Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam kolegów, orientuje się  ktoś  czy  główna  rama  w tych przyczepach  się  czymś  różni? Czy w D55 była inna lub mocniejsza względem przyczep sztywnych? D46 względem d47 to całkiem inna konstrukcja  a jak to wygląda  w szóstkach? 

Opublikowano

Tak samo, sztywna to zawsze tylko coś na wzór górnej ramy w wywrotce połączonej z mocowaniem resorów/obrotnicy, D-55 to całkiem inna konstrukcja, bliżej jej do D-47 niż D-50 jeśli mowa o samej ramie

Opublikowano

Wiem że  jest krótsza  ale chodzi mi typowo o ramę główną  czy jest taka sama czy w d55 jest jakaś  mocniejsza.  Planuję  przerabiać  d50 na 3 strony i zastanawiam się  czy jest potrzeba wzmacniania dolnej ramy.

 

Opublikowano
4 godziny temu, pawi napisał(a):

Wiem że  jest krótsza  ale chodzi mi typowo o ramę główną  czy jest taka sama czy w d55 jest jakaś  mocniejsza.  Planuję  przerabiać  d50 na 3 strony i zastanawiam się  czy jest potrzeba wzmacniania dolnej ramy.

 

Ja przerobiłem kilka d50,zaślepiam dolną ramę płaskownikiem 8mm. Wchodzi 10+pszenicy i kipruje na tył do żmijki.

Opublikowano (edytowane)

D55  posiada ramę wysokości 20 cm , giętą z blachy 5mm i to jest minimum . Nawet te przyczepy mają dodany na dole ramy  płaskownik grubości 6mm w celu wzmocnienia tejże ramy ,aby naładować nieco więcej np przy burtach 120 cm.😏Podobnie jest w przyczepach D46 z 12cm rama jest wzmocniona na 20 cm.

Edytowane przez andrzej78
Opublikowano

też przerabiałem jakieś 15lat temu d50 dolna ramę zamykałem górna zabudowa nowa 470x250x94 wchodzi 9ton pszenicy teraz zrobił bym tył dołem otwierany i dołożył piór resorów oczywiście na 3 strony

Opublikowano

Mam za sobą  przeróbkę  D 46 i tam też  ramę  zamknąłem dla pewności a od tylniego  wózka do momentu skrętu kół dołożyłem  jeszcze ceownik 100 do oryginalnego 120, jednak do d47 to całkowicie  inna konstrukcja dolnej ramy. Przeglądając  przyczepy d 55 wizualnie na środku  w miejscu siłownika   rama dolna wygląda  tak samo jak w wersji sztywnej.  I o to najbardziej mi chodzi, może ktoś  ma takie przyczepy i mógłby sprawdzić  czy te dolne ramy mają  jakieś  różnice ( pomijam takie oczywiste jak "pochylony" tył  aby przyczepa mogła  kiprować). Górna  rama będzie i tak nowa więc będzie  z zapasem. Andrzej chyba wszystkie sztywne przyczepy 6t miały ramę  200 i 5mmm.  Szczerze  powiem że  nie za bardzo jestem zwolennikiem  zamykania ceownikow zimnogiętych ze  względu  na brak możliwości  konserwacji  wewnątrz, do tego przyczepa  pochodzi  z wojska i jest zakonserwowana " ala smołą", na  całym podwoziu i jest dosłownie  jak nowa, chciałbym  tą  warstwę  zachować  i stąd  ten temat.

Opublikowano (edytowane)

Wspomniałem o wymiarach ramy przyczepy D55( znajomego )  w której dodany został płaskownik od dołu ramy w poziomie o grubości 6mm x  60 . Przyczepa ta dostała nową skrzynie ładunkową o szerokości paletowej i burtach 2x60 . Rama wytrzymuje ,nic się nie ginie . Jeżeli twoja przyczepa ma podobną w przekroju ramę to spokojnie wytrzyma ze wzmocnieniem od  dołu i bez " zamykania "ramy. 

Edytowane przez andrzej78
Opublikowano

Andrzej  rozumiem że  ten płaskownik 6x60 jest fabryczny?  Ja planuję szerokość  paletowa ale burty 2x50 .  D46 zrobiłem  dość  pancernie  ale po pewnym  czasie widzę  że  niema sensu ładować  tyle materiałów i robocizny.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Famer21
      Szukam przyczepy 8-10ton na co patrzeć jaką najlepsza bedzie?
      Gdzie mogę znaleźć przyczepe jakąś w necie poza allegro, bo nic nie widać same takie "zrób to sam".
    • Przez Arturo1610
      Witam. szukam przyczepy wywrotki, taka do wozenia obornika zboża cos zeby bylo stabilne głównie przy wożeniu obornika jak jest mokro. Głównie ogladam na olx hl bss i brandys szukam czegos co bedzie mialo minimum 5m dlugosci i 2,3-2,4 szerokosci zeby w zniwa wozić też baloty. I teraz moje pytanie. Czy ktoś by mi mogł podać jakie wymiary ma hl 8011? i jak to jest z tymi czeszkami, ilu sa tonwe? i od jakiego to modelu zależy ? moze ktoś sie orientuje jakie sa rodzaje tych przyczep. bo widze 7,8 i 9 i 10 a nawet 12 ? modeli tez jest mnóstwo bo i p93s i agro i jeszcze inne i sam juz nie wiem czego szukac zeby spełniała moje warunki ;/ podpowie ktoś jak to jest z tymi czeszkami głownie ? danych technicznych tez nie mozna nigdzie znależć. prosze o pomoc.
       
      ps. jakby ktos mial w rozsadnej cenie to kupie tez dokumenty do hl 6011 sztywnej
    • Przez Radan
      Witam.
       
      Miał ktoś styczność z tą maszyną w warunkach polowych.
      Pytam bo zamierzam kupić a interesuje mnie sprzęt zarówno do zastosowań w transporcie sieczki jak i rozrzutnik obornika.
      Fliegl ASW 391 w identycznej konfiguracji jest prawie dwa razy droższy.
    • Przez koyack
      Witam wszystkich. Zastanawiam się nad zakupem przyczepy uniwersalnej  ściana przesówna. Służyła by do transportu zboża, kiszonki z qq oraz jaka rozrzutnik obornika. Przeglądając oferty różnych firm trafiłem na ogłoszenie firmy Agrotechnology z Rzeszowa. Ale nigdzie nie mozna znaleźć informacji o ich produktach. Interesujące jest uniwersalne podwozie do różnych przeznaczeni np można po ściągnięciu zabudowy przyczepy zamontować na podwoziu beczkowoz.  Czy ktoś miał doczynienia z tą firmą? Jakieś opinie? Z góry dziękuję za wszelkie informacje.  Załączam link do ogłoszenia. 
      https://www.otomoto.pl/maszyny-rolnicze/oferta/agrotechnology-przyczepa-ze-sciana-przesuwna-up-pza-27-jedna-rama-wiele-narzedzi-ID6Gg380.html
    • Przez Artur312
      Witam ma ktoś jakiś sposób jak zdjac bęben hamulcowy hl8011. 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v