Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
jacek1296

JD 6630 czy Claas Arion 610c ?

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Claas

jacek1296    67

Witam wszystkich. Jestem przed zakupem ciągnika o mocy ok. 130KM i 6 cylindrach. Na placu boju pozostały JD6630 Comfort i Claas Arion 610C. Wyposażenie i cena podobne, ok.230tys. netto. Brałem pod uwagę Fendta 712, ale cena(ok. 360tys. netto)powala. Ma to być typowy koń pociągowy(pług 4obrotowy+wał, gruber 3m, agregat uprawowo-siewny 3m aktywny,głębosz,przyczepa 10ton tandem). Poradźcie, którego wybrać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Rogeryk    0

Możesz jeszcze pomyśleć nad MF 5465. Za 206 tys netto masz lepsze wyposażenie w standardzie do tego silnik 4-zaworowy Perkins lub Sisu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jacek1296    67

MF nie chcę.Kolega ma 100konnego kupionego nowego i przez rok serwis siedzi u niego co miesiąc i walczy z usterkami. Same pierdoły, ale ciągnik zamiast pracować stoi.Poza tym byłem świadkiem rozmowy, w której sprzedawca MF-a określił go mianem "g..na".

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl


Rogeryk    0

wczoraj akurat byłem u klienta który kupił 6630 Comfort do tego pług zagonowy vogel not. Orze starym Zetorem 7745 z 5x30 i twierdzi ze JD to g...no. JD pali mu w 5,6 klasie 30litrów/ha i do tego brak mocy. Kolega który razem z nim kupował taki sam ciągnik ma ten sam problem. Serwis z Karniewa zaproponował mu wgranie chipa za 1300 Euro netto i nic poza tym :) Klient jest niesamowicie wku.... Jakiego MFa ma kolega???Co do 5465 to ma tą samą skrzynię co Arion 610C i troche dłuższą historię w konstrukcji ciagników od Claasa :D ale co się komu podoba to to kupi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


Rogeryk    0

Tak mi powiedział klient. Zetor jak twierdzi w 15 mu się wyrabia. Jeśli sie to nie poprawi klient opisze wszystkow TA i sami przeczytacie. W najbliższym czasie maja zmierzyć mu moc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

brzozak2    236

sama merytoryka :)

 

i akurat chyba wersja c nie ma skrzyni podobnej do dyna4, ale moge sie mylic gdyz nie zglebialem nigdy takich popierdolek :D

 

ps. nie powtarzaj idiotyzmow, bo ja np. juz dawno cie tylko z nimi utozsamiam, ale mysle, ze inni tez zaczna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Rogeryk    0

akurat wersja C ma tą samą 16/16 a wersja bez C ma 24/24 czyli 4 biegi 6 pod obc. z funkcją auto czyli Dyna 6 :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

brzozak2    236

wiem, ze ilosc przelozen jest taka sama, ale to jeszcze nie swiadczy o tym, ze to blizniacza przekladnia do dyna4

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tomek73    188

W Claasach i MF są te same przekładnie ale pod inną nazwą.Z Gimy.

Dzisiaj miałem propozycję ariona 620C z amortyzowaną kabiną za 55 tyś .Ale z roku 2009 i 12 MTH.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


Skrzypek    2

Rogeryk ciekawie pisze i ja mu wierze.Johan to koń do roboty ale coś za coś.Paliwożerne są.A awaryjność jest duża,swiadczy o tym fakt jak się odwiedzi strone AF-ciągniki John Deere.Innym błedem użytkowników JD jest dobór modelu ciągnika do zapotrzebowania na moc.Przykladowo sprzedawczyk mówi że 210 KM spokojnie siódemke bedzie targał.Teoretycznie to się zgadza bo 30KM na korpus razy siedem jest OKi.Ale w praktyce jest inaczej-ciężka ziemia,górki,brak zapasu mocy,żyłowanie silnika i w zbiorniku wir.Rekord jaki widziałem w okolicach Kętrzyna to JD8400 i obrotowa siódemka Kvernelanda.Ziemia taka,że Niemcy tego nie uprawiali tylko mieli pastwiska.50-60 litrów na godzine orki,pług trzeszczał niesamowicie,głębokość orki,że płozy było widać od korpusów,maxymalna ilość piór w zabezpieczeniach.Piasty tylnych kół(półstożki) ścinało co rusz.Nigdzie więcej takiej ziemi nie widziałem.Masakra,po prostu masakra.Właściciel zanim kupił JD na te ziemie,miał wiele wystaw i prób ciągników innej marki,jednak postawił na JD.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


MASZLAND    0

rogeryk wiemy wszyscy gdzie pracujesz i dlaczego MF a dlaczego plujesz na claas to po pierwsze z reszta nie ma co sie nawet spierac bezsensu

Wracajac do tematu panowie to z tymi jednakowymi skrzyniami to nie tak jest do konca bo kolego Rogryk Claas stosuje owszem GIMA jak MF bo jest udzialowcem czyli w czesci wlascicielem fabryki ale kolego inny typ skrzyni np. jest GIMA 23 i GIMA 23+ i roznia sie np. lozyskami i uszczelniaczami oraz sterowaniem wiec zbytnie uproszczenie sprawy ze 100%, jednakowe oczywiscie aby sprzedac da sie wymyslec rozne historie mniej lub bardziej prawdziwe.

Kolega chce wybrac miedzy JD i Claas, jezeli pracuje sie Claasem na obrotach miedzy 1700-1800 obr min to zuzycei paliwa jest ok powyzej tych obrotow to fakt zwieksza sie wiec opisujesz 30l tylko pytanie jak ten klient jezdzi a nie pali, lipa itd

Moim skromnym zdaniem Claas ma kilka przewag nad JD, po pierwsze skrzynia bardziej komfortowa, przyjemna w pracy a w transporcie jest rewelacja, jezdzilem wiec wiem to z praktyki, inne parametry do dyskusji ale to opisze pozniej jak sprawdze kilka faktow, wiekszy rozstaw osi co daje wieksza stabilnosc z ciezkimi narzedziami i lepszy od JD rozklad masy, kabina cicha i obszerna dobra widocznosc

Pzdr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@Rogeryk o ile zmniejszy się spalanie JD, gdyby miał paliwooszczędną naklejkę "Korbanek"?

 

PS. Musiałeś sprzedać przyczepę Claasa pod rygorem zwolnienia z pracy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jacek1296    67

Wszyscy piszą że JD jest paliwożerny.Wszyscy też zgadzają się że w ciężkich pracach ciągniki wszystkich piją w miarę równo.U mnie takie właśnie prace ma wykonywać.Ponadto silniki mają takie same choć sterowanie każdy swoje.Więc spalanie będzie podobne.Bardziej mnie interesuje kwestia usterkowości,szczególnie Claasa,bo szwagier i jego bracia mają w sumie kilka tysięcy ha i JD tylko i nie chcą innych,nawet Fendta.Claas przejął Renaulta i teraz pytanie ile tej renówki jest jeszcze w Claasie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Rogeryk    0

Kolego Farmer chcieliśmy sprzedać przyczepę bo mieliśmy obadaną większą przyczepę CLAAsa w Agrotechnik Stawiski.... Wiesz gdzie to jest? I tą też mamy ze Stawisk i złego słowa o niej nie powiem. Przez tyle lat co nią wozimy to tylko bliźniaki do niej dołożyliśmy :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@Jacek z tego co mi wiadomo to Arion C i Axos mają jakieś resztki Renówek, Arion C to właściwie Ares, więc można by sugerować sie opinią Ares'ów, - a Qadrishift to wymysł dopiero do C czy już w Aresach był?

 

@Rogeryk dokładniej to Agrotechnik Tafiły. :) A plac mają też w Stawiskach, zresztą często tam bywam. :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

rafalkom555    13

JD8400 i spalanie 50-60litrów na godzine, przecież każdy ciągnik o takiej samej mocy może sobie tyle pociągnąć paliwa jak by był w takich warunkach :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


robertbara    57

JD8400 i spalanie 50-60litrów na godzine, przecież każdy ciągnik o takiej samej mocy może sobie tyle pociągnąć paliwa jak by był w takich warunkach :blink:

 

Więcej jak 50 l/h nie spali choćbyś mu cegłę na gaz położył.

@Rogeryk jest temat czy JD czy Claas to już daj sobie z tym MF spokój. Kolega najechał na MF a ty od razu na JD, no dziecinada, w tym Korbankowie to na prawdę macie dziwne szkolenia personelu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Skrzypek    2

Kolego Robertbara nie wierz w tabele i statystyki.Pamiętaj,że w 8400 po wejściu do komputera może jeszcze tą dawke paliwa zmienić i co za tym idzie zużycie.Pisze to z pelna świadomością bo byłem na próbie ciągników kilku marek i chodziło o ekonomię zużycia paliwa.Niemiec zamieszał i faktycznie Johan okazał się ekonomiczny jak zagazowany Daweo Tico.Ale zaraz po zawodach Hans znowu wrócił do poprzednich ustawień,mówiąć że dłuższa praca silnika z taką dawką paliwa uszkodziłaby tłoki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

rafalkom555    13

ale się czepiłeś, 50-60litrów napisał @Skrzypek, więc napisałem że o takiej mocy ciągnik w takich warunkach mógłby sobie spalić, dla mnie to wyglądało jakby @Skrzypak stwierdził że każdy JD to smok w paleniu :blink:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

robertbara    57

Kolego Robertbara nie wierz w tabele i statystyki.Pamiętaj,że w 8400 po wejściu do komputera może jeszcze tą dawke paliwa zmienić i co za tym idzie zużycie.

 

Ok to akurat dotyczy większości ciągników, ja piszę o ustawieniach fabrycznych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

MASZLAND    0

Koledzy a może wróćmy do tematu Claas czy JD bo moim zdaniem wielu kolegów będzie stało przed takim wyborem co wybrać. Kolega Skrzypek masz rację że da się ustawić tak żeby dana maszyna wyszła dobrze. Na forum o AXIONIE forumowicz miał na testach AXIONA 830 i pokazał film że ciągnik nie dał rady, a później kolejny film że NH T7040 dał radę w tych samych warunkach tyle że udowodniłem że pług miał podniesiony na podnośniku, inne dociążenie, opony niskociśnieniowe itd więc można teorię dorobić do każdego ciągnika aby wyszło ok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez sslawek456
      Witam jestem tu nowy Stoję przed zakupem głównego ciągnika lecz nie wiem jaki wybrać,w gre wchądza:New holland t5 115 ec,Zetor fortera cl 110,case farmal 115 ewentualnie deutz fahr 5110g.Ceny są bardzo podobne,a jezeli chodzi ojakośc to zwracam się do was co sądzicie o nich ? i jak się sprawują w gospodarstwach ?
    • Przez kopokop
      Witam jaki byście polecili ciągnik do pługa unia atlas 5 skib.Ziemie lekkie .
    • Przez Fugeo
      W najbliższym naborze będę próbował swoich prób w PROW. Chciałbym starać się o dofinansowanie na ciągnik rolniczy do pracy z ładowaczem czołowym, opryskiwaczem, rozsiewaczem nawozów.
      Moje propozycje:
      CASE IH FARMALL C 65/75
      DEUTZ-FAHR AGROLUX 65
      JOHN DEERE 5067E (minus to udźwig tylnego tuza - 1800 kg)
      KUBOTA M6060
      NEW HOLLAND T4.65 UTILITY
      ZETOR MAJOR 60
      I może jeszcze jakiś ursus, ale póki nie słyszałem żadnych sensownych opinii.
       
      Zależy mi na dobrej zwrotności , na jak najlepszym stosunku cena/jakość, niskim spalaniu, jak najmniejszej awaryjności, udźwig tura w granicach 1300-1500 kg.
    • Przez jasikor
      Witam 
      Planuje zakup ciągnika o mocy 140-150 km. Pod uwagę biorę JD 6155 M POWER QUAD ECOSHIFT  oraz MF 7615 DYNA 6 ewentualnie 7614 DYNA 4. Wyposażenie ciągników miałoby być podstawowe wraz z przednim TUZ-EM i WOM-em oraz amortyzacja przedniej osi i kabiny. Chciałbym usłyszeć opinie właścicieli i użytkowników obu modeli, podzielenie się spostrzeżeniami. Chciałbym trochę dowiedzieć się na temat silników AGCO POWER stosowanych w MF - wady i zalety w stosunku do Perkinsa, spalanie, awaryjność. 
      Ceny obu modeli są podobne. proszę o pomoc i podzielenie się swoim doświadczeniem i uwagami. 
    • Przez jacentop
      Witam wszystkich użytkowników forum mam zamiar kupić nowy ciągnik zastanawiam sie nad steyr 4120 albo john deere 6120m co byscie wybrali ,pomocy bo mi głowa już pęka. 
×