Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ale słyszałem, że JD w Brazylii ma najnowocześniejszą fabrykę, a co do wykonania i awaryjności kombajnów z Brazylii to wypowiem się po żniwach.

Opublikowano

w drugim :P bardziej miałem na myśli transport, kombajny są co prawda zakonserwowane a poźniej umyte lecz czekajac w porcie maja kontakt z solą i nie mam tu na myśli rdzy tylko elektryke czy elektronike, serwisant który mnie w zniwa odwiedza (prasa) mówi że było duzo spalonych kombajnów właśnie przez jakąs zware itp, i mieli dużo problemów właśnie z elektryką. Sam byłem bardzo zainteresowany tym kombajnem bo cena rzedu 300tys w podstawie jest nie do pobicia a kombajn całkiem fajny

 

Co można powiedzieć o awaryjności kombajnu po jednych żniwach zakładając ze zrobisz nawet 300godz

Opublikowano

lepiej żeby nie było takich atrakcji chociaż znam przypadek wymiany silnika w pierwsze żniwa z powodu złego użytkowania, na szczeście facet kupuje mase maszyn z jednej firmy i silnik mu wymienili w ramach gwarancji

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Znam dobrze przypadkiem wymiany przewodów hydraulicznych, bo sól im zaszkodziła. Dodatkowo był problem z wiązkami bo kilka kostek zaśniedziało. smile.gif

Opublikowano

U mojego znajomego śmiga. Jak ta fabryka w brazyli jest nowoczesna to ten jego chyba z jakiś odpadów powstał. 4 sezony i zaczyna rózne blachy gubić. Mechanicznie nie jest źle ale sita na pierwszych żniwach wypluł. A serwis na to niemożliwe, ale stało się. Popatrzeli, stwierdzili że z winy producenta, naprawią w ramach gwarancji za 4 dni. Szlak go trafił prawie bo 400 stówy a on ma sobie 4 dni wakacji zrobić. U mnie jest tyle kombajnów w okolicy że to połowa żniw te 4 dni. A jeszcze gdzieś jakaś osłona z jednej strony przy odrzutniku była za krótka i ścieżke z ziarna robił. Ale to wystarczyło dospawać blaszke. Jak w tej super fabryce nie poprawią kontroli jakości na każdym etapie to sobie opinie tak zepsują że jeszcze mniej sprzedadzą. Kilka wadliwych egzemplarzy a opinia w świat idzie, a konkurencja duża.

Opublikowano

Po wykoszeniu ponad 70 ha 1470 dorzucę swoja opinie. Jak na razie bez awarii tylko wyskakuje mi błąd E216 i serwis ma mi to przyjechać naprawić lecz nie wpływa to na jakość koszenia. W 12 godzin położyłem 25 ha pszenicy o wydajności 5800kg/ha wiec wydajność zaskakująco dobra około 12t/godz.W jęczmieniu spadła do 10t/godz. Na owe 25 ha pszenicy spalił 380 l ON co daje wynik 15.2 l/ha. Pszenica paszowa bardzo łatwa do omłotu i czyszczenia wiec pewnie to sporo pomogło przy koszeniu. Zaskoczyła mnie wydajność wentylatora oraz skala rozwarcia sita dolnego które było otwarte praktycznie w połowie a i tak zboże w zbiorniku 1.2% zanieczyszczeń i znikomy ruch czujnika strat. Ja jestem bardzo zadowolony z zakupu i oby tak dalej.

Opublikowano (edytowane)

Po wykoszeniu ponad 70 ha 1470 dorzucę swoja opinie. Jak na razie bez awarii tylko wyskakuje mi błąd E216 i serwis ma mi to przyjechać naprawić lecz nie wpływa to na jakość koszenia. W 12 godzin położyłem 25 ha pszenicy o wydajności 5800kg/ha wiec wydajność zaskakująco dobra około 12t/godz.W jęczmieniu spadła do 10t/godz. Na owe 25 ha pszenicy spalił 380 l ON co daje wynik 15.2 l/ha. Pszenica paszowa bardzo łatwa do omłotu i czyszczenia wiec pewnie to sporo pomogło przy koszeniu. Zaskoczyła mnie wydajność wentylatora oraz skala rozwarcia sita dolnego które było otwarte praktycznie w połowie a i tak zboże w zbiorniku 1.2% zanieczyszczeń i znikomy ruch czujnika strat. Ja jestem bardzo zadowolony z zakupu i oby tak dalej.

Czyli jak się dobrze ustawi to nie ma praktycznie strat, bo wiele jest opinii, że JD ma duże straty ziarna?

Edytowane przez rower56
  • Root Admin
Opublikowano

tak samo jak jest wiele opinii o tym ze john deere duzo pali - głoszonych przez tych co w życiu nie robili ciągnikiem czy kombajnem tej marki, podobnie mówią o zetorze, inni za to mówią ze fendt jest drogi

Opublikowano

No ale wytłumacz to Jacek ludziom...ja się poddałem.Co do Fendta-to nie jest tani ale też oferuje porządną jakość (ponoć- bo nie posiadam coby subiektywnie potwierdzić) więc jak w życiu coś za coś...

Opublikowano

''tak samo jak jest wiele opinii o tym ze john deere duzo pali - głoszonych przez tych co w życiu nie robili ciągnikiem czy kombajnem tej marki''

 

piwo dla tego pana!

to samo zauwazylem. ze na tym forum tworza sie opinie o sprzecie ktore te osoby nie uzytkuja.

sorki za OT.

Opublikowano (edytowane)

Ja kosilłem na "leżacych" wskaznikach strat ziarna, tylko od czasu do czasu od wytrzasaczy sie podnosil tak maksymalnie do pionu wiec ten kto ma JD wie ze to bardzo malo.Z tego wnioskuje ze jeszcze szybciej moglem kosic. Zauważyłem ze lepiej zrobic przemłot bo sita i tak sobie odczyszcza wieksza ilosc słomy.Co jak co ale sita to ma konkretne i jesli gubi na sitach to wina złego ustawienia.

Edytowane przez szczewko
Opublikowano

Co do ustawienia kombajnu to prawda dobrze ustawiony parametry kombajnu w 1470 CWS min 2 ha jest bajka szkoda że jeden załącznik przeskadza łatwo o pomyłke ale kwestia przyzwyczajenia , no i pali na godzine przy pełnych obrotach 30 l ON na godzine a tak jest bardzo zadowolony nie ale cena mnie zbiła z nóg , bo ponadt 400 tys zł za heder serii 6r ale jak szerokośc to nie wiem stół jest ,JD 1470 cws przewyższa już NH TC 5070 to jest moje zdanie

  • Root Admin
Opublikowano

ciebie już milion razy można prosić abyś pisał po polsku tak aby dało się zrozumieć o co Tobie chodzi.

 

W jakich warunkach kosiłeś ze łykał u ciebie 30l na godzinę? Ty kosiłeś czy słyszałeś ze tyle może wsiąść?

Ten który kosił u mnie i którego miałem okazje 2 razy osobiście tankować oscylował w okolicy 20-23l ON na godzinę przy wydajności 10-12 ton pszenicy na godzinę.

Przy rekordowo długim dniu spalił 280l

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez mikolaj12345678
      Witam szukam schematu elektryki kombajnu john deere 1072 1075
    • Przez poderwa
      Witam-po odpaleniu kombajnu nie działają żadne przełączniki od hydrauliki, to znaczy że nie mogę podnieść hederu ani załączyć młocarni itp. Ładowanie akumulatora gaśnie, gdzie szukać awarii ?
    • Przez damianus2222
      Witam mam pytanie do użytkowników kombajnów John Deere 1450 /1470 lub innych którzy mieli podobny problem. 
      Mam problem tego typu że, kombajn rano jest czyszczony obsługa codzienna na tip top jadę w pole kosze od 11 do ok 17/18 te 6/7 godzin i zaczyna mi się zapalać kontrolka powietrza dolotowego czyli żółta kontrolka świec żarowych, nad głową zapalają się 2 diody czerwona i żółta, gdy zejdę obrotami na 2 zakres gaśnie ujade kawałek indie znów zapala... Kody błedow to spn 1569, 1078, 1077 a fmi 31. Nie wiem w czym leży przyczyna, dodam że filtr powietrza jest nawet w ciągu dnia czyszczony tak po 5 godzinach . Proszę o pomoc lub rady 
    • Przez LulaszRol
      Witam posiadam kombajn 2254 ,miałem problem z ładowaniem po włączeniu świateł gubił ładowanie ale nie zawsze wymieniłem nawet alternator i prawie wykończyłem akumulatory, nie mówiąc wyłączającej się młocarni bo nie było odpowiedniego napięcia w instalacji. 
      Szukałem przyczyny dosyć długo jedynie na co się napotkałem grzebiąc to że po odłączeniu przewodów z D+ (wzbudzenie) było na nich napięcie 6,5V, sprawdziłem do kąd idą te przewody jeden prowadzi do kontrolki a drugi jest dla mnie zagadką  bo idzie do skrzynki pod silnikiem a tam połączony jest do przekaźnika k45 odpowiadającego za alarm biegu wstecznego, jedno z drugim nie ma nic wspólnego, przewód D+ wchodzący do przekaźnika otwiera (lub po prostu przechodzi) i wychodzi masą przez to jest spadek napięcia na wzbudzeniu po odłączeniu przekaźnika napięcie to okolice 12V. Czyli wszystko porządku 
      Na razie mam ładowanie na światłach również, zamontuje jeszcze woltomierz w kabinie.  Ciekami mnie ten dodatkowy przewód D+ czy ktoś pomylił się w fabryce ? wygląda jak te oryginalne przewody  czy może do czegoś to jest?
       
      Stąd moje pytanie do posiadaczy takich kombajnów czy też macie dwa niebieskie cienkie przewody wychodzące z D+ na śrubce m5 przy alternatorze?
       
    • Przez WojtekBuawski
      Wczoraj pojawił mi się błąd SPN 94 FMI 17- no rail fuel pressure na max obrotach silnika, który po czasie znikał i się ponownie pojawiał kilka godzin później. Dzisiaj błąd pojawił się i nie znikał, cały czas mrugała kontrolka silnika z wykrzyknikiem. Nie odczuwałem jakichkolwiek zmian w pracy silnika. Co może powodować pojawianie się tego błędu?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v