Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Witam

Kupiłem ciągnik z nawigacją Trimble FMX, szukam kogoś kto pomógł by mi to ogarnąć i wytłumaczyć jak to uruchomić. W tym temacie jestem laikiem. 

Opublikowano

Yacenty zna się na nawigacjach? Traktor sprowadzony z czech, ale język udało mi się przestawić na PL. Nie wiem jak ustawić te wszystkie parametry żeby nawigacja się uruchomiła. 

Opublikowano

Witam proszę o weryfikację zdjęć z nawigacji. Co oznacza że kod demo. wygasł? To samo subskrypcja? Czy funkcja Internal GPS Receiver jest niezbędna do działania nawigacji? 

IMG_20240313_172859.jpg

IMG_20240313_172922.jpg

Opublikowano

Kolego, skontaktuj się z supportem Trimbla, przecież taki światowy koncern ma na pewno doskonałe wsparcie.

W tym temacie właśnie wsparcie jest najważniejsze, te systemy są bardzo skomplikowane i kapryśne. Wszelkie odblokowania funkcji to w przypadku firmowych urządzeń dodatkowo niemałe wydatki.  Wcześniej czy później będziesz potrzebował pomocy.

Ps. U poprzedniego właściciela to działało? Jeśli tak, to co robiło? 20,7 godzin pracy? 

Opublikowano

Bo widzę że są zestawy z modemem a u mnie nigdzie go nie widziałem. Czyli jak miała poprawki (aktualizacje, subskrypcje czy jak tam to się nazywa)  przez internet to teraz potrzebuje się z nim łączyć? Dobrze rozumiem?

Opublikowano

Modem sobie na razie daruj, będzie działać bez niego. Z tego co widzę panel jest odblokowany do RTK (najwyższa dokładność z poprawkami) ale ma wprowadzone jedynie prowadzenie ręczne (manual guidance) Czyli kierujesz ręcznie na podstawie wskazań belki świetlnej - jest to przejeb...e! Ewentualnie pokaże Ci w którą ścieżkę wjechać. Wygaśnięte kody demo czy subskrypcje to nieznaczące szczegóły.

Odpowiedz proszę na tych kilka pytań:

1. Czego oczekujesz od urządzenia? Ma pokazać gdzie jechać? Jechać automatycznie? Wyłączać sekcje opryskiwacza/siewnika?

2. Jakie funkcje ma odblokowane? Zakładka "Odblokowuje"?

3. Co wchodzi w skład systemu? Panel widzę że masz. Antena (jaka)?  Jakieś dodatkowe pudełka np. NavController? 

4. Dzwoń do Trimbla, na pewno chętnie pomogą😁.

Opublikowano

Tak akurat chętnie pomogą jak sprzęt nie kupiony u nich -Trimble jedna z najbardziej opornych firm na rynku .FMX 1000 jeden z bardziej nieudanych terminali .po pierwsze czy jest układ prowadzenia kierownica el. lub hydrauliczna .jak bez to wszelkie dokładniejsze korekcje niepotrzebne .Jezeli jest prowadzenie to musi być żyroskop IMD 600 lub NAVI .Jeżeli masz wszystko to do RTK VRS (GSM) potrzebny modem i karta sim oraz konto na np ASG (za darmo ) modem ok 6-8 tyś (mogę sprzedać łącznie z kablami w przyzwoitych pieniądzach -no i jeszcze antena zewnętrzna gsm  

Opublikowano
Dnia 14.03.2024 o 18:24, Axial napisał:

Modem sobie na razie daruj, będzie działać bez niego. Z tego co widzę panel jest odblokowany do RTK (najwyższa dokładność z poprawkami) ale ma wprowadzone jedynie prowadzenie ręczne (manual guidance) Czyli kierujesz ręcznie na podstawie wskazań belki świetlnej - jest to przejeb...e! Ewentualnie pokaże Ci w którą ścieżkę wjechać. Wygaśnięte kody demo czy subskrypcje to nieznaczące szczegóły.

Odpowiedz proszę na tych kilka pytań:

1. Czego oczekujesz od urządzenia? Ma pokazać gdzie jechać? Jechać automatycznie? Wyłączać sekcje opryskiwacza/siewnika?

2. Jakie funkcje ma odblokowane? Zakładka "Odblokowuje"?

3. Co wchodzi w skład systemu? Panel widzę że masz. Antena (jaka)?  Jakieś dodatkowe pudełka np. NavController? 

4. Dzwoń do Trimbla, na pewno chętnie pomogą😁.

 

Nawigacja potrzebna do uprawy pola i jak da się w miarę dokładnie uruchomić to do siewu. Nie potrzebuję automatycznego prowadzenia, czy podłączenia do innej maszyny ma pokazać jak jechać. W skład systemu wchodzi terminal, antena 25, i antena taka jak od radia. Jest jeszcze urządzenie na przedniej osi przy kole. Jak pogrzebałem po opcjach to zauważyłem że nigdzie nie wyświetla połączenia z gps, nie wiem czy dobrze to ustawiam wszystko. 

IMG_20240319_145843.jpg

IMG_20240319_145919.jpg

IMG_20240319_150025.jpg

IMG_20240319_150651.jpg

IMG_20240319_150715.jpg

Opublikowano

TA DŁUGA ANTENA JEST DO rtk Z SWOJEJ BAZY i nie ma nic wspólnego z odbiorem sygnału gps jak nie ma sygnału to albo uszkodzony kabel -antena albo podłączona w wyświetlaczu w gniazdo korekcji rtk daj zdjecie drugiej strony wyświetlacza

 

 

Opublikowano

@johnyrs Uprawa bez jazdy automatycznej uciążliwa ale możliwa, siew niemożliwy! Spróbujesz i potwierdzisz. 

Koniecznie zajrzyj do zakładki "odblokowuje" , jakie dodatki ma odblokowane. Ma to ogromny wpływ na możliwości i wartość urządzenia, kod odblokowujący może kosztować setki, a nawet tysiące €!

Zestaw wygląda jakby był przygotowany pod automatyczne kierowanie: odblokowanie do RTK, antena do korekcji przesyłanych drogą radiową i to coś na przedniej osi to czujnik skrętu kół Autosense. Wg mnie siedziała tam rolka lub kierownica elektryczna. Jak napisał @v11, brakuje tylko pudełeczka z żyroskopem tzw. T2 Lub T3, bo chyba w kierownicach ich nie było wbudowanych, ale pewien nie jestem. Może jeszcze znajdziesz?

Ew. sprawdź w okolicach orbitrolu  (lub na przewodach hydraulicznych do niego), czy nie ma tam bloku elektrozaworów, to wtedy był by Autopilot.

Odbiornik GPS masz skonfigurowany na płatny sygnał  Omnistar VBS którego subskrypcja wygasła . Aby odebrać podstawowy sygnał satelitarny musisz wejść w ustawienia odbiornika GPS i zmienić sygnał na "autonomus". Jak to zadziała, spróbujesz później korekcyjnego SBAS/EGNOS, ale to pewnie będzie wymagało wklepania kilku parametrów.

 

Opublikowano

Nie wiem czy omnistar jest z sygnału radiowego czy bezpośrednio z satelity -RTK tak odblokowania rzeczywiście około 2000eur choć nie koniecznie na ukrainie dużo taniej prowadzenie z ręki według nawigacji to porażka gorzej niż bez bo nie da się patrzeć i na wyświetlacz i na teren 

Opublikowano

Panowie, odnalazłem sterownik pod tapicerką za siedzeniem, po analizie przewodów doszedłem do włącznika którym włącza się go. Po włączeniu na wyświetlaczu pojawia się dużo informacji że się połączyło i dodatkowe opcje uruchomiły się. Ale co najważniejsze to antena jest uszkodzona i obecnie wysłana do naprawy. Jak wróci i podłączę to napiszę co i jak. Pewnie będę miał masę pytań jak to obsłużyć bo wszyscy piszą że FMX bardzo skomplikowany w obsłudze.

IMG-20240416-WA0005.jpeg

IMG-20240416-WA0007.jpeg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Moscov
      Witam serdecznie, poszukuje jakiegoś patentu na tanią nawigację do ciągnika kropka Nie potrzebuję rtk i tym podobnych, potrzebuje jej wyłącznie do opryskiwacza i rozsiewacza. 
      Posiadam tablet z Windowsem, co więcej potrzeba żeby ogarnąć coś sensownego? 
      Będę z góry wdzięczny za odpowiedzi 
    • Przez tomaszecki
      Czy ktoś kupował i użytkuje nawigacje z aliexpres, czy w ogóle da się tam coś sensownego kupić?
    • Przez wajdek85
      Szukam najtańszej nawigacji do ciagnika. Potrzebna mi przy rozsiewaniu nawozu, więc dokładność nawet 0.5m wystarczy.
      Używa ktoś może Ricoel TG-7R ?
      Możecie coś innego polecić?
       
    • Przez Detonator220
      ss
    • Przez Detonator220
      Cześć,
      Potrzebuję Waszej opinii i doświadczeń.
      Mam ciągnik New Holland T7.215S, nieprzygotowany fabrycznie pod prowadzenie hydrauliczne (brak Autoguidance Ready Kit).
      Zastanawiam się nad rozbudową o pełną nawigację hydrauliczną, ponieważ:
      👉 W drugim ciągniku (T7.210) mam FJDynamics z elektrycznym wspomaganiem i... niestety jestem bardzo rozczarowany.
      Kręci kierownicą jak szalony, robi „szlaczki”, reaguje z opóźnieniem i jest po prostu niedokładny – nawet po wielu kalibracjach.
      Obecnie znalazłem okazję: używany zestaw Trimble XCN-1050 + NAV-900 z aktywacjami hydrauliki + RTX, ale mój T7.215S potrzebuje wtedy jeszcze całego zestawu hydraulicznego.
      💸 Całościowy koszt wyjdzie około 45–50 tys. zł, a za samą elektrykę byłoby ~30 tys., ale boję się powtórki z FJD.
      🔹 Czy warto inwestować w hydraulikę do T7.215S?
      🔹 Czy ktoś przerabiał taki temat od zera (bez fabrycznego przygotowania)?
      🔹 Jakie są Wasze doświadczenia z NAV-900 i XCN-1050 na hydraulice?
      Będę wdzięczny za każdą opinię – nie chcę znów się wkopać w system, który nie dowozi w polu.
      Dzięki z góry za pomoc!
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v