Skocz do zawartości
MiRol

Pronar 82A a Pronar 82SA

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Pronar
MiRol    18

Jakie są różnice pomiędzy tymi Pronarkami?? Bo mocą się chyba nie różnią :) , więc czym?? :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Przedni most jest taki samy w obu typach.Chyba od 2004 w obu belkowy(krzyzakowy)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zajac1    26

Wiem ze 82sa ma turbo sprerzarke i co sie z tym wiaze ma wiecej koni.

---polączone---

u nas jeden sasiad ma 82a a drugi 82sa. robią te same roboty i nic takiego innego nie widac :rolleyes:

Edytowano przez Nikita_Bennet

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
katator    115

a mi się wydawało, że turbo było w modelu 82tsa, a modele 82a i 82sa były bez turbo i dysponowały tą samą mocą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin974    25
a mi się wydawało, że turbo było w modelu 82tsa, a modele 82a i 82sa były bez turbo i dysponowały tą samą mocą.

racja -mialy tylko zmiany konstrukcyjne :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    259

82A I ok. 94tys. zł brutto.

82SA I ok. 100tys. zł brutto.

82A II ok. 114tys. zł brutto

82SA II ok. 122tys. zł brutto

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MiRol    18
82A I ok. 94tys. zł brutto.

82SA I ok. 100tys. zł brutto.

82A II ok. 114tys. zł brutto

82SA II ok. 122tys. zł brutto

 

Ceny są niezłe :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin974    25
82A I ok. 94tys. zł brutto.

82SA I ok. 100tys. zł brutto.

82A II ok. 114tys. zł brutto

82SA II ok. 122tys. zł brutto

za 82SA I + plug dalem w 2004r 91tys (nie wiem ile wtedy kosztowal plug, ale niecale 10tys)

a w 2003 roku moj woja dal chyba okolo 67tys :rolleyes:

ladna przebitka, a tylko rok roznicy...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MiRol    18
za 82SA I + plug dalem w 2004r 91tys (nie wiem ile wtedy kosztowal plug, ale niecale 10tys)

a w 2003 roku moj woja dal chyba okolo 67tys :rolleyes:

ladna przebitka, a tylko rok roznicy...

 

Ale to i tak nie jest drogo w porównaniu do ciagników innych marek o podobnej mocy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    259

Stylistyką, kabiną i normami emisji spalin- tyle mi na ich temat wiadomo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

II chyba wszystkie mają turbo, w związku z norma emisji spalin palą więcej ,mają parę unowocześnien i kosztują o dużo więcej robiac to samo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

TDI jesli rozumieć jako turbodiesel intercoller jest zastrzezone dla VW

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    62

W 82SA jest przedni napęd belkowy koła 24', ale to jest w końcu carraro z samoblokującym się dyferencjałem taki sam jak stosuje większośc marek ( zetor, farmer, farmtrac, jd itd) bo coś mi się wydaje że to zwykły naped belkowy taki jak w ursusach i starszych zetorach, ten napęd w pronarze ma wogóle blokade?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gigi    1

Mam 82SA z 2005.Mój ma jeden zbiornik paliwa,elektroniczną blokadę i WOM.Podnośnik jest dużo lepszy. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    62
Mam 82SA z 2005.Mój ma jeden zbiornik paliwa,elektroniczną blokadę i WOM.Podnośnik jest dużo lepszy. :)

 

Jak z wykonaniem, poprwawiło się? były jakieś drobne usterki? Ma blokade przedniego mostu czy nie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gigi    1

Nie narzekam,zmieniłem tylko alternator.Ma blokadę ,hamulce mogły by być lepsze,ale ogólnie jest OK.Przynajmniej na części mnie stać. <_<

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin974    25
Nie narzekam,zmieniłem tylko alternator.Ma blokadę ,hamulce mogły by być lepsze,ale ogólnie jest OK.Przynajmniej na części mnie stać. :)

hehe na czesci do pronara to chyba kazdego stac <_< ;)

Ile dales za alternator?? ja cos okolo 240zł :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Cheesburger
      Co ile smarujecie krzyzaki wału przedniego napędu?
      Wystarczy tam wkrecic kalamitke czy cos trzeba jeszcze?
       
      Pytam ponieważ ostatnio po dłuzszym przestoju ten pierwszy od skrzyni biegów zaczął delikatnie piszczec podczas szybkiej jazdy. Polałem go olejem i pomogło ale wole cos bardziej zapobiegawczego zrobic jesli potrzeba.
    • Przez Rolnik551
      Witam wyrzuca mi bieg chodzi o tą dźwignię między nogami tzn. Reduktor 
      Co może być przyczyną jak naprawić? 
    • Przez Piotr0224
      Witam, mam mały problem z Pronarem 1025a otóż w tym roku przy bardzo lekkiej pracy przy przyczepie do małych kostek słomy zauważyłem że ciągnik łyknął dość sporo oleju w ciągu 2-3 dni pracy mógł łyknąć ok 2 litrów oleju, ciągnik pracował często na najniższych możliwie obrotach czyli ok 700/min, z odpowietrznika silnika (nie znam fachowej nazwy wąż wychodzący z nad głowicy silnika schodzący po lewej stronie bloku i kończy się w ramie)  wychodziło dość sporo białego dymu, co ciekawe przy cięższych pracach w uprawie brony, talerzówka gdzie chodzi już na normalnych obrotach i ma czasem ciężko oleju wziął mniejsze ilości przez dłuższy okres pracy, jednak ostatnio pokazuje lekki ciągły ciemny dymek (dawniej pokazywał gdy miał bardzo ciężko). Przy odpalaniu zimnego ciągnika z tłumika wychodzi bardzo duża ilość białego dymu a gdy się go troszkę przegazuje to po chwili ustaje.
      Dodam że temp silnika jest zbyt niska w lekkiej pracy pokazuje ok 60 przy ciężkiej nie dochodzi do 80. Wspomnę też że  z 3 lata temu trochę się grzał z powodu silnie zapchanej chłodnicy wodnej olejem i pyłem ale było pilnowane aby temp nie przekroczyła 100 stopni. Ciągnik ma moc, spalanie w normie, zalewany od nowego Turdusem.
      Co podejrzewacie pierścienie że bierze olej? Czy mają one wpływ na nizszą temp silnika? Biały dym przy odpalaniu (wtryski)? I czy kiedyś spotkaliście się że na niskich obrotach bierze olej a na wysokich mniej (turbina)?
    • Przez AgroRolnikŚląskiTeam
      Witam od pewnego czasu zastanawiam się co jest z tymi ruskimi silnikami d 243 (Pronar 82 SA) że gówno widzą a kopcą jak głupie . Mój nawet na pusto pod górkę niewielką z turem łc 1650 na pełnej czwórce po asfalcie kopci na czarno , podczas orki pod górę z 10 stopni - góra 13 w pługu 4x40 na 2 polowej z reduktorem puszcza taki dym że aż jest ciemno a w nocy to i widać ogień z tłumika na 5-10 cm , rozumiem że jest dość spore obciążenie i w instrukcji jest napisane 100-120 km ale dajcie spokój prosty ursus c 360-3P w pługu 2 skibowym na 3 szosowej dymka nie puści a nieraz jest tak że aż z obrotów spada . Ostatnio dość sporo jeździłem Pronarem (82 SA) w przyczepie autosance z 7 t jęczmienia i byle jaka górka i do 3 szosowej trzeba było redukować . 
      Dodam że mój egzemplarz ma ok. 3300 mtg .
    • Przez foka71
      Witam.Mam problem z moim Pronarem.Otóż pogasły mi wszystkie wskażniki i niektóre kontrolki na desce rozdzielczej,np. od ładowania.Bezpieczniki sprawdzałem,są o.k.Alternator niedawno mi wymieniał jeden mechanior,więc jakieś ładowanie jest,bo światła górne działają,tylko czasem jakoś przygasają.Czy to może być wina złego podłączenia alternatora,czy coś innego za to odpowiada?Z góry dziękuję za wszystkie podpowiedzi.
×