Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Mam problem ze światłami awaryjnymi w MF255 i kontrolkami. Wymienione włącznik, przerywacz, cała instalacja. Wszystkie styki i masy wyczyszczone, kontrolki i bezpieczniki nowe. Najbardziej irytuje mnie fakt, że przez chwile już wszystko grało. Przykręciłem osłony i znowu jest problem. Kilka razy już wszystko rozbierałem i czyściłem i nadal nie mam rozwiązania.

Opublikowano
8 minut temu, Clark napisał(a):

Witam. Mam problem ze światłami awaryjnymi w MF255 i kontrolkami. Wymienione włącznik, przerywacz, cała instalacja. Wszystkie styki i masy wyczyszczone, kontrolki i bezpieczniki nowe. Najbardziej irytuje mnie fakt, że przez chwile już wszystko grało. Przykręciłem osłony i znowu jest problem. Kilka razy już wszystko rozbierałem i czyściłem i nadal nie mam rozwiązania.

Mam podobne doświadczenia z MF255 i u mnie problemem okazała się masa oraz przewody, które po skręceniu osłon były delikatnie przyciskane i przerywały obwód.

Opublikowano
Godzinę temu, watnorbert napisał(a):

Mam podobne doświadczenia z MF255 i u mnie problemem okazała się masa oraz przewody, które po skręceniu osłon były delikatnie przyciskane i przerywały obwód.

U mnie masa jest. Problem polega na tym że na włącznik nie jest podawany "+". Jeśli doprowadzę plus na krótko działają. Sam + jest bo wszystko inne działa tylko na tym włączniku brak 

 

  • Sad 1
Opublikowano
5 minut temu, akmaly napisał(a):

Trzeba podłączyć pod komputer i błędy odczytać 

Pod commodore tylko nie mam kaset do 255. 

Tak na poważnie to pozostaje tylko nierozwiązana kwestia kontrolek. Pytanie do posiadaczy MF255 jak one właściwie powinny się zachowywać? Przy awaryjnych migają dwie przy kierunkach na chwile zapalają się dwie i gasną a według tego co jest w necie powinna migać jedna. 

Opublikowano

Instrukcja:

"Jeżeli przełącznik jest włączony, miga lampka sygnalizacyjna lew niezależenie od tego, czy położenie przełącznika jest w lewo lub prawo. Przy użyciu tylko kierunkowskazów ciągnika wszystkie trzy światełka zaświecają się naraz. a po chwili będzie migało tylko światełko lewe. Przy połączonej jednej przyczepie do ciągnika będzie migać lampka lewa i centralna. Przy połączonych dwóch przyczepach do ciągnika migają wszystkie trzy lampki."

Pobierz instrukcję, życie stanie się łatwe. 

Opublikowano
2 godziny temu, akmaly napisał(a):

Instrukcja:

"Jeżeli przełącznik jest włączony, miga lampka sygnalizacyjna lew niezależenie od tego, czy położenie przełącznika jest w lewo lub prawo. Przy użyciu tylko kierunkowskazów ciągnika wszystkie trzy światełka zaświecają się naraz. a po chwili będzie migało tylko światełko lewe. Przy połączonej jednej przyczepie do ciągnika będzie migać lampka lewa i centralna. Przy połączonych dwóch przyczepach do ciągnika migają wszystkie trzy lampki."

Pobierz instrukcję, życie stanie się łatwe. 

Pobrałem ale okazało się że to nie 255 a 3512 i są pewne różnice. Z tymi kontrolkami chyba ładu nie dojdę. Zapala się dwie chwilowo i dwie mrugają przy okazji awaryjnych. Trzecia nawet nie drgnie. Przepatrzyłem już wszystko poza gniazdem przyczep a tam raczej problemu nie będzie.   

Opublikowano

Mam tak samo u siebie, migają tylko dwie . Wcześniej migały trzy . Walczyłem z tym ale odpuściłem , podmienialem przerywacz i włącznik awaryjnych i bez zmian . A działa ci sygnalizacja jak przyczepy podpięte ? Mi przy jednej przyczepie miga jedna , a przy dwóch przyczepach sygnalizuje jedna przyczepę czyli dwie kontrolki a powinny trzy .

Opublikowano (edytowane)
W dniu 19.11.2025 o 17:19, peewee1984 napisał(a):

Kontrolki są prawidłowe podłączone do wyjść przerywacza C, C1, C2?

Nie ma innej możliwości bo jest kostka i kostka jest na stałe. 

Mały edit: temat raczej zamknięty bo w żaden sposób nie jestem w stanie dojść ładu z tymi kontrolkami. Ponadto padł mi alternator więc szybko się tym zajmował nie będę. 
Tak na marginesie: nowe instalacje to zło największe i gdybym miał czas to pewnie sam bym układał kabel po kablu bo byłoby szybciej i bez niepotrzebnych kosztów. 

Edytowane przez Clark

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez qkohe155
      Tak jak w tytule - od zakupu(4 lata) mam problem z odpaleniem gdy jest zimno. Jak jest ciepło to bez żadnego problemu, dlatego w sezonie się tym nie przejmuję, chyba że jakaś zimowa orka się przeciąga. Jesienią jakoś wspomagam się prostownikiem. Jednak jak już te parę razy w roku trzeba go odpalić zimą to robi się wielki problem.
      Niby akumulatory przychodzą na 1 myśl, ale latem nie ma żadnych problemów, w dodatku czasem poczyszczenie niektórych kabli daje mniejszy, lub większy efekt. Tylko, że napięcie zimą potrafi spaść przy kręceniu do okolić 7V. Czy mierząc multimetrem bezpośrednio na biegunach akumulatorów jestem w stanie tym sposobem wykluczyć kable? I teraz nie wiem czy wymieniać od razu dla pewności i akumulatory i wszystkie kable idące do rozrusznika? A dlatego taki wywód na ten temat, ponieważ tam jest takie spaghetti jak na zdjęciu(2 kable na 1 planie to akurat od prostownika).

      2 akumulatory, w dodatku zwróćcie uwagę, że mają odwrotnie bieguny niż wszystkie co mieli w sklepach, 3 osobne plusy i bezpieczniki po drodze. Masa idzie na hebel i rozdziela się na 2, ale dla pewności hebel zdążyłem ominąć.
      Może ktoś mający tą serię wysłać zdjęcie jak to wygląda u niego?
      Najchętniej to bym wpakował 1 duży akumulator tak jak kiedyś zrobiłem w 6180 i by było po problemie, ale w tą skrzynkę się wystarczający raczej nie zmieści.

    • Przez Rolnik8888
      Witam mam problem z podnośnikiem mianowicie świeca się dwie diody jak na zdjęciu podnośnik nie reaguje ani na podnoszenie ani na opuszczanie od czego zacząć ciągnik MF 5455

    • Przez Clark
      Szukam patentu na przełożenie przewodów w błotnikach w MF255. Układam nowa instalację i mam problem z przełożeniem przewodów w tunelach błotników. Ma ktoś jakiś patent? Przepchnięcie raczej w grę nie w chodzi bo skutecznie uniemożliwi to łuk na błotniku i brud w samym tunelu. Myślałem żeby włożyć przewody w peszel i przymocować do błotnika od wewnętrznej strony. Plus tego rozwiązania byłby taki, że będzie łatwy dostęp i brak brudu ale nie wiem sam czy warto odchodzić od oryginału. 
    • Przez Clark
      Witam. Mam problem ze zdjęciem ramion z wielowypustu przekładni. Ściągacz się rozgina, uderzyć się tego nie da, WD, podgrzewanie itp nie działa. Macie jakieś patenty jak to ściągnąć? 
    • Przez Mateusz1254
      Massey Ferguson 6160 skrzynia speedshift podczas pracy na polu na desce rozdzielczej zniknął napęd półbieg blokada i drążek od zmiany biegów ciężko chodzi i nie można załączyć zająca gdzie trzeba szukać przyczyny?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v