Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Mam mechanika i to konkretnego. Musisz jego zapytać ;p Gość ma konkretną wiedzę, wie od czego jest każda śrubka Ursusie. Wszytko dokręca kluczem dynamometrycznym zgodnie z instrukcjami napraw itp. Mam nadzieję, że to wszytko będzie śmigać jak powinno. Ciekawe jak to będzie wyglądało w praktyce. Np. wcześniej jak jeździłem z gruberem 4 polową to ciekawe czy teraz da się 2 terenową. Albo czy pług pociągnie 4 jak wcześniej jeździłem 3...

Opublikowano

Fotek z uturbiania mam od groma. Od fotek poszczególnych części po skręcone razem elementy. Jakiś filmik też się znajdzie. Po skończonej pracy całość opublikuję w postaci filmiku na youtube i link podam tutaj. Planuję zrobić film o tuningu Ursusa 912 do 1014 bo niecały rok temu zakładałem przodek a teraz turbo. :lol: Miałem już na youtube filmik pt. "Ursus 912-914 Zakładanie przedniego napędu" ale został skasowany z bardzo skomplikowanych przyczyn ;p

Opublikowano

Docierać należy ok 40 mth. Tak mechanik powiedział. Pierwszą motogodzinę na postoju na wolnym gazie a potem najlepiej unikać długotrwałego przebywania silnika na jednakowych obrotach. Jeżdżę sobie po wsi po łąkach np przepalować byki i tak cały dzień. <_< Nawet w niedzielę sobie urządziłem wyprawę krajoznawczą. Ale turbinka pięknie gwiżdże,jak napompuje odpowiednie ciśnienie do kolektora ciągnik jest nie do zatrzymania. :blink: Znacznie szybciej wkręca się na obroty a i kultura pracy jest zupełnie inna. Teraz ma odgłos podobny do Zetor Proximy itp. A z dnia na dzień nabiera coraz większej mocy. Po ok 40 mth ruszę w lekkie prace polowe np rozwożenie obornika, trochę tego jest więc jak się dotrze pojadę orać ale będę go jeszcze oszczędzał. Prawdziwa zabawa zacznie się po 100 mth ;p :)))

Opublikowano

Do dwóch tysięcy nawet. Teraz szybko się wkręca to ciężko go utrzymać na małych obrotach.

 

 

Jeszcze jedna kwestia! Traktor już dotarłem bo ma 40 motogodzin i pojechałem nim w orkę i bardzo dziwi mnie jedna rzecz! Dlaczego on wcale nie kopci? Ma za małą dawkę paliwa? Nawet jak mu w glinie depnę na maksa i silnik schodzi z obrotów i ma ciężko to nie popuści nawet malutkiego dymka... W silniku z turbiną chyba nie powinno tak być co? Silnik powyżej 1500 obrotów ma kopa ale jak już obroty spadną poniżej 1500 i turbina przestanie gwizdać to mocno słabnie... Czy może tak być od dawki paliwa? Odp

Opublikowano

To prawda jak obroty spadną poniżej 1500 to zaczyna się dusić w takiej orce jak u Ciebie, a powyżej niech coś spróbuje go zatrzymać ;) A jak depnołeś gazem na tej glinie to silnik na to jakoś reagował np: wkręcał się na obroty albo było słychać takie dudnienie z tłumika czy też gaz w podłoge a on jak jechał tak jedzie ćzyli bez żadnej reakcji na gaz?

Opublikowano

Jak np miałem 1800 obrotów i wjeżdżałem w glinę i gaz w podłogę to silnik wchodził nawet do 2200 obr turbina głośno gwizdała ale zaraz po załapaniu gliny ciągnik słabł i musiałem redukować nawet o 2 bieg w dół. Nie wiem czy to taka straszna glina jest czy ma jeszcze za małą dawkę. Z kim by nie pogadał to każdy twierdzi, że 1014 musi kopcić trochę przy dodawaniu gazu. Chyba przydałoby się zwiększyć dawkę bo jak on pali teraz w orce 9 litrów na godzinę na naprawdę ciężkich ziemiach to by było nawet ok ale co z tego jak ja tą gliniochę 1 ha 4 godziny orzę. Ten od pompy mówił, że tylko trochę dawka została zwiększona niż prędzej była w 914, być może to za mało. Wiem, że coś tam w pompie ustawił na 17 ale nie mam pojęcia o czym on mówi. Można samemu zwiększyć dawkę? W jaki sposób?

Opublikowano

No bez przesady samym ciągnikiem 1014 jak mu się depnie to nie musi dymić, pod obciążeniem to tak :)w wakacje sporo jeździłem u wuja 1014 to dymił jak się kopał a jechałem na szybkim przełożeniu ;) W każdym razie fajnie mu depnąć bo ten gwizd turbinki jest super.

Opublikowano

Jak z 2200 się zdusił i tylko 9 litrów pali to dawke trzeba podkręcić, u mnie 1634 w orce w dobrych warunkach spalał 12-13 litrów/ha, a na glinie przy orce naraz (bez podorywki) spalił 23l/ha, także u Ciebie te spalanie powinno sięgać chociaż tych 12 litrów. Jak dawka będzie za mała można zatrzeć wtryski bo one smarują się tylko ON, a jak jeszcze dostaje po zaworach to w tym ogniu muszą się czymś smarować. Jak chcesz to rozbiorę swoją pompę i zrobie zdjęcie gdzie ta śrubka od dawki jest.

Opublikowano

Ja jak zakładałem turbine to nie zwiększałem dawki paliwa i tez zauważyłem że jak obroty w cięzkiej robocie spadają to jakoś mniej dymi niż przedtem.Turbine zakładałem czeska.

Opublikowano

Jakbyś mógł to zapodaj zdjęcie tej śrubki, gdzie się to reguluje. Ale mam jeszcze pytanie tym się ustawia dawkę na wszystkie 4 sekcje? Bo pompę robiłem i mam wszystkie sekcje dobrze ustawione i równo więc interesuje mnie tylko zwiększenie dawki na wszystkich 4 sekcjach i nie pojedynczo.

Opublikowano

Dzięki. Trochę boję się tam coś kombinować, ale zawsze można cofnąć do poprzednich ustawień. Rozumiem, że wkręcając się zwiększa tak? Ile razy byś radził to obrócić? Z 1,5-2 obroty??

Opublikowano

Tak wkręcając zwiększa się dawkę, ja bym na początek radził pół obrotu wkręcić ewentualnie 3/4 i na razie powinno być dobrze, później jak ruszysz w pole będzie można jeszcze ją skorygować. Jak będziesz kontrował tą śrubkę to nie zamocno żebyś nie zerwał gwintu w obudowie regulatora. Jak zmienisz dawkę to zaobserwuj czy chmura dymu przy przegazówce zmieni kolor na bardziej czarny.

Jak będzie po to napisz efekty.

Opublikowano

Po wkręceniu o półtora obrotu wreszcie od początku remontu przy przegazówce pojawił się czarny dymek z rury ;) Traktor trochę inaczej chodzi ma taki poważniejszy głos. Pojechałem się przejechać na łąkę i pod górkę gaz w podłogę :D 4 szosowa i szedł elegancko, z tłumika tylko lekki dymek prawie nie zauważalny, ale wcześniej go nie było wcale. Chyba tak zostawię. Okaże się jeszcze w polu :) Dzięki Zakrzewiak pomogłeś mi na prawdę. Dodaje do znajomych.

Opublikowano

Mi się wydaje, że ten gościu mu na początku za mało zwiększył, bo mówił, że takich eksperymentów nikt nie robił jeszcze u niego. Jak ktoś zakładał turbo to zmieniał kompletną pompę na tą z korektorem podciśnieniowym a ja przerobiłem oryginalną od czwórki i też ładnie chodzi :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez 3sparrow
      po wyłamaniu rozrusznika drży ciągnik, czy możliwe zwichrowanie koła zamachowego?
    • Przez Snuff
      Witam mam problem przy złożeniu tłoków z korbowodem w zetorze 8011 ponieważ zrobiłem sobie trochę liche zdjęcie mianowicie pytanie jest 
      Czy tłok grubsza częścią od denka ma być skierowany do zamka na korbowodzie ? 
      Pytanie drugie czy przy wkładaniu tłoków do silnika korbowody mają być skierowane zamkami do walka rozrządu czy w drugą stronę ?

    • Przez Snuff
      Witam mam problem przy złożeniu tłoków z korbowodem w zetorze 8011 ponieważ zrobiłem sobie trochę liche zdjęcie mianowicie pytanie jest 
      Czy tłok grubsza częścią od denka ma być skierowany do zamka na korbowodzie ? 
      Pytanie drugie czy przy wkładaniu tłoków do silnika korbowody mają być skierowane zamkami do walka rozrządu czy w drugą stronę ?
    • Przez rafal88
      Jest problem tego typu ze.....z pompy paliwowej zostaly wyciagniete sekcje. Da sie we wlasnym zakresie wlozyc je z powrotem tak aby dobrze ustawic je na listwie ktora dawkuje sie paliwo?? Jesli ktos juz to robil to moze bedzie tak mily i podzieli sie wiedza
    • Przez tata1
      Witam
       
      Mam robić remoncik w 914, głowicę oddam do zakładu do regeneracji, ale co mam zamontować na cylindry?
      Zestawy naprawcze są od 140zł na Allegro (na tłok) do 500zł w sklepie. Jakie wybrać. Ciągnik pracuje u mnie ok, 100mth w roku, więc mało.
      Co polecacie?

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v