Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam 

Jakiś czas temu podczas pracy w polu zapaliła mi się kontrolka ciśnienia oleju na skrzyni . Skrzynia zwykła 12x12 . Hydraulika ładowacz podnosnik wszystko działa jak się należy, problem jest ze wspomaganiem. Jeśli olej jest zimny jako tako działa po rozgrzaniu chodzi ciężko. Po zmierzeniu cisnienia na wolnych obrotach które pokazywało 150 bar po dodaniu gazu ponad 200 220 . Gdy ciagnik się rozgrzał na wolnych obrotach pokazywał poniżej 100 bar przy 2200 obrotach silnika pod 150 . Postanowiłem wymienić pompę hydrauliczna filtry sprawdzone rurki czyste nie widać opiłków olej został spuszczony zalany świeży. Po wymianie pompy usterka w dalszym ciągu występuje proszę o jakąś radę 

Opublikowano

Rozumiem że ciśnienie mierzyłeś w układzie wspomagania? W tych ciągnikach za wspomaganie odpowiada mniejsza sekcja pompy przy rozrządzie które zasila osobny układ ( ten z filtrem przy silniku ). 

Opublikowano

Kontrolka ciśnienia oleju może oznaczać np uszkodzony czujnik w moim 390 pali się non stop od kilku lat i mam to gdzieś. Tam skrzynia jest prosta jak cep i nie potrzebuje hydrauliki. Przyczepę ponad 6 ton podnosi mi na wolnych obrotach a wspomaganie też ciężko chodzi podejrzewam orbitrol lub nieszczelność na siłowniku może ale póki chodzi to jeżdżę tura na nim nie mam.

Opublikowano

Dokładnie czyli po prostu muszę sprawdzić ciśnienie jakie idzie na orbitrol najlepiej się pewnie wpiąć manometrem za orbitrolem to raz a dwa  zmierzyć jakie ciśnienie daje na siłownik 

 

 

  • Like 1
Opublikowano

Trzeba rozebrać elektrozawory które znajdują się kolo wydechu ta sa takie dwa wszystko wymyć wyczyścić i złożyć do tego przy lewym kole jest taka prostokątna puszka też trzeba rozebrać wyczyścić . Po wyczyszczeniu problem ustąpił ale i tak nie jest jeszcze to co potrzeba . We wszystkich wymienionych zaworach są cienkie podkładki regulacyjne , można jeszcze tam jakoś ciśnienie ustawic ale jak niemam pojęcia musiałby się ktos wypowiedzieć bardziej doświadczony. Pozatym jeszcze muszę dla sprawdzenia podrzucić orbitrol ale już nie było czasu dlatego że po rozgrzaniu i tak się ciężko kręci. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez karol_365
      Witam. Może ktoś podpowie, czy mam słuszne podejrzenie odnośnie wycia w skrzyni i ewentualnie doradzi jak to zlikwidować. Jakieś 2 lata temu zakupiłem MF 698 w tanich pieniądzach z niesprawnym wzmacniaczem momentu ( dźwigienka pod kierownicą, czyli skrzynia na 2 wajchy). Wzmacniacz ogarnąłem. Były pęknięte pierścienie w nim i przy okazji zregenerowałem kosz wzmacniacza. Przed remontem nie było praktycznie ciśnienia na skrzyni z jazdą, więc dla spokojności wstawiłem nową pompę hydrauliczną. Podczas wymiany zauważyłem że na przekładni pompy hydraulicznej na takiej płycie ( dołączam na zdjęciu) jedne koło zębate było luźne( strzałka na zdjęciu) . Niestety zignorowałem to i złożyłem wszystko do kupy. Efekt? Wszystko działa jak żyleta, wzmacniacz ,wom , podnośnik, cisnienia są luks. Jedynie pozostało głośne wycie. Wycie pojawia się tylko i wyłącznie wtedy gdy załączony jest wzmacniacz momentu, tzw. przyspieszacz. I moje pytanie brzmi, czy te wycie może powodować te małe koło zębate, które miało luz , które ja zignorowałem i zostawiłem? Ciągnikiem dużo nie jeżdżę ale jak już coś robię , to mnie szlak trafia , bo wyje to głośniej niż c360 z kosiarką 😅 W wolnej chwili chciałbym to zrobić ale przed tym wolę się upewnić czy dobrze myślę. Pozdrawiam 




    • Przez kuna9977
      Zastanawiam się nad opryskiwacza wpadł ładny pilmet 1215 używany. Tylko mam górzysty teren i zastanawiam się czy MF 255 z pełnym da radę na 2 biegu. Też mam kilka kawałków w klin jak wygląda sprawa ze zwrotnością? Czy lepiej kupić 800l. Na Zetora 7340. Mf mały zwinny mało pali chodzi również z rozsiewaczem. 
    • Przez Mateusz0110
      Witam
      Niedlugo zaczynam remont mojego MF 255 , może ktoś podpowie jak I czy wg da się przerobić hydraulika w MF 255 żeby hydraulika była niezależna z podnosnikiem, było by to milion razy wygodniejsze. 
      Dzięki za informacje 
      Np jakbym zalozyl dwa takie rozdzielczego jeden z lewej strony do hydrauliki a drugi po prawej do podnośnika żeby nietrzebabylo przekręcać tej dźwigni pod siedzeniem jets to uciążliwe przy rozsiewaczu do nawozu gdzie jest otwierany hydraulicznie 

    • Przez Clark
      Witam. Jestem na etapie wymiany instalacji w MF255. Poza kontrolkami od kierunków wszytko niby działa ale jest jeden podstawowy problem- brak ładowania. Jeśli wzbudzę alternator to wszystko hula jak złoto. Teraz pytanie w jaki sposób w oryginalnej instalacji poprowadzone jest wzbudzenie. Instalacja którą kupiłem ma tylko dwa przewodu. Jeden główny i drugi od kontrolki. Ten od kontrolki nie podaje plusa więc wzbudzenia nie ma. Jeśli podam plus wszystko działa. Co najważniejsze- nowa instalacja jest zrobiona na wzór oryginału a ja mam alternator przerzucony na drugą stronę i jest to on od samochodu. Nie wiem jak w oryginalnym było rozwiązane wzbudzenie. Poprzednio alternator zakładał mi elektryk ale zrobił to metodą gospodarczą i po linii najmniejszego oporu (sama kontrolka od początku nie działała). W necie znalazłem informację, że przez przewód kontrolki chwilowo powinien być podawany plus ale tak się nie dzieje. Czy w oryginale jest jakiś dodatkowy przewód?     
    • Przez kiken
      Witam ogólnie szukam opinii na temat MF 264 najlepiej użytkowników wady i zalety kto co wie i na co zwrócić uwagę przed kupnem ? Jak radzi sobie z turem ten konkretnie jest z napędem 4x4  był plan założyć turą do 3p a teraz zastanawiam się nad takim rozwiązaniem pozdrawiam 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v