Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
freeman007

Ciagnik lesny

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
freeman007    0

Planuje w przyszlym roku zakup ciagnika MTZ do prac lesnych, jednak trudno mi sie zdecydowac na jakis konkretny model.

W gre wchodza 2 warianty.

1. Ciagnik(bez ladowacza) z przyczepa i ladowaczem.

2. Ciagnik z ładowaczem.

 

Ciagnik z ladowaczem:

a) typu TUR

b ) z ramieniem zamocowanym z tylu(jak w koparkach)

 

Wydaje mi sie ze powinien posiadac most krzyzakowy(czy Carraro czyms sie rozni?), monoblok, 2 silowniki, zwykla skrzynia(tansza),

Maska metalowa(tansza, solidniejsza).

Dobrze bylo by zeby sie zmiescil w 100tys. zl.

 

Nie musi byc w zabudowie lesnej(kwestia ceny).

Nadmieniam ze wogole nie znam sie na ciagnikach(tyle ile wyczytalem) i nie mam pojecia co to WOM i TUZ i do czego sluzy.

 

Moze macie dla mnie jakies wskazowki??

Z gory dziekuje za odpowiedzi

 

ps.

Dajacych dobre rady typu: poczytaj, slyszalem albo inne niepodparte zadnymi argumentami prosze sobie darowac.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adamlupus    2

Coś takiego, jak ta oferta:

 

http://allegro.pl/belarus-mtz-952-3-z-zabudowa-lesna-i1346431171.html

 

Co do przedniego mostu: jeśli w turze to zapewne na moście krzyżakowym, powinien być mocniejszy, ale i ciągnik na takim moście jest chyba niższy (?)

Maska metalowa z pewnością mocniejsza.

 

Jeśli modele o mocy 80-95km, z turem to pewnie ok. 100tys. w tej kwestii to najlepiej popytac u sprzedawców.

 

WOM- przekaznik mocy (wałek), TUZ- to te ramiona podnosnika (trzypunktowy uklad zawieszenia)

 

U mnie w Belarusie 820 jest jeden siłownik c110, ma bodajże udźwig 3,5 tony.

 

 

Pod względem ceny najodpowiedniejszy byłby Belarus 820 na stożkach. Ten model na moście krzyżakowym będzie droższy o ok 8-10tys. od tego na stożkach ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebau1212    19

Za tą cenę to spokojnie z zabudową byś miał 952 jeżeli chodzi o tuta to do lasu nie bardzo jeszcze zależy od tego jakie drzewo chcesz wywozi z tego lasu czy dłużyce czy metry czy jeszcze coś innego jeżeli metry to ja bym wziął ten wóz do wywożenia most to jaki chcesz wiem tylko że ten starszy most jest lepszy jeżeli chodzi o pracę w lesie i wysoki i wytrzymalszy jeżeli się jeździ cały czas w błocie jeszcze by było dobrze jak by miał wyciągarkę w razie czego to lepiej. Pozdrawiam ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

cichy84    14

kup MTZa z przyczepą i HTS ja takim zestawem po lesie ganiałem tylko że 1014 tur spowoduje mniejszą zwrotność no i metry cięzko ładować turem na przyczepę bo te odpinanie i zaczepianie a jak cos to odpinasz przyczepe wyciągarkę na ramiona i poszedł ciągnik po dłóżyce

a co do mostu bierz na krzyżaku droższy to droższy ale las to ekstremalne warunki

pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kemotke    1

Po lesie lepiej jeździ sie bez TUR-a przeszkadza. a osprzęt z tyłu u mnie się nie sprawdzał. Najlepiej MTZ + przyczepę zrywkową. Zależy jeszcze do jakich celów sie go będzie używało.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez mariusz85zmc
      Witam. 
      Ostatnio pojawił się u mnie dość uciążliwy problem z blokowaniem się hamulca zasadniczego w prawym kole.
      Gdy nacisnę na pedał hamulca koło natychmiast zostaje zahamowane i zablokowane i muszę cofnąć nieco do tyłu aby się odblokowało.
      Wszystko zostało rozebrane wyczyszczone sprawdzone i zamontowane jeszcze raz i brak poprawy.
      Części wyglądają niemal jak nowe ( przynajmniej tak mi się wydaje..... ) , nic nie jest zardzewiałe ani dołki na śruty ani same śruty nic  nie wyglądają na zużyte.
      Wstawiona jedna nowa tarcza bo dwie nowe się nie mieszczą, są nieznacznie grubsze od oryginalnych i brakuje miejsca na pracę rozpieraka.
      Dodatkowo nie raz czuć pracę hamulca po mniej więcej wciśnięciu pedału hamulca na ok 5 cm i już hamuje a nie raz trzeba wcisnąć niemal do podłogi i to już jest dla mnie naprawdę zagadka.
      Proszę o pomoc bo już raz mi się prawie ciągnik przewrócił jak musiałem nagle schamować na ulicy i jedno koło się zablokowało.
       
      Pozdrawiam serdecznie forumowiczów. 
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez mirek18
      Witam serdecznie, mam problem z moim Belarusem 952, ładowanie alternatora następuje dopiero po uzyskaniu 1000 obrotów. Przedni regulator napięcia jest nowy. Z góry dziękuję za odpowiedź. 
    • Przez Piotr54321
      Witam kupiłem belarusa 920.2 i skaśnik paliwa nie działa i gdzie są bezpiczniki w mtz 2018r. producji. Dziękuję za otpowiedzie.
    • Przez jacek1994
      Witam wszystkich,
      mój tata posiada belarusa 72 z 94 roku w sumie już bardzo dawno wystąpiły problemy z luzami w układzie kierowniczym ale teraz już problem robi się zbyt poważny. Ciągnik ledwo mieści się na ulicy. W pewnym momencie wymieniliśmy pompę ale nic to nie dało i pojawił się kolejny problem. Mianowicie jest dość spory opór przy skręcie w lewo zaś w prawo skręca się normalnie. Co dalej robić ? Czy może to być uszkodzony siłownik ?   Czy może układ jest zapowietrzony ? jest gdzieś jakaś regulacja czy odpowietrznik ? 
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.