Skocz do zawartości

Wytrzymałość nowych silników


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie/Panie ile taki nowoczesny silnik Claasa wytrzymuje jak ma 51KM/1litr pojemności silnika. Ktoś ma już doświadczenie i zrobione z 8-10 tyś mth na takim silniku?

Opublikowano (edytowane)

Fajny temat , może wypowie sie ktoś z przereklamowanych Fendtów MWM  ile wytrzymują ? Czy wytrzyma tyle co Cummins, Sisu ?

cIEKAWE ile wytrzyma FPT [Iveco ?]  ładowane do  nowych Case, NH , Claas, i pewnie jeszcze kilka innych marek

Korbanek ma 2 filmy z serwisu MF 6490 Sisu z przebiegiem 34 i 39 tyś h , polecam obejrzeć

Edytowane przez GABBER85
Opublikowano

powiem tak elementy silnika mogą być wytrzymałe ale wtryski turbiny pompy pdf skrócą żywotność silnika i to mocno ,ja zaczynam przepraszać silniki wolno ssące  jest z nimi mniej problemów niż z turbo 

  • Haha 1
Opublikowano
7 godzin temu, tomek1974 napisał:

z litra pojemności to można zrobić 500 niutonometrów 🙂

przejechać 500km i remont :)

2 godziny temu, tomek1974 napisał:

powiem tak elementy silnika mogą być wytrzymałe ale wtryski turbiny pompy pdf skrócą żywotność silnika i to mocno ,ja zaczynam przepraszać silniki wolno ssące  jest z nimi mniej problemów niż z turbo 

niby tak, ale mamy 21 wiek materiałoznawstwo posunęło się do przodu sporo, pytanie czy na tyle żeby takie osiągi można było uzyskiwać. Fajnie by było jakby mechanicy się wypowiedzieli, chociaż parę lat musi upłynąć żeby te silniki miały po 10-15 tyś przebiegu. Wtedy bedzie można coś mówić o awaryjnośćci.

Opublikowano (edytowane)

Teraz to każdy nowy silnik się psuje, odkąd bardziej projektują je księgowi niż inżynierowie ... Ma przejechać okres gwarancji a potem może się sypać ile chce ...

Edytowane przez Tomasz0611
  • Like 1
  • Haha 1
Opublikowano
15 godzin temu, tomek1974 napisał:

powiem tak elementy silnika mogą być wytrzymałe ale wtryski turbiny pompy pdf skrócą żywotność silnika i to mocno ,ja zaczynam przepraszać silniki wolno ssące  jest z nimi mniej problemów niż z turbo 

Co to ta pompa pdf i co ona robi?

Opublikowano
3 godziny temu, witejus napisał:

Tak jak AGD, lodówka 3 lata i szlag ją trafił.Ruski mińsk chyba z 40 lat i mrozi jak wściekła.

Ze wszystkim teraz tak jest, a w bardziej zaawansowanych sprzętach( np samochody motocykle) specjalnie projektuje się tak zwane słabe punkty, że później nawet serwis wie od razu co się popsuło ;) Gorzej jak za szybko się psuje, to wtedy wzywają na akcję serwisową xD 

  • Haha 2
Opublikowano

Silniki 2,0 tdi w nowych crafterach wytrzymują po 600 tys km sprawdzone już na kilkudziesięciu chyba sztukach. Więc nie wiem co tam kto projektuje. I radzę wziąć się za robotę zamiast bajki pisać.

Opublikowano (edytowane)

Widocznie olej zmieniany co 10-20tys km a nie jak zaleca serwis co 40tys km ... Szawgier miał Audi 2.0 TDI i przy 220tys turbinka powiedziała papa, kolega z uczelni Skoda Superb, ten sam silnik, turbinka przy 230tys powiedziała papa, przypadek xD

Edytowane przez Tomasz0611
Opublikowano
39 minut temu, hubertuss napisał:

Silniki 2,0 tdi w nowych crafterach wytrzymują po 600 tys km sprawdzone

żaden wyczyn, stare silniki tdi też robiły 600+ cofniete 200, nawet benzynowe 20-25 letnie robią po 600 tyś na "złym" LPG,

NOWE  BMW zrobią połowe tego?, chyba nieliczne egemplarze

Opublikowano (edytowane)

Bo w dostawczakach i ciężarowych jest już lepiej z jakością( nie tykać 2.2 z PSA xD ) , ale osobówki to jest jakiś dramat obecnie, mało który silnik dożyje 250 tys bez jakiejś poważniejszej awarii, np turbiny, a obładowane czujnikami tak, że powinny wcześniej wykryć nieodpowiednią pracę całego układu ... Wszystkie elementy współpracujące dokładniej spasowane niż dawniej, sadze związane z wypalaniem DPF w oleju, przy wypalaniu DPF zawsze zleci coś ON do miski olejowej a oni olej zalecają co 40.000 wymieniać zamiast jak kiedyś 20.000. 

 

Edytowane przez Tomasz0611
Opublikowano

vw jetta 2014 rok 2,0 tdi przebieg znany od nowości 360 tys km wtryski turbo oryginalne. Wszystko działa jak należy silnik dobrze pracuje nie bierze oleju. Kilka czujników wymienionych ale na siebie dawno zarobił dpf też jest. U kumpla w skodzie superb podobny silnik podobny rocznik 500 tys km i chodzi. U znajomego ojca audi a 6 podobny silnik rocznik przebieg coś koło 400 tys nic nie ruszane.

Opublikowano
3 godziny temu, hubertuss napisał:

Wszystko wymienia serwis wg wskazań komputera nikt się tam nie bawi w wymiany co 10 tys km. 

Komputer jest tak zaprogramowany by silnik wytrzymał gwarancje i coś tam ponad i by pierwszy właściciel był zadowolony że tania eksploatacja, co się stanie po gwarancji to już producenta nie interesuje.

  • Haha 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Fiu2
      Cześć
      Mam problem z celtisem 426. Na jesień nagle przestał reagować na przycisk załączania przedniego napędu (kręci cały czas) i w tym samym czasie zaczął na opak wyświetlać działanie WOM - jeżeli dźwignia sprzęgła WOM jest w pozycji załączonej (na N) żółta lampka miga a nie powinna się świecić. Jeżeli zaciągam sprzęgło lampka zaczyna się palić a dodatkowo jak wybiorę prędkość na wyświetlaczu przerzuca mi na wyświetlanie prędkości obrotów WOM. Wszystko jest na opak. Jest podobny temat na AF "claas celtis 446 rx 2006 czujnik" ktoś wymienił niby czujnik ciśnienia oleju i niby wróciło do normy. Ja u siebie nie mogę znaleźć tego czujnika.
    • Przez Czaro_1990
      Witam wie ktoś może od czego jest czujnik zaznaczony na zdjęciu? 

    • Przez dzikidaniel
      Po dniu pracy i zgaszeniu go po pracy i próbie odpalenia na drugi dzień pojawiają się błędy:
      76FB  76FC  76FA  76FD  7554  76FE  76F1  76F9
      Tak jak na zdjęciu poniżej:

      Szukałem czy jakiś bezpiecznik nie wywalił, jak na złość wszystko jest ok, na dzień kolejny rozebrałem tylny panel by dojść do sterownika i posprawdzać wtyczki i o dziwo odpalił kilka razy, błędy zginęły, ale szczęście krótko trwało i problem wrócił po chwili. Gdzie szukać problemu? Będzie to problem z komunikacją z CAN?
    • Przez artur04c
      Witam, gdzie dobrej jakości kupić osłonę eroklopilota do Ariona ? Bo mój już skończył żywot, a szkoda żeby kurz dam dochodził. Dokładnie chodzi mi o tej Joystick.
       

    • Przez Michaln360
      Witam problem Claas Celtis 456 nie działa EHR po uruchomieniu ciągnika miga kontrolka książki 1 długi i 4 krótkie  tak jak na filmie Co może być przyczyną spotkał się ktoś z takim czymś. Z góry dziękuję za odpowiedź 😊
      VID_20251213162524.mp4
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v