Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Chciał bym przejść na jeden olej we wszystkich ciągnikach  ( starszych) bo teraz używam w każdym inny. Firma wykonująca remont silnika polecała mi Mobil Delvac 15w40 lub lepszy. Zauważyłem że polski olej Platinum Ultor Plus 15w40 ma te same klasy jakościowe  API: CI-4/CH-4/CG-4/ SL/ SJ    w ACEA też podobnie: E7/ E5 /E3/B4 /B3 /A3. Czy będzie różnica w ochronie silnika w ciężkiej pracy w wysokiej temperaturze stosując jeden i drugi olej. Jeżeli byłaby podobna jakość to wybrał bym polski olej z racji patriotyzmu zakupowego. O różnicę w cenie mi nie chodzi. Jakie jest Wasze zdanie: nie będzie za dużej różnicy między tymi olejami czy Mobil jest zauważalnie lepszy ?

Opublikowano

Stosowałem/śtosuję oba te oleje i różnica jaką zobaczyłem poza cenę to przy wymianie bardziej zużyty wygląda olej z orlenu. Tylko to może być spowodowane wyższą liczbą TBN więc nie koniecznie musi być wadą. 

  • Like 1
  • Thanks 1
Opublikowano

Jaki jest według Was najlepszy polski olej do tego typu sprzętów i czy dużo odstaje od zagranicznych ?

Dnia 28.06.2023 o 09:33, akmaly napisał:

Stosowałem/śtosuję oba te oleje i różnica jaką zobaczyłem poza cenę to przy wymianie bardziej zużyty wygląda olej z orlenu. Tylko to może być spowodowane wyższą liczbą TBN więc nie koniecznie musi być wadą. 

A sprawdzałeś ciśnienie oleju o ile spada jak się rozgrzeją te oleje ?  Obydwa wypróbowałeś i jaki zamierzasz stosować w starszych ciągnikach ? 

Opublikowano

W kartach PDS masz parametr wskaźnika lepkości im większy tym mniejsza różnica lepkości pomiędzy olejem zimnym, a gorącym. A jak konkretnie chodzi o lepkość oleju to parametr lepkości kinematycznej w 100 stopniach sobie porównujesz im wyższy tym większe ciśnienie, ale parametr ten musi trzymać się w granicach danej specyfikacji SAE

Jak chcesz dobrać najlepszy olej dla swojego silnika to lejesz nowy olej robisz np. 100 mth po czym dajesz próbkę do analizy i z każdym następnym olejem robisz tak samo, dzięki temu można sprawdzić jak konktetny olej sprawuje się w konkretnym silniku. 

 

 

 

 

  • Like 1
Opublikowano (edytowane)
Dnia 2.07.2023 o 12:22, samtech84 napisał:

W kartach PDS masz parametr wskaźnika lepkości im większy tym mniejsza różnica lepkości pomiędzy olejem zimnym, a gorącym. A jak konkretnie chodzi o lepkość oleju to parametr lepkości kinematycznej w 100 stopniach sobie porównujesz im wyższy tym większe ciśnienie, ale parametr ten musi trzymać się w granicach danej specyfikacji SAE

Jak chcesz dobrać najlepszy olej dla swojego silnika to lejesz nowy olej robisz np. 100 mth po czym dajesz próbkę do analizy i z każdym następnym olejem robisz tak samo, dzięki temu można sprawdzić jak konktetny olej sprawuje się w konkretnym silniku. 

Dziękuję za informacje. Dobrze tak porównać parametry na kartach charakterystyki (mając nadzieję że informacje są rzetelnie podane i oleje nie podrobione).

Poczytałem też trochę tutaj innych tematów o olejach i już mniej więcej mam orientację jak to wygląda. 

 

Edytowane przez seba2017
Opublikowano

Znalazłem na youtube kanał na którym badają oleje, niestety na razie tylko samochodowe. Nie pytałem jeszcze ile kosztuje takie badanie ale być może się zdecyduję gdy będę zmieniał olej bo ciekawi mnie jak wypadł by platinum ultor plus na tle mobila delvaca. Wyniki samochodowych olejów z orlenu wypadają przyzwoicie.

https://www.youtube.com/watch?v=cMjKwdFovp0

Opublikowano (edytowane)
Dnia 10.08.2023 o 10:10, samtech84 napisał:

Puki co na kanale badana jest zmiana lepkości bezpłatnie.

Cała analiza oleju w laboratorium to okolice 370 zł 

Czyli samą lepkość zbadają bezpłatnie jeżeli będzie z tego film na kanale, a jak nie będzie to ile  kosztuje zbadanie samej lepkości ?  Wysłałem do nich meila z zapytaniem kilka dni temu ale nie odpowiadają.

Edytowane przez seba2017

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez martinezo
      Witam.
      Zwracam się z pytaniem, jakim środkiem lub olejem konserwujecie swoje maszyny po zakończonym sezonie??
      Wiadomo, że najpierw trzeba maszynę dokładnie umyć, ale jak już wyschnie to stosujecie jakąś powłokę ochronną np. z jakiegoś oleju?? jeśli tak to, proszę o wskazówki jaki środek najlepiej zabezpiecza przed korozją elementy robocze i lakier maszyny (pomijamy olej przepracowany).
      Pozdrawiam użytkowników
    • Przez MFargo
      Ile jest w filtrów od hydrauliki w Massey Ferguson 2 czy 3 i jakie zamawiacie?
    • Przez przemek111447
      Witam.slyszałem ze jest dobrym rozwiazaniem dolanie benzyny do oleju napedowego w ilosci 5l na 70l oleju napedowego.Czy to dobre rozwiazanie i czy ktos to praktykował?A moze macie inne rozwiazania o ktorych nie wiem .....chetnie poczytam o tym i moze cos innego wybiore.Takie rozwiazanie z benzyna chce zastosowac w zetorze 7340 z 2003r i 3 letniej 110km forterze.
    • Przez jgcentrum
      Szanowni Państwo,
      W przypadku zapotrzebowania na wszelkiego rodzaju filtry (m.in. powietrza, oleju, hydrauliczne, przemysłowe) oraz łożyska, uprzejmie proszę o przesyłanie zapytań ofertowych. Z przyjemnością przygotujemy dla Państwa indywidualną ofertę dopasowaną do potrzeb.
      W razie pytań służę pomocą.
      Z wyrazami szacunku,
      [Twoje imię i nazwisko]
      JG Centrum Techniczne
      📞 +48 453 238 260
      📧 kontakt@zaopatrzenieprzemyslu.pl
      🌐 www.zaopatrzenieprzemyslu.pl
      Zapraszam również do zapoznania się z filtrami na naszym sklepie allegro link poniżej:
      https://allegro.pl/uzytkownik/Jgcentrum
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v