Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam , chciałem zapytać czy to normalne że czasami podczas cofania albo jazdy do przodu ( to w obu kierunkach ) podczas zbyt szybkiego puszczenia sprzęgła słychać stuknięcie ? Zawracam na uwrociu i jade do tyłu i nie raz koło wpadnie w bruzdę a ja w tym czasie zmieniam kierunek jazdy , puszczam sprzęgło i jest stuk, wygląda to tak jak by wał zrobił jakiś obrót na luzie i nagle doszedł do oporu kiedy ma ciągnąć i wtedy słychać uderzenie , to normalne ? Z rewersu też ten stuk jest jak się nie wyczuje i zbyt szybko toczy się ciągnik np do tyłu a przełączy się rewers do przodu , na płaskim terenie podczas ruszania ze sprzęgła gdy za szybko puszczę sprzęgło to samo ale nie zawsze , zależy jak się coś tam chyba ułoży w skrzyni czy sprzęgle ? U was też tak jest czy coś jest nie tak ? Ogólnie trzeba wyczuć pedał sprzęgła bo zbiera szybko

Opublikowano

Czy ze sprzęgła czy z rewersu to szarpie tylko ze sprzęgła jak się już wyczuje sprzęgło to przy delikatnym puszczaniu nie szarpie i nie ma tego stuku ale ewidentnie jest na czymś luz tylko na czym , możliwe że na różnicowym ale trzeba by kogoś żeby to sprawdził .Przy większych prędkościach np na C już mniej szarpie jak się rozgrzeje ale ten stuk jest 

Opublikowano

Mam autoquad z tym szarpaniem to tak jak mówisz najbardziej na a i b a potem już jest lepiej , a wiesz może czy sprzęgło sie kalibruje ? Trzeba delikatnie puszczać a mogło by nie być aż tak czułe. Podniose go może i rusze kołem zobacze czy coś bedzie słychać. Do tej pory to tak nie zwracałem na to uwagi ale przy orce raz na jakiś czas jak się jakoś zle ustawi to słychać takie stuknięcie i się zastanawiałem czy to tak ma być czy nie

Opublikowano

U mnie było tak że nie szło zmienić kierunku bez sprzęgła (jd 6r)tak szarpał, na sprzęgle też  najbardziej na zimnym został skalibrowany i nowe oprogramowanie na silnik do przodu jest ok do tyłu lekko szarpie bez sprzęgła natomiast że sprzęgłem do przodu dział dobrze do tyłu jak się nie wciśnie do końca sprzęgła tylko do połowy i się zmienia kierunek na rewersie to jest strzał w skrzyni i takie jakby szarpnięcie mechanik stwierdził że to jest dopuszczalne ale główna przyczyna jest zawór jazdy (modulacyjny) on steruje ciśnieniami u mnie jest już wytrzepany i przez to tak robi tak stwierdził mechanik z agro efektu który mi kalibrowal ale od czego się wytrzepał to nw bo traktor ma dopiero około  3600godzin znajomy ma też 6r i u niego przy zmianie kierunku bez sprzęgła są takie stuki i strzały jakby mu się kamienie kulały w środku i nic z tym nie robi a jeździ już z 8 lat 

Opublikowano

Dobrze wiedzieć że nie tylko u mnie takie coś jest , ja jeszcze nic z tym nie robiłem , ale skalibrować pewnie nie zaszkodzi , faktycznie przebieg nie wielki to dziwne że takie coś jest 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Kamil567
      John Deere 5080M na zimnym szarpie po rozgrzaniu problem zanika ale nie do końca. Głównym problemem jest to ze po paru godzinach pracy w polu np. agregatem, pługami ciągnik staje, silnik pracuje nie słychać żadnych niepokojących odgłosów ale zaczyna mrugać kontrolka od rewersu "N". Zmiana położenia rewersu nic nie daje, gaszenie i odpalanie ciągnika również, losowo kontrolka "N" zaraz po odpaleniu mruga lub świeci stale ale po zmianie na przód lub tył zaczyna mrugać od razu. Kontrolka zaczęła również mrugać gdy ciągnik staną zgasiłem go odpaliłem kontrolka świeciła stale ale gdy podniosłem agregat zaczęła z powrotem mrugać (po paru godzinach pracy), stanął również na drodze asfaltowej podczas powrotu do domu z pola. "Zegary" nie wskazują wysokiej temperatury, jest w normie, raz zaświeciła się kontrolka wskaźnik informacji o transmisji (kółko zębate) i wskaźnik alertów serwisowych ("!" w rombie). Po jakimś czasie 30min-2h problem znika i z powrotem można jeździć ale po dłuższej chwili problem się ponawia. Jeżeli miał ktoś podobny problem proszę o pomoc i z góry dziękuje 
    • Przez Michael0044
      Witam,
      posiadam ciągnik jd 5510n (sadownik takzwany ) chciałbym wymienić w nim olej silnikowy. W instrukcji brak informacji ile wchodzi tam oleju ktoś się orientuje ? 
      pozdrawiam 
    • Przez Sremist
      Witam, mam taki problem iż co jakiś czas odłącza mi cały ciągnik, tzn wyłącza monitor, wyłącza zegary itp, ciągnik gaśnie, mogę go zapalić ale dosłownie po 3s gaśnie, nie wyświetla żadnego komunikatu po prostu ginie wszystko, robił to czasem w ciągu pracy, po paru, parunastu minutach wracał do żywych jakby nigdy nic, wyświetlacz był wymieniony też z tego powodu (i innych) ale tego akurat nie naprawiło, John Deere 6170r 2012rok,
      obecnie chciałem odpalić ciągnik i zanim załadował się system, odłączyło wszystko 
      odłączanie zasilania itp nie pomogło 
    • Przez Wojak^^
      Witam, interesuje mnie ciągnik 6125M nowy. Co powiecie na jego temat czy są jakieś wady oprócz problemów z adblue czy może DPF.
      Jaką skrzynie wybrać, polecacie manualną czy automatyczna, czy może są półautomatyczne ?
       
    • Przez adanow
      Czy możecie polecić jakiś sprawdzony profesjonalny serwis który wyłączy, lub regeneruje DPF ,i  podnosi moc o parę koników w JOHN DEERE  5090M.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v