Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
freeman007

Ciagnik lesny

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
freeman007    0

Planuje w przyszlym roku zakup ciagnika MTZ do prac lesnych, jednak trudno mi sie zdecydowac na jakis konkretny model.

W gre wchodza 2 warianty.

1. Ciagnik(bez ladowacza) z przyczepa i ladowaczem.

2. Ciagnik z ładowaczem.

 

Ciagnik z ladowaczem:

a) typu TUR

b ) z ramieniem zamocowanym z tylu(jak w koparkach)

 

Wydaje mi sie ze powinien posiadac most krzyzakowy(czy Carraro czyms sie rozni?), monoblok, 2 silowniki, zwykla skrzynia(tansza),

Maska metalowa(tansza, solidniejsza).

Dobrze bylo by zeby sie zmiescil w 100tys. zl.

 

Nie musi byc w zabudowie lesnej(kwestia ceny).

Nadmieniam ze wogole nie znam sie na ciagnikach(tyle ile wyczytalem) i nie mam pojecia co to WOM i TUZ i do czego sluzy.

 

Moze macie dla mnie jakies wskazowki??

Z gory dziekuje za odpowiedzi

 

ps.

Dajacych dobre rady typu: poczytaj, slyszalem albo inne niepodparte zadnymi argumentami prosze sobie darowac.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adamlupus    2

Coś takiego, jak ta oferta:

 

http://allegro.pl/belarus-mtz-952-3-z-zabudowa-lesna-i1346431171.html

 

Co do przedniego mostu: jeśli w turze to zapewne na moście krzyżakowym, powinien być mocniejszy, ale i ciągnik na takim moście jest chyba niższy (?)

Maska metalowa z pewnością mocniejsza.

 

Jeśli modele o mocy 80-95km, z turem to pewnie ok. 100tys. w tej kwestii to najlepiej popytac u sprzedawców.

 

WOM- przekaznik mocy (wałek), TUZ- to te ramiona podnosnika (trzypunktowy uklad zawieszenia)

 

U mnie w Belarusie 820 jest jeden siłownik c110, ma bodajże udźwig 3,5 tony.

 

 

Pod względem ceny najodpowiedniejszy byłby Belarus 820 na stożkach. Ten model na moście krzyżakowym będzie droższy o ok 8-10tys. od tego na stożkach ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebau1212    19

Za tą cenę to spokojnie z zabudową byś miał 952 jeżeli chodzi o tuta to do lasu nie bardzo jeszcze zależy od tego jakie drzewo chcesz wywozi z tego lasu czy dłużyce czy metry czy jeszcze coś innego jeżeli metry to ja bym wziął ten wóz do wywożenia most to jaki chcesz wiem tylko że ten starszy most jest lepszy jeżeli chodzi o pracę w lesie i wysoki i wytrzymalszy jeżeli się jeździ cały czas w błocie jeszcze by było dobrze jak by miał wyciągarkę w razie czego to lepiej. Pozdrawiam ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

cichy84    14

kup MTZa z przyczepą i HTS ja takim zestawem po lesie ganiałem tylko że 1014 tur spowoduje mniejszą zwrotność no i metry cięzko ładować turem na przyczepę bo te odpinanie i zaczepianie a jak cos to odpinasz przyczepe wyciągarkę na ramiona i poszedł ciągnik po dłóżyce

a co do mostu bierz na krzyżaku droższy to droższy ale las to ekstremalne warunki

pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kemotke    1

Po lesie lepiej jeździ sie bez TUR-a przeszkadza. a osprzęt z tyłu u mnie się nie sprawdzał. Najlepiej MTZ + przyczepę zrywkową. Zależy jeszcze do jakich celów sie go będzie używało.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez bekba
      Witam, belarus 1025, 2010r, rozdzielacz wschodni po sprawdzeniu we firmie zajmującej sie regeneracją rozdzielaczy został uznany za sprawny(wymieniłem też profilaktycznie zawór przelewowy) , pompa założona nowa, filtr w zbiorniku na olej hydrauliczny nowy, filtr siatkowy na dole ciągnika wyczyszczony, wirnik oleju ze skrzyni tez wyczyszczony. Stan oleju pełny. Sytuacja wygląda tak że ciśnienie na zegarze podłączonym pod obojętnie które złącze przy dużym gazowaniu wzrasta do 80 bar i spada mimo że ciśnienie jest cały czas podawane. Podnośnik też bardzo słaby. Prosił bym o dokładne wskazówki jak podnieść ciśnienie w tym rozdzielaczu bo chyba nie mam takiej klapki na dwie śruby jak jest w starszych wersjach. Pozdrawiam  

    • Przez Peron
      Witam
       
      Czy ktoś z Was wymieniał fotel w swoim MTZ 82 na bardziej komfortowy? Nie chcę kombinować z samochodowymi, chciałbym kupić coś dedykowane do ciągników. Najlepszy to byłby oczywiście jakiś Grammer pneumatyczny, no ale jakiś dobry mechaniczny też może być. 
       
      Zastanawiam się nad czymś takim:
       
      http://allegro.pl/agro-mar-fotel-siedzenie-komfortowe-mtz-pronar-mf-i6574126281.html
       
       
      http://allegro.pl/agro-mar-siedzenie-fotel-mtz-ursus-mf-pronar-i6574129397.html
       
       
      Jeśli ktoś ma, to byłbym wdzięczny za opinie.
    • Przez dzony9203
      Mam problem. Od niedawna nie mogę załączyć przedniego napędu w belarusie 920. Przedni napęd na krzyżakach, załączany dźwignią.
      Dźwigienka jest w jednej pozycji, jakby zablokowana i nie można jej przestawić. 
      Co może być przyczyną?
      Pozdrawiam.
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez marka
      Kilka wieczorów poświęciłem na przejrzenie forum dotyczące MTZ i Belarusa i stwierdziłem że każdy ciągnik jest z innej bajki więc postanowiłem otworzyć własny temat na którym będę opisywał własne kłopoty z belarusem 820.3 rocznik 2008 i rozwiązania problemów, zwłaszcza że dzięki forum rozwiązałem już dwie "awarie"patrz problem z WOM w MTZ - Agrofoto.pl Forum - strona 2 i mtz nie odpala - Agrofoto.pl Forum
      A na dzisiaj nowy problem czyli niedziałający wentylator nagrzewnicy oraz prawdopodobnie świeca żarowa .studiując schemat doszedłem do wniosku że za wentylator odpowiada przekaźnik pierwszy licząc od strony kierowcy i na kostce powinno być napięcie idące od bezpiecznika .Czy z tą awarią mogą mieć związek bezpieczniki zabezpieczające ładowanie i gdzie one są fizycznie w ciągniku ?
×