Skocz do zawartości

Zetor 7211 - Regulacja luzu na kierownicy, jak ustawić tulejkę?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, posiadam Zetora 7211 i mam problem z luzem na kierownicy, nie jest on jakiś duży ale jest. W innym wątku wyczytałem, że można go skasować. Rozkręciłem kolumnę kierowniczą i jakie mam wnioski. Wszędzie piszą, że luz można wykasować tymi nakrętkami. Rozkręciłem te nakrętki i pod nimi jest taka tulejka, którą można wkręcić lub wykręcić i teraz pytanie jak ona ma być ustawiona? Bo pod tymi nakrętkami jest tam dwie śrubki, je jak odkręciłem to wykręciłem ten pierścień i pod nim jest następny i jak go dokręciłem delikatnie to kierownica ciężko się kręciła. Więc wróciłem do wersji pierwotnej. Interesuje mnie to czy tą tulejką pod nakrętkami można coś wykasować?

3228723900_1615638474_org.jpg

Opublikowano

Pod pierścieniami jest łożysko, po dokręceniu pierścienia wzrósł opór na łożysku, z tąd też wiekszy opór przy kręceniu kierownicą. Nakrętki są na klucz 34, należy odbezpieczć podkładkę i dokręcić nakrętki, wałek przez to pójdzie do góry i zmniejszy się luz na przekładni kierowniczej. 

  https://youtu.be/-SQC3_XbtWQ

Opublikowano
Dnia 16.09.2024 o 00:40, agrofix224 napisał:

Pod pierścieniami jest łożysko, po dokręceniu pierścienia wzrósł opór na łożysku, z tąd też wiekszy opór przy kręceniu kierownicą. Nakrętki są na klucz 34, należy odbezpieczć podkładkę i dokręcić nakrętki, wałek przez to pójdzie do góry i zmniejszy się luz na przekładni kierowniczej. 

  https://youtu.be/-SQC3_XbtWQ

 

Kolego dziękuję za odpowiedź. A powiedz mi ile mam dokręcić te nakrętki? Czy ta pierwsza co jest od strony tej tulejki ma być dokręcona na maxa? Ja raczej jej do samego końca nie dokręciłem. Na tym filmiku widać, że ta tulejka nie ma gwintu, ja myślałem, że jest ona wkręcana i nie wiedziałem jak ją ustawić a tutaj widać, że tam gwintu nie ma tylko jest wsuwana.

Spróbuję bardziej dokręcić tą nakrętkę i zobaczę jaki będzie efekt moich działań.

Opublikowano

Witam, problem rozwiązany. Tak jak kolega pisał, rozebrałem wszystko jeszcze raz i dokręciłem te dwie nakrętki. Trzeba je dokręcić do oporu i wtedy likwidujemy luz. W moim przypadku został zlikwidowany praktycznie do zera także teraz jazda jest przyjemnością.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez MUMINEK2000
      Koledzy postanowiłem przerobić wspomaganie przy zetorze z mocowaniem orbitrola nie ma problemu ale nie wiem jaki ma być orbitrol, jaki jest orginalnie bo musi być zgrane z pompą.Najwarzniejsze jak umocować siłownik, wiem że niektóre miały orginalnie ale jak żeby to wszystko wytrzymało. Może ktoś takiego ma to prześle mi zdjęcie będę wdzięczny, niechce odwalić lipy.
    • Przez ziooober88
      Witam, z racji tego, że moje stare wspomaganie strasznie zaczęło cieknąć stwierdziłem, że oddam je do regeneracji. Regeneracja polegała na zdaniu starego siłownika i wzięciu po regeneracji. Przy okazji remontu postanowiłem wymienić wszystkie końcówki drążków. Poskładałem wszystko w całość, mniej więcej ustawiłem zbieżność, podniosłem przód ciągnika. Wymieniłem filtr oleju i zalałem nowy olej. Odpaliłem ciągnik i kręciłem w prawo i w lewo. I jakie wnioski? Jak kręcę w prawo to siłownik dochodzi ładnie do samego końca. Natomiast jak kręcę w lewo to przy samym końcu jest takie przełamanie mocne siłownika. Dlaczego tak się dzieje? Dodatkowo w momencie jak np koła są na wprost i kręcę w prawo i nagle chcę dać w lewo to jest takie przełamanie. Czemu tak się dzieje? Dodam, że kół nie ściąga ani w prawo ani w lewo. Gość od którego to kupiłem kazał kilka razy pokręcić w lewo i w prawo i ma być. Tylko moje stare wspomaganie działało dużo lepiej. Ktoś coś podpowie?
    • Przez szumrak
      Mam pytanie czy opłaca się montować elektryczne wspomaganie do ursusa c 330 bo jest tanie podug hydraulicznego 
    • Przez Zetor-Team-7711
      Witam czy wie ktoś jak sie nazywa ta zaznaczona część tej dźwigni i czy można ją kupić osobno bez wymiany całej dźwigni? Czy może jest jakaś możliwość zamienienia tego elementu na jakieś łożysko?
    • Przez raven18
      Hej, jak macie poprowadzone przewody od orbitrola, dwa upchnąłem w lewym rogu, gdzie idzie przewód prądowy z kokpitu do tylnych świateł, ale wydają się za ciasno, dwa od siłownika tam gdzie idą przewody hamulcowe to zablokowało mi gaz .... Nie wiem czy te otwory po prostu powiększyć kątówką czy szukać innej drogi.
      Dodam że jeśli ktoś myśli o kupnie zestawu z agricoli to nie polecam, tyle lat to klepią i trzeba poprawiać a przewody są praktycznie na styk jeśli nie za krótkie - a tam jest przecież dosłownie kilka części nie można tego zrobić dobrze? 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v