Skocz do zawartości
franec

Jphn 6100 problem z WOM

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
franec    0

Witam

Mam John Deera 6100. Mam problem gdyż nie działa wałek przekaźnika. Po załączeniu słychać jak elektrowłącznik się załącza i wałek rusza, ale kręci się wyłącznie bez obciążenia gdy podłączy się maszynę nie kręci się.

Być może spotkał się z was ktoś z taką awarią womu? Prosiłbym o jakąś poradę i szacunkowy koszt naprawy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wjanusz23    6

Widzę że,masz mały problemik z womem więc postaram się dać ci kilka podpowiedzi .

Przeniesienie napędu na wałek wom odbywa się po przez sprzęgło hydrauliczne i to ono jest najczęstrzym powodem niedziałania wałka poprostu z biegiem czasu wyrabiają się tarczki,zużywają się uszczelnienia na tłoku załączającym tworząc przecieki wewnętrzne i ciśnienie poprostu nie jest w stanie załączyć sprzęgła bo nieszczelności powodują duży spadek tego ciśnienia.

Zacznij od sprawdzenia ciśnień ,na zaworze sterującym masz dwa korki jeden od ciśnienia hamulca drugi ciśnienie sprzęgła porównaj te ciśnienia,jeśli są wewnętrzne przecieki to ciśnienie na sprzęgle będzie napewno niższe od ciśnienia , hamulca sprzęgła.

Częstym powodem nie działania prawidłowegom jest sam zawór sterujący musisz poprostu to sprawdzić czy nie widać jakichś zewnętrznych znaków od uderzenia co powodowałoby zawieszanie się suwaka zaworu,niejednokrotnie powodem tego jest uderzenie zaczepu przy podpinaniu przyczepy,sam suwak z czasem też się wyrabia.

A jeśli chodzi o koszty to majątku nie stracisz nie są to jakieś kolosalne wydatki,jak masz trochę pojęcia to sam sobie spokojnie poradzisz z wymianą tych elementów.będzie taniej .

Jednak zachęcał bym cię abyś zlecił to serwisowi,będzie szybciej i masz gwarancję na te elementy wrazie czego.

tyle narazie i pozdrawiam. B)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
franec    0

Wielkie dzięki. Podobne rozwiązania są w Zetorach 8011 także są tarczki, które z czasem się wyrabiają. A może orientujesz się jaki koszt mniej więcej będzie takiego remontu- mowa oczywiście o częściach- zmieszczę się w 1000 zł??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

wjanusz23    6

Tak jak wcześniej napisałem powodów niedziałania womu może buć kilka należało by najpierw znać powód niedziałania a nastepnie rozmawiać o kosztach naprawy jednak myślę że w najgorszym przypadku w 1000 powinieneś się zmieścić,co do części.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
unki    1

Tak jak wcześniej napisałem powodów niedziałania womu może buć kilka należało by najpierw znać powód niedziałania a nastepnie rozmawiać o kosztach naprawy jednak myślę że w najgorszym przypadku w 1000 powinieneś się zmieścić,co do części.

kolego jesli chcesz sie z tym sam uporac to zmierz na poczatek cisnienia jesli sie okaze ze sa ok i raczej tak bedzie bo walek w JD bardzo zadko jest mechanicznie uszkodzony w takiej sytuacji jak twoja zaczal bym od zaworu modulacyjnego tego na zewnatrz obok elektrozaworu rozkrec to i wyczysc moze sie przycina a jesli dalej bedziesz mial z tym problem to zglos sie z tym do mnie napewno naprawie B)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
franec    0

Ten zawór jest sprawny tak mi się wydaje ponieważ po załączeniu wałka zaczyna się kręcić gdy się go zablokuje np. kawałkiem drewna wałek przestaje się kręcić, ale w pewnym, momencie jakby dostał większe ciśnienie i zaczyna się kręcić ale zrobi ze 3 obroty i znowu staje po czym ponownie się przekręci pod obciążeniem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
unki    1

Ja jednak sugeruje zebys zanim zaczniesz cos rozbierac dobrze sprawdzil ten zawor tyle ci powiem a jak sobie nie poradzisz to wiesz gdzie mnie znalezc B)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal3113    0

Witam

Mam John Deera 6100. Mam problem gdyż nie działa wałek przekaźnika. Po załączeniu słychać jak elektrowłącznik się załącza i wałek rusza, ale kręci się wyłącznie bez obciążenia gdy podłączy się maszynę nie kręci się.

Być może spotkał się z was ktoś z taką awarią womu? Prosiłbym o jakąś poradę i szacunkowy koszt naprawy.

jesli reszta działa poprawnie to jest napęd i rewers z biegami należy zmierzyć cisnienie na womie może być przeciek lub zawór otwiera się do połowy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Macase
      Witam. Gdzie znajduje się pompa hydrauliczna w ciągniku john deere 3030. Chodzi o tą pompę mniejszą wspomagającą tą na zewnątrz. Trzeba rozpoławiać ciągnik?? z góry dziękuję
    • Przez minas
      Co myślicie o tych starszych modelach (lata produkcji 92-97), warto to jeszcze kupić? Wiadomo, że przebiegi mają już ok. 8 tyś mtg albo i więcej. Jak wygląda awaryjność, komfort, spalanie itd. Z góry dziękuje za wszystkie opinie.
    • Przez szmyra
      Witam, posiadam ciagnik JD 6600 i od pewnego czasu coraz rzadziej załącza mi wom, dokładnie wygląda to tak, że załączam go i czasem od razu się włączy, jednak gdy go wyłączę i chce zaraz załączyć to zaczyna migać kontrolka i trzeba parę razy zał i wył aż w końcu zaskoczy, nie raz nawet po wyłączeniu womu kontrolka przez chwile mruga. Zacząłem od zamiany cewek z blokady mechanizmu ale to nic nie dało, podejrzewam że mógłby to być przekaźnik ale w skrzynce z bezpiecznikami nie ma przekaźnika od womu ani przedniego napędu czy blokady dyferencjału (te trzy podzespoły są na jednym bezpieczniku) i chciałem zapytać czy ktos się orientuje jak to jest tu rozwiązane, czy przekaźnik jest gdzies schowany, czy to przez komputer idzie, rozebrałem też sam załącznik, który jest na górze ale jest w świetnym stanie i nie wiem gdzie teraz ręce wsadzić, czego szukać. Proszę o pomoc, z góry dziękuję
    • Przez _Grzesiek_5
      Witam, Czy jest może ktoś kto posiada katalog części do John Deere 6400 i chciałby się nim podzielić? Bym był bardzo wdzięczny 🙂
    • Przez Karol123456
      W ciągniku na wysokich obrotach pali się kontrolka numer 11 oznaczająca zapchany filtr hydrauliczny (lub za zimny olej, ale to wykluczam). Jestem jakieś 50h po wymianie filtrów i oleju. Olej oryginał, filtry wix, dodatkowo czyszczenie filtra ssawnego. Czym to może być spowodowane?
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.