Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Poszukuje opinii o tym modelu ciągnika, a konkretnie w co oprócz pneumatyki warto go doposażyć?

 

 

Czy opłaca się dopłata do skrzyni 20x12 i jaka będzie różnica w cenie? Standard to chyba 12x12.

Na jakich oponach go kupić? przód 20 tył 30 czy przód 24 tył 34?

 

Może ktoś ma ten model ciągnika i może się podzielić swoimi opiniami na jego temat.

Opublikowano

w jakie opony można wyposażyć ten model NH??

 

Tył 420/85 R30 a przód 280/85 R24

 

 

Tył 14,9 na R30 a przód 12,4 R20

 

czy istnieją jeszcze jakieś inne warianty?

 

 

I drugie pytanie czy NH ma w standardzie obciążniki na przodzie? Ile ich jest?

Opublikowano

do wyboru masz coś takiego :

01

Przód: 11.2R24 (280/85R24)

Tył: 12.4R36 (320/85R36)

02

Przód: 12.4R20 (320/85R20)

Tył: 14.9R30 (380/85R30)

03

Przód: 360/70R20

Tył: 420/70R30

do czego ma być używany ciągnik??

Opublikowano

ciągnik ma być używany do wszystkiego - prasa, beczka, orka i kiedyś w przyszłości może będzie założony na niego tur.

 

Zastanawiam się czy warto do takich prac brać skrzynię 20x12 ??

Opublikowano

do tego co napisałeś to wystarczy ci 12x12, chyba że będziesz używał sadzarek do rozsady albo kombajnów do warzyw to wtedy mogą się przydać wolniejsze biegi, co do gum wybrał bym najszersze

Opublikowano

do wyboru masz coś takiego :

01

Przód: 11.2R24 (280/85R24)

Tył: 12.4R36 (320/85R36)

02

Przód: 12.4R20 (320/85R20)

Tył: 14.9R30 (380/85R30)

03

Przód: 360/70R20

Tył: 420/70R30

do czego ma być używany ciągnik??

 

 

a orientuje się ktoś czy jest możliwa taka kombinacja opon:

Przód: 360/70R20

Tył: 14.9R30 (380/85R30)

 

bo te 420/70R30 to boję się czy podczas orki nie będą mi deptać skiby, póki pługa nie zmienię na inny a narazie na to się nie zanosi. Teraz mam korpus ok 35.

Opublikowano (edytowane)

dziś oglądałem u dealera ten ciągnik TD5020 i powiem wprost, że nie zrobił zbyt pozytywnego wrażenia na mnie:

minusy jakie zauważyłem:

-przedni napęd - wydaje się trochę słaby jak na ciągnik o mocy 70 KM

-poszerzenia błotników - bardzo słabe spasowanie plastików na błotniku (dziury na składaniach)

-duża ilość kabli, które przy złączkach mają zbyt krótkie pancerze osłaniające instalację (przez co kable przy wtyczkach mogą ulec przetarciu lub przerwaniu np podczas mycia myjką wysokociśnieniową)

 

Czy jakiś użytkownik podzieli lub rozwieje moje obawy?

Edytowane przez semos
Opublikowano

z tymi kablami to też mi sie nie podoba mogły by być w jakiejś koszulce aż do samej obudowy danego urządzenia naszczeście takie niedopracowanie jest tylko w przypadku tylnej wycieaczki i silniczków przy zbiorniczku do płynu spryskiwaczy.

a co do osi wcale nie jest taka słaba mocniejszą przednią oś ma td5030 kl.II a 5020 ma kl.I

Opublikowano

ogólnie w tym modelu co oglądałem, prawie każdy kabel miał za krotki pancerz ochraniający instalację (braki ok. 1cm przy złączkach)

 

Ogólnie jak na ciągnik za tą kasę pod względem jakości wykonania nie przypadł mi do gustu.

 

Na plus zaliczam rozmieszczenie dźwigni w kabinie - na pierwszy rzut oka zdawać by się mogło, że wszystko jest dość fajnie w zasięgu ręki.

Opublikowano (edytowane)

Co do ceny to jak ja w tamtym roku rozglądałem się za ciągnikiem 70 konnym to ich ceny różnych marek byly zbliżone do siebie. Proponuję, zajrzeć do tego tematu: http://www.agrofoto.pl/forum/topic/32104-ceny-ciagnikow-20102011/ Powinny tam być ceny do modeli, jakie Cię interesują. Co do tego NH to generalnie ciągniczek u mnie dobrze się sprawuje. Aczkolwiek było kilka awarii, ale tylko jedna spowodowała, że musialem z pola wracać, gdyż zawór od hydrauliki sie zaciął, że nie można było podnieść podnośnika. Na drugi dzień przyjechał serwisant stuknął młotkiem, i wszystko znowu dzialalo, ale na drugi dzień znów sie zblokował, to wtedy wymienił zawór na nowy i jak do tej pory jest ok. Kolejną usterką to była cieknąca sprężarka, lecz przyczyną tego był źle polożony przewód. Jeszcze chcialbym zwrócić uwagę na głośniki, po ok. 70 mth jeden z nich przestał grać, oczywiście zadzwoniłem do serwisu, zapytać się,czy są na gwarancji, a ci odpowiedzieli, że tak, ale na pewno przyczyną jest to, że ciągnik pracuje w zapyleniu, który osadza sie na membranie, potem do cewki, i ją niszczy, więc nie uznali mi.

Edytowane przez krzysiek543
Opublikowano

ha ha ha a ciągnik gdzie ma pracować na polu a tam zawsze unosi sie bardzo dużo pyłu (kurzu) tak wiec to jest dobra wymówka serwisanta.

 

ja miałem to samo z głośnikami w nowej proximie po 300 mth i ojciec powiedział że muszą to naprawić przecież ciagnik wiadomo w jakich warunkach pracuje :blink: :o

Opublikowano

Nawiązując do opon to gwarantuję Ci, że 420/70/30 nie będą gniotły skiby. Ja ma Nh TD5030 i z tyłu oponki 16.9/34 (420/85/34), czyli reasumując szerokość mają tą samą co Ty zasugerowałeś, początkowo też miałem pług na korpusach 35 i nie bylo żadnego problemu. Jedyne co, to po zakupie zwróć uwagę na rozstaw przednich kół bo w wielu przypadkach przód jest szerzej rozstawiony na gwiazdach niż tył co powoduje że podczas orki ciągnik nie pójdzie Ci prosto w brużdzie. Wystarczy obręcze przestawić na gwiazdach tak, żeby przód zrównał się z tyłem (w instrukcji jest kilka kombinacji) i jest wszystko oki;)

Opublikowano

do którego gniazda podłączacie hydraulikę jedno-sekcyjną (siłowniki jednostronnego działania) w swoich NH TD?

 

gniazda są w takim układzie:

 

1-2 (jeden rozdzielacz)

1-2 (drugi rozdzielacz)

 

 

Oraz drugie pytanie czy u was też tak macie że po zatankowaniu do pełna zbiornika paliwa wskaźnik pokazuje tylko 3/4 stanu?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez jurek195
      Witam jestem ciekawy czy można do NH TD5050 dołożyć siłowniki do tylnego podnośnika
    • Przez antrak
      Witam wszystkich,
      w moim nowym nabytku NH TD5 105 z 2016 roku zaświecił się bład 3141
      jeżeli ktoś się z tym wcześniej spotkał to proszę o pomoc zanim zacznę wzywać serwisy
    • Przez MAVERICK232
      Witam. Mam problem z moim N H TD90 z kierowcą. Mimo wymienienia siłownika gazowego na nowy, kierownica idzie ruszyć do góry i do dołu. Czy ktoś miał może taki problem?
      Pozdrawiam 
      MAVERICK 
    • Przez Lukas85
      Od jakiegoś czasu zauważyłem ze w moim td90 jest jakiś dziwny dźwięk przy hamowaniu. Słychać jakby metal tarl o metal. Słychać to głównie przy gwaltowniejszym hamowaniu lub jak jest dość ciężko np jak cofa z opryskiwaczem do garażu i mocniej przy hamuje. Nie wiem dokładnie jak są zrobione te hamulce czy są tam tarcze czy jakieś bębny? Może ktoś przerabia ten temat i mógłby mi coś podpowiedzieć? Musze jeszcze tylko zrobić jrden test rozpisać pedały hamulca i sprawdzić czy przy naciśnięciu obu pedałów jest taki sam dźwięk cz tylko po którejś stronie bo podejrzewam ze na oba koła są oddzielne hamulce
    • Przez arek05
      Witam, mam problem że w ciągniku przy prasowaniu słomy wałek w ciągniku się kręci i napędza prasę, lecz gdy belka jest już bardziej zbita i pojawia się obciążenie WOM w ciągniku przestaje się kręcić pomimo załączonego wałka. Zaczyna się kręcić gdy da mu się bardzo wysokie obroty. Gdzie szukać problemu, czy tam jest jakieś sprzęgło i gdzie? Bardzo proszę o pomoc.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v