Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam mam taki problem przestał mi działać  przekaźnik (przerywacz)kierunkowskazów bo zaczął pykać ,głośno chodzić i przez to nie pokazuje mi teraz na wskaźniku paliwa stanu ile jest.Chciałem wymienić na nowy ale nie mogę dostać takiego przekaźnika bo podobno nie ma go już w sprzedaży.Pytanie co zrobić 

20250601_195653.jpg

Opublikowano

No właśnie, jedno z drugim nie ma nic wspólnego. Chyba, że masz coś popier... w instalacji i jakieś zwarcie Ci się robi. Druga sprawa - czy jesteś na 100% pewien, że przekaźnik padł? Ogólnie to jak przekaźnik pracuje to ma "pukać", jakby zaczął jednostajnie "buczeć" to faktycznie sugerowałoby to uszkodzenie przekaźnika. Jak chcesz oryginalny, używany przekaźnik to możesz popytać u osób, które sprzedają stare renówki na części, albo założyć jakiś za 20zł od auta

Opublikowano

Pytanie dla znawców? Dlaczego na tym przekaźniku ze zdjęcia jest napisane REMORQUE a na tym z pierwszego linku ANHÄNGER?

REMORQUE to po francusku PRZYCZEPA.

ANHÄNGER to po niemiecku PRZYCZEPA. 

Opublikowano (edytowane)

Zapewne jest to przekaźnik przystosowany do pracy pod większym obciążeniem - z przyczepą dlatego 2+1  x 21W. Piny C1 i C2 - zasilanie kontrolek odpowiednio  ciągnika i przyczepy .  31 - masa . Prawdopodobnie 49 to zasilanie +  ( np   po stacyjce 15 ) a 49a wyjście do przełącznika kierunkowskazów. Zastrzegam , że pewności nie mam. Po wstępnej weryfikacji pinów i ich oznaczeń można by było zastosować przerywacz od MF 255 , oczywiście z "głową" i miernikiem. Ale wracając do sedna sprawy ,teoretycznie jedno ,czyli kierunki niewiele mają wspólnego ze wskaźnikiem paliwa, dlatego zacznij od sprawdzenia wskaźnika ,szczególnie zasilania  (+) i masy oraz czy po zetknięciu kabelka od czujnika  do korpusu - wskaźnik będzie wskazywał max. o ile da się namierzyć właściwe kabelki ,bo chyba wskaźnik paliwa  jest wkomponowany w tablicę wskaźników.

Edytowane przez andrzej78
Opublikowano
W dniu 22.06.2025 o 15:30, wojtal24 napisał(a):

a co ma przerywacz kierunkowskazów do wskaźnika paliwa? na jednym bezpieczniku są?

Nie wiem czy jest na jednym bezpieczniku ale dziwne jakoś,zaczął przerywacz pykać strzelać a wskazówka poziomu paliwa latać na lewo i prawo i jak się wypykało to wskazówka opadła i ani drgnie.Tam ewidentnie ktoś coś grzebał po swojemu a teraz dojść do tego to ja nie wiem.

W dniu 22.06.2025 o 17:17, grzesiek87 napisał(a):

No właśnie, jedno z drugim nie ma nic wspólnego. Chyba, że masz coś popier... w instalacji i jakieś zwarcie Ci się robi. Druga sprawa - czy jesteś na 100% pewien, że przekaźnik padł? Ogólnie to jak przekaźnik pracuje to ma "pukać", jakby zaczął jednostajnie "buczeć" to faktycznie sugerowałoby to uszkodzenie przekaźnika. Jak chcesz oryginalny, używany przekaźnik to możesz popytać u osób, które sprzedają stare renówki na części, albo założyć jakiś za 20zł od auta

W ogóle tak jakby przestał działać bo nic teraz nie puka. Chciałem po prostu wymienić bo myślałem że pomoże ale nie mogę dostać tego.

Opublikowano

Na Twoim miejscu najpierw przejrzał bym instalacje, musisz mieć jakieś zwarcie. A co do tego przerywacza to kolega @maciek916 Ci podesłał linki, lub tak jak pisałem możesz na olx poszukać u osób, które sprzedają renówki na części

Opublikowano
W dniu 24.06.2025 o 20:04, grzesiek87 napisał(a):

Na Twoim miejscu najpierw przejrzał bym instalacje, musisz mieć jakieś zwarcie. A co do tego przerywacza to kolega @maciek916 Ci podesłał linki, lub tak jak pisałem możesz na olx poszukać u osób, które sprzedają renówki na części

Ale nie wiem czy to oryginalny przerywacz jest i czy dostanę jakiś 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez grzesiekgie
      Witam pacjent Renault Ares 620rz problem z WOM po załączeniu walka pracuje za każdym
      razem około 20sekund po czym wałek się wyłącza na wyswietlaczu zaczyna mrugać pomarańczowa kontrolka od wom, następnie jeśli ponownie włącznikiem go wyłącze i włączę ponowny objaw. Dodam ze w ciągniku przełączniki na błotnikach od wom zmutowane na „krótko” sprawdzony elektrozawor oraz cewka (bez uwag). Jakieś pomysły? 
    • Przez lukasz51195
      Witam, Panowie mam taki dziwny problem z renault 461 a mianowicie po ok 3-4 godzinach postoju ten zbiorniczek na paliwo do świecy płomieniowej jest pusty. Świeca  nowa ok, brak wycieków założyłem też zaworek zwrotny na powrocie od wtryskiwaczy i też nic nie pomogło.Nie wiem od czego zacząć diagnozę i liczę na waszą pomoc. Pozdrawiam 🙂🤚
       

    • Przez krzysiek16m
      W tym temacie, prosiłbym o zamieszczanie instrukcje obsługi, katalogów części do ciągników marki Renault.
    • Przez Aprilars125
      Witam.Mam problem z moim Renault 120.54 A mianowicie dziś przy pracy nagle nie mogłem cofać do tylu A do przodu mogę jechać tylko na 2 polbiegu A na pierwszym i trzecim ciągnik nie może ruszyć. Wie ktoś co może być przyczyną? Sprawa pilna
    • Przez Michałł
      Witam od nie dawna założyłem tu konto i jakoś nie mogę się tu odnaleźć i dużych tematów więc jak zaczynam nowy to sorry. 
      Mam problem taki że oddałem pompę do regeneracji bo ciekła a wcześniej przed pompą sprawdziłem wtryski w moje renault 103.54 z ciekawości bo coś za dużo dymiła jak się okazło każdy lał. Kupiłem drugie za 150zl sztuka  ustawione na 190 bar założyłem a ciągnik nie chce zapalić więc pompa poszła do roboty. Przed wyjęcie czytałem oglądałem co zrobić że nie da się przestawić zapłonu bo ten talerzyk pasuje tylko w jednej pozycji i konieć nie do końca wierzyłem i zaznaczyłem dodatkowo na trybach znaki. Po zrobieniu pompy przyszedł czas na montaż. Poskładałem co i jak trzeba opdpowierzyłem pompę filtr paliwa przewody do wtryskiwaczy itd. Kręcę a ciągnik nie pali jakiś dymek leci ale słabo to wygląda. Jeszcze raz odpowierzyłem a tu dalej nic. Na starych wytryskach palił i pompie również choć paliwo z niej się lało i to ostro był po prostu brak siły.  Dodam że wtryski kupiłem i ustawiał mi je znajomy a pompę oddzielnie dałem do firmy która się tym zajmóje, i może źle zrobiłem bo pompę ustawiają pod wtryski, chociaż jak oglądałem filmiki to wtryski sam chłopak w garażu ustawił a pompę oddał do regeneracji i gitara i niego ciągnik odpalił po drugiej próbie. A  umnie  teraz jest bieda proszę pomóżcie co robić 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v