Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Może nie dosłownie zrzuci ale wysunie z rowka. Przy każdej pracy rozrusznika  bendix na śrubie jest dociskany do głowicy bo seger nie trzyma a wirnik w drugą stronę od obudowy szczotkotrzymacza. Zwiększa to opory i przyśpiesza zużycie  podkładek dystansowych przy komutatorze.

Opublikowano (edytowane)

Hmm nowy pierścień zakładałem tak jak był założony ten stary, niestety nie wiem czy tak było oryginalnie czy ktoś w ciągu tych ponad 30 lat już tam zaglądał i źle założył.

 

I przyznaje, zresztą pisałem o tym w cytowanym przez was wyżej poście, że pierścień był zniszczony. Właściwie to z tulejki jak pamiętam wydłubywałem chyba resztki tego pierścienia spręzystego. Więc może spróbuje go jednak obrócić.

Edytowane przez mlody28
Opublikowano

Źle raczej się nie da złożyć. Jak wygląda wieniec zębaty na kole zamachowym. Zęby nie uszkodzone?

 

 

 

Trzeba sprawdzić czy w ogóle i ile wysuwa się koło zębate.

 

 

 

Panowie dziś podładowałem aku bo pomyślałem że może tu jest problem. I faktycznie gdy odłączyłem prostownik rozrusznik ładnie zakręcił i odpalił. Pochodził trochę. Gdy chwile postał znowu nie chciał zakręcić i słychać było charakterystyczne strzelanie rozrusznika. Także na 90% to wina padniętych akumulatorów.

 

Teraz pytanie bo aktualnie mam dwa 6V. Kupić lepiej jeden 12V? Ile A i Ah?

Opublikowano (edytowane)

Cześć! Niedawno zdechł mi jeden akumulator w c4011, było 2x6V, znajomy ma gdzieś w stodole niedawno  wyjęte dwa akumulatory 12V 75Ah i prądzie rozruchowym  coś ok 350A. Mam rozrusznik R11. Jest ktoś w stanie powiedzieć jaki prąd płynie przy uruchamianiu silnika, Z prostego wzoru wyliczyłem, że ok 250A, przy założeniu P=3kW. No i czy jeden akumulator da radę ? Ewentualnie dwa równolegle. 

Edytowane przez bartonking
Opublikowano

mam taki problem z rozrusznikiem R11 w C360, podczas kiedy zapalam silnik i zwolnię przycisk rozrusznika on cały czas pracuje tak jakby nie rozłączał do momentu aż silnik zapali, wtedy się wyłącza. Jak mam słabe baterie i próbuje zapalić i chce zrobić przerwe rozrusznikowi na chwile to nie mam takiej możliwości ponieważ on cały czas jest na zwarciu tak, że musze odkręcać kabel od rozrusznika żeby go wyłączyć, co może być tego przyczyną? Czy wyłącznik elektromagnetyczny rozrusznika skleja styki, czy to może coś innego?

Opublikowano

Styki sklejają się w elektromagnesie. Rozebrać i wyczyścić. A najczęściej tak się dzieje piłując rozrusznikiem na zdechlawych bateriach. 

 

A czy on jest rozbieralny? Da się go jakoś rozkręcić?

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Nie warto się w ogóle tym zajmować. Nowy Expom kosztuje w sklepie 85zł. Kiedyś się tak robiło jak nie szło kupić części.

  • Like 1
Gość Profil usunięty
Opublikowano

To jest w miarę dobra jakość za przystępną cenę. Można też założyć Boscha, ale jest to trochę nieopłacalne, bo kosztuje więcej niż połowa ceny nowego rozrusznika. Reszta to ryżowce nie warte uwagi.

Opublikowano

A co może być jak rozrusznik dobry akumulator ok a gdy spadnie poniżej powiedzmy +5 stopni to zakręcić wałem nie może trzeba się prostownikiem ratować i na podłączonym zapalać fakt olej wlany letni ale żeby aż tak ciężko?W drugiej 360 w której ten sam olej kręci dobrze podmieniałem i rozrusznikami i akumulatorami między sobą i wygląda na to że jakiś opór ten silnik duży stawia jak temperatura spadnie.A i jeszcze jak regulowałem sprzęgło to nerwicy chciałem dostać kompresja cofa wał przeokropnie a w drugiej c360 aż tak mocno nie cofa choć silnik rok po remoncie czy może to być przyczyną?

Opublikowano

Tak to wszystko przewalone na wiele sposobów bo to już parę ładnych lat tak ma.Myślę jeszcze może to że silnik w idealnej kondycji luzy minimalne itd. to może letni olej go tak trzyma ?Od tego roku zaleje wielosezonowym to się okaże za rok czy będzie poprawa.

Opublikowano

Witam

Mam rozrusznik R11 i czasem bywa tak, że jak wciskam przycisk startu to jest zgrzyt,  i po kolejnym wciśnięciu odpala normalnie,  ostatnio 2 razy po wciśnięciu zgrzytał ? Co  może być winą ?

Opublikowano

Tak to wszystko przewalone na wiele sposobów bo to już parę ładnych lat tak ma.Myślę jeszcze może to że silnik w idealnej kondycji luzy minimalne itd. to może letni olej go tak trzyma ?Od tego roku zaleje wielosezonowym to się okaże za rok czy będzie poprawa.

Zmieniłeś akumulatory i rozruszniki to zmień przewody główne i zapali.Dobry dopływ prądu to jest pół sukcesu.Gubi ci gdzieś na przewodach prąd.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez nec
      Witam zakupiłem swiatla bezprzewodowe led do ciagnika  c330 i mam problem bo nie działają w przeczepce z samochodem nue ma problemu a gdy wpinam co c330 to nic nie działa gdzie może być przyczyną  dodam że jak przyxzepke podepnę do ciagnika to wszystkie swiatla w przyczepce działają. 


    • Przez Damianek00
      Mam ursusa c360 i alternator elmot 2pin od ładowania i wzburzenia 9diodowy.I mam regulator napięcia 15RAa jak mam podłączyć przewody żółty i zielony do alternatora i do kontrolki.. Mam obecnie podłączony regulator z zetora na 4pin ale on ładuje ponad 17v


    • Przez miturskir
      Szukam elektroniką do ciągnika lubelskie...... 
    • Przez Kacgier
      Witam, mam problem z komputerem od rozsiewacza vicon rs-edw otóż niedziała mi wysuw silownikow elektrycznych od zasuw co moze byc przyczyną? Prosze o pomoc 
       
    • Przez patrykwil
      Witam.jak podpiąć taki alternator w c360

       

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v