Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

MF255 swieżo po generalnym remoncie silnika.

Dwa mankamenty zauważyłem. Na wolnych obrotach tłumik dość mocno drga, czy jest szansa że po dotarciu bedzie to mniej widoczne? 

Druga rzecz. Kontrolka ładowania zapala sie natychmiast jak wejdzie na niskie obroty, np jak sie zmienia biegi, gaśnie jak przekroczy 1.2k. Przed remontem swieciła po odpaleniu, zgasła na 1.2k i dopiero sie zaswieciła po zgaszeniu ciagnika. Alternator sie konczy lub czy sie naprawił i teraz działa poprawnie?

Opublikowano

Alternator powinien wzbudzić się przy niższych obrotach ale 1200 to nie tragedia, dla pewności sprawdź styki w układzie ładowania.

Co do drgań, zdejmij tłumik to znikną :P A poważnie to doprecyzuj co masz na myśli " Na wolnych obrotach tłumik dość mocno drga ", jakieś stuki, przerywana praca, nierównomierna praca. Może trzeba dokręcić obejmę tłumika :D

Opublikowano

Drga, w senie porusza sie na lewo i prawo mniej więcej do 10 cm góra tłumnika, patrząc w dół odchyły są mniejsze bo zwieksza sie stabilność. Wieksze obroty, to mniejsze drgania bo silnik pracuje szybciej plynniej, dla porownania C330 ma odchyły może do max5cm. Silnik ładnie pracuje, chyba nic nie stuka, inaczej chodzi bo wymienione prawie wszystko wiec nie bedzie chodził tak jak kiedys. Napewno lepiej zdrowiej pracuje ale obiektywie, stary blok itd pracował przyjemniej dla ucha. Przykręcone wszystko solidnie ale nie na chama 😊

Ps. Wczesniej to tak nie latało ale silnik był wyjeżdżony, ułożony, jedyna nadzieja w tym sie sie to uspokoi z czasem.

Opublikowano (edytowane)

Tak jest gwarancja ale to są duperele, wstyd sie o takie rzeczy pytać kiedy szanuje gościa ktory to składał. Technicznie alternator mogł zmoknąć bo stał na deszczu długo, to jeszcze sprawdze ale wymiana w miare dobrego tłumina na nowy jest bez sensu, obejma cieżka sprawa, zapieczone sruby był odkręcany z kolektorem więc jest po staremu, napewno idzie to od silnika i cieżko tu coś wymyśleć poza przyzwyczajeniem sie do innego zachowania ciagnika 😭

Edytowane przez subdark
Opublikowano

Ja bym zaczął od sprawdzenia naciągu paska z tym alternatorem i czy wszystkie kable dobrze kontaktują czy jest przejście. 

Co do drgań sprawdź na zgaszonym czy tłumik się rusza jeśli jest sztywno to prowadź go do tego majstra bo na bank coś spieprzył.  Można jeszcze sprawdzić czy sprężarka z alternatorem dobrze dokręcona bo to lubiło się luzować w nich. 

Opublikowano

Kto Ci pisze o wymianie tłumika, obejma tłumika w MF 255 nr 1674071M92, koszt parę zł.

Jeśli chodzi o alternator to należy zmierzyć ładowanie, jak jest w porządku to przegazuj do 1200 i zapomnij :P 

Sprawdź ten pasek.

Duperelą jest słabo przykręcony tłumik ale źle ustawiony zapłon już nie. 

Opublikowano (edytowane)

Przepraszam nie jest to drganie do 10cm ale przypomniałem sobie ze mam nagranie przed remontem i tam widać prawie zerowy odchył tłumika:

 

Co o tym sądzicie? Koło zamachowe jest wstawione nowe, na moje wrażliwe ucho wydaje mi sie że jakis dodatkowy stukot słychać, w porównaniu do tego co było wczesniej. Po weekendzie pójde do mechanika zapytać sie jaka jest jego opinia na ten temat.

Odchył jest bardziej na lewo prawo niż w przód tył.

Edytowane przez subdark
Opublikowano
16 minut temu, bergman31 napisał(a):

Może nowe koło zamachowe nie jest wyważone i powoduje drgania?

Nie mam doświadczenia z mechaniką silników ale mechanik specialista chyba powinien to wiedzieć, skoro już ma poskładanych setki silników przez x-naście lat. Troche jestem rozczarowany bo jako specialista już po uruchomieniu pownien sam wyczuć czy coś jest nie tak. Osobiście spodziewałem sie że "nowy silnik" (została stara miska i stara splanowana głowica) będzie chodził identycznie jak stary lub lepiej, pomijajac fakt że pękł blok przy szpilce i dałem sie namówić na generalny remont.

Opublikowano
subdark napisał:

MF255 swieżo po generalnym remoncie silnika.

Dwa mankamenty zauważyłem. Na wolnych obrotach tłumik dość mocno drga, czy jest szansa że po dotarciu bedzie to mniej widoczne? 

Druga rzecz. Kontrolka ładowania zapala sie natychmiast jak wejdzie na niskie obroty, np jak sie zmienia biegi, gaśnie jak przekroczy 1.2k. Przed remontem swieciła po odpaleniu, zgasła na 1.2k i dopiero sie zaswieciła po zgaszeniu ciagnika. Alternator sie konczy lub czy sie naprawił i teraz działa poprawnie?

zobacz pasek czy dobrze naciągnięty bo niby się kręci ale nie ładuje bo się slizga u mnie tak bylo

Opublikowano
3 godziny temu, subdark napisał(a):

Nie mam doświadczenia z mechaniką silników ale mechanik specialista chyba powinien to wiedzieć, skoro już ma poskładanych setki silników przez x-naście lat. Troche jestem rozczarowany bo jako specialista już po uruchomieniu pownien sam wyczuć czy coś jest nie tak. Osobiście spodziewałem sie że "nowy silnik" (została stara miska i stara splanowana głowica) będzie chodził identycznie jak stary lub lepiej, pomijajac fakt że pękł blok przy szpilce i dałem sie namówić na generalny remont.

Ten mechanik to dużo Perkinsów naprawił?

Opublikowano
2 minuty temu, bergman31 napisał(a):

Ten mechanik to dużo Perkinsów naprawił?

Nie pytałem sie ale wszyscy go polecają, nikogo innego zabardzo nie ma, po moim juz kolejnego miał w kolejce z pękniętym wałem. Szczeże uważam ze to fachowiec, jedynie mogą go ograniczać częsci bo jakosc nowych czesci jest jaka jest. Pomyłki tez sie zdajrzaja wiec mam nadzieje ze bedzie dobrze. Mysle ze 50-100 perkisow bedzie mial na koncie, iles lat temu w moim wymieniał uszczelke a tym razem jak ją przewiało juz byla decyzja o remoncie. No zagadka to dla mnie czemu tak to wyszło 🙄

Opublikowano (edytowane)

Dla mnie to on jak by gdzieś przedmuch miał może na uszczelce pod głowicą między dwoma garami.  Kiedyś tak miałem w swoim palił jeździł mocy takiej nie miał. Jeden gar robił dobrze dwóm ciśnienie trochę uciekało i niby pracował. Ale to do weryfikacji u mechanika przez net to se można gadać  nawet jak gasisz silnik słychać fukanie no i za długo na zgaszonym się kręci. 

Edytowane przez hubertuss
Opublikowano

0;30 gasi nie wiem jaki to film na kolejnym to już on wogóle chodzi jak by na jednym czy dwóch. Nie wiem nie wnikam w to. Do mechanika z tym i tyle. Na pierwszej części słychac przedmuch obejrzałem tylko tyle teraz obejrzałem dalej i w kolejnym nagraniu chodzi tragicznie nie jak perkins 3 cyl 

Opublikowano

Dziś już późno ale jutro nagram odpalanie bo też słysze tak jakby strzelanie przy pierwszych 3 sekundach odpalenia, ale o tym już nie wpominałem, bo już naprawe nie wiem czy to sa pierdoły, czy sie czepiam, a czy to jest zje**** remont. Mam kolege troche mechanik ale nie robi już remontów (zmienił prace) to też go poprosze aby wpadł jak bedzie miał czas i posłuchał silnika, im wiecej opini tym lepiej. A kolejna opcja to posłucham jak zostanie zrobiony ten drugi MF255 po peknietym wale, też ma robiony generalny remont i też te same części.

Silnik pracuje na 700-800 obrotów, to są jego minimalne obroty ustawione na pompie.

PS. Nie jestem tego 100% pewny, możliwe że ja coś żle zrobiłem ale dzień wczesniej (czwartek) jade ze skrzynią pod góre na 1biegu drogowym, kaminista droga to redukcja na terenową 4 zeby traktorem nie "trzepało" puszczam sprzęgło i wydaje mi sie ze jakbym nie dodał gazu to by zgasł. Dlaczego o tym wspominam, dlaczego to takie dziwne bo MF255 mam bedzie juz 10 lat, wydaje mi sie ze czuje/znam ten traktor doskonale i nigdy mnie cos takiego nie spotkało ale podkreślam moze mi sie to tylko tak wydaje. Kolejna pierdoła zeby sie do czegoś docepić.

Opublikowano
Teraz, akmaly napisał(a):

Chodzi jak sieczkarnia, udaj się do mechanika.

Tak w poniedziałek pojade, tak mi zależało aby dać wszytko nowe aby chodziło jak najlepiej i był spokoj a tu taki zonk:

Prawo Murphiego: jeśli coś może pójść nie tak, to pójdzie nie tak. 🤬

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez karol_365
      Witam. Może ktoś podpowie, czy mam słuszne podejrzenie odnośnie wycia w skrzyni i ewentualnie doradzi jak to zlikwidować. Jakieś 2 lata temu zakupiłem MF 698 w tanich pieniądzach z niesprawnym wzmacniaczem momentu ( dźwigienka pod kierownicą, czyli skrzynia na 2 wajchy). Wzmacniacz ogarnąłem. Były pęknięte pierścienie w nim i przy okazji zregenerowałem kosz wzmacniacza. Przed remontem nie było praktycznie ciśnienia na skrzyni z jazdą, więc dla spokojności wstawiłem nową pompę hydrauliczną. Podczas wymiany zauważyłem że na przekładni pompy hydraulicznej na takiej płycie ( dołączam na zdjęciu) jedne koło zębate było luźne( strzałka na zdjęciu) . Niestety zignorowałem to i złożyłem wszystko do kupy. Efekt? Wszystko działa jak żyleta, wzmacniacz ,wom , podnośnik, cisnienia są luks. Jedynie pozostało głośne wycie. Wycie pojawia się tylko i wyłącznie wtedy gdy załączony jest wzmacniacz momentu, tzw. przyspieszacz. I moje pytanie brzmi, czy te wycie może powodować te małe koło zębate, które miało luz , które ja zignorowałem i zostawiłem? Ciągnikiem dużo nie jeżdżę ale jak już coś robię , to mnie szlak trafia , bo wyje to głośniej niż c360 z kosiarką 😅 W wolnej chwili chciałbym to zrobić ale przed tym wolę się upewnić czy dobrze myślę. Pozdrawiam 




    • Przez kuna9977
      Zastanawiam się nad opryskiwacza wpadł ładny pilmet 1215 używany. Tylko mam górzysty teren i zastanawiam się czy MF 255 z pełnym da radę na 2 biegu. Też mam kilka kawałków w klin jak wygląda sprawa ze zwrotnością? Czy lepiej kupić 800l. Na Zetora 7340. Mf mały zwinny mało pali chodzi również z rozsiewaczem. 
    • Przez Mateusz0110
      Witam
      Niedlugo zaczynam remont mojego MF 255 , może ktoś podpowie jak I czy wg da się przerobić hydraulika w MF 255 żeby hydraulika była niezależna z podnosnikiem, było by to milion razy wygodniejsze. 
      Dzięki za informacje 
      Np jakbym zalozyl dwa takie rozdzielczego jeden z lewej strony do hydrauliki a drugi po prawej do podnośnika żeby nietrzebabylo przekręcać tej dźwigni pod siedzeniem jets to uciążliwe przy rozsiewaczu do nawozu gdzie jest otwierany hydraulicznie 

    • Przez Clark
      Witam. Jestem na etapie wymiany instalacji w MF255. Poza kontrolkami od kierunków wszytko niby działa ale jest jeden podstawowy problem- brak ładowania. Jeśli wzbudzę alternator to wszystko hula jak złoto. Teraz pytanie w jaki sposób w oryginalnej instalacji poprowadzone jest wzbudzenie. Instalacja którą kupiłem ma tylko dwa przewodu. Jeden główny i drugi od kontrolki. Ten od kontrolki nie podaje plusa więc wzbudzenia nie ma. Jeśli podam plus wszystko działa. Co najważniejsze- nowa instalacja jest zrobiona na wzór oryginału a ja mam alternator przerzucony na drugą stronę i jest to on od samochodu. Nie wiem jak w oryginalnym było rozwiązane wzbudzenie. Poprzednio alternator zakładał mi elektryk ale zrobił to metodą gospodarczą i po linii najmniejszego oporu (sama kontrolka od początku nie działała). W necie znalazłem informację, że przez przewód kontrolki chwilowo powinien być podawany plus ale tak się nie dzieje. Czy w oryginale jest jakiś dodatkowy przewód?     
    • Przez kiken
      Witam ogólnie szukam opinii na temat MF 264 najlepiej użytkowników wady i zalety kto co wie i na co zwrócić uwagę przed kupnem ? Jak radzi sobie z turem ten konkretnie jest z napędem 4x4  był plan założyć turą do 3p a teraz zastanawiam się nad takim rozwiązaniem pozdrawiam 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v