaszjarm    4

w porzednim aucie mialem juz philipsy i bylem zadowolony tezar myslalem nad tymi bixenonami ale chyba kupie philipsy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tomi382    97

Philips lub Osram night breaker +90% są i kup takie, też się przymierzam do poprawy świateł ale zgodnie z prawem. Znam ten ból agrotuningu i już nie jedno światło agroksenonu mnie oślepio dlatego mówię stanowczo NIE. Chociaż jeśli robisz ciągnikiem tylko w polu to można takie coś zafundować to wtedy nikomu nie robisz krzywdy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Lukaszjarm    4

wszystkim dziekuje za opinie i postanowilem kupic zarowki philipsa .

na innych forach wszyscy tak samo odradzali takich modyfikacji . a zreszta sam sie wko..am jak ktos mnie oslepia na drodze .

a na lampy szkoda tyle kasy wydawac bo i tak chcem w tym roku auto inne kupic

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Senator    44

Philips lub Osram night breaker +90% są i kup takie, też się przymierzam do poprawy świateł ale zgodnie z prawem. Znam ten ból agrotuningu i już nie jedno światło agroksenonu mnie oślepio dlatego mówię stanowczo NIE. Chociaż jeśli robisz ciągnikiem tylko w polu to można takie coś zafundować to wtedy nikomu nie robisz krzywdy

 

no właśnie jak sprawa wygląda z takimi żarówkami? Dużo lepiej wtedy widać w nocy czy to jakiś chwyt marketingowy? <_<

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Stasiek84    2

Klosze w lampach maja odpowiednie oznaczenie jakie mogą być w nich montowane żarówki (symboli nie pamiętam) i jeśli nie ma dopuszczenia do xenonów to żadne certyfikaty żarówek nie pomogą na przeglądzie, chyba ze robi go ktoś znajomy, ogólnie jestem przeciwnikiem tych świateł ponieważ w pagórkowatym terenie strasznie walą po oczach, a jeszcze wielu "kierowców" ma zapędy do podnoszenie świateł mijania żeby dalej świeciły.

moje zdanie jest takie ze lepiej zadbać o bieżące oświetlenie niż wydawać kasę i narażać się na nieprzyjemności przy przeglądach i kontrolach drogowych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


wiesmag    52

regeneracja reflektora to w granicach 80-100 złotych zależy jaki model auta razy 2,to aż nie tak boleśnie(rozklejone,lustro malowane specjalną farbą,szkło polerowane)i jak nowe,chyba warto,po kilku latach to każda lampa już nie tak świeci.zakład profesjonalny.około 2 dni trzeba poczekać(klej w piecu schnie).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


tomi382    97

90/100W nie ryzykuj :P bo spalisz je tylko i bezpiecznik gorzej jak siądzie elektryka. I z allegro nie warto kupować bo można trafić na bubla a w sklepie masz zapewnioną jakość <_<

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Lukaszjarm    4

wiadomo ze w sklepie bo cena i tak podobna ale mialem caly czas zarowki 90/100W

i nic sie nie dzieje a jedze juz tym autem 3 lata

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gość
Temat jest zablokowany i nie można w nim pisać.

  • Podobna zawartość

    • Przez marian3p
      Witam!
       
      Niedawno zbudowałem dwie wersje EHRu do ciągników, nie posiadających tego dobrodziejstwa fabrycznie. W związku z tym mam pytanie do użytkowników forum, czy bylibyście zainteresowani takim urządzeniem i chcielibyście posiadać takowe w swojej maszynie? Mógłbym przygotować zestaw, który każdy sam by mógł założyć do swojego ciągnika, albo jeśli ktoś by się nie czuł na siłach i nie mieszkał zbyt daleko ode mnie ja mógłbym to zrobić. Przedstawię teraz obydwie wersje i mniej więcej koszty.
       
       
      Wersja analogowa.
      Jest to dosyć prosty układ ale bardzo funkcjonalny, zalecam go do wszystkich ciągników wyposażonych w pozycyjną regulacje podnośnika, głównie starszych, ale także nowszych. Ma następujące funkcje:
      - główne pokrętło podnoszenia/ opuszczania- ustala pozycję podnośnika
      -przycisk automatycznego podnoszenia/opuszczania- po naciśnięciu podnoszenia, podnośnik zostanie podniesiony do pozycji ustalonej przez pokrętło regulacji wysokości podnoszenia, a po naciśnięciu opuszczania, zostanie opuszczony do pozycji ustalonej przez główne pokrętło podnoszenia/ opuszczania
      - pokrętło regulacji wysokości podnoszenia- działa z przyciskiem  automatycznego podnoszenia/opuszczania opisanym wyżej
      - pokrętła szybkości podnoszenia/opuszczania-mogą być oddzielne dla podnoszenia/opuszczania, albo jedno wspólne, według upodobań
      -przyciski podnoszenia/opuszczania na błotnikach
      -trójpozycyjny przełącznik- 1.-sterowanie podnośnikiem z panelu, 2.- blokada EHR na czas transportu, nie działają żadne przyciski, 3.-sterowanie podnośnikiem z błotników, po przełączeniu na pozycję 1, podnośnik wraca do pozycji ustalonej przez  główne pokrętło podnoszenia/ opuszczania
      -diody sygnalizujące działanie podnośnika- podnoszenie/opuszczanie
       
      Koszt panelu sterującego, wraz z wiązką wynosiłby jakieś 300zł, co uważam za cenę bardzo korzystną, dokładniej ustalę jak założę układ do ciągnika. Do tego potrzebny jest jeszcze układ wykonawczy, przesuwający dźwignię podnośnika. Są dwie opcje: tańsza, to wykorzystanie silniczka wycieraczek z jakiegoś samochodu i dołożenie potencjometru i droższa, ale mniej kombinowania, wykorzystanie fabrycznego siłownika elektrycznego, z wbudowanym potencjometrem. Wybór zależałby od Was.
       
      Wersja na mikrokontrolerze.
      Również do ciągników z regulacją pozycyjną, ale jest także możliwość sterowania na elektrozaworach, jednak jest to droga opcja i bardziej pracochłonna.  Funkcje ma identyczne jak wersja analogowa, główne różnice:
      - polecenia wykonuje szeregowo, czyli np. gdy naciśniemy przycisk automatycznego podnoszenia, to już nie możemy w tym czasie zmienić wysokości podnoszenia, ani prędkości podnoszenia. Nowe ustawienia zadziałają przy kolejnej operacji, w wersji analogowej wszystko możemy zmieniać na bieżąco
      -przy używaniu przycisków podnoszenia/opuszczania na błotnikach, nastąpi automatyczne zablokowanie sterowania z panelu, do odblokowania służy dodatkowy przycisk i wtedy podnośnik wraca do pozycji ustalonej przez główne pokrętło podnoszenia/opuszczania
       
      Koszt tego układu, czyli panel i wiązka to jakieś 400zł. Tutaj jako układ wykonawczy przewiduję tylko fabryczny siłownik z wbudowanym potencjometrem. Zapewni to najlepszą jakość sterowania, ale jego wadą jest cena w okolicy 600zł. Jednak myślę, że warto założyć tą wersje do ciągnika, który jest w miarę nowy i którego dużo używamy w polu z zawieszanymi narzędziami. Będę starał się w miarę możliwości rozwijać tę wersję i dołożyć np. automatyczną regulację głębokości pracy.
       
      Tak jak pisałem wcześniej, układ mógłbym założyć od podstaw osobiście. Ale raczej tylko u osób w promieniu ok 100km ode mnie, mógłbym też dalej podjechać, po wcześniejszym ustaleniu. Jestem z okolic Grajewa w województwie podlaskim. Mam więc też zamiar przygotować wersję do samodzielnego podłączenia, czyli ja wykonuje panel, wiązkę i odpowiednio przygotowuję silnik poruszający dźwignię jeśli taki będzie wybrany. A w ciągniku możecie sami wszystko zamontować, udzielę wszelkich wskazówek do montażu i regulacji układu. Jeśli nastąpiła by awaria sterowania elektroniczna można szybko przejść do sterowania ręcznego. Wystarczy odłączyć układ od dźwigni podnośnika.
      Póki co chciałbym sprawdzić, czy jest ktoś tym zainteresowany i czy to rozwijać w tym kierunku. Osoby chętne zapraszam na PW, oraz pisania tutaj swoich uwag, czy układ się podoba, co można zmienić, itp. W galerii można zobaczyć wersje testowe urządzeń. Pozdrawiam.
    • Przez matus951
      Witam
      Chciałbym założyć światła na dach do swojego Ursusa 4514, ponieważ gdy jest ciemno ciężko pracuje się z ładowaczem przy standardowym oświetleniu. Poprzeglądałem trochę internet i chciałem się dowiedzieć jak sprawdziły by się takie światła w tej roli: http://moto.allegro.pl/swiatla-halogeny-listwy-dzienne-led-12v-i1857044236.html Zapewne ładnie by wyglądały ale czy doświetlały by chociaż na 3-5m przed ciągnikiem, żeby było widać dobrze łyżkę albo widły?
    • Przez Quercus78
      Witam!!
      Wie ktoś czy da się założyć kontrtolkę wlączenia przedniego napędu w URSUSIE 904? Mam rozdzielacz na linkę i nie bardzo wiem czy da się tam jakoś założyć czujnik
    • Przez kisiol
      <p>Witam wszystkich jestem tu nowy proszę o wyrozumiałość. Posiadam ciągnik rolniczy sektor 6245 , wszystko było cacy do puki i instalacja elektryczna nie nawinela się na wałek kierowniczy pod zegarkami. Przewody wszystkie doprowadziłem do porządku, wszystko działa prócz kierunkowskazów. Zakupiłem nowy przerywacz elektroniczny 6 pin. Przerywacz ma oznaczenia 49, 49a , 31 , C, C2 , C3. Podłaczając zasilanie + pod wejście 49 i masę - pod 31 przerywacz zaczyna od razu szybko pykać. Wiem że wejścia C  to kontrolki przyczep i 49 a to środek przełącznika kierunków, tyle że na wyjściu C  pojawia się zasilanie na kontrolkę, ale na wyjściu 49a nie ma nic. Podłaczając probówkę pod wejście 49a przerywacz cichnie , sytuacja powinna być odwrotna. Może ktoś podpowie jak to podłączyć i zasadę działania tego przerywacz.</p>
    • Przez t1o9m8e6k
      Witam!
      Bardzo proszę o podpowiedź w kwestii kupna instalacji elektrycznej do przyczepy D-47B (same przewody). W Internecie jest sporo stron na których można nabyć taką instalację, ale ja nie wiem, którą wybrać i czy one różnią się między sobą. Mam do podłączenia światła pozycyjne z przodu, a z tyłu mijania, stop, kierunkowskazy i wtykę do podłączenia drugiej przyczepy.
      Z góry dziękuję za odpowiedź.
      Pozdrawiam!
×