Skocz do zawartości

"Klepanie" w silniku Lamborghini 956. Silnik 916.6


Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Witam, mam problem z ww. ciągnikiem. Maszyna jest z 1994r. kupiłem go niedawno, na pozór zapowiadało się całkiem nieźle, natomiast okazało się, że ciągnik był "naprawiany" prowizorycznie, przez kogoś, kto nie ma zielonego pojęcia o tym co robi, ale do rzeczy. Ciągnik odpalał, silnik pracował dosyć dobrze, natomiast miał bardzo duże wycieki oleju z pokryw zaworów/okolic. Zdjąłem wszystkie głowice, powymienialem wszystkie uszczelki (głowic, popychaczy zaworów, pokryw, kolektorów itd), wycieki ustąpiły, natomiast jak zacząłem nim pracować, jest bardzo dziwny objaw, a konkretnie stukanie/klepanie w silniku, które pojawia się po jego rozgrzaniu (na zimnym jest ok). Uszczelki zastosowałem 1,4mm (tłoki nie wystawały ponad tuleje w ogóle). Silnik odpala normalnie, pracuje dobrze, jedyne, co można mu zarzucić, to, że dymi na czarno pod obciążeniem dosyć mocno, no i to klepanie... 
Klepanie nasila się ze wzrostem obrotów, na wolnych praktycznie tego nie słychać. Dźwięk przypomina stukającą panewkę, natomiast z takim objawem przepracowałem już ponad 50 godzin i nic sie nie dzieje, w oleju ani filtrach nie ma opiłków, trzyma ciśnienie bardzo dobrze, ale stuka, ewidentnie coś stuka... ma ktoś jakiś pomysł? miał ktoś podobne objawy? silnik to wolnossąca 6 SDF 916.6 chłodzony cieczą. 

Opublikowano

Sprawdź zawory i wtryski, jeżeli nie nie znajdziesz to tak jak wyżej, gdzieś zrobił się luz. U mnie ostatnio był ten sam problem w MF najpierw waliło przy max obrotach, po jakimś czasie zaczynało walić przy coraz niższych, okazało się, że rozsypała się tulejka w korbowodzie 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez hiper81
      mam problem z prawidłowym pomiarem temperatury oleju w silniku. Wskaźnik się ustawił na MAX... wymieniłem czujnik, i mam wrażenie że odczyty nie są prawidłowe bo dość szybko licznik zaczyna wskazywać maksymalną temperaturę. Szukam przyczyny dalej... 
      Rezystancja czujnika rozpoczyna się na pokojowej temperaturze od ok 1,8 kOhm i leci w "dół" w miarę ogrzewania czujnika. 
      Czujnik uszkodzony ma rezystancje w temperaturze pokojowej ok 7,5 kOhm - zakładam że uległ uszkodzeniu skoro nowy ma niższą. 
      ALE.. 
      w liczniku wymieniałem również żarówkę od kontrolki i musiałem go zdemontować i otworzyć - na jego płytce jest przełącznik nie dostępny bez rozebrania - ale nie ma opisu od czego on jest - to jest jedyny przełącznik na tej płytce elektronicznej licznika. 
      Macie może wiedzę co to? 
       
      Nie zrobiłem zdjęcia - ale rozbiorę ponownie i zrobię fotkę, na ten moment pokazuje tylko jaki to typ licznika (znalazłem w necie wygląd) - ale mój ma "nie cyfrowy" wskaźnik motogodzin reszta wygląda tak samo. 
      https://pl.aliexpress.com/item/1005004460813453.html
       
       
       
       
       
       
    • Przez asus921
      Witam.
      Co moze byc przyczyna wycia hydrauliki? Swieci sie kontrolka od hydrauliki i wyje. Podnosnik dziala normalnie. Jak deliktnie nacisne na sekcje to wycie ustepuje, jak cofne dzwignie to wyje. Olej dolalem, bo bylo malo, ale podnosnik i wyjscia hydrauliczne dzialaja normalnie tylko na luzie cos wyje jakby sie jakis zawor zacial?
      Ciagnik nie uzywany 2 lata, potrzebny teraz na kilka godzin do podciagania przyczep. Stal i sie zepsul xD.
    • Przez daizor
      Tak jak w temacie kompletna serwisów-ka w języku angielskim.
       
      Instrukcja do pobrania :
      http://www.wrzucaj.com/518069
       
      Proszę o wciśnięcie "głosuj na post do góry"
      W sprawie hasła do archiwum pisać na PW
    • Przez arty
      Jak prawidłowo używać tzw sprzęgło pięciominutowe WOM w ciągniku Deutz/Same/lamborghini?

      Mam z lewej strony dźwignie z pozycjami - Wałek WOM zależny od prędkości jazdy/luz/wałek zależny od obrotów silnika.
      Aby przełączyć dźwignię z luzu na zależne od prędkości jazdy mogę to zrobić przy pracującym silniku - nic nie zgrzyta - aby przełączyć z luzu na zależne od obrotów murze zgasić silnik bo w przeciwnym razie jest zgrzyt.... (sprzegło pieciominutowe cały czas wyłączone). Aby wałek zaczął się obracać muszę jeszcze przekręcić elektryczny przełącznik....  -nie znam sie na tym ale to chyba to sprzęgło pięciominutowe.... - tym też wyłanczam WOM np na nawrotach...
      Gdzieś słyszałem ze  aby nie zużywało się jakieś tam łożysko powinno sie po skończonej pracy z WOM wyłączyć sprzegło pieciominutowe - właczyć luz na dzwigni i następnie sprzegło pieciominutowe znow przelaczyc na pozycję załączone tak jak w trakcie pracy WOM. Nie wiem czy ta instrukcja dotyczy konkretnej marki czy w ciagnikach SDF też powinno sie tak robić???
    • Przez tomek3105
      witam mam problem z ciagnikiem lamborghini premium 1060 
      mianowicie problem polega na tym że ciezko wrzucic bieg roboczy szybkie wolne każdą serię jak przerzucę na jadę do przodu to jest troszkę ciszej tak samo do tyłu na luzie na rozłączonej skrzyni jest najciszej jest to wersja bez połbiegów
      pompa hydrauliczna nowa
      nie wiem już czego się złapać
      kalibracja zrobiona 
      tarczki sprzęglowe zrobione 
      brak błędów na komputerze
      jest taki objaw e stuka po lewej stronie skrzyni przy silniku na wysokości jak kończy się kosz sprzęgłowy ale w samym koszu nie  było nic uszkodzone poszły nowe uszczelniacze  nie wiem co jest 
      już dużo kasy włożone i nie wiadomo o co chodzi 
      proszę o pomoc 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v