Skocz do zawartości

Jak i ile docieracie swoje ciągniki po remocie generalnym


Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Ale o jakim wy docieraniu piszecie? Panewek do starego wału? Co tam docierać? Panewki ułożą się do wału bardzo szybko, kilka mth spokojniej i tyle. To samo dotyczy pierścieni. Wymiana panewek czy pierścieni w 90% przypadków pomaga jak umarłemu kadzidło.

Opublikowano

No nie wiedziałem wcześniej ile ile mth trzeba docierać nowe panewki do starego wału i dlatego pytałem. A tak ogólnie to silnik nie był w złym stanie tylko brał olej i dlatego przy okazji robienia głowicy wymieniłem też pierścienie i panewki bo były trochę poddarte. Może mu to pomoże i nie będzie już brał około litra oleju na 23 mth jak dotychczas, a moc powinien mieć tak jak miał dotychczas.

Opublikowano

Ok, to jadę w pole ... na razie zobaczyć czy opryski działają, bo wszystko mam popryskane i na razie nie ma w polu roboty. A potem jak będe coś robił to najpierw spokojnie a potem normalnie tak jak mi radzicie. A ta wymiana pierścieni i zrobienie głowic może będą antidotum na dłużej wobec brania oleju przez silnik (około litr oleju na 23 mth) bo tylko to mu dolegało - moc miał. Dziękuję Wam za Wasze opinie.

Opublikowano

Jak brał tyle oleju to przede wszystkim należało sprawdzić w jakim stanie są tuleje. W 60-tce raczej pierścienie same z siebie nie zużyją się, przeważnie idzie w parze z zużyciem tulei.

Sprawdzałeś tuleje, przynajmniej pierścieniem?

Te słynne 50 mth to dociera się silniki po naprawie głównej ( nowy lub po szlifie wał, nowe łożysk, tuleje, pierścienie itd.) ale nie przy wymianie pierścieni i panewek korbowych.

Opublikowano

Kolego Adi96 - kreujesz się fachowca z agrofoto, dlatego powinieneś wiedzieć że tzw. próg to jedna z wielu wad tulei. Jakie są pozostałe zapewne doskonale wiesz. Sposoby pomiaru tulei myślę że również doskonale znasz. 

Opublikowano

No nie wiedziałem wcześniej ile ile mth trzeba docierać nowe panewki do starego wału i dlatego pytałem. A tak ogólnie to silnik nie był w złym stanie tylko brał olej i dlatego przy okazji robienia głowicy wymieniłem też pierścienie i panewki bo były trochę poddarte. Może mu to pomoże i nie będzie już brał około litra oleju na 23 mth jak dotychczas, a moc powinien mieć tak jak miał dotychczas.

Trzeba było nowe pierścienie włożyć w cylinder zaraz pod progiem, sprawdzić jaki jest luz na zamku i dołożyć po ułożeniu się pierścieni z milimetr.  Dziś w życiu nie wkładał bym samych pierścieni w stary tłok z wyrąbanymi rowkami i starą tuleję.

Prawdopodobnie teraz dopiero zacznie chlapać olejem zanim nowe pierścienie ułożą się w starej tulei. 

Co do docierania książkowego jak kolega wspomniał raczej silnik z nowymi kompletami by uniknąć  przytarć tłoka w cylindrze. Tutaj kolega ma wszystko stare  nic nie złapie a same pierścienie głaskania nie potrzebują.

Opublikowano

Nie wiem czy mój mechanik to sprawdzał. Olejem chlapało z miejsca gdzie zaczyna się tłumik. Ale przestało już tędy chlapać jak 20 minut popyrkał na pusto, przejechałem się nim około godziny na łąki i po 2-3 godzinach koszenia łąki wczoraj. Ale olej wydostawał się na 3 i 4  głowicy chyba spod pokrywy głowicy. Pewnie będzie trzeba mocniej dokręcić te pokrywy ?

Opublikowano

Nie ma prawa puszczać spod głowicy, nie na nowej uszczelce ( chyba że jest problem z płaszczyzną ). Raczej wydostaje się przez uszczelkę kolektora wydechowego lub pokrywę zaworów, jeśli tak jest to ten remont nie wiele pomógł.

Opublikowano

No właśnie wydostaje się prawdopodobnie przez pokrywę zaworów (to miałem na myśli mówiąc o pokrywie głowicy). Bo chyba z niczego innego nie mógł się znaleźć olej na głowicy przy wtryskiwaczach. Mechanik kupił razem z innymi częściami uszczelki pokrywy zaworów ale stare były w bardzo dobrym stanie i stare zostały.  Jeżeli stamtąd cieknie olej to jest to tylko wina tylko złej uszczelki/słabego dokręcenia pokrywy   ? Może sam bym wymienił te uszczelki, ale czy te pokrywy przykręca się kluczem dynamometrycznym z jakimś określonym momentem obrotowym czy na wyczucie tak po prostu żeby w miarę ścisnąć ale nie pognieść za bardzo uszczelki ?

Opublikowano

Żadnym kluczem dynamometrycznym się nie skręca,po prostu na czucie  uszczelkę ma ładnie docisnąć do głowicy.Za mocno nie możesz skręcić bo pęknie cie pokrywa to jest w końcu aluminium,jak się boisz że pęknie daj miedzianą podkładkę na szpilkę pokrywy(zmniejszy szanse na pęknięcie pokrywy) następnie pokrywa zaworów znów podkłada miedziana dla pewności żeby nie leciało i nakrętka gładka ona chyba się nazywa nic skomplikowanego.Skręcaj kluczem  płaskim bądź nasadowym do oporu ale na chama nie skręcaj .

Opublikowano

Bzdury Adi96 piszesz. Każdą śrubkę w tym silniku należy dokręcać z określonym momentem. To że niektórzy mechanicy dokręcają z wyczuciem to zasługa ich doświadczenia. Uszczelki i podkładki zawsze zakłada się nowe i dobrej jakości.

Opublikowano

Żadnym kluczem dynamometrycznym się nie skręca

 

 

Bzdury Adi96 piszesz. Każdą śrubkę w tym silniku należy dokręcać z określonym momentem

 

 

I tak i nie ;)

Mnie osobiście nigdy do głowy nie przyszło brać klucz do takich pierdułek :rolleyes:

Oczywiście jeśli ktoś ma życzenie może nim kręcić wszystko, ale bez przesady ^^

Zawracanie użytych uszczelek kilka razy, no bez jaj, czy to jakaś oszczędność ?? :wacko:

Opublikowano

Hahaha no nie takiej bzdury większej nie słyszałem "każdą śrubkę w tym silniku dokręcać z określonym momentem" Pokrywę rozrządu czy  śruby mocujące pompę wodą też skręcasz dynamometrycznym? Bo ja nawet wartości Nm w książce nie widziałem na tego typu rzeczy i po drugie nie przesadzaj to jest tylko pokrywa zaworów,dużo gwintu nie wystaje wiec dużo nie nakręci.Może brałeś na ogół rzeczy....

Opublikowano (edytowane)

Tak do nakrętki M8 z kluczem dynamometrycznym? Gratuluję.

Metoda jest prostsza... płaskim kluczem ją dokręć z taką, tyle żeby delikatnie pokrywka zacisnęła się na uszczelce. To widać i czuć pod gdy się dokręca.

Dla świętego spokoju przykręć ślepymi nakrętkami przez podkładkę miedzianą.

 

Momenty dokręcania można znaleźć dla każdego rozmiaru śruby ale bez przesady nie jest to w ogóle potrzebne.

Edytowane przez seweryn20
Opublikowano

Każdą śrubkę powinno dokręcać się określonym momentem - to tyle z teorii.

Z praktyki wiadomo że tak się nie robi, tylko trzeba tej praktyki trochę mieć, a co to jest praktyka, np to: "płaskim kluczem ją dokręć".

 

 

Jeśli chodzi o pokrywę rozrządu to standardowo jest za mocno dokręcana, bardzo często są pogięte, dlatego że zamiast wymienić uszczelkę to dokręcają na siłę.

 

Adi96 - to że ty nie znasz nm dokręcania śrub, nie znaczy że ich nie ma. Musisz trochę poczytać, na naukę nigdy nie jest za późno. 

Opublikowano

Haha no nie poprawileś mi humor na dzisiejszy dzień będę patrzył na moment dokrecenia na śruby m8 m10 .Jak ktoś chyba kręci trochę tych śrub to z czasem wyrobi się wyczucie co nie? Tylko nie przytocz mi momentów Nm na głowice czy panewki bo to oczywista sprawa.Może ty w ogóle wyczucia nie masz że ci pokrywę rozrządu przygielo bo rozkrecalem kilka razy i pierwszy raz słyszę żeby ja przygìęło no ale cóż jak nie masz to w twoim wypadku chodzenie z kluczem dynamometrycznym pod każdą śrubawkę to jest dobre rozwiązanie.

Opublikowano

Tak do nakrętki M8 z kluczem dynamometrycznym? Gratuluję.

Metoda jest prostsza... płaskim kluczem ją dokręć z taką, tyle żeby delikatnie pokrywka zacisnęła się na uszczelce. To widać i czuć pod gdy się dokręca.

 

Szczególnie że większość "traktorzystów" ma te dekle na wysokości oczu :P

Opublikowano

Co do docierania, też jestem wielkim przeciwnikiem zostawiania ciągnika na chodzie, sam miałem głupi przypadek że przy montażu tulei przycieło oring, odpalilismy ciągnik, i poszliśmy do domu jeść, ciągnik zgasł bo okazało się że brakło paliwa, o ironio na szczęście, bo cała woda była już w oleju 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez mlody_rollo
      Witam chciałbym się dowiedzieć jak mógłbym zacząć  rolnictwo siejąc zboze mam:ursus c-360 Pług 3 skibowy LEJEK  Opryskiwacz Kultywator Brony  i przyczepę 4,5t
      I mieszkam w Lubuskim nie mam nic innego do powiedzenia 
      Dziękuję za odpowiedź 
    • Przez Zoy
      Witam. Jakiś czas temu zakupiłem używanego tura do C-330. 
      po zakupie przystąpiłem do montażu i ogólnie wszystko szło bezproblemowo aż do momentu montażu poprzeczy trzymających wysięgniki ramienia z wspornikiem przedniej belki. Po założeniu poprzecza na wysięgnik to ta flansza, którą przykręca się do wspornika wydaje się przesunięta w przód tak jakby te poprzecza były zbyt długie. I teraz pytanie czy te poprzecza skracać czy popuścić te dwie śruby wysięgnika i na sztywno to wszystko skręcić. Bo jak popuszczę te wysięgniki to myśle ze będę w stanie to naciągnąć ale kwestia czy można tak zrobić aby w przyszłości nic nie strzeliło od naprezen 
    • Przez Antoszko
      Nie działa obrotomierz w Ursus 7524 jaka przyczyna? Czy ktoś miał już taki przypadek i jak sobie z tym poradził?
    • Przez Antoszko
      Nie działa obrotomierz w ursus 7524
    • Przez 60tka
      Witam mam problem z 60tką zacznijmy od początku. Czyściłem filtry powietrza razem z miską w filtrze ropą i pod moją nieuwagę ojciec wlał tą brudną ropę do baku i ciągnik od tego czasu zaczął przerywać. Wymieniłem filtry palowa na nowe stare paliwo spuściłem i płukałem bak odstojnik czysty paliwo dochodzi nie ma nieszczelnosci pompka zasilająca sprawna słychać przelew. Zdejmowałem wąż od filtra powietrza nic sie nie zmieniło zalałem srodek do czyszczenia wtrysków i poprawilo sie ale to nie było jeszcze to dałem ciągnik do mechanika mechanik zdemontował pompę wyczyścił ją w środku i wymienił jakąś sprężynę bo była pęknięta nie wiem jaką ciągnik przestał przerywać ale nadal gaśnie gdy chce sie ruszyć na jałowych obrotach np. Przy ruszeniu z 2 qlbo 3 ciągnik przygaśnie a na 4 potrafi zgasnąć. Ma moc nie przerywa tylko jakby od dołu go dławi a poniżej 800obr strasznie nie równo chodzi co myślicie to pompa do regeneracji czy wtryski do regulacji lub końcówki do wymiany 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v