Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Godzinę temu, akmaly napisał(a):

Ale jak? Głowica to płaska powierzchnia, jedynie głowica będzie miała mniejszą grubość (wysokość) ale komora nie zmieni się. 

jak płaska to masz rację ja mam obecnie przed oczami ten mój silnik i tam jest wtrysk pośredni ale mimo to jest 22:1

Opublikowano
Godzinę temu, akmaly napisał(a):

Ogólnie śruby powinno wymieniać się na nowe, jeśli akceptujesz wydatek rzędu 400 paru zł to wymień, a czy pomoże to nie wiem. 

Wymieniłeś tuleje? Sprawdzałeś osadzenie?

Tuleje nie były wymieniane, są w dobrym stanie, z minimalnym ledwo wyczuwalnym pod palcem progiem. Dodatkowo wystają odrobinę powyżej bloku, wszystkie tak samo, ale nie pamiętam dokładnej jednostki, ale tak mówiąc na chłopski rozum to wystają ledwo co. 

Właśnie dlatego ten temat z tym silnikiem tak mnie zadziwia jest wszystko tak jak powinno być, ale jednak coś nie gra, bo rozumiem jakby była krzywa płaszczyzna bloku to pęcherzyki byłoby widać raczej w tym miejscu co głowica tak jakby mniej przylega, a te perzechyki są w głównej mierze od strony wtrysków i tak mniej więcej na przeciwko każdego z nich. Biorę pod uwagę jeszcze to, że może rzeczywiście wadliwa uszczelka, albo przeoczyłem jakąś pierdołe. 

Opublikowano (edytowane)

Wymień uszczelkę, dokręcić równo w 3 etapach na jakieś 135 Nm, ewentualnie jak będzie któraś śruba ciężko się wykręcać to odpal niech pochodzi do nagrzania płynu i sprawdź jeszcze raz. 

Tylko taką bym założył, chodzi o sposób wykonania metalowych elementów 

https://allegro.pl/oferta/uszczelka-pod-glowice-perkins-4-236-4p-4-24-17297034067?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_vehicle-parts_moto-acc_pla_pmax&ev_campaign_id=20976694995&utm_keyword=&gad_source=1&gclid=Cj0KCQjw-e6-BhDmARIsAOxxlxX1RT7jAFGVjV7ultp6SsjRlrQcNADotiuyK0w6Ch7GOqlXWpiHbxgaAuwjEALw_wcB

Edytowane przez akmaly
Opublikowano
9 godzin temu, akmaly napisał(a):

Wymień uszczelkę, dokręcić równo w 3 etapach na jakieś 135 Nm, ewentualnie jak będzie któraś śruba ciężko się wykręcać to odpal niech pochodzi do nagrzania płynu i sprawdź jeszcze raz. 

Tylko taką bym założył, chodzi o sposób wykonania metalowych elementów 

https://allegro.pl/oferta/uszczelka-pod-glowice-perkins-4-236-4p-4-24-17297034067?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_vehicle-parts_moto-acc_pla_pmax&ev_campaign_id=20976694995&utm_keyword=&gad_source=1&gclid=Cj0KCQjw-e6-BhDmARIsAOxxlxX1RT7jAFGVjV7ultp6SsjRlrQcNADotiuyK0w6Ch7GOqlXWpiHbxgaAuwjEALw_wcB

Właśnie taka uszczelka jest założona, bo nic lepszego już niestety nie było. Może rzeczywiście jakaś wadliwa uszczelka się trafiła. 

Opublikowano

3 nowe reszta stara..... Nie zakłada się wgl starych śrub albo inaczej nie powinno się ich zakładać. Spróbuj założyć wszystkie nowe i nową uszczelke

Opublikowano

Żadne szpilki tam nie pomogą. Jeśli głowica dobrze splanowana co należy sprawdzić to blok zostaje i tyle. Ewentualnie do pomierzenia wystawanie tulei i nic tam innego nikt nie znajdzie chyba, ze głowica pęknięta. 

Opublikowano

Śruby powinno się wymieniać, taka zasada choć nie zawsze a nawet mało kto to robi. Można pomierzyć długość choć bardziej chodzi o średnicę czy nie ma przewężeń ale nie każdy ma takie możliwości. 

Tuleje były nie ruszane, same z siebie nie opadły. 

Pęknięcia głowicy jest taka możliwość, albo tulei na rancie ale to byłby po uszczelce widać 

Opublikowano

Dajcie spokój z tymi śrubami to nie ferrari tyle tych motorów ludzie robią i nikt nic nie wymienia niektóre już po kilka razy kręcone. Tuleje ruszane nie ruszane się bierze i się mierzy jak się nie chce mierzyć to się rozbiera i składa jak coś. Głowica jeszcze raz do spr planowania i szczelności. Jak wszystko ok to blok i tyle. To wszystko jest stare nie wiadomo ile razy rozbierane i nie ma co gdybać. 

Opublikowano
12 godzin temu, Adamek001 napisał(a):

 a te perzechyki są w głównej mierze od strony wtrysków 

To miejsce polałeś jakąś cieczą ,czy to np płyn ,olej z silnika ?  Samo powietrze pęcherzyka nie utworzy . Ogólnie nic mi tu nie pasuje bo gdyby coś było nie tak z uszczelnieniem to w pierwszej kolejności powstaje przedmuch do układu chłodzenia.  Może po prostu głowica jest zbyt lekko dokręcona - wadliwy klucz dynamo  i uszczelka " pracuje "  tworząc pęcherzyki .   Nie wiem , nie znam się ale.... takie mam spostrzeżenia.😉

Opublikowano
2 godziny temu, Krzys375 napisał(a):

3 nowe reszta stara..... Nie zakłada się wgl starych śrub albo inaczej nie powinno się ich zakładać. Spróbuj założyć wszystkie nowe i nową uszczelke

Nie jest tak, że 3 założone. Chodziło mi o to, że tam są 3 długości i kupione były specjalnie 3 nowe i wykonane były pomiary. To miałem na myśli. 

1 godzinę temu, andrzej78 napisał(a):

To miejsce polałeś jakąś cieczą ,czy to np płyn ,olej z silnika ?  Samo powietrze pęcherzyka nie utworzy . Ogólnie nic mi tu nie pasuje bo gdyby coś było nie tak z uszczelnieniem to w pierwszej kolejności powstaje przedmuch do układu chłodzenia.  Może po prostu głowica jest zbyt lekko dokręcona - wadliwy klucz dynamo  i uszczelka " pracuje "  tworząc pęcherzyki .   Nie wiem , nie znam się ale.... takie mam spostrzeżenia.😉

Jak odpowietrzany był to wiadomo polało się odrobinkę paliwa i właśnie po tym zobaczyłem, że jest coś nie tak. A jeśli jest suchutko to nic nie widać. 

Opublikowano (edytowane)

Tym bardzie sprawdź poprawność dokręcenia śrub głowicy a najlepiej użyj innego wiarygodnego klucza .  Miałem podobną sytuację w kombajnie z takim silnikiem - o czym pisałem wcześniej . Jeżeli głowica  jest dokręcona OK, nie ma innych negatywnych objawów  to nie masz się czym przejmować . Jeździć obserwować .😁

Edytowane przez andrzej78
  • Like 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez karol_365
      Witam. Może ktoś podpowie, czy mam słuszne podejrzenie odnośnie wycia w skrzyni i ewentualnie doradzi jak to zlikwidować. Jakieś 2 lata temu zakupiłem MF 698 w tanich pieniądzach z niesprawnym wzmacniaczem momentu ( dźwigienka pod kierownicą, czyli skrzynia na 2 wajchy). Wzmacniacz ogarnąłem. Były pęknięte pierścienie w nim i przy okazji zregenerowałem kosz wzmacniacza. Przed remontem nie było praktycznie ciśnienia na skrzyni z jazdą, więc dla spokojności wstawiłem nową pompę hydrauliczną. Podczas wymiany zauważyłem że na przekładni pompy hydraulicznej na takiej płycie ( dołączam na zdjęciu) jedne koło zębate było luźne( strzałka na zdjęciu) . Niestety zignorowałem to i złożyłem wszystko do kupy. Efekt? Wszystko działa jak żyleta, wzmacniacz ,wom , podnośnik, cisnienia są luks. Jedynie pozostało głośne wycie. Wycie pojawia się tylko i wyłącznie wtedy gdy załączony jest wzmacniacz momentu, tzw. przyspieszacz. I moje pytanie brzmi, czy te wycie może powodować te małe koło zębate, które miało luz , które ja zignorowałem i zostawiłem? Ciągnikiem dużo nie jeżdżę ale jak już coś robię , to mnie szlak trafia , bo wyje to głośniej niż c360 z kosiarką 😅 W wolnej chwili chciałbym to zrobić ale przed tym wolę się upewnić czy dobrze myślę. Pozdrawiam 




    • Przez kuna9977
      Zastanawiam się nad opryskiwacza wpadł ładny pilmet 1215 używany. Tylko mam górzysty teren i zastanawiam się czy MF 255 z pełnym da radę na 2 biegu. Też mam kilka kawałków w klin jak wygląda sprawa ze zwrotnością? Czy lepiej kupić 800l. Na Zetora 7340. Mf mały zwinny mało pali chodzi również z rozsiewaczem. 
    • Przez Mateusz0110
      Witam
      Niedlugo zaczynam remont mojego MF 255 , może ktoś podpowie jak I czy wg da się przerobić hydraulika w MF 255 żeby hydraulika była niezależna z podnosnikiem, było by to milion razy wygodniejsze. 
      Dzięki za informacje 
      Np jakbym zalozyl dwa takie rozdzielczego jeden z lewej strony do hydrauliki a drugi po prawej do podnośnika żeby nietrzebabylo przekręcać tej dźwigni pod siedzeniem jets to uciążliwe przy rozsiewaczu do nawozu gdzie jest otwierany hydraulicznie 

    • Przez Clark
      Witam. Jestem na etapie wymiany instalacji w MF255. Poza kontrolkami od kierunków wszytko niby działa ale jest jeden podstawowy problem- brak ładowania. Jeśli wzbudzę alternator to wszystko hula jak złoto. Teraz pytanie w jaki sposób w oryginalnej instalacji poprowadzone jest wzbudzenie. Instalacja którą kupiłem ma tylko dwa przewodu. Jeden główny i drugi od kontrolki. Ten od kontrolki nie podaje plusa więc wzbudzenia nie ma. Jeśli podam plus wszystko działa. Co najważniejsze- nowa instalacja jest zrobiona na wzór oryginału a ja mam alternator przerzucony na drugą stronę i jest to on od samochodu. Nie wiem jak w oryginalnym było rozwiązane wzbudzenie. Poprzednio alternator zakładał mi elektryk ale zrobił to metodą gospodarczą i po linii najmniejszego oporu (sama kontrolka od początku nie działała). W necie znalazłem informację, że przez przewód kontrolki chwilowo powinien być podawany plus ale tak się nie dzieje. Czy w oryginale jest jakiś dodatkowy przewód?     
    • Przez kiken
      Witam ogólnie szukam opinii na temat MF 264 najlepiej użytkowników wady i zalety kto co wie i na co zwrócić uwagę przed kupnem ? Jak radzi sobie z turem ten konkretnie jest z napędem 4x4  był plan założyć turą do 3p a teraz zastanawiam się nad takim rozwiązaniem pozdrawiam 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v