Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, posiadam Ursusa C330M z 1990r, z racji tego, że między skrzynią a silnikiem puściły simeringi postanowiłem na naprawić. Wymieniłem między innymi sprzęgło I i II stopnia i dałem nowe łożysko wyciskowe. Po złożeniu wszystkiego mam taki problem, że ciągnik szarpie na każdym biegu. Oczywiście tarcze wyregulowane na 7mm i 12mm.
W momencie kiedy nacisnę pedał sprzęgła i łożysko dotknie łapek to od razu zaczyna się takie piszczenie. I teraz moje pytanie co może być nie tak? Gdzie mogłem popełnić błąd przy składaniu?
Dodam, że jak już ciągnik ruszy to wszystko jest ok i nic się nie dzieje. Problem jest tylko podczas ruszania. Jest to nie do zaakcpetowania ze względu na to, że nie idzie podpiać żadnej maszyny.
Pomoże ktoś co może być nie tak lub jak to zdiagnozować?
Opublikowano

Teoretycznie przyczyną piszczenia jest ruch promieniowy  dźwigienek względem łożyska dociskowego w czasie obrotu. Zapewne są " wywalone " otwory w pokrywie sprzęgła oraz w tarczach dociskowych i śruby trzymające tarcze dociskowe mają luz ,dlatego pojawia się coś w rodzaju ruchu mimośrodowego elementów sprzęgła.

Opublikowano

Kolego wymieniałem tarczę I i II stopnia i nic tam nie było wywalone. Rozpołowiłem ciągnik i okazuje się, że tarcza I stopnia jest krzywa i teraz pytanie czy to może powodować takie działanie jak taki pisk i szarpanie podczas ruszania?

Opublikowano (edytowane)

Szarpanie tak , pisk - raczej nie . Założysz dobrą tarczę,to się okaże. Na ogół jeżeli powstaje piszczenie to powinny być zauważalne ślady ścierania dźwigienek na styku z łożyskiem.

Edytowane przez andrzej78
Opublikowano

Założyłem nowe łożysko, dobiłem teraz smaru, kupiłem tarczę z chełmna, od razu widać różnicę. Dzisiaj poskładam to i zobaczę jaki będzie efekt. Na pewno dam znać.

Opublikowano

Witam, po rozpołowieniu ciągnika okazało się, że tarcza I-stopnia była krzywa. Nie mam pojęcia czy już taką kupiłem czy skrzywiłem ją przy składaniu ciągnika. Po wymianie tarczy z firmy Chełmno ciągnik działa prawidłowo. A co pisków to przesmarowałem łożysko oporowe i działa wszystko ok. Dzięki wszystkim za pomoc.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez szymi198710
      Witam, mam problem z same Explorer 80 pierwszej serii. Dziś kosiłem rotacyjna i otworzyła się z zatrzasku po czym przekaźnik się przyblokował... Wtedy przestała działać hydraulika. Podnośnik wspomaganie wyjście na tura... W ogóle nie słychać by pompa chodziła... Wie ktoś co.moglo się stać? Ciągnik rocznik 1986.
    • Przez ferdek2620
      Cześć 
      Miał ktoś problem z żółwiem zającem w Fergusonie 2620?
    • Przez felmag
      Witam.Jaki olej i ile do sprzęgła VTK-290 TD?




    • Przez lllllkl
      Witam właśnie robię remont sprzęgła i wymieniłem już dwa simeringi od strony pokrywy wału silnika i od strony skrzyni interesuje mnie wymiana uszczelniacza pomiędzy wałka sprzegła a wałka wom jak go się wymienia ? Wymienia się go bez ich zdejmowania czy trzeba zdjąć te wałki żeby wymienić ten simering mały. Noi jeszcze jedna sprawa mam luz na tym wałki i co muszę zrobić żeby go wyjąć wystarczy odkręcić tylko te 3 śrubki czy muszę coś rozpinać w skrzyni bardzo proszę o pomoc
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v