Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Nie mam pojęcia w jaki sposób zdjąć koło pasowe od bębna młocarni. Jak widać na zdjęciu złapało wysoką temperaturę i zerwało pas. Próbowałem wypchnąć talerz dociskowy za pomocą śrub ale nic z tego nie wychodzi. Ma ktoś pomysł jak to zrobić?

IMG_20240720_172348.jpg

Opublikowano (edytowane)

Demontaż wariatora: W miejsce tych trzech śrub wkrec 3 długie szpilki ponad 30 cm, odkręcić tą śrubę co zabezpiecza koło od czoła w wale . Wkręcają równomiernie szpilki ,koła zejdą się do siebie ,a następnie ta najcieńsza tuleja z kołnierzem będzie się zsuwać z wałka ( będzie ją wyciągać z wariatora. 

Ale aby założyć pas nic nie trzeba rozkręcać !!!!!

Wystarczy wkręcić dwie szpilki , chyba M12 w to widoczne koło , przestrzelić szpilki przez poprzeczkę opartą na widocznym kołnierzu , sprężyna będzie ściskana a tym samym koła się rozsuną. Wystarczy odkręcić przewód olejowy , pas przerzucić za koło odrzutnika i następnie na koło młocarni - i gotowe.

Screenshot_20240720-212207.png

Jeszcze jedna ważna sprawa ,zbytnio nie nawalają młotem ,w wałek i wariator bo może się przesunąć bęben młocarni na łożyskach pod jedną stronę.

Edytowane przez andrzej78
  • Thanks 1
Opublikowano

A jak zdjąć ten talerz bo chcę zdjąć całe koło pasowe. Zerwało mi już 2 pas od młocarni  myślę że to wina tego koła bo od tak by się nie nagrzało po wykoszeniu hektara.

Opublikowano

Jeśli koła wariatora nie mają luzu to są ok , wystarczy ręką poruszać za koła gdy pas jest zdjęty 

Proponuję założyć oryginalny pas i będzie śmigać, przerabiałem temat z wariatorem od jazdy , dopiero oryginalny pas działa poprawnie już kilka lat , wcześniej to od kilku godzin do jednego sezonu i padały 

Opublikowano
1 minutę temu, Marecki2922 napisał:

Jeśli koła wariatora nie mają luzu to są ok , wystarczy ręką poruszać za koła gdy pas jest zdjęty 

Proponuję założyć oryginalny pas i będzie śmigać, przerabiałem temat z wariatorem od jazdy , dopiero oryginalny pas działa poprawnie już kilka lat , wcześniej to od kilku godzin do jednego sezonu i padały 

Wiesz co tylko ja w zeszłym roku założyłem pas Continental i przepracował cały sezon. Mam ten kombajn od zeszłego roku. W tym sezonie po przekoszeniu hektara pas dosłownie eksplodował. Kupiłem pas geitsa i znowu lekko ponad hektar przenoszony i go rozerwało a to koło zrobiło się rude. Chcę wymienić łożyska bo poprzedni właściciel nie za bardzo dbał o smarowanie. To niemożliwe żeby pas nie wytrzymał nawet hektara. 

1 minutę temu, Marecki2922 napisał:

Jeśli koła wariatora nie mają luzu to są ok , wystarczy ręką poruszać za koła gdy pas jest zdjęty 

Proponuję założyć oryginalny pas i będzie śmigać, przerabiałem temat z wariatorem od jazdy , dopiero oryginalny pas działa poprawnie już kilka lat , wcześniej to od kilku godzin do jednego sezonu i padały 

Wiesz co tylko ja w zeszłym roku założyłem pas Continental i przepracował cały sezon. Mam ten kombajn od zeszłego roku. W tym sezonie po przekoszeniu hektara pas dosłownie eksplodował. Kupiłem pas geitsa i znowu lekko ponad hektar przenoszony i go rozerwało a to koło zrobiło się rude. Chcę wymienić łożyska bo poprzedni właściciel nie za bardzo dbał o smarowanie. To niemożliwe żeby pas nie wytrzymał nawet hektara. 

Opublikowano

Ale co mają łożyska do rwania pasa? Chcesz je wymienić bo głośno pracują czy od tak? Tak przypalone koła pokazują że pas się cały czas ślizga , przegrzewa i się rozlatuje, pas się może co chwila rozlecieć jeśli talerze są nie równe, mają progi itp

Opublikowano
25 minut temu, JD1052 napisał:

Ale co mają łożyska do rwania pasa? Chcesz je wymienić bo głośno pracują czy od tak? Tak przypalone koła pokazują że pas się cały czas ślizga , przegrzewa i się rozlatuje, pas się może co chwila rozlecieć jeśli talerze są nie równe, mają progi itp

Tylko właśnie przy ostatniej wymianie pasa nie mogłem rozsunąć tych talerzy żeby móc założyć nowy pas. Czy to przez brak smarowania? 

Opublikowano (edytowane)

Sprawdź czy krawędź koła nie jest wyszlifowana - ostra ,przez drugie koło ,jest to oznaka zapieczone go koła.

Screenshot_20240721-003050.png

Widzę, że jest dwa punkty smarowania ,czy stary typ- dwie tuleje i chyba 2 lub 3 rodzaje wpustów  . 

Jeżeli chcesz to rozebrać to musisz jak pisałem wyżej wyciągnąć tuleję wewnętrzną. Następnie trzeba zluzować 6 śrub na klucz ampulowy w pokrywie trzymającej sprężynę. Musisz mieć przyrząd do trzymania sprężyny ,żeby ją stopniowo luzować oraz do montażu.  

Osobiście zrobiłem sobie coś takiego , poprzeczka z dwoma śrubami do montażu pasa a otwór centralny pod szpilkę trzymającą wariator przy luzowaniu sprężyny. Dodatkowe płaskowniki pod poprzeczką aby śruby  ampulowe o nic nie haczyły przy wykręcaniu.

IMG_20240721_010528235.jpg

Edytowane przez andrzej78
Opublikowano

Wszystko zostało złożone. Nowy pas załóżmy. Podczas próby na sucho koło pasowe znowu nabrało temperatury razem z pasem. Co może być przyczyną? Założyliśmy nowe łożysko bo tamto było rozwalone. To co było zapieczone ma ruch. Nie mam pojęcia co może być przyczyną. Macie jakieś pomysły?

Opublikowano
4 godziny temu, Marecki2922 napisał:

Te koła zawsze będą gorące, trudno tylko określić czy nie za gorące 

Luzu oczywiście nie mają koła? 

 

Luzu nie ma sprawdzaliśmy. A czy zbyt wysokie obroty mają też wpływ na to nagrzewanie się?

Opublikowano

Raczej nie, zresztą w jaki sposób miały by być obroty większe niż takie jak przewidziała fabryka 

A może chcesz pasy jezdne , coś mi pozostało po 76  , jeden chyba nowy i jeden używany ale dobry  , mogę odsprzedać w promocyjnej cenie , i jeszcze mam kosę 

Opublikowano

Po tych akcjach z pasami w tym roku zrobiłem się przewrażliwiony. Wszystko jest już ok. Koło pasowe było zapieczone i miało rozwalone łożysko które wymieniliśmy. Talerze nie rozsuwały się do końca i pas miał tarcie bo był na ukos i do tego jeszcze łożysko poszło. Tak to jest jak się dopiero poznaje sprzęt który się ma od niedawna. Jeszcze raz dziękuję bardzo wszystkim za porady.

Opublikowano (edytowane)

Czy sprawdziłeś stan obudowy łożyska oraz uszczelnienie od strony bębna ( filc ) , bo jak wywala łożysko to i resztę,a ma to wpływ na trwałość łożyska.

Edytowane przez andrzej78
Opublikowano
11 godzin temu, andrzej78 napisał:

Czy sprawdziłeś stan obudowy łożyska oraz uszczelnienie od strony bębna ( filc ) , bo jak wywala łożysko to i resztę,a ma to wpływ na trwałość łożyska.

Tak. Obudowa też została wymieniona razem z filcem. Jak już dostaliśmy się do tego łożyska to nie było mowy o fuszerce. W końcu robimy dla siebie a nie dla obcego. 😉

  • Like 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez 4pakplus
      Witam
      Wiecie może Panowie jaka jest średnica wału jezdnego od tej strony co zakłada się koło jezdne - czapka chińczyka?
      to chyba coś takiego:
      https://agro-serwis24.pl/pl/p/WAL-GLOWNY-JAZDY-CLAAS-MERCATOR-ZESTAW-LOZYSK-630179/1558
    • Przez Adamek001
      Witam serdecznie, mam pytanie czy ktoś może naprawiał blokowanie kolumny kierowniczej w kombajnie claas dominator? W zeszłym tygodniu zakupiłem bardzo dobrze utrzymany egzemplarz, a skoro jest już po sezonie postanowiłem zabrać się za małe remonty. Mam pytanie jak się do tego zabrać, ponieważ nigdy tego nie robiłem i nie wiem czego się spodziewać. Kolumna czy zablokowana czy nie, lata góra dół. 
    • Przez janek884
      Do sprzedania 
      Dominator 118 SL maxi 1992r. Heder 6m z 1999r na grubym ślimaku, kosa na śrubki. Silnik V6 mercedes 270 koni. Zadbany, klimatyzacja sprawna. Kamera cofania, poziomowanie hedera w joysticku. Hydrostat. 2 kosy boczne elektryczne. Elektroniczny dokładny pomiar prędkości. Oświetlenie Led 9 szt. Zawsze garażowany. Cena 133 tysiące. Dolnośląskie 57-160. Tel 500132349

    • Przez Pawel1344
      Witam, tak jak w temacie mam problem z tym urządzeniem mianowicie nie włącza mi się ta zielona lampka w prawym górnym rogu, która sygnalizuje, że heder jest w pozycji roboczej i powinno rozpocząć się naliczanie hektarów, (na wyświetlaczu też nic się nie pokazuje oprócz 0.00) do tego nie pokazuje też długości przejechanej trasy. Wiecie może gdzie znajduje się czujnik odpowiedzialny za włączanie położenia roboczego w bordinformatorze, a może trzeba szukać gdzie indziej przyczyny. Proszę o pomoc
    • Przez PrzemoO
      Mam problem z komputerem odpaliłem kombajn było ok a po chwili coś takiego




×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v