Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Hubert Ty pierwszy zaczołeś żądać ode mnie jakiś dowodów więc nie pisz że odwracam kota ogonem bo Ty zaczołeś ten bezpodstawny spór. ( Nie pisz do mnie więcej) Sorka że pytam w tym temacie ale :blink: Lukasz piszesz tak ( nie wiem coś cytowanie mi nie działa) "Direct jest to skrzynia z 4 biegami która ma rozbudowany wzmacniacz momentu i dlatego ma 4 zakresy prac, Vario jest jednym wielkim wzmacniaczem momentu." Znaczysie może chodzi Ci o coś w stylu sprzęgła hydrokinetycznego lub wzmacniacza hydrokinetycznego coś takiego jak ma zdajesie manitou tak? Bo jak pierwszy raz to przeczytałem to aż luknołem na stronke valtry żeby się upewnić że direct to bezstopniówka i dzięki za wyprowadzenie mnie z błędu że directy to nie są skrzynie od fendta , i gratuluje bezawaryjnej pracy valtry to naprawde jedne z najładniejszych ciągników przynajmniej moim zdaniem (byle nie czerwone , czarne są za***iste) A z tymi awarjami co pisałem co jeden koleś pisał że valtra to złom to o miał dwie valtry i to nowe jedną mu przywieźli i zaczeła się psuć to zażądał oddania kasy to nie oddali mu tylko wymienieli ciągnik i drugi też mu się psuł dla tego tak nadawał na valtre i podobno ( troche za dużo w tych moich wypowiedziach chyba i podobno :huh: ) sam producent przyznaje się do tego że w fabryce pracownicy mają problem z alkoholem być może po części troche to tłumaczy dla czego niektórym osobom trafiają się niezbyt udane modele. pozdro

Opublikowano

Direct został zbudowany na bazie skrzyni o 4 zakresach po prostu zamiast biegów zmienianych pod obciążeniem działa tak jakby automat który dostosowuje skrzynię do zadanych parametrów.

To jest CTV od Dodge

Fendt ma tą samą zasadę działania tylko dostosowaną do ciągników, Valtra natomiast ma jeszcze "dołożoną" 4 zakresową skrzynię

 

Przynajmniej tam uważam, nie wiem możliwe że coś pokręciłem

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Hubert Ty pierwszy zaczołeś żądać ode mnie jakiś dowodów więc nie pisz że odwracam kota ogonem bo Ty zaczołeś ten bezpodstawny spór. ( Nie pisz do mnie więcej)

 

Zacząłem żadac bo napisałeś ,,że ci sie tak zdaje'' wiec ja chciałem jakiś dowód. Ale że to się tylko Tobie wydawało nie pozostaje mi nic jak tylko pogratulować porad dla autora tematu

Opublikowano

Jeśli chodzi o moc oddawaną na kołach - a nie o moc na jakimś WOM czy silniku, bo w końcu 90% prac w rolnictwie to prace pociągowe a w niektórych gosp. 100% - to żaden ciągnik z silnikiem sisu nie jest w stanie zbliżyć się do najniższego zużycia JD.

 

NP: jd 7530 nieobciążony z załączonym przednim napędem na biegu C3 uzyskuje na kołach 118kW przy 1900 obr/min i zużyciu paliwa 262g/kWh.

A ciągnik z super oszczędnym silnikiem SISU mf 6495 nieobciążony z załączonym przednim napędem na biegu 2LA uzyskuje na kołach 110kW przy obr/min 1990 i zużyciu paliwa 278 g/kWh. To co podałem odnosi się do najniższego możliwego zużycia. U JD 7530 najwyższe zużycie nie przekracza 292g/kWh (moc oddawana na kołach 105 kW/h) w roboczym zakresie, a w super oszczędnym SISU dochodzi w najwyższym zakresie do 340 g/kWh ale przy mocy tylko 73k/kWh - stąd ta niby oszczędnośc SISU.

Dane z NTTL.

Opublikowano

Direct został zbudowany na bazie skrzyni o 4 zakresach po prostu zamiast biegów zmienianych pod obciążeniem działa tak jakby automat który dostosowuje skrzynię do zadanych parametrów.

To jest CTV od Dodge

Fendt ma tą samą zasadę działania tylko dostosowaną do ciągników, Valtra natomiast ma jeszcze "dołożoną" 4 zakresową skrzynię

 

Przynajmniej tam uważam, nie wiem możliwe że coś pokręciłem

Coś jednak pokręciłeś, bo zasada działania skrzyni biegów z Dodge CVT, jest taka sama jak w polskim Bizonie Z056 :P

Fendtach ,JD czy innych tam CVX zmiana prędkości odbywa się po części na drodze hydrostatycznej a nie mechanicznej :D

Opublikowano

Jeśli chodzi o moc oddawaną na kołach - a nie o moc na jakimś WOM czy silniku, bo w końcu 90% prac w rolnictwie to prace pociągowe a w niektórych gosp. 100% - to żaden ciągnik z silnikiem sisu nie jest w stanie zbliżyć się do najniższego zużycia JD.

 

NP: jd 7530 nieobciążony z załączonym przednim napędem na biegu C3 uzyskuje na kołach 118kW przy 1900 obr/min i zużyciu paliwa 262g/kWh.

A ciągnik z super oszczędnym silnikiem SISU mf 6495 nieobciążony z załączonym przednim napędem na biegu 2LA uzyskuje na kołach 110kW przy obr/min 1990 i zużyciu paliwa 278 g/kWh. To co podałem odnosi się do najniższego możliwego zużycia. U JD 7530 najwyższe zużycie nie przekracza 292g/kWh (moc oddawana na kołach 105 kW/h) w roboczym zakresie, a w super oszczędnym SISU dochodzi w najwyższym zakresie do 340 g/kWh ale przy mocy tylko 73k/kWh - stąd ta niby oszczędnośc SISU.

Dane z NTTL.

ale za to w największych mocach, nowe silniki SISU montowane w MF serii 86** sa zdecydowanie bardziej oszczędne od JD.

Opublikowano

@b0gdan masz racje jakieś 7 gramów mniej jeśli chodzi o 8660 w stosunku 8295r jeśli chodzi o najmniejsze zużycie, ale dokładnie odwrotnie jest jeśli chodzi największe :P. Jednak tu chodzi o trochę inny przedział mocy, a po drugie mówimy o ciut starszych konstrukcjach.

Opublikowano

@Deer masz rację Siusiu wcale nie należy ani do najoszczędniejszych,ani do najmocniejszych :P Wlepie wam tu fragment artykułu do poczytania

 

W RPT był test trzech traktorów z bezstopniówkami o mocy 190km.Fendt 820vario tms(silnik DF poj-6l),JD 7920 auto powr(silnik power tech 8,1l),i MF 7495 dyna vt(silniksisu disel6,6l),i tak pisali o silniku MF:

"Co ciekawe najgorzej pod względem maksymalnej mocy dostępnej na WOM wypada fińskie serce Masseya.Z podawanych przez producenta 190km na nominalnych 2200obr./min mamy na WOM 160km, a przy 1800 obr./min,gdzie ciągnik powinien mieć według producenta moc maksymalną, pomiar wskazał 171km.Zatem obiecane 190km zostaje tylko na papierze :D Co ciekawe najlepiej na stacjonarnym pomiarze mocy spisał się ciągnik z najmniejszą jednostką,czyli Fendt z 6-litrowym Deutzem.Podawane przez producenta 190km przy obr.nominalnych 2100obr/min spada do 185km,by przy 1800obr/min wzrosnąć do 197km

[...]

Massey Ferguson ma maksymalny moment obrotowy wynoszący 735Nm przy 1450obr/min.Moment obrotowy Fendta to 871Nm przy 1400obr/min.Trochę zastanawia,iż mniejszy silnik Deutza generuje większy moment obrotowy niż jednostka Sisu montowana w masseyu"

 

 

Fendtach ,JD czy innych tam CVX zmiana prędkości odbywa się po części na drodze hydrostatycznej a nie mechanicznej :)

 

Czyli Valtra Versu będzie dysponowała deczko większą siłę uciągu,a niżeli Direct (chodzi mi o takie same modele)...W 100% bezstopniówkach takich jak Direct,Vario,czy AP są drobne straty oleju,co przekłada się w sile uciągu,a versu to tylko zautomatyzowany PowerShift...

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Mnie przeraża to, że z roku na rok firmy prześcigają się w nowościach na które i tak mało kogo będzie stać. Z jednej strony wyższa cena czyli odpowiednio trzeba wydłużyć czas eksploatacji, aby godzina pracy ciągnikiem była względnie tania. Z drugiej bardziej złożona konstrukcja i z góry założona krótsza żywotność, powoduje, że dochodzimy do paradoksu. Reasumując wybrał bym ciągnik na tyle rozbudowany, na ile wymaga tego potencjalne wyposażenie i możliwie najprostszy pod kątem niezawodności. :D

 

Z badań wynika, że bezstopniowa potrafi zabrać 20% mocy więcej.. niż prostsza skrzynia PS. Może pełne automaty są wygodne, ale osobiście uważam, że zakresy niech zmienia operator, a PS automatyka. :P

Opublikowano

Prowadzicie "bardzo ciekawą rozmowę" w dziale do tego nieprzeznaczonym :D

deer@ fajnie że przytaczasz dokładne zużycie paliwa podawane przez producenta, ale czy ktoś z was liczy spalanie w g/kWh??? Najbardziej obrazowe jest podawanie l/ha wykonanej pracy (fakt zaraz można zwrócić uwagę jaki sprzęt, teren, gleba, ale już pomijając to).

 

Testy robione przez NTTL są nierzadko podawane w g/kWh , gdzie w rzeczywistości "paliwochłonność" silników różni się na ogół , co do wyników testów...

 

"A ciągnik z super oszczędnym silnikiem SISU..."

Czyżby deer@ był święcie przekonany że silniki SISU są bardziej paliwożerne od JD??? (może i tak jest, nie mówie że nie... pytam z ciekawości bo może miałeś jakąś styczność?)

 

sorry za OT... (może lepiej byłoby dokończyć wątek w innym temacie :P )

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Przemnóż sobie g/kWh przez kW. Potem przelicz gramy na litry i masz to samo. :P

Opublikowano

OT to nie jest, bo biega tu o wybranie Valtry z silnikiem Sisu (niby oszczędnym) i JD z silnikiem DPS niby paliwożernym :P Testy Nebraski nie są testy producenta :D A prawda jest taka, że w każdym ostatnim teście, najoszczędniejszy jest Fendt, a najbardziej paliwożerny Sisu... (w średnim przedziale mocy)

Opublikowano

Bobek@ zgadza się... a dokładniej: ilość gram jaką spala ciągnik na kWh pomnożyć przez liczbę kW (mocy ciągnika)... Jeszcze trzeba zważyć ropę , bo chyba nie można przejąć 1:1 tak jak w wodzie :P

Trochę nakręciliśmy, a i tak wychodzi spalanie w V,m/t

 

P.S b0gdan@ w sumie masz racje OT to nie jest :D

Valtra/MASSEY (SISU) i Fendt (Deutz) niby ten sam koncern, a tak by się różniły w spalaniu...

Opublikowano

jaro@ czemu piszesz że Fendt, Valtra i Massey to to samo?? :D to jest ten sam koncern... widać w szkółce nie było podstaw ekonomii :P nawiasem mówiąc to ciekawe te dwa posty :)

 

b0gdan@ MF jest oszczędniejszy wg danych (g/kWh)???

Może i SISU górą nad Deutz'em zważywszy na to że mają chyba tę samą skrzynie

Opublikowano

jaro@ czemu piszesz że Fendt, Valtra i Massey to to samo?? :D to jest ten sam koncern... widać w szkółce nie było podstaw ekonomii :P nawiasem mówiąc to ciekawe te dwa posty :)

 

b0gdan@ MF jest oszczędniejszy wg danych (g/kWh)???

Może i SISU górą nad Deutz'em zważywszy na to że mają chyba tę samą skrzynie

"

"Niby Valtra,MF i Fendt to to samo AGCO ale już Perkins,Sisu i Deutz to już niekoniecznie...."-Daniel-tu na tym forum czytamy ze ZROZUMIENIEM

Opublikowano

Najbardziej wiarygodnym testem jest podpiac do tych ciagnikow takie same plugi wjechac w to samo pole zalac je po korek i orac przez godzine lub mtg i sprawdzic ile jaki spali i ile bedzie w stanie zaorac przez ten czas wtedy mozna oceniac ktry wiecej pali a ktory mniej.. i wtedy beda testy chyba najbardziej wiarygodne dane jakie podaje producent trzeba brac z przymrozeniem oka bo wiadomo ze nie ktorzy moga zanizac zeby przyciagnac klienta .. i podaga w gramach bo to jest czarna magia a nikt raczej nie bedzie stal i sobie liczyl ile to wyjdzie litrow .. a jak by podali ze podczas orki z takim sprzetem na takim polu spalil tyle i tyle litrow na mtg czy na ha to by kazdy inaczej patrzyl. pytac sie uzytkownikow ile im pali dany ciagik w danej pracy to tez nie ktorzy puszczaja wodze fantazji zanizajac spalanie mozna powiedziec do nie mozliwego ..

Opublikowano

Przemnóż sobie g/kWh przez kW. Potem przelicz gramy na litry i masz to samo. :P

ależ testy DLG tak wyglądają, podpinają pod pług, gruber, mierzą transporcie... Spalanie w g/kWh... kolega Bobek Farmer stronę wcześniej wyjaśnił. Dane jakimi operujemy w tym temacie to NIE dane producenta, tylko testy DLG i NTTL, niezależnych od producentów podmiotów.

@Daniel215 i w litrach i g/kWh po prostu jest oszczędniejszy :D

Opublikowano

Krytykowanie wysokiego spalania samego silnika SISU (a chwalenie DPS) przy mocy uzyskiwanej na kołach jest trochę nieuczciwe, gdyż nie uwzględnia sprawności skrzyni i w ogóle całego układu przeniesienia napędu. Co nie zmienia faktu że JD wypada lepiej, ale jako całość.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez zadenrolnik
      Cześć, chcialbym sie przywitać i jednocześnie zadać pytanie. 
      Po pierwsze w ogole nie znam sie na ciągnikach ale musze kupić. 
      Potrzebuje sprzęt który bedzie miał tura o udzwigu 1600kg żeby czasem rozładować palety z tira oraz potrzebuje go do odśnieżania placu, podłączyć solarke, obowiązkowo 4x4. Musze podłączyć zamiatarke zeby umyć droge po budowie i może pociągnąć zwykłą przyczepę. 100% pracy na utwardzonym terenie. Nie bedzie w ogole wykorzystywany w polu. Chyba w okolicy 90-100KM 
      Powiedzcie co wybrać, czego szukać. Nie chcę wydawać ogromnych pieniedzy bo sprzet bedzie używany sporadycznie. Chcialem zeby mial klimę ale w sumie mozna dołożyć aftermarketową.
      Póki co patrze na MF 390, 3090, Deutz dx85, 6.31, case 5130, cs78, renault ergos 100km, pronar 85, 
      Nawet nie wiem czy dobrze patrze. Chcialbym prosty sprzet zeby jak najmniej sie mogło posypać. raczej wole coś do 5t wagi zeby nie trzeba bylo balastu jak bedzie rozładowywał ciężką palete.
      Budżet zakladalem 40000 ale juz jestem czy 70000. A wolałbym wybadać mniej bo ani to nie bedzie zarabiać ani nic. To tylko na własny użytek w kole komina. 
      Bede wdzieczny za wszystkie rady, sugestię itd 
      Pozdrawiam 
    • Przez zadenrolnik
      Cześć, chcialbym sie przywitać i jednocześnie zadać pytanie. 
      Po pierwsze w ogole nie znam sie na ciągnikach ale musze kupić. 
      Potrzebuje sprzęt który bedzie miał tura o udzwigu 1600kg żeby czasem rozładować palety z tira oraz potrzebuje go do odśnieżania placu, podłączyć solarke, obowiązkowo 4x4. Musze podłączyć zamiatarke zeby umyć droge po budowie i może pociągnąć zwykłą przyczepę. 100% pracy na utwardzonym terenie. Nie bedzie w ogole wykorzystywany w polu. Chyba w okolicy 90-100KM 
      Powiedzcie co wybrać, czego szukać. Nie chcę wydawać ogromnych pieniedzy bo sprzet bedzie używany sporadycznie. Chcialem zeby mial klimę ale w sumie mozna dołożyć aftermarketową.
      Póki co patrze na MF 390, 3090, Deutz dx85, 6.31, case 5130, cs78, renault ergos 100km, pronar 85, 
      Nawet nie wiem czy dobrze patrze. Chcialbym prosty sprzet zeby jak najmniej sie mogło posypać. raczej wole coś do 5t wagi zeby nie trzeba bylo balastu jak bedzie rozładowywał ciężką palete.
      Budżet zakladalem 40000 ale juz jestem czy 70000. A wolałbym wybadać mniej bo ani to nie bedzie zarabiać ani nic. To tylko na własny użytek w kole komina. 
      Bede wdzieczny za wszystkie rady, sugestię itd 
      Pozdrawiam 
    • Przez juras390
      John Deere 7600
      Czy ktoś jest posiadaczem bo ja jestem i będę potrzebował porady
      Proszę 
    • Przez raffik4
      Witam zwracam się z prosbą o doradzemie mi jaki mam wybrać ciagnik do 60km na co prawda małà działke 2h na ktorej uprawiam warzywa,jest sad ciagnik miałby słuzyc do ogolnych zastosowań ziemia jest ciezka duzo pracy nie bedzie orka,glebogryzarka,kultywator,czasem koszenie trawy,zalezy mi na prostocie ,trwałosci i dobrego dostepu do czesci dodam iz mam na mysli ciagnik uzywany.
    • Przez lukaszgg
      Witam. Stoję przed wyborem ciągnika na gospodarstwo, wolę kupić coś nowego. I tutaj moje pytanie skierowane do was, co aktualnie polecacie? Coś co by mnie interesowało to przedział w granicach 80 - 110 KM  cena 200 netto 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v