Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Witam, mam problem z hamulcami w Mtz 82. Lewy hamulec łapie prawie przy samym końcu jak się naciśnie pedał i od razu blokuje koło. Prawy natomiast jest słabszy. Na początku hamuje dobrze, lecz po dłuższej jeździe robi się bardzo słaby. W jaki sposób mogę wyregulować hamulce aby brały podobnie? Głównie zależy mi na tym, żeby lewy brał delikatniej i nie  blokował zawsze na max.

Opublikowano (edytowane)
39 minut temu, kordzio14 napisał(a):

Witam, mam problem z hamulcami w Mtz 82. Lewy hamulec łapie prawie przy samym końcu jak się naciśnie pedał i od razu blokuje koło. Prawy natomiast jest słabszy. Na początku hamuje dobrze, lecz po dłuższej jeździe robi się bardzo słaby. W jaki sposób mogę wyregulować hamulce aby brały podobnie? Głównie zależy mi na tym, żeby lewy brał delikatniej i nie  blokował zawsze na max.

Na hamulcach na zewnątrz masz śrube do regulacji chyba klucz 17/19 i jak chcesz mocnej hamował to trzeba wkręcać a jak delikatniej to wykręcać. U mnie tez jedno kolo sie blokowało to wystarczylo poluzować 

Edytowane przez michal822
Opublikowano
Godzinę temu, robi57362 napisał(a):

u mnie regulacja nic nie dawała, za to wymiana tarcz już pomogła,tarcze są za mocno zużyte i za mocno rozpierak się rozchodzi i blokuje kolo

Spróbuje najpierw poregulowac. Dużo roboty przy wymianie tarcz?

Opublikowano

Witam

Na tarczach hamulcowych tworzy się korozja, zwłaszcza na lewej. W obudowach tarcz są od spody otwory, tam dostaje się wilgoć czy woda podczas mycia i pojawia się problem. Pierwszy raz takie coś zrobiło mi się w drugim roku użytkowania, wezwałem mechanika i tak jak pisałem - rdza na tarczy. Naprawa polegała na rozkręceniu obudów, wyczyszczeniu tarcz i po temacie. Wiedząc co jest przyczyną następnym razem wyjechałem na asfalt, rozłączyłem pedał hamulca tak żeby mieć hamowanie na jedno koło, wolny bieg do przody i delikatnie hamowałem tak żeby tarcze oczyściły się z korozji, potem do tyłu i tak z obu stron. Nie polecam robić tak na trawie ponieważ hamujące jedno koło narobi ,,zniszczeń". Proponuję sprawdzić przed rozpoczęciem regulacji czy jakiś grubszych napraw - u mnie to zadziałało

Pozdrawiam 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v