Skocz do zawartości

Problem z napędem - Case 4230


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Ustawiasz koło tak aby korek w piaście był w najniższym położeniu (godzina 6 na zegarze). Do uzupełnienia oleju ustawiasz koło tak aby linia która jest na piaście była poziomo, (a korek był w pozycji godziny 3 lub 9 na zegarze). Wysłałem ci to na pocztę.

@ komand - napęd można włączać w czasie jazdy (do 16km/h, powyżej nie zaleca się używać przedniego napędu), blokadę również można w czasie jazdy, tylko koła powinny mieć podobną prędkość (nie włączaj np. gdy jedno nie kręci się, a drugie wiruje).

Edytowane przez jaco512
Opublikowano (edytowane)

Jaco512 dzięki za info w sprawie załączania napędu, tak własnie myślałem że muszą być spełnione jakieś warunki aby mozna było załączać napę i blokadę.

 

Poglądowy rysunek wymiany oleju, nalewania nowego + sprawdzenie poziomu w piastach kół przednich

piasta.jpg

 

ImageShack.us

 

Co do elektrozaworu od załączania napedu to nie ma sensu kupowanie za 1000zł oryginału. Głównym problemem tych elektrozaworów jest zacinanie się z powodu dolewania oleju o niewłasciwej lepkosci niż dedykowany do tego ciagnika oraz wypadanie uszczelnień które blokują tłoczek elektrozzaworu. Najlepiej dać elektrozawór do regeneracji bądź samemu rozebrać, wyczyścic, dopasować i wymienić uszczelnienia i powinno być ok. Jesli chodzi o samą cewke elektrozaworu to rzadko, ale czasami się po prostu przepala, wystarczy dopasować inną cewkę na 12V DC o mocy podobnej do oryginału ( około 20-30W)o średnicy otworu zgodnym z oryginałem. W sklepie z cześciami do samochodów cięzarowych mozna dostać taką.

Edytowane przez komand19
Opublikowano

Witam Panowie. Ja również jestem z Pomorskiego (okolice Wejherowa) macie, może namiary na jakiegoś dobrego mechanika mam problem z przednim napędem a sam nie znam się na tyle, żeby usunąć usterkę bo awaria jest bardziej skomplikowana. Serwisu nie mam zamiar zamawiać bo u sąsiada za wymianę błotników zażądali 4 tyś, więc za napęd pewnie bym się nie wypłacił... . Pozdrawiam

Opublikowano

Mam problem z napędem (po prostu się nie włącza) zimą udało mi się go uruchomić wiec odrzuciłem usterkę mechaniczną ... podejrzewałem elektrozawór wczoraj go wymontowałem i ku mojemu zdziwieniu wszystko na moje oko działa jak powinno ;/ nie wiem gdzie teraz szukać usterki... Ciągnik mam od niedawna, wiec nie jestem w stanie zweryfikować jaki olej jest w układzie ( tu pyt czy zawór od napędu działa na olej z skrzyni czy hydrauliki ) chce go wymienić i wtedy się zobaczy a i jest spora różnica w bieżniku opon, ale nie wydaje mi się, żeby to miało istotny wpływ .

Opublikowano

Pod wpływem napięcia wysunął się i mocno trzymał jak włączyłem to się cofnął, wiec jest ok ;/ chyba... może macie jakiś sposób, żeby zauważyć zmianę ciśnienia w przewodzie prowadzącym do układu bez wykręcania go ? Miałbym wtedy pewność, że powinienem szukać dalej...

Opublikowano (edytowane)

Mat500 musisz dokładnie sprawdzić elektrozawór, może być kilka przyczyn:

1. Może być spalona cewka elektrozaworu, wymontuj go i podłącz na stałe 12V z akumulatora i zobaczysz czy reaguje wogóle, jezeli nie to musisz sprawdzić miernikiem jaką ma oporność cewka elektrozaworu, jeżeli nic nie pokazuje to znaczy ze jest przepalona cewka

2. Cewka może działać prawidłowo, ale elektrozawór w środku może byc zasyfiony i wtedy tłoczek nie przerzuca, elektrozawór nie ma siły przerzucić położenia tłoczka. Tym bardziej ze nie wiesz jaki olej był wlewany, najlepiej jest wymienic cały olej i filtr wtedy masz spokój bo olejem zalany jest cały i=układ hydrauliczny i sterowanie jest tym olejem.

 

3. Moze wogóle nie dochodzi zasilanie do elektrozaworu - wyjmij wtyczke zasilania cewki elektrozaworu i sprawdz miernikiem czy dochodzi wogóle 12V w pozycji załączonego przycisku napedu i w pozycji wyłaczonego napedu. Może masz przepalony bezpiecznik tylko w skrzynce bezpieczników które są koło szyby przedniej jak zdejmiesz obudowę plastikową od góry.

 

Jak coś to pisz to moze coś podpowiem.

 

Co do regeneracji elektrozaworu to musisz w necie szukać gdzie naprawiają, wiem tylko ze w Gdyni w Redłowie jest firma zajmująca sie hydrauliką w koparkach, jak znajde nazwę to się odezwę.

 

Namiary na firmę zajmującą się naprawą hydrauliki siłowej w gdyni, kiedyś tam regenerowałem pompę hydrauliki w ostrówku

 

KODAL, Centrum Hydraulika Siłowej Sp. z O.o.

81-506 Gdynia, ul. Halicka 7a

 

Tel: +48 58 662 49 00

Fax: +48 58 662 49 03

 

Mail: kodal@kodal.com.pl

 

 

 

 

No to faktycznie skoro tłoczek pracuje po podaniu zasilania to jest ok. Problem może być z olejem, a podnośnik i reszta działa prawidłowo?

Edytowane przez komand19
Opublikowano

Tak wszystko działa ;/ dlatego teraz nie za bardzo wiem, gdzie szukać usterki... zacznę od wymiany oleju to wtedy się zobaczy... A jak nie to go rozłożę na części pierwsze i zobaczymy :)

Opublikowano

Od oleju niestety w tych ciagnikach duzo zależy, nie to co zetor czy ursus, tam zwykły hydrauliczny i chodzi. Wymień olej i filtr a potem się zobaczy czy wina leży po jego stronie

Opublikowano

Nie każdy kto się zajmuje hydrauliką siłową zrobi ciągnik to raz a dwa rozbieranie ciągnika na czesci i się zobaczy to niezłe podejście lepiej zaproś kogoś kto się na tym zna a nie kombinujecie w ten sposób , a po trzecie wymiana oleju bez szukania przyczyny to najleprze co możana zrobic, jak są opiłki to świerzy olej od razu będzie zanieczyszczony i kasa i olej i filtr psu w du....e. Najpierw trzeba znaleśc przyczynę żeby później usunąć skutek a nie na odwrót.

Opublikowano (edytowane)

Po co od razu rozbierać cały ciagnik? Kolego Mariusz nie doczytałeś chyba dokładnie wiadomości, mówimy o elektrozaworze a nie całym ciagniku, a elektrozawór naprawi każda firma zajmująca się hydrauliką siłową, tym bardziej że firma Kodal zajmuje sie własnie miedzy innymi koparko ładowarkami, regeneracją i ocena uszkodzeń elektrozaworów, rozdzielaczy i innych rzeczy temu podobnych.

 

A sprawdzałeś jaki masz wogóle poziom oleju? a reszta tj podnośnik, załaczanie blokady mostu, sterowanie wyjściami hydraulicznymi działa tak jak powinno? Jeżeli reszta działa tak jak powinna to mozesz wpiąć się jeszcze z manometrem i sprawdzic jakie masz cisnienia robocze na wyjsciu hydrauliki.

 

Może być też tak, że układ hydrauliczny załącza napęd poprzez przesterowanie elektrozaworem prawidłowo, lecz reszta nie współgra. Musiałbyś to sprawdzić najlepiej w dwie osoby:

1. Jedna załącza napęd a druga na zewnątrz wsłuchuje się w przesterowanie elektrozaworu. Przy załączonym ciągniku słychać charakterysyczne stukniecie po załączeniu napędu, świadczy to o przesterowaniu cisnienia oleju przez elektrozawór.

2. Zapierasz ciagnikiem o jakieś drzewo przodem i po załaczeniu napędu sprawdzacie czy faktycznie wał przedniego napedu sie kręci, może problem tkwi w przednim moście. Sprawdź też od razu blokadę mostu czy działa.

 

 

 

Nie jest sztuką wezwać serwis i płacić grube pieniądze, a niestety serwis Case słono sobie liczy.. Jest dużo rzeczy które można zdiagnozować samemu.

Edytowane przez komand19
Opublikowano (edytowane)

Spokojnie jestem pewien, że sobie z tym poradzę na razi nie mam czasu się tym zająć .Do kolegi Mariusza wystarczy mieć trochę ambicji , wiedzy i jesteśmy wstanie poradzić z każdą usterką a nie lecieć zaraz po kogoś innego... popytać innych zebrać informację i wykonać proste jak pier****** . Jak naprawię to napiszę w czym leżał problem. A co do wymiany oleju to naturalna sprawa, że raz na jakiś czas taki zabieg jest konieczny. Zacznę od pomiarów ciśnienia i wtedy się wyjaśni.

Edytowane przez mat500
Opublikowano

Powiedzcie mi jak wyjąc ten elektorzawór sprawdzałem dopływ prądu przez żarówkę i się nie zapaliła więc wziełem kabel od aku i podłączyłem do tego i tak nic nie dało. Powiedzcie mi na jakiej zasadzie on działa. JA zdjełem tą pokrywę i pod tym jest takie czarne gówno a na tym nakrętka ma 18 albo 17 klucz odkręciłem to i wyjełem jakąść część od tego ale nie wiem jak cały wyjąć

Opublikowano

Jeżeli sprawdziłeś przez żarówkę zasilanie elektrozaworu i poprzez podłaczenie bezpośrednie z aku +12V i nic nie pomogło to sprawdź jeszcze czy masz masę wogóle na tym elektrozaworze. Najczęstszym problemem jest własnie brak masy na elektrozaworze i wtedy obwód sie nie zamknie i elektrozawór nie zostanie wymuszony.

 

Najlepiej sprawdź miernikiem czy masz 12V na podłączeniu cewki elektrozaworu, albo doprowadź do cewki +12v i masę i wtedy zobaczysz czy elektrozawór reaguje

Opublikowano

Ta śryba wygląda prawie jak kalimitka wiesz do smarowania jest schowana tak lekko . na tym tylnim moście jak masz podnośnik i tam to jest schowane zobacz dobrze bo jest do niej ciężki dostęp ponieważ są tam przewody hydrauliczne na nim

 

Ta śryba wygląda prawie jak kalimitka wiesz do smarowania jest schowana tak lekko . na tym tylnim moście jak masz podnośnik i tam to jest schowane zobacz dobrze bo jest do niej ciężki dostęp ponieważ są tam przewody hydrauliczne na nim

 

Daj emaila to ci fote wyśle gdzie to jest ok

 

Teraz mam pytanie co do tej cewki od elektroazaworu napędu czy ten kabel co od niej wychodzi to jest + czy - . Jak chciałem wyjąć elektromagnes to tylko wyjełem cewkę bo reszty nie wiem jak wyjąć a jak ją zdjęłem bo była na niej nakrętka na 19 klub to coś się stanie? Aha a pod ta ceką jak ją zdjełęm to była na takim bolcu i ten bolec był przykręcony nakrętką ale bałem sie go zdjąć

Opublikowano

Ten przewód który wychodzi od cewki to jest zasilanie na cewkę +12V.Część do której podłaczony jest przewód to właśnie cewka elektrozaworu, która po podaniu 12V wytwarza siłę elektromagnetyczną. Trzpień na którym osadzona jest cewka posiada wewnątrz tłoczek który pod wpływem siły elektromagnetycznej (po podaniu 12V na cewkę)otwiera przepustnice elektrozaworu. Sam elektrozawór stanowi cewka wraz z trzpieniem i korpusem elektrozaworu. Korpus elektrozaworu to część, do której doprowadzone są przewody hydrauliczne. Tak więc aby wyjąć elektrozawór trzeba wyjąć cały jego korpus. Jeżeli chcesz go rozbierać samemu to uważaj bo wewnatrz to jak w zegarku a potem cięzko złożyć. Sprawdz najpierw czy po podaniu 12 v wogóle elektrozawór sie przesterowuje może problem leży po stronie oleju albo innych podzespołach

Opublikowano

Tata olej wymieniał żal mnie nie było z hamulców nie wypompował wyleciało 25litrów a wlał 40 teraz poziom oleju jest o 10cm wyżej miż max czy to czemuś szkodzi dodam że mam przecieki i dużo mi ubywa

Opublikowano

Witam Panowie! Man problem ze swoim Casem ( 4230 ) Otóż notorycznie zapowietrza się układ hamulcowy. Po odpowietrzeniu hamulce są takie że można wypaść przez szybę a po 2 dniach znowu nie ma hamulca. Czym to może być spowodowane? Nieszczelność? Proszę o pomoc

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez roxor
      Witam panowie mam do was taka prośbę chce kupić case mx 135 to mój pierwszy case i nie wiem na co trzeba zwrócić uwagę w tym ciągniku jeżeli ktoś wie coś na temat tego ciągnika to proszę o wasze rady dzięki i pzdr.
    • Przez kada2k
      Witam, wyświetliło mi się ostrzeżenie w Case Farmall 85C w instrukcji znalazłem że odpowiada to za zbyt niskie ciśnienie w przekładni i układzie kierowniczym. Poziom oleju się zgadza, hydraulika działa jak wcześniej, wspomaganie tak samo, płynność rewersu i półbiegu również. Ktoś miał podobny przypadek lub ma jakiś pomysł co mogło się stać, jutro jeśli będzie dalej to samo dzwonie do serwisu ale z uwagi na godzinę chciałem się tutaj dopytać.
    • Przez masacase
      Witam Proszę o radę czy w Case mx gdy wyświetla się błąd od sensora położenia ramienia( miga na przemian 5 i 1) da radę poprowadzić sygnał z tylko tego dobrze dzialacego sensora tj lewego (chyba) i przytym wykasować błąd z wyświetlacza? Z góry dziękuję za pomoc
    • Przez siwy10071
      Witam. Mam problem z licznikiem prędkości. Pokazuje cały czas 0000 i do tego te zera migają cały czas. Gdzie szukać przyczyny? Czujnik prędkości wymieniony na nowy. Nie mam już pomysłu gdzie szukać dalej przyczyny 
    • Przez krzychuvx
      Pacjent: Case Maxxum 115 Pro: przy przełączaniu biegów przód Tył wyrzuca na neutral, z komunikatem CP na wyświetlaczu, ze sprzęgłem wciśniętym przerzuca bez błędu. Jaką może być przyczyna? Zaczęło się tak po prostu w trakcie pracy przy entym nawrocie... Może ktoś już coś takiego przerabiał?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v