Skocz do zawartości

Nawigacja Trimble FMX


johnyrs

Rekomendowane odpowiedzi

Kolego, skontaktuj się z supportem Trimbla, przecież taki światowy koncern ma na pewno doskonałe wsparcie.

W tym temacie właśnie wsparcie jest najważniejsze, te systemy są bardzo skomplikowane i kapryśne. Wszelkie odblokowania funkcji to w przypadku firmowych urządzeń dodatkowo niemałe wydatki.  Wcześniej czy później będziesz potrzebował pomocy.

Ps. U poprzedniego właściciela to działało? Jeśli tak, to co robiło? 20,7 godzin pracy? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo widzę że są zestawy z modemem a u mnie nigdzie go nie widziałem. Czyli jak miała poprawki (aktualizacje, subskrypcje czy jak tam to się nazywa)  przez internet to teraz potrzebuje się z nim łączyć? Dobrze rozumiem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Modem sobie na razie daruj, będzie działać bez niego. Z tego co widzę panel jest odblokowany do RTK (najwyższa dokładność z poprawkami) ale ma wprowadzone jedynie prowadzenie ręczne (manual guidance) Czyli kierujesz ręcznie na podstawie wskazań belki świetlnej - jest to przejeb...e! Ewentualnie pokaże Ci w którą ścieżkę wjechać. Wygaśnięte kody demo czy subskrypcje to nieznaczące szczegóły.

Odpowiedz proszę na tych kilka pytań:

1. Czego oczekujesz od urządzenia? Ma pokazać gdzie jechać? Jechać automatycznie? Wyłączać sekcje opryskiwacza/siewnika?

2. Jakie funkcje ma odblokowane? Zakładka "Odblokowuje"?

3. Co wchodzi w skład systemu? Panel widzę że masz. Antena (jaka)?  Jakieś dodatkowe pudełka np. NavController? 

4. Dzwoń do Trimbla, na pewno chętnie pomogą😁.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak akurat chętnie pomogą jak sprzęt nie kupiony u nich -Trimble jedna z najbardziej opornych firm na rynku .FMX 1000 jeden z bardziej nieudanych terminali .po pierwsze czy jest układ prowadzenia kierownica el. lub hydrauliczna .jak bez to wszelkie dokładniejsze korekcje niepotrzebne .Jezeli jest prowadzenie to musi być żyroskop IMD 600 lub NAVI .Jeżeli masz wszystko to do RTK VRS (GSM) potrzebny modem i karta sim oraz konto na np ASG (za darmo ) modem ok 6-8 tyś (mogę sprzedać łącznie z kablami w przyzwoitych pieniądzach -no i jeszcze antena zewnętrzna gsm  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 14.03.2024 o 18:24, Axial napisał:

Modem sobie na razie daruj, będzie działać bez niego. Z tego co widzę panel jest odblokowany do RTK (najwyższa dokładność z poprawkami) ale ma wprowadzone jedynie prowadzenie ręczne (manual guidance) Czyli kierujesz ręcznie na podstawie wskazań belki świetlnej - jest to przejeb...e! Ewentualnie pokaże Ci w którą ścieżkę wjechać. Wygaśnięte kody demo czy subskrypcje to nieznaczące szczegóły.

Odpowiedz proszę na tych kilka pytań:

1. Czego oczekujesz od urządzenia? Ma pokazać gdzie jechać? Jechać automatycznie? Wyłączać sekcje opryskiwacza/siewnika?

2. Jakie funkcje ma odblokowane? Zakładka "Odblokowuje"?

3. Co wchodzi w skład systemu? Panel widzę że masz. Antena (jaka)?  Jakieś dodatkowe pudełka np. NavController? 

4. Dzwoń do Trimbla, na pewno chętnie pomogą😁.

 

Nawigacja potrzebna do uprawy pola i jak da się w miarę dokładnie uruchomić to do siewu. Nie potrzebuję automatycznego prowadzenia, czy podłączenia do innej maszyny ma pokazać jak jechać. W skład systemu wchodzi terminal, antena 25, i antena taka jak od radia. Jest jeszcze urządzenie na przedniej osi przy kole. Jak pogrzebałem po opcjach to zauważyłem że nigdzie nie wyświetla połączenia z gps, nie wiem czy dobrze to ustawiam wszystko. 

IMG_20240319_145843.jpg

IMG_20240319_145919.jpg

IMG_20240319_150025.jpg

IMG_20240319_150651.jpg

IMG_20240319_150715.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TA DŁUGA ANTENA JEST DO rtk Z SWOJEJ BAZY i nie ma nic wspólnego z odbiorem sygnału gps jak nie ma sygnału to albo uszkodzony kabel -antena albo podłączona w wyświetlaczu w gniazdo korekcji rtk daj zdjecie drugiej strony wyświetlacza

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@johnyrs Uprawa bez jazdy automatycznej uciążliwa ale możliwa, siew niemożliwy! Spróbujesz i potwierdzisz. 

Koniecznie zajrzyj do zakładki "odblokowuje" , jakie dodatki ma odblokowane. Ma to ogromny wpływ na możliwości i wartość urządzenia, kod odblokowujący może kosztować setki, a nawet tysiące €!

Zestaw wygląda jakby był przygotowany pod automatyczne kierowanie: odblokowanie do RTK, antena do korekcji przesyłanych drogą radiową i to coś na przedniej osi to czujnik skrętu kół Autosense. Wg mnie siedziała tam rolka lub kierownica elektryczna. Jak napisał @v11, brakuje tylko pudełeczka z żyroskopem tzw. T2 Lub T3, bo chyba w kierownicach ich nie było wbudowanych, ale pewien nie jestem. Może jeszcze znajdziesz?

Ew. sprawdź w okolicach orbitrolu  (lub na przewodach hydraulicznych do niego), czy nie ma tam bloku elektrozaworów, to wtedy był by Autopilot.

Odbiornik GPS masz skonfigurowany na płatny sygnał  Omnistar VBS którego subskrypcja wygasła . Aby odebrać podstawowy sygnał satelitarny musisz wejść w ustawienia odbiornika GPS i zmienić sygnał na "autonomus". Jak to zadziała, spróbujesz później korekcyjnego SBAS/EGNOS, ale to pewnie będzie wymagało wklepania kilku parametrów.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy omnistar jest z sygnału radiowego czy bezpośrednio z satelity -RTK tak odblokowania rzeczywiście około 2000eur choć nie koniecznie na ukrainie dużo taniej prowadzenie z ręki według nawigacji to porażka gorzej niż bez bo nie da się patrzeć i na wyświetlacz i na teren 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, odnalazłem sterownik pod tapicerką za siedzeniem, po analizie przewodów doszedłem do włącznika którym włącza się go. Po włączeniu na wyświetlaczu pojawia się dużo informacji że się połączyło i dodatkowe opcje uruchomiły się. Ale co najważniejsze to antena jest uszkodzona i obecnie wysłana do naprawy. Jak wróci i podłączę to napiszę co i jak. Pewnie będę miał masę pytań jak to obsłużyć bo wszyscy piszą że FMX bardzo skomplikowany w obsłudze.

IMG-20240416-WA0005.jpeg

IMG-20240416-WA0007.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Moscov
      Witam serdecznie, poszukuje jakiegoś patentu na tanią nawigację do ciągnika kropka Nie potrzebuję rtk i tym podobnych, potrzebuje jej wyłącznie do opryskiwacza i rozsiewacza. 
      Posiadam tablet z Windowsem, co więcej potrzeba żeby ogarnąć coś sensownego? 
      Będę z góry wdzięczny za odpowiedzi 
    • Przez stillgottheblues
      Cześć wszystkim,
      szukam opinii o systemie nawigacji Topcon. Myślę nad zakupem odbiornika AGS-2, wyświetlacz X25, modem RTK 2,5cm.
      Mieliście do czynienia z tym systemem, jak z jakością i trwałością sygnału?
      Pomysł jest aby nawigacja współpracowała z John Deere 6R, Arionem fabrycznie przystosowanym do nawigacji (producent twierdzi, że można się "wpiąć" w system).
      Nawigacje tzw. chińczyki chyba nie wchodzą w grę z uwagi na problemy z wpięciem bezpośrednim w system ciągnika (te systemy chyba nie są kompatybilne z ciągnikami i muszą być montowane równolegle tj. nowa wiązka Isobus, nakładka na kierownice, czujniki na kołach). Przy 2 - 3 ciągnikach koszt doposażenia robi się porównywalny do Topcona.
      Plan jest taki aby korzystać zasadniczo z dobrodziejstwa jazdy równoległej z RTK + wykorzystanie wyświetlacza X25 jako główne urządzenie do zarządzania opryskiwaczem i rozsiewaczem nawozu z sekcjami po GPS, mapami pola, zmienną dawką itp.
      System JD odpada z uwagi na możliwość wpięcia tylko w system JD (w inne marki nie można) + roczne koszty licencji RTK.
      Założyłem, że skoro ciągniki są przystosowane fabrycznie pod nawigacje i mają Isobusy to nie ma sensu iść w dodatkowe kierownice itp.
      Jakie jest wasze doświadczenie w takich konfiguracjach?
    • Przez yacenty
      Hej,
      Czy ktoś przerabiał temat podłączania rozsiewacza Exacta TL, wyposażonego w terminal Focus II do innego terminala ISOBUS?
      Kupiłem taki rozsiewacz i zastanawiam się czy uda mi się go wpiąć do nawigacji.
      Spotkałem się z opinią ze niestety trzeba wykupić jakąś spechalną licencję od KV, która kosztuje 2600e czyli więcej niż zapłaciłem za rozsiewacz
    • Przez Massey
      Witam
      Czy pracuje ktoś na zestawie nawigacji jak w temacie i jest w stanie udzielić mi pomocy jak odpowiednio sparować urządzenia ze sobą?
    • Przez suffeks
      ciężko znaleźć nowoczesnego geodete informatyka koło mnie. chcę granice działek wgrać do ciągnika i wtedy będzie jasne czy sąsiadowi zaorałem pole czy odwrotnie, minęły już czasy znaczników betonowych 
      ale słyszę od geodetów to nie takie hop siup że nie każda działka ma gdzieś współrzędne zapisane, że geoportal to jest tylko orientacyjnie (dokładność do 5m), i czasami trzeba wejść na pole i to pomierzyć 
      drugie to tylko dostanę plik dxf, a granice działek i zmienne dawkowanie to plik formatu shp musi być to oni nic na ten temat nie wiedzą ale widzę jest konwerter online można zamienić format i sobie wgrać 
      może ktoś już to wszystko przechodził i ma kogoś polecić? 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v