Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

to jest tak że pod pedałem blokady jest stycznik który załącza blokadę przodu (przynajmniej tak się domyślam) zresztą chyba kiedyś ktoś mi tak mówił. Blokada przodu nie działa i chcę się dowiedzieć od czego zacząć szukanie gdzie sie sfajfoliło.

Opublikowano
Jak sprawdzić czy ta blokada działa?

Najlepiej wykorzystaj pogodę jedź na jakąś zaśnieżoną drogę albo gdzieś gdzie jest ślisko włącz blokadę i but. Z odkręcaniem wężyków to różnie może być potem się zapowietrzyć może albo coś zależy na jakiej to zasadzie działa.

Opublikowano

Ja mam 16245 to wiem jak to działa... zalezy kto jaki ma model bo są takie, że blokada cały czas jest załączona poprostu na stałe. Ja w moich Zetorach mam w kabinie pedał i pod kabiną jest stycznik tej wlasnie blokady, sprawdź go albo dowiedz sie jaka jest jego cena i wymień go bo to roznie bywa. Jeźeli kręci Ci się kardan i chodzą półbiegi to mozesz wykluczyć mikropompkę!

 

Ta blokada jak działa to przednie koła z tylnymi nie chodzą razem, początkowo się przedni mechanizm włącza a później tył. Ja bym sprawdził ten stycznik a w najgorszym przypadku mikropompka tylko z tym jest gorszy problem bo trzeba rozpołowiać traktorek;/

Opublikowano

Pierwsze słyszę że przód prędzej blokuje się jak. Jak olej jest zimny to zanim elektrozawór przełączy się mija kilka dobrych sekund. Sprawdź najpierw elektrykę a później ciśnienie za elektrozaworem.

Opublikowano

Przyczyna okazała się prosta i banalna. Po 1 Stycznik pod pedałem blokady odmówił posłuszeństwa a po 2 trzeba bylo kable przy elektrozaworze odrestaurować. Z tym że mam podlączone tylko 2 a jest miejsce na 3. Wie ktoś po co jest 3 ? ! jest od stycznika pod pedałem blokady a 2 masujący.

Opublikowano

Czyli dobrze mowiłem, że stycznik może być walnięty. Co do kabelków to prawde mowiac nie pamietam ile ich u mnie jest. Musiałbym jutro sprawdzić i zalookac gdzie co jest.

Opublikowano
Ja mam 16245 to wiem jak to działa... zalezy kto jaki ma model bo są takie, że blokada cały czas jest załączona poprostu na stałe.

 

nie ma takiej możliwości żeby blokada była włączona na stałe. Przy skręcaniu pourywały by się półosie.

Opublikowano
Jeźeli kręci Ci się kardan i chodzą półbiegi to mozesz wykluczyć mikropompkę!

 

O jaki kardan Ci chodzi? Wiesz co to jest wał Cardana?Chyba chodziło Ci o WOM, gdzie raczej przegubów Cardana nie uświadczysz. Bo chyba nie chodzi Ci o wał napędowy przedniego mostu bo on się kręci stale niezależnie od tego czy napęd jest załączony czy nie.

  • Root Admin
Opublikowano

ale nie wszyscy mieszkają w Polandzie :P inni np na Dolnym Sląsku, na Mazowszu, Małopolsce Wielkopolsce itp i większość wie co to WOM a kardan? hmm pierwsze słysze takie określenie w kontekście WOMu

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez pawelekkk
      Witam. Mam Zetora Proxima 8441 z 2007 roku i wystąpił problem w nim że sprzęgłem ręcznym Wom. Mianowicie po zaciągnięciu sprzęgła i próbie włączenia dźwigni wom jest zgrzytanie. Gdy się już włączy i chodzi to przy próbie wyłączenia wom poprzez podniesienie  dźwigni sprzęgła ręcznego wałek dalej się obraca .  Gdy chcę dźwignie wom podnieść do góry żeby wyłączyć również jest zgrzytanie. Będę bardzo wdzięczny za pomoc.
    • Przez endrju321
      Cześć, 
      można wymienić sprzęgło "słoneczko" na "łapkowe"? 
      Robił ktoś coś takiego? Polepszyłoby to wysprzęglanie? 
    • Przez Czarekczar
      Witam od niedawna jestem posiadaczem claasa ariona 630 . Nigdy wcześniej  nie użytkowałem takiej skrzyni . Chciałbym wiedzieć jak na niej jeździć by nie skrócić jej żywotności.  Jak na niej jeździć w polu i po drodze , lub czego nie robić .Jeżdżąc po drodze na automacie , zdejmując nogę z gazu strasznie mocno zrzuca biegi szarpiąc,  nie wiem czy to normalne , czy cos źle robie . Z góry dziękuję za pomoc .
      Pozdrawiam 
    • Gość
      Przez Gość
      Witam. 
      Gdzie szukać problemu, otóż podczas jazdy Zetorem 8045 i rozgrzaniu się oleju mam problem ze zmianą biegów, ciężko wbić wyższy bieg, podczas prac polowych żeby wbić bieg muszę wybijać biegi terenowe. Przedtem zalany był olejem przekładniowym (poprzedni właściciel takim zalał) to nie dało się normalnie ruszyć tylko szarpał. Teraz zalałem go hydraulicznym, nie szarpie ale biegi ciężko wchodzą. Teraz pytanie czy sama zmiana oleju na hydrauliczno-przekladniowy wystarczy? Czy trzeba zaglądać do skrzyni lub do sprzęgła? 
    • Przez Adam16482
      Witam. Czy w swoim zetorze wymienię wysprzeglik przez lewe okienko po demontażu pompy podnośnika?? Czy należy go rozpołowić? Bo raz mi się o uszy obiło że należy rozpołowić ale mi się zbytnio nie chce w to wierzyć aby do wymiany wysprzeglika było trzeba rozpoławiać bo widać go odrazu za pompą.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v