Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Tak jak pisałem, naprawde mało się tego naprawia w stosunku do ilości ciągników które pracują w okolicy. A jeśli już, to części do nich są tanie. Bezstopniówki w dużych seriach wytrzymują spokojnie 10tys bez dotykania ich, a jeśli już, to zwykle wymianie podlegają tulejki, sworznie hydrostatu i elektrozawór sterujący hydrostatem. Taki zestaw idzie. Wymiana jest prosta, bo hydrostat wyjmowany jak na bok, bez rozjeżdżania. Przy około 15-17tyś wymienia sie synchronizator F3. Więc moim zdaniem konstrukcja raczej bardzo wytrzymała, a komfort jazdy bez porównania do zwykłych biegówek.

Opublikowano (edytowane)

Bardzo Wam wszystkim z góry dziekuje. Wytlumaczyliscie mi dzisiaj wiecej, niz zdolalem przeczytac przez ostatni czas. Co do skrzyni, to full power shift to nie jest to CVX, a ten wpis dotyczyl wlasnie cvx? To powershift bedzie podobna w exploatacji?

Edytowane przez Siedzacybyk
Opublikowano

cvx/ cvt to jest skrzynia gdzie praktycznie nie interesuje cię bieg, ustawiasz sobie tylko prędkość z jaką traktor ma jechać i on już sam sobie ogarnia jak to zrobić. bez żadnych szarpnięć etc. robi to jednostajnie, tak że nawet ciężko tu mówić o biegach. full powershift to skrzynia z biegami gdzie każdy bieg jeden za drugim możesz zmienić pod obciążeniem. np PC. częściowy powershift to skrzynia gdzie tylko część biegów da się zmienić pod obciążeniem (w przypadku EC- 4, RC- 6)

Opublikowano

aaaaa, ok, rozumiem 😃 no ta cvx to wysoka jakosc przekladni i komfortu. kolega Rowan wyzej opisal ,ze cvx to wytrzymala konstrukcja, a o wiele fajniejsza w porownaniu do biegowek. cenowo jakos mnie nie zaszokowalo, wiadomo, za darmo nic nie bedzie, jestem tego swiadom. wiecej na rynku jednak jest powershift. czy to bedzie wystarczajaco fajna skrzynia, podobnie awaryjna, oraz kosztowo jak cvx?

Opublikowano

W Twoim przedziale mocowym jeśli chodzi o trwałość, to będzie podobnie. Mankamentem skrzyń tych 19-tek tzw, gdzie ten 19-ty bieg jest do 50km/h jest właśnie często ulegający uszkodzeniu ten kosz 19-tego biegu. Jeśli brać pod uwage większe moce, powyżej 200km, to juz AC/CVX jest zdecydowanie trwalszy, w biegówkach mniej wiecej trzeba kosze robić w granicach 7-8tys h, ale to też nic strasznego jeśli chodzi o koszty i jedziesz kolejne kilka tyś h. 

Opublikowano

dziekuje. coraz bardziej podoba mi sie cvx, moze to taka nowosc, czlowiek jest ostrozny co do nowosci, moze to blad? wychowany na 330, 12450, 360 , taka maszyna to przeskok nie lat, a wiekow! napisales ,ze to wszystko do zrobienia, nawet cvx, czy naprawa generalna w jakim przedziale cenowym by sie zamknela? to oczywiscie trudna ocena, ale nie skupiając sie na szczegolach, w 30, 40 , 50 tys sie zamknie?

Opublikowano

W AC/CVX nie słyszałem jeszcze o awarii hydrostatu, a to najdroższy element w tej skrzyni. Więc jego awarii bym sie nie bał. Pozostałe elementy to… Dwa sprzęgła z komletem uszczelnień beda kosztowsć około 6tyś. Elektrozawór hydroststu, tulejki i sworznie to okolo 2tyś. Synchronizator to nie powiem dokładnie, bo to tak jak pisałem, trafia sie przy dużym przebiegu, ale chyba w granicach 3tyś. Co do roboty, to wyjęcie hydro do podstswowej roboty jest proste i nie wymaga wielkiej rozbiórki. Do sprzęgieł i synchro, trzeba ciągnik rozjechać od tyłu. 

Opublikowano

Ja zdecydowalem sie na MF 6465 na razie jestem zadowolony trafił sie z niskim przebiegiem w fajnym stanie. Silnik perkins ok ma moc nie trzeba sie go pytać tylko gaz i natychmiastowa reakcja, Dyna6 bardzo fajna skrzynia miękko przebija biegi ogólnie polecam. 

Opublikowano

W powershifcie jest kilka koszy, więc powiedzmy można to pomnożyć x3, te kwote wymiany naprawy sprzegieł z cvx/ac. To też nie są jakieś duże kwoty. Powtarzam, robocizna robi kwote przy naprawie. Mówimy tutaj o takich zwykłych naprawach, bo wiadomo, bywa tak, że wysypie sie jakieś łożysko, pokaleczy zęby na trybie, pęknie jakiś wałek i wtedy już kwoty są sporo wyższe, ale to w każdym tak może być.

Opublikowano

Prosta sprawa aby sie przekonać, jedź i zobacz z ogłoszenia jakiegos ze zwykłą przekładnią a bezstopniówke. Przy czym moim zdaniem w case dużo fajniej sie steruje przekładnią niż w nh.

Opublikowano

masz racje, wybieram sie juz od jakiegos czasu, ale zawsze go brakuje. pojade ,bo inaczej sie nie przekonam. jechałem jedynie jakas 2 albo 3 zakresowka w Case MX. nawiazujac do wpisu kolego z gory, pojawiaja sie MF z tej serii 6, patrzylem na nie, ale ta skrzynia duna 6 mnoe troche przeraza, jesli chodzi o naprawe.

Opublikowano

Myślę że nie ma czego się bać bo to bardzo udana skrzynia montowana nie tylko w MF. Kupić nie zajechany egzemplarz dbać o wymiany oleju nie katować i będzie służył bardzo długo. 

Opublikowano

Jak sie przejedziesz cnh i mf-em, bedziesz wiedział, który Ci bardziej „leży” 🙂 Aaa i w każdym z nich jak wsiądziesz, to odłóż sobie telefon gdzieś, tak abyś go miał pod ręką, a później wyobraź sobie, że masz w nim ładowarke do tel wpiętą w zapalniczke i podłączasz ją 😉 To już takie podejście czysto praktyczne, nie związane z cenami i awaryjnością ciągników. Jak sprawdzisz to o czym napisałem, to napisz tutaj 🙂 Choć wiem jaka będzie Twoja odpowiedź:-)

Opublikowano

ok. 😎 bardzo Wam dziekuje za te informacje. nie ma co sie tlumaczyc, glupi jestem w tych sprawach. po prostu biolog nie moze byc dobry z traktorow🤕 po tych wszystkich informacjach, zostalo mi teraz pojechac w pare miejsc i poogladac. case puma to dosc fajny traktor, masywny, jako glowny bylby odpowiedni. z mf kusi dyna 6, cena i ladny wyglad. sam oczywiscie nie moge podjac decyzji, wypadalo by zabrac jakiegos fachowca. szkoda ,ze kogos z Was nie moge zatrudnic, choc dlaczego nie? 🤔 jesli ktos z Was mieszka gdzies w centrum polski albo na zachodzie ? 😃

Opublikowano

Koledzy mam problem w moim mccormick xtx145. Przy załączeniu blokady i przedniego napędu rozłącza na sekundę jazdę. Szarpnie i jedzie dalej. Z moich obserwacji tak jakby spadało ciśnienie na sterowaniu. Czy ktoś ma jakiś pomysł?

Opublikowano

Trzeba pomierzyć co dzieje się z ciśnieniem i sprawdzić co dzieje się w tym czasie z napięciem na cewkach rewersu i półbiegów.

Ale w sumie to pytanie powinno być w osobnym temacie, od McCormicków.

Opublikowano (edytowane)
7 godzin temu, Rowan napisał(a):

Trzeba pomierzyć co dzieje się z ciśnieniem i sprawdzić co dzieje się w tym czasie z napięciem na cewkach rewersu i półbiegów.

Ale w sumie to pytanie powinno być w osobnym temacie, od McCormicków.

Ok. Dzięki. Posprawdzam i ewentualnie napiszę na innym poście.

Edytowane przez michalwolas
Opublikowano

O ile jestem zwolennikiem kombajnów DFa, to ciągnika bym nie chciał. Generalnie według mnie to są jakieś takie niewygodne do jazdy, musisz sie chociaż z pół godz przejechać różnymi markami i porównać. Zawrócić w ten sam sposób jak zawracasz na uwrociu, bedziesz miał jakieś odniesienie 😉 
No i pod względem napraw, to drogie części do SDFa, ale lubie naprawiać elektryke w tych ciągnikach 😉 Swoją drogą mają kilka beznadziejnych rozwiązać jak np wentylatory nawiewu, w które prosto ze słupków leci kurz i zaciera silniki, a potem, żeby je wymienić to trzeba całą kabine rozebrać…

Opublikowano

ok, rozumiem ,wiec nie sa to jakies za szczesliwe maszyny. to moze pozostane w poszukiwaniu jakiegos nh/case lub masseya. kolega kupil clasa 270 km, wyjechal na pole i juz nie zjechal. podejrzewa, ze jakis koszyk w skrzyni. One chyba maja takie same skrszynie jak massey? w clas to heksashift , a w masseyo dyna v6?

Opublikowano

Jeśli hexa, to jest dyna6 w mf, ale jak 270km, to raczej cmatic, bo przy tej mocy chyba już nie dawali hexy, ale sam nie wiem. A co dokładnie mu sie stało? Jeśli tak odrazu po kupnie sie tak stało, to raczej ktoś wiedział co sprzedaje.

Opublikowano

tak, pojechal na pole , zrobil 80 arow agregatem, stanął i nie mogl jechac. pali normalnie, ale nie jedzie. ma byc jakis fachman, podejrzewaja ktorys koszyk. troche go przerazilo, bo 10 tys jeden, a jest ich 6. chyba do naprawy jednymi z tanszych i takich ddstepnych traktorow to bedzie case /nh. duza roznica jest w rangecommand i pawer command?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez zyzek
      Gdyby miał ktoś problemy ze sterownikiem sauer danfoss do Landini vision lub podobnym, proszę pisać. Mam możliwość wgrywania nowych wsadów i modyfikacji oprogramowania.
    • Przez cios1992
      Witam. Posiadam ciągnik Landini legend 125 TDI. Świeży zakup. Niestety nie dostałem książki do ciągnika. Czy mógłby ktoś podpowiedzieć jak sprawdzić stan oleju w skrzyni? Nigdzie nie mogę znaleźć wskaźnika i korków przelewowych. Pozdrawiam.
       

    • Przez Szczur
      Witam
      Jeżeli macie jakieś ciekawe doświadczenia, spostrzeżenia, pytania - piszcie
       
      Dane techniczne identycznej serii MF modele 377 - 1007:
      http://www.tractoor.pl/cignik/dane-techniczne/106-massey-ferguson/874-massey-ferguson-377-1007.html
       
      Dane techniczne serii xx80 :
      http://www.tractoor.pl/cignik/dane-techniczne/112-landini/812-landini-6880-9880.html
       
      Model 6880 ~~ 7880~~8880~~9080~~9880
       
      Rok 87-00~~87-00~~87-00~~93-00~~87-00
       
      Typ silnika Perkins A4.236 d~~Perkins A4.236 ~~Perkins A4.248 ~~Perkins A4T.236.C~~Perkins AT4.236.C
       
      Cyl/Turbo/Intercoler 4 ~~4 ~~4 ~~4T~~4T
       
      Pojemność/cm3 3860 ~~3860~~4065~~3860 ~~3860
       
      Wymiar tłoka/skok(mm) 98,42x127 ~~98,42x127~~100,96x127~~98,42x127~~98,42x127
       
      Max.moc KM/przy obrot 62/2200~~71/2200~~80/2200~~85/2200~~93/2200
      Moment obrotowy 243/1400~~269/1400~~282/1400~~319/1400~~347/1400
       
      Liczba biegów przód + tył 12+4/24+12 ~~12+4/24+12~~12+4/24+12~~24+12~~12+4/24+12
       
      Zsynchronizowane biegi 12+4/24+12~~12+4/24+12~~12+4/24+12~~24+12~~12+4/24+12
       
      Szybka skrzynia
       
      Rewers mech~~mech~~mech~~mech~~mech
      Prędkość jazdy w km/h 1,7-29,8~~1,7-29,8~~1,7-29,8~~1,7-38,4~~1,7-29,7
       
      Max prędkość jazdy km/h 30/40~~30/40~~30/40~~40~~30/40
       
      Wydajność pompy L/min 42,3 42,3 42,3 42,3 42,3
       
      Sterownie podnośnikiem sekwen/mech~~sekwen/mech~~sekwen/mech~~sekwen/mech
       
      Max udzwig podnośnika/kg 2600/3700~~2600/3700~~2600/3700~~3700~~4350
       
      Obroty WOM/min 540/1000 ~~540/1000~~540/1000~~540/1000~~540/1000
       
      Hamulec tarczowy suchy/mokry mokry~~mokry ~~mokry~~mokry ~~mokry
       
      Sterowanie hydr~~hydr~~hydr~~hydr~~hydr
       
      Promień skrętu 2WD/m 9,4~~9,4~~9,4 ~~9,6
       
      Promień skrętu 4WD/m 8,8 ~~8,8~~8,8~~8,6~~9,0
       
      Rozmiar przedniej opony 2 WD 7,50-16~~7,50-18~~7,50-20~~9,00-16
       
      Rozmiar przedniej opony 4 WD 12,4R24~~12,4R24~~13,6R24 ~~13,6R24~~14,9R24
       
      Rozmiar tylniej opony 2 WD 16,9R30 ~~16,9R30~~16,9R34~~18,4R34
       
      Rozmiar tylniej opony 4 WD 16,9R30~~16,9R30~~16,9R34~~16,9R34~~18,4R34
       
      Waga 2 WD/kg 3140~~3450~~3450 ~~3450~~3800
       
      Waga 4 WD/kg 3440~~3650~~3820~~3820~~4000
       
      Wysokość z kabiną/cm 2257~~262/269~~262/269~~262/269~~265/272
       
      Długość/cm 378 ~~385~~387~~387~~397
       
      Szerokość/cm 241/239~~244/242~~244/242~~242~~246/244
       
      Zbiornik paliwa/L 102~~102~~102~~102~~102
       
      Poziom głośności w kabinie/dB 78/83~~78/83~~78/83~~78/83~~78/83
      --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
       
      Jżeli ktoś ma wątpliwości czy to aby bliźniacze modele z MF zresztą jak i cała seria xx80 odsyłam do tematu na forum ''Massey Ferguson czy Landini ?" :
      http://www.agrofoto.pl/forum/topic/32893-massey-ferguson-czy-landini-okolo-90r/
       
      --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
      Tabela - Modele Massey Ferguson i odpowiadające im Modele Landini i Kod katalogowy silnika Perkins:
      http://www.lecomte-tracto-pieces.fr/lecomte/_pdf/J01_LANDINI_sommaire.pdf
       
      ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
      Internetowy katalog części Landini :
      http://www.trattore.it/
      po kliknięciu wybieramy kolejno zakładki:
      LANDINI
      -30
      -40
      -50
      -500
      -505
      -60
      -70
      -80
       
      -----6880-6880VM
       
      ------7880-7880VM
       
      ------8880-8880HC-8880VM
       
      ------9080-9080HC
       
      ------9880-9880HC
      Przy pomocy tłumacza google łatwo ją spolszczyć z włoskiego:)
      ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
      Drugi Katalog internetowy znaleziony na forum kolegów z MF - (przydatne modele 275 290 375e 390e):
      - Link na forum : http://www.agrofoto.pl/forum/topic/27165-bezplatne-katalogi-czesci-mf/
      - Link na katalogi : http://www.hjallerupmaskinforretning.dk/oversigt-fil.aspx?path=/Massey+Ferguson/Traktor
       
      --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
       
      Posiadam Model 6880 93r 6250 mtg jest to odpowiednik modelu Massey Ferguson 377, niedawno sprowadzony z francji.
      Po zakupie wykonałem parę czynności
      1. Zmiana oleju i filtra w silniku - Wybrałem olej Turdus, 7l weszło i polski filtr (silnik przypominam jest ten sam co w ursusie 4512 4514 A4.236 d).
      2. Gruntowne mycie czyszczenie i odblokowywanie zapieczonych nieużywanych elementów tylnego trzypunktowego układu zawieszenia maszyn( Wd-40 + moczenie w ropie;)).
      3. Zakup oleju do skrzyni 50L Lotos Agrol U (hydrauliczno - przekładniowy) z tego co wyczytałem na forum to optymalne rozwiązanie, płaciłem 195 zł za bańkę 20L. Zastanawiałem się nad Hipol 6 GL-4 80W 150zł za 20L lecz sprzedawca doradził mówiąc, że jest to olej bardziej typowo przekładniowy - ściśliwy i pompa hydrauliczna będzie pracować mniej precyzyjnie.
      A teraz po krótkim wstępie mam pytanie:
      czy jest w skrzyni więcej niż jeden filtr oleju (jeden na pewno po prawej stronie zaraz za silnikiem pod kabiną w takiej metalowej puszce przypuszczam że ma wkład papierowy wymienny) czy jest jakiś odręcany magnes z sitkiem wyłapujący opiłki taki jak np. w zetorze??
    • Przez xzibit0000
      Witam. Słuchajcie krótko i w temacie.
      Landini powerfarm 100, 2009r
       Wymieniałem rozrusznik i ciągnik stał 2 tygodnie w garażu. Po montażu i odpaleniu wszystko było w porządku, do czasu gdy mi zgasły wszystkie światła robocze, wentylator oraz radio i wycieraczki szyb. Sprawdziłem bezpieczniki przy rewersie jest ok. Przy Aku bezpieczniki dobre. Na lewym slupku znalazłem dzisiaj kolejne kostki i po zmianie ich kolejnością nadal nic nie działa. Wiecie może o co chodzi? Gdzieś jeszcze może są jakieś bezpieczniki umieszczone?

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v