Skocz do zawartości
bartus16

żyto ozime Jak uprawiać

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
agroFakt.pl
Tylko na agroFakt.pl:

Żyto ozime Dańkowskie Agat

galeria
Żyto
bartus16    8

koledzy pomozcie bo cos nie tak jest z moim z żytem <_< bo zaczyna żołknoc i to co raz gesciej pojawiaja sie zżolkniete listki co to moze oznaczac???????????? :rolleyes:


Jeżeli każdy pomysł wydaje Ci sie genialny to dopij wódkę i idz spać :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ciagnikfan    3

Jak żółknie to prawdopodobnie przemarzło. Kiedy było siane?


...He just takes the tractor another round, And pulls the plow across the ground...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bartus16    8

no tak pod koniec wrzesnia


Jeżeli każdy pomysł wydaje Ci sie genialny to dopij wódkę i idz spać :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

MECHANIZATOR    156

zrób dokładne zdjęcie roślinek - w duzym powiększeniu to zobaczymy co to i zdiagnozujemy :rolleyes:


^^^TEGO NAUCZYLI MNIE W^^^... ZST im.M.Drzymały w Poznaniu-Golęcinie www.zstpoznan.pl
Tradycja i Nowoczesność - 65 lat historii zobowiązuje


DRZWI OTWARTE 19-05-2012 - tak było w marcu - http://www.agrofoto....ii-zobowiazuje/
"...w każdym moim zwycięstwie jest pot i krew poświęceń..."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bartus16    8

oki postaram sie tylko juz jutro bo teraz juz za ciemno jest


Jeżeli każdy pomysł wydaje Ci sie genialny to dopij wódkę i idz spać :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ciagnikfan    3

Jak pod koniec września to powinno być już dobrze rozwinięte do zimy i nie powinno wymarznąć. Zrób tak jak mówi mechanizator to zobaczymy.


...He just takes the tractor another round, And pulls the plow across the ground...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arni    1

Nie wiem czy to prawda ale podobno jak jest kwaśna gleba to żołknie :rolleyes:


17 lutego 2007r - 17 lutego 2012 pięć lata na af!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Danex89    0

A jak bylo z opadami?? Moze poprostu za mokro jest i gnije?? U nas bylo tak kiedys........

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bartus16    8
A jak bylo z opadami?? Moze poprostu za mokro jest i gnije?? U nas bylo tak kiedys........

u nas zadko teraz padalo ale to zyto jest na latwo przepuszczalnej glebie to raczej nie gnije


Jeżeli każdy pomysł wydaje Ci sie genialny to dopij wódkę i idz spać :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pasio    3

Może to jakaś choroba? Żółknie to przeważnie jęczmień ozimy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrkrk25    1

Napisz czy i jakie nawozy pod nie dałeś i kiedy to pole było wapnowane no i czy żółknie na całym polu czy tylko w niektórych miejscach?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bartus16    8

tak pole bylo wapnowane rok temu na jesieni a nawoz byl dawany ale nie wiem jaki bo jak tata sial nawoz bylem wtedy w szkole a zolkinie na calym opszarze


Jeżeli każdy pomysł wydaje Ci sie genialny to dopij wódkę i idz spać :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MECHANIZATOR    156

a mam pytanie takie czy ziarno przed siewem było zaprawione ???


^^^TEGO NAUCZYLI MNIE W^^^... ZST im.M.Drzymały w Poznaniu-Golęcinie www.zstpoznan.pl
Tradycja i Nowoczesność - 65 lat historii zobowiązuje


DRZWI OTWARTE 19-05-2012 - tak było w marcu - http://www.agrofoto....ii-zobowiazuje/
"...w każdym moim zwycięstwie jest pot i krew poświęceń..."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrkrk25    1

W takim wypadku ja bym obstawiał brak jakiegoś mikroelementu, lub jeżeli ziemia jest słabej klasy a na jesieni nie dawaliście azotu i przdplon był wymagający to może to być brak azotu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bartus16    8
a mam pytanie takie czy ziarno przed siewem było zaprawione ???

nie bylo nigdy tego nie robimy i bylo oki a dopiero w tym roku 1 raz takie cos sie zrobilo


Jeżeli każdy pomysł wydaje Ci sie genialny to dopij wódkę i idz spać :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MECHANIZATOR    156

więc jest spore ryzyko że jest to jakaś choroba grzybowa - brak zaprawiania + obecna pogoda + brak mrozów i czasem takie "cuda" wychodzą


^^^TEGO NAUCZYLI MNIE W^^^... ZST im.M.Drzymały w Poznaniu-Golęcinie www.zstpoznan.pl
Tradycja i Nowoczesność - 65 lat historii zobowiązuje


DRZWI OTWARTE 19-05-2012 - tak było w marcu - http://www.agrofoto....ii-zobowiazuje/
"...w każdym moim zwycięstwie jest pot i krew poświęceń..."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Miki7211    5

U mnie podobnie widać na pszenżycie ale według mnie to ewidentne przemarznięcie :rolleyes:


Moje Filmiki

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MECHANIZATOR    156

jak narazie żadnej - zobacze jak wyglądają liście to dopiero będe mógł coś powiedzieć


^^^TEGO NAUCZYLI MNIE W^^^... ZST im.M.Drzymały w Poznaniu-Golęcinie www.zstpoznan.pl
Tradycja i Nowoczesność - 65 lat historii zobowiązuje


DRZWI OTWARTE 19-05-2012 - tak było w marcu - http://www.agrofoto....ii-zobowiazuje/
"...w każdym moim zwycięstwie jest pot i krew poświęceń..."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rafal180    2

@benek79 masz racje. nie wydaje mi się żeby obmarzło no bo przecierz zimy praktycznie nie było. jakiś dużych przymrozków też ;) .


Więc dziewczyno powróć tu... ja tak proszę z całych sił Ooooooooooooooo
-------------------------------------------------------
Pozdrawiam wszystkich zakochanych i znawców tematu!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasz15    2

Bedzisz może musiał opryskać na zaraze bo Rafal180 ma racje przecież nie mogło zmażnać jak zimy nie było


Publikowanie moich zdjęć bez mojej zgody ZABRONIONE!!!!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
młody17    12

według mnie moze to byc plamistość siatkowa (nie wiem czy tak sie to dokładnie nazywa), siałes żyto wczesnie podejżewam, że dosyc gesto na dodatek nie zaprawione... brak mrozów, duza wilgotność powietrza jaki i podłoza, gęsty siew to idealne warunki do rozwoju tej choroby. Ja u siebie pki co tego nie mam, ale siałem już ostatni we wsi, wiec dopiero sie dokrzewia i oczywiście było zaprawiane. Za to u sasiada jest masakra... dokładnie to samo i zaczeło sie to juz na jesień, a teraz puste miejsca sie robią. Proponuje jak tylko bedzie odpowiednia pogoda zastosować jakis fungicyd i ewentualnie jakis nawóz dolistny dolej do oprysku z potasem i fosforem, a później czekaj.... zawsze mozesz zapytać goscia w sklepie gdzie zaopatrujesz się w srodki ochrony roslin.

 

Pozdrawiam jesli sie myle to prosze o poprawke!! ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bartus16    8
według mnie moze to byc plamistość siatkowa (nie wiem czy tak sie to dokładnie nazywa), siałes żyto wczesnie podejżewam, że dosyc gesto na dodatek nie zaprawione... brak mrozów, duza wilgotność powietrza jaki i podłoza, gęsty siew to idealne warunki do rozwoju tej choroby. Ja u siebie pki co tego nie mam, ale siałem już ostatni we wsi, wiec dopiero sie dokrzewia i oczywiście było zaprawiane. Za to u sasiada jest masakra... dokładnie to samo i zaczeło sie to juz na jesień, a teraz puste miejsca sie robią. Proponuje jak tylko bedzie odpowiednia pogoda zastosować jakis fungicyd i ewentualnie jakis nawóz dolistny dolej do oprysku z potasem i fosforem, a później czekaj.... zawsze mozesz zapytać goscia w sklepie gdzie zaopatrujesz się w srodki ochrony roslin.

 

Pozdrawiam jesli sie myle to prosze o poprawke!! ;)

 

dzieki za wyczerpujaca wypowiedz pozdro :P

 

 

PS; fotek nie mialem czasu zrobic jutro je wstawie


Jeżeli każdy pomysł wydaje Ci sie genialny to dopij wódkę i idz spać :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez przemo93pl
      cześć mam pytanie jestem zielony w uprawie hybryd a chce zasiać troche żyta hybrydowego jeśli ktoś sieje takie niech się podzieli doświadczeniem onim ziemie którą bym przeznaczył po tąm uprawe to 4 i 5 przedplon to łubin wąskolistny zeus ?
    • Przez wojtek12345
      witajcie ! czy ktos z was uprawiał to zyto i moze powiedziec jaki mial plon przy jakim nawozeniu, ocenic odpornosc na choroby, wyleganie ? jak sie krzewi ?
    • Przez Zetor53400
      Niedawno dowiedziałem się o istnieniu żyta jarego odmiana bojko .pytałem się wielu z was w inny temacie co zasiać wiosną , w moich planach był owies ale mi odradzaliście . ziemia to 6 klasa ,w listopadzie mógłbym pognoić pomiotem kurzym . Czy miał ktoś do czynienia z czymś takim , jak tak to napiszcie wszystko o nim
       
       
       
       
       
      pozdrawiam Zetor53400
    • Przez butfinek
      Jakie macie opinie na temat żyta hybrydowego livado
    • Przez Bartum
      Witam,
       
      zaczne od tego, że na koniec roku 2016 wydzierżawiłem pole 1,5ha sąsiada, który nie żyje od 8 lat, a rodzina nie interesuje się polem lecz dopłatami. Postanowiłem, że zruszę ziemię!! Pole było szkodnikiem wśród pól moich i innych sąsiadów, jak wiadomo chwasty, chaszcze, a nawet brzózki samosiejki. Wymienię czynności jakie wykonałem, aby doprowadzić pole do użytku (piszę to ze względu na to, że inni użytkownicy często pytają co robić):
       
      1. oczyszczenie pola z większych kamieni,
      2. wyrywanie brzózek i większych chaszczy,
      3. koszenie traw i chwastów kosiarką bijakową,
      4. bronowanie -zebranie chwastów i traw na jedna kupke i spalenie,
      5. talerzowanie,
      6. oprysk Roundup Flex 480 (3,0l/ha)
      7. orka 30cm
      8. wałowanie typem Crosskill
      9. siew żyta 120kg/ha
      10. zbiór plonów, 2,350kg z 1,5ha
       
      ku mojemu zdziwieniu, chwasty i inne rośliny wymarły, pole do tej pory jest czyste i nie wymaga poprawy. Jestem zadowolony, że nie muszę walczyć z tym wicznym problemem rolników. Prace w większości były wykonane moim ciągnikiem Ursus C330M, jedynie orka John Derre 7820.
       
      Pozdrawiam
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.