Griszka92

Remont silnika d226-6

Polecane posty

Griszka92    1

Witam 

Grupowicze zaczynam remont silnika i zastanawiam się jaki zestaw naprawczy tulei i tłoków kupić - ceny są dość rozbieżne i nie wiem czy warto płacić za taki zestaw z kobenschmidta prawie 900zl czy lepiej założyć jakiś tańszy zamiennik za 400zl ? Doradźcie coś 

IMG_8772.jpeg

Edytowano przez Griszka92

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Michał88    335

Ja zakładałem same pierścienie z tej firmy, nic na ich temat nie mogę powiedzieć bo zrobiłem tylko 1000 godzin, oleju nie ubywa. Masz wymienne tuleje czy na stałe? jeśli wymienne to założenie kompletu tej firmy będzie  bardzo profesjonalne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MarcinKa    153

Ja brałbym lepsze choć nie zawsze droższe znaczy lepsze no ale zazwyczaj markowe to lepsze...

Tu nie ma co żałować to poważna naprawa robisz raz na lata i spokój.

Sama góra czy ciśnienie oleju też gubił?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Griszka92    1
3 godziny temu, MarcinKa napisał:

Ja brałbym lepsze choć nie zawsze droższe znaczy lepsze no ale zazwyczaj markowe to lepsze...

Tu nie ma co żałować to poważna naprawa robisz raz na lata i spokój.

Sama góra czy ciśnienie oleju też gubił?

Komplet robię, bo można powiedzieć ze zajechałem już do końca. Raz ze przegrzałem silnik( czujnik złe wskazywał) dwa ze miałem dużo roboty i de facto nie było kiedy spojrzeć i przy mocno rozgrzanym świeciło mi ciśnienie oleju. Rozebralem silnik to pompa wydaje się Ok, zabrałem sie za zawór olejowy u podstawy to nie byl wkręcony do końca wiec sam nie wiem czy tam nie uciekało cisnienie. Panewki na korbach ładne, ale główne już nie tak ładne choć by uszły jedna jest zjechana. Jak na foto. Jakiej marki mozecie polecić części ? Powiem szczerze zamierzam użytkować ciagnik jeszcze niecały rok tak wiec sami rozumiecie.   

IMG_8773.jpeg

Edytowano przez Griszka92

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Michał88    335

Wymień pompę koniecznie! Ja zrobiłem wszystko prócz pompy oleju i na wiosnę będę ją wymieniał, ona dostaje luzów i guni ciśnienie ponoć. u mnie na zimnym 5 a na ciepłym mruga kontrolka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Griszka92    1
49 minut temu, Grzegorz1322 napisał:

Tak więc rozumiemy najtańszy zestaw może się nie rozleci zanim sprzedaż.

Właśnie nie chodzi mi oto żeby kogoś na minę władować. Powiem tak pierwszy raz robię remont silnika w ciągniku, ale w aucie już robiłem i owszem są części z ori powiedzmy droższe, ale znajda tez się zamienniki 15-20% tańsze dobrej bądź podobnej jakości. Zaś patrząc do tego silnika to po 1000 są z kolbenschmidta albo jakieś agrotech za 430 czy Thc za 350 a te dwie firmy nic mi nie mówią.

44 minuty temu, Michał88 napisał:

Wymień pompę koniecznie! Ja zrobiłem wszystko prócz pompy oleju i na wiosnę będę ją wymieniał, ona dostaje luzów i guni ciśnienie ponoć. u mnie na zimnym 5 a na ciepłym mruga kontrolka.

Wiem wiem wymienię, lecz rozkręciłem sobie swoją i luzu nie widać na ośce ani gwiazdki nie są wytarte. Znalazłem pompę z febi za 350zl wiec ta pewnie zamówię 

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marionos    106
1 minutę temu, Griszka92 napisał:

Właśnie nie chodzi mi oto żeby kogoś na minę władować. Powiem tak pierwszy raz robię remont silnika w ciągniku, ale w aucie już robiłem i owszem są części z ori powiedzmy droższe, ale znajda tez się zamienniki 15-20% tańsze dobrej bądź podobnej jakości. Zaś patrząc do tego silnika to po 1000 są z kolbenschmidta albo jakieś agrotech za 430 czy Thc za 350 a te dwie firmy nic mi nie mówią.

Kolbenschmitda wkladaj, szkoda spierdzielic silnik indyjskim gownem. Zostaw sobie te fv za zakup kolbenshmitda jak bedziesz sprzedawal i nie stracisz za duzo na naprawie przy sprzedazy, a pochodzi lata.

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zrób jak Marionos radzi zbieraj faktury i przy sprzedaży ktoś to doceni, jeszcze ci się może odmienić i go nie sprzedaż. Jak dobry zamiennik to zakładaj ale te dwie firmy to badziewie. Jak chcesz na lata to kolbenschmita a jak do lata to THC lub agrotechy.

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Griszka92    1
5 minut temu, Grzegorz1322 napisał:

Zrób jak Marionos radzi zbieraj faktury i przy sprzedaży ktoś to doceni, jeszcze ci się może odmienić i go nie sprzedaż. Jak dobry zamiennik to zakładaj ale te dwie firmy to badziewie. Jak chcesz na lata to kolbenschmita a jak do lata to THC lub agrotechy.

A znasz taka firmę jak Vapormatic ? W sklepie Bima maja taki zestaw za 600zl 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie . Popatrz na forach o tych ciągnikach może tam ci doradzą ,może złotecki robi takie zestawy. O THC nie slyszałem ale thm tak jedni chwalą inni nie. Mam tłoki thm po przebiegu 2500mtg wyjęte z ciągnika i mam Gorzycki po 9tys mtg . Pompę daj nową blok do osiowania głowice do zrobienia korbowody wałek rozrządu. Można dotrzeć zaworek w pompie i dać ją do szlifowania i będzie jak nowa jeśli jesteś jej pewien. Musisz dobrze zweryfikować części pomierzyć wystawanie tłoków nowych żeby nie było kuku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witejus    8522
10 godzin temu, Michał88 napisał:

Masz wymienne tuleje czy na stałe? j

Widziałeś d-226 ze stałymi tulejami?lub ruchomymi?

 

4 godziny temu, Grzegorz1322 napisał:

Można dotrzeć zaworek w pompie

W pompie niema żadnego zaworka, to nie jest siuntka.

Edytowano przez witejus

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Griszka92    1
5 godzin temu, Grzegorz1322 napisał:

Nie . Popatrz na forach o tych ciągnikach może tam ci doradzą ,może złotecki robi takie zestawy. O THC nie slyszałem ale thm tak jedni chwalą inni nie. Mam tłoki thm po przebiegu 2500mtg wyjęte z ciągnika i mam Gorzycki po 9tys mtg . Pompę daj nową blok do osiowania głowice do zrobienia korbowody wałek rozrządu. Można dotrzeć zaworek w pompie i dać ją do szlifowania i będzie jak nowa jeśli jesteś jej pewien. Musisz dobrze zweryfikować części pomierzyć wystawanie tłoków nowych żeby nie było kuku.

Znalazłem Thm za 350zl i mówisz ze nawet spoko zamiennik ?

1 godzinę temu, witejus napisał:

Widziałeś d-226 ze stałymi tulejami?lub ruchomymi?

 

W pompie niema żadnego zaworka, to nie jest siuntka.

Dobrze piszesz. Możesz poradzić jakiej marki części wrzucić do tego silnika ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie napisałem że Thm są spoko ja osobiście bym wsadził dobre zestawy.

1 godzinę temu, witejus napisał:

Widziałeś d-226 ze stałymi tulejami?lub ruchomymi?

 

W pompie niema żadnego zaworka, to nie jest siuntka.

Skoro wiesz że w tej pompie nie ma zaworka to zaproponuj koledze dobre czesci.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witejus    8522

Jeśli chcesz zrobić porządnie to dobrej firmy, a jeśli na sprzedaż i na odp... to najtańsze, one i tak wytrzymają kilkanaście tys godzin.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Michał88    335
Dnia 24.12.2023 o 20:41, witejus napisał:

Widziałeś d-226 ze stałymi tulejami?lub ruchomymi?

 

W pompie niema żadnego zaworka, to nie jest siuntka.

D-226-4b ma tuleje wymienne jak w to piszesz siuntce. Oznaczenie na bloku b to właśnie wymienne tuleje.  

Edytowano przez Michał88

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
erwin2    5

W D-226 są suche tuleje cylindrowe tak jak to jest w 3P lub MF4  ,można też spotkać silnik D-226.6.2 w nich w większości były też suche ale można trafić na silnik z tym oznaczeniem ze ma mokre tuleje, co do zestawów naprawczych u mojego kolegi w 9514 założone były z THM w roku 2012 ciągnik rocznie robi około 200 h i wszystko chodzi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
erwin2    5

D-227 jest w wersji 4 i 6 cylindrowej również na suchych jak i mokrych tulejach z tym że jest to silnik o mniejszej pojemności niż D-226 ,ma on średnice tłoka mniejszą bo 100 mm 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MarcinKa    153

Wg danych oczywiście z internetu 227 tylko mokre tuleje....

Ale nie upieram się bo nie robiłem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez lukasz51195
      Witam,Panowie mam dziwny problem z ładowaniem w ciągniku renault 461, po odpaleniu ciągnika ładowanie jest wzorowe ale po czasie gdy włączę wszystkie światła ładownie spada, i alternator się grzeje ( szczególnie koło pasowe)po wyłączeniu obciążenia wszystko wraca do normy, i teraz moje pytanie co może być przyczyną takiego dziwnego problemu, alternator pochodzi z Mazdy 626 2.0D 12V, 80A, dane akumulatora dodaje w zdjęciu, a i mechanik założył mi taki kabel od ładowania (jak na zdjęciu) a ja teraz założyłem od spawarki bo myślałem że coś pomoże. A 2 sprawa u mnie jest pasek 10mm czy jest jakaś opcja przerobienia alternatora z jakiegoś VW na taki pasek, bo wiem że golfy 2 miały na 10mm ale wolał bym coś nowszego. Pozdrawiam 🙂🤚🤚🤚🤚i czekam na Pomoc.



    • Przez Kamilmok
      Witam . Problem zaczął się od dmuchniętej uszczelki pod głowicą , w trakcie naprawy mechanik wysłał pompę paliwa do regeneracji alby ją od razu sprawdzić . kupiliśmy nowe ori wtryski .  
      Po złożeniu wszystkiego brak mocy , orka na 4 skiby ziemia cieżka i jak było ciężko to zamiast grzebać kołami to dusiło ciągnik na biegu 1-1. 
      Postawiliśmy do drugiego mechanika pompiarza , niby wszystko posprawdzał pobawił sie zapłonem  i mówił ze wszystko jest dobrze . Pali na dotyk . teraz w polu nie był testowany jeszcze ale jak ciągną 6 ton pszenicy pod górkę to prędkość spada ze trzeba zbijać pół biegi . takze chyba nie jest dobrze . 
       
      gdzie szukać przyczyny ?
       
    • Przez Griszka92
      Witam
      Po wymianie sprzęgła na nowe całego kompletu marki Kawe oraz obróbce koła zamachowego sprzęgło nie wysprzęgla, jedynie idzie wrzucić wsteczny poza tym WOM nie działa. Sprzęgło niby ustawione fabrycznie bo śruby znaczone !? Wie ktoś może jak to ustawić ? Jakieś dane czy cokolwiek 
    • Przez lukasz3564
      Witam poszukuję drzwi lewych do renault 9034 TX jeśli ktoś posiada proszę o wiadomość.
    • Przez MarcinKa
      Witam
      Może ktoś podpowie czy jest jakis zawór czy jakaś inna przesłona czy jakby tam zwał na przejściu pomiedzy zbiornikami górnym a tym pod kabina??
      Pytam bo lalem paliwo i zapełniłem górny na maksa i nie poszlo w dolny dopiero jak przejechałem na pole to paliwo spadło do dolnego zbiornika...
      Dziwne trochę,przewód łaczacy oba gruby jest powinno samo lecieć nie ma zadnych kraników nie wiem co za przypadłość...
      Ktoś coś??
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj