Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Mam problem z za dużą dawk! paliwa (ciagnik kopci na niebiesko, do wydechu dostaje sie paliwo, nie bierze oleju, silnik po generalnym remoncie). W jaki sposób można ustawić pompy paliwa? Znalazłem jedynie informacje ze robi się to podkładkami (które można w jakiś sposób policzyć), a w instrukcji obsługi opisana jest procedura regulacji przy użyciu jakiegoś urządzenia, którego nie posiadam. Czy jest mi ktoś w stanie przybliżyć w jaki sposób to zrobić (np sam to robił)?

Opublikowano

Nie potrzebnie je ruszałeś Je się reguluje na podkładkach i na fasolkach.  Podkładki to czas wtrysku fasolki to dawka. W twoim przypadku pewnie wtrysk za późny i nie spala paliwa jak trzeba. Ustawia się z tego co słyszałem na temperaturę spalin każdego cylindra. Sam tego nie zrobisz na bank. Szukaj serwisu od tych motorów lub kogoś kto się zna.

  • Thanks 1
Opublikowano

U mnie jest to samo też kopci na niebiesko a oleju nie bierze. Na pewno przez zapłon jak ustawiałem zawory to odkręcałem rurki paliwowe i patrzyłem na pojawiające sie paliwo i znaki na kole,  na dwóch cylindrach dużo przestawiony ale boję się ruszać tą pompę 

Opublikowano
6 minut temu, hubertuss napisał:

Zapłon regulujesz podkładkami jak nie masz innych wymiarów nic nie zrobisz. Dawkę regulujesz na fasolkach.

Podkładki bym dorobił, wyjmując tą sekcję niczego innego nie rozreguluje?  i może kojarzysz oznaczenia na kole pasowym 

Opublikowano (edytowane)

Nie kojarzę oznaczeń. Ale jak masz niebieski dym to paliwo się nie dopala wtrysk za późny trzeba zmniejszać grubość podkładki. Jak ktoś jest ogarnięty może na oko by coś wymodził i na słuch. Ale też nie wolno przesadzić i za bardzo przyspieszyć. W bloku jest listwa która rusza dźwigienkami przy pompkach i w ten sposób dodaje dawki. Jak przesuniesz na fasolce to masz albo więcej albo mniej. Nie pamiętam w która stronę listwa idzie w celu dodania gazu chyba do przodu. Chyba jak obracasz pompką w lewo to zmniejszasz dawkę jak w prawo to zwiększasz ale nie pamiętam trzeb popatrzeć. Ujmując podkładkę czy tam jej grubość przybliżasz pompkę do wałka rozrządu  przez to wtrysk zaczyna się szybciej.

Chyba dobrze to pamiętam ale proponuje gdzieś poszukać i się upewnić bo pewien nie jestem. Jak wyjmiesz pompkę nic nie rozregulujesz tylko przy wkładaniu uważaj by dźwigienka w listwę trafiła. Oczywiście nie rozregulujesz jak już jest rozregulowane bo jak wszystko ładnie chodzi tych pompek się nie tyłka nawet przy remoncie. O ile to możliwe.

O podkładki można by zapytać w serwisie może nie są drogie tylko trzeba by znać wymiar. A to już będzie problem.

https://www.zbimar.pl/akcesoria-lozyskowe/podkladki-dystansowe-din988/podkladka-dystansowa-13x19x0-5-din988_p_60462.html

Można by do regulacji użyć takiego czegoś. A potem spisać wymiary i zamówić konkretne w aso.  Ustawiać można wkładając coś w cylinder przez otwór po wtryskiwaczu i ustawiać stopnie przed GMP. 

Ale to połowa sukcesu. Bo zostaje jeszcze dawka. Można ustawić  np na środku fasolki czy jakoś tak ale na bank wszystkie nie będą miały identycznej dawki. Dlatego jak mi ktoś kiedyś mówił ustawia się na temp spalin.,

Edytowane przez hubertuss
  • Thanks 2
Opublikowano

W kolektorze wydechowym powinny być śrubki, w które sie wkłada sondy czujników temperatury. I teraz najlepsze -  zwiększenie dawki na jednym cylindrze wpływa na inne, bo w zależności od tego, czy zwiększymy czy zmniejszymy dawkę kolejny cylinder może mieć 'lżej' lub 'ciężej' więc jemu też się zmieni temperatura.  

Nie mam wielkiego doświadczenia z tymi silnikami, regulowałem kilka dawno temu i jest to do zrobienia, ale wymaga czasu, cierpliwości i zrozumienia co się w ogóle robi.  

Na oko, na słuch, na chłopski rozum nie da się tego zrobić dobrze. 

Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, szymonl napisał:

W kolektorze wydechowym powinny być śrubki, w które sie wkłada sondy czujników temperatury. I teraz najlepsze -  zwiększenie dawki na jednym cylindrze wpływa na inne, bo w zależności od tego, czy zwiększymy czy zmniejszymy dawkę kolejny cylinder może mieć 'lżej' lub 'ciężej' więc jemu też się zmieni temperatura.  

Nie mam wielkiego doświadczenia z tymi silnikami, regulowałem kilka dawno temu i jest to do zrobienia, ale wymaga czasu, cierpliwości i zrozumienia co się w ogóle robi.  

Na oko, na słuch, na chłopski rozum nie da się tego zrobić dobrze. 

To nie ten typ silnika, mowa tu jest silnikach ze zwykłymi wtryskami i pompą tyle że w nich nie ma standardowej budowy pompy  jak np. w ursusach  jej korpus jest odlany razem z blokiem 

76c893934658b6565846d519ff19.jpeg

Edytowane przez lukasz067

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez hiper81
      mam problem z prawidłowym pomiarem temperatury oleju w silniku. Wskaźnik się ustawił na MAX... wymieniłem czujnik, i mam wrażenie że odczyty nie są prawidłowe bo dość szybko licznik zaczyna wskazywać maksymalną temperaturę. Szukam przyczyny dalej... 
      Rezystancja czujnika rozpoczyna się na pokojowej temperaturze od ok 1,8 kOhm i leci w "dół" w miarę ogrzewania czujnika. 
      Czujnik uszkodzony ma rezystancje w temperaturze pokojowej ok 7,5 kOhm - zakładam że uległ uszkodzeniu skoro nowy ma niższą. 
      ALE.. 
      w liczniku wymieniałem również żarówkę od kontrolki i musiałem go zdemontować i otworzyć - na jego płytce jest przełącznik nie dostępny bez rozebrania - ale nie ma opisu od czego on jest - to jest jedyny przełącznik na tej płytce elektronicznej licznika. 
      Macie może wiedzę co to? 
       
      Nie zrobiłem zdjęcia - ale rozbiorę ponownie i zrobię fotkę, na ten moment pokazuje tylko jaki to typ licznika (znalazłem w necie wygląd) - ale mój ma "nie cyfrowy" wskaźnik motogodzin reszta wygląda tak samo. 
      https://pl.aliexpress.com/item/1005004460813453.html
       
       
       
       
       
       
    • Przez asus921
      Witam.
      Co moze byc przyczyna wycia hydrauliki? Swieci sie kontrolka od hydrauliki i wyje. Podnosnik dziala normalnie. Jak deliktnie nacisne na sekcje to wycie ustepuje, jak cofne dzwignie to wyje. Olej dolalem, bo bylo malo, ale podnosnik i wyjscia hydrauliczne dzialaja normalnie tylko na luzie cos wyje jakby sie jakis zawor zacial?
      Ciagnik nie uzywany 2 lata, potrzebny teraz na kilka godzin do podciagania przyczep. Stal i sie zepsul xD.
    • Przez daizor
      Tak jak w temacie kompletna serwisów-ka w języku angielskim.
       
      Instrukcja do pobrania :
      http://www.wrzucaj.com/518069
       
      Proszę o wciśnięcie "głosuj na post do góry"
      W sprawie hasła do archiwum pisać na PW
    • Przez arty
      Jak prawidłowo używać tzw sprzęgło pięciominutowe WOM w ciągniku Deutz/Same/lamborghini?

      Mam z lewej strony dźwignie z pozycjami - Wałek WOM zależny od prędkości jazdy/luz/wałek zależny od obrotów silnika.
      Aby przełączyć dźwignię z luzu na zależne od prędkości jazdy mogę to zrobić przy pracującym silniku - nic nie zgrzyta - aby przełączyć z luzu na zależne od obrotów murze zgasić silnik bo w przeciwnym razie jest zgrzyt.... (sprzegło pieciominutowe cały czas wyłączone). Aby wałek zaczął się obracać muszę jeszcze przekręcić elektryczny przełącznik....  -nie znam sie na tym ale to chyba to sprzęgło pięciominutowe.... - tym też wyłanczam WOM np na nawrotach...
      Gdzieś słyszałem ze  aby nie zużywało się jakieś tam łożysko powinno sie po skończonej pracy z WOM wyłączyć sprzegło pieciominutowe - właczyć luz na dzwigni i następnie sprzegło pieciominutowe znow przelaczyc na pozycję załączone tak jak w trakcie pracy WOM. Nie wiem czy ta instrukcja dotyczy konkretnej marki czy w ciagnikach SDF też powinno sie tak robić???
    • Przez tomek3105
      witam mam problem z ciagnikiem lamborghini premium 1060 
      mianowicie problem polega na tym że ciezko wrzucic bieg roboczy szybkie wolne każdą serię jak przerzucę na jadę do przodu to jest troszkę ciszej tak samo do tyłu na luzie na rozłączonej skrzyni jest najciszej jest to wersja bez połbiegów
      pompa hydrauliczna nowa
      nie wiem już czego się złapać
      kalibracja zrobiona 
      tarczki sprzęglowe zrobione 
      brak błędów na komputerze
      jest taki objaw e stuka po lewej stronie skrzyni przy silniku na wysokości jak kończy się kosz sprzęgłowy ale w samym koszu nie  było nic uszkodzone poszły nowe uszczelniacze  nie wiem co jest 
      już dużo kasy włożone i nie wiadomo o co chodzi 
      proszę o pomoc 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v