Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam

posiadam (a raczej moj dziadek) 2 h ziemi i musze zakupić ciagnik , wybór padł na 330 ze wzgledu na podobno jego małą awaryjność.

ponieważ bedzie to ciągnik uzywany to na co bede musial zwrocic uwage przy zakupie, co najcześciej sie psuje, ile kosztuje naprawa tego, w jaki sposób sprawdzic czy dana część jest uszkodzona.

Opublikowano

jestem w podobnej sytuacji tylko że zdecydowałem się na MF 235. oglądałem wiele 30-stek. uważaj jeśli ciągnik jest świeżo po malowaniu bo sąsiad kupił takiego i po jakimś czasie wyszło sporo przecieków i pęknięty blok. jeśli silnik jest niemalowany to widzisz co jest.sprawdź też pompę podnośnika bo wiele z tych co oglądałem nie mogło mnie podnieść na małych obrotach.

Opublikowano

moja trzydziestka emka ma 3 tys motogodzin a sąsiad ma zwykłą c330 i ma na niej ponad 5 tys i juz sie mu rozsypuje ;p

 

no chyba mozna odłaczyc ale wtedy chyba nie masz obrotomierza a bez tego gorzej sie pracuje:p

Opublikowano

a oprócz twoich 2 ha co bedzie ona robiła ?? masz jakas hodowle ? 2ha ziemi to dla trzydzistki nic ;p hehe to jest super ciagniczek ruski władek sie do niego nie umywa :(

Opublikowano

JA bede sprzedawał 330 i wiem mniej wiecej na co uważać (bolączki tej co mam):

- przecieki, sprawdź wszystko od pompki wody, poprzes simering koła na pasek klinowy napędowego, patrz czy z korka wlewu oleju nie wali(po wyciągnięciu korka i odpaleniu po remoncie u nas nic a nic nie prysnęło, teraz już wali przez korek), czy nie ma okropel oleju na misce, czy nie ma wycieku koło filtra oleju, na pompce paliwa(ona tam ma chyba jakisprzelew i pop długim użytkowaniu może sie przelewać) no i ogólnie czy nie ma gdzieś olejów itp..

-silnik, u mnie jak sie ostro da w d.pe ciapkowi i woda mocno zagrzeje to uszczelka puszcza, czy uszczelka pod głowicą jest ok, widać po tym że wywala czasami troszke wody(przynajmniej tak twierdzi mechanik) bo kompresja idzie częściowo do układu chłodzenia.. Jak miałem spartolony silnik kiedyś to tłoki pompowały mi olej do tłumnika powoli-to było okrpne!

-dobrze by było sprawdzić sprzęgła i skrzynie, jak Ci któryś bieg wyskakuje to trzeba ciągnik roztroić, mnie to właśnie czeka(4 bieg) i do tego sprzęgło wom mi pada(500zł z robotą)

-kosmetyka, czy prądy są jak trzeba, czy układ pneumatyczny i hydrauliczny są ok itp..

 

Oczywiście najlepiej byłoby sprawdzić traktor w ostrzejszej robocie, oferował to pewien komis koło mnie kiedyś, mieli kawałek pola, pług i można było pałować ciągnik przez ile sie chciało przed kupnem, teraz ich już nie ma :/

Ja mam popnad 4500 mtg w c330M, mam wzmocniony podnośnik i nie był tykany(jedynie iltr zmieniony oleju) i podnosi niesamowicie, max to było 1300kg cementu, na podnościk dechy i worki jak najbardziej z przodu, no i podniósł ; ] Ale ledwo..

Kup lepiej jakiś brudny poocierany, niż odmalowany i odpicowany zewnętrznie..

Opublikowano

Hinco dziekuje za obszerna podpowiedz mysle ze bardzo duzo mi pomogles

 

 

a oprócz twoich 2 ha co bedzie ona robiła ?? masz jakas hodowle ? 2ha zeimi to dla trzydzistki nic ;p hehe to jest super ciagniczek ruski władek sie do niego nie umywa :)

hodowli nie ma tylko jedna krówka sie zostala troche kur i kaczek , a pole racej jako duuuza dzialka jest uzywane troche ziemniakow, truskawek, fasoli itp

chodzi ci pewnie o wladimirca ? ale jaki model? i jak jest z czesciami zamiennymi do niego, bo do trzydziestki to prawie na kazdym rogu :( no i skomplikowana nie jest wiec naprawil bym sam.

Opublikowano
Hinco dziekuje za obszerna podpowiedz mysle ze bardzo duzo mi pomogles

hodowli nie ma tylko jedna krówka sie zostala troche kur i kaczek , a pole racej jako duuuza dzialka jest uzywane troche ziemniakow, truskawek, fasoli itp

chodzi ci pewnie o wladimirca ? ale jaki model? i jak jest z czesciami zamiennymi do niego, bo do trzydziestki to prawie na kazdym rogu :( no i skomplikowana nie jest wiec naprawil bym sam.

Nie wiem skąd jesteś ale na www.rolnicze.pl jest spory wybór (okolice Krakowa), oni tam ciągniki z tego co widze doprowadzają do stanu pełnej sprawności, jak coś jest nie teges na zewnątrz to ląduje nowa część (mają tetż duży sklep), silników nie tykają..

Jest temat co lepsze, wladimirec czy c330, poczytaj ; ]

Opublikowano
Nie wiem skąd jesteś ale na www.rolnicze.pl jest spory wybór (okolice Krakowa), oni tam ciągniki z tego co widze doprowadzają do stanu pełnej sprawności, jak coś jest nie teges na zewnątrz to ląduje nowa część(mają tetż duży sklep), silników nie tykają..

Jeste temat co lepsze, wladimirec czy c330, poczytaj ; ]

z wrocławia.

 

zaraz sobie pocztam o tym władimircu bo widze ze cenowo to jest jeszcze tanszy niz 330 ale jak jest z czesciami do niego?

Opublikowano

ja tez jestem w podobnej sytuacji,tez mam 2ha i mam zamiar coś kupić na przyszły rok,będzie to U 2812 albo c330,gdyby wujek mi sprzedał ciapka to biorę go bez wahania(jest to emka z przebiegiem 130mth),na 2812 trochę wiecej kasy by trzeba no ale sie zobaczy :(

Opublikowano
jestem w podobnej sytuacji tylko że zdecydowałem się na MF 235. oglądałem wiele 30-stek. uważaj jeśli ciągnik jest świeżo po malowaniu bo sąsiad kupił takiego i po jakimś czasie wyszło sporo przecieków i pęknięty blok. jeśli silnik jest niemalowany to widzisz co jest.sprawdź też pompę podnośnika bo wiele z tych co oglądałem nie mogło mnie podnieść na małych obrotach.

 

dokładnie!! luzy na osi przedniej oraz luzy na zwolnicach-pokołysz koła tylne czy nie wywalone łożyska,dodatkowo jadąc z górki dodaj gazu i zwolnij gaz -jadąc na biegu jesli nie słyszysz zgrzytów to most jest oki-tz atakujacy z zębatką satelit

Opublikowano

Właśnie, czy w 30 mają prawo wyć.. ee.. przekładnie? czy cośpodobnego? Mi wyje w jednyym przypadku, jak jest ostry podjazd, pedał w podłoge i obroty ok 2krpm, ani nie wchodzą wyżej(podkręcona pompa) ani niżej, poprostu max silnika, wtedy słychać lekko jakieś wycie, jak w 360 ale cichsze..

Mam taki podjazd gdzie wracając pusto z transportu z przyczepą co wazy 1,5t wbijam 5 i w deche gaz, no i wtedy to słychać.. oczywiście na górze temperatura wzrasta gwałtownie, śmierdzi tłumnik itp..

Opublikowano

Gdy będziesz go oglądał zwróć uwagę na wygląd czy nie leje mu się olej i czy nie jest wychełtany.

zapal go i posłuchaj gdy będzie miał żywy odgłos to będzie porządny bo ja będzie miał mulasty to będzie słaby I na wielki obrotach zobacz czy nie dyni na początku troszkę zadymi na czarno a potem w cale to będzie dobry

Opublikowano

zwykla c330 to do 16 tys a m-ka to do 22 nawet dochodzi ( bywaja tez przypadki za 25 tys)

Ale co do porownania c330 i t25 to c330 jest lepsza pod kazdym wzgledem!!!

Opublikowano

przy kupnie sprawdz tez zużycie kulek(przegłubów) w wieszakach od podnośnika....

zorientujesz sie na ile ciągnik jest wyeksploatowany. Ja w swojej 330 jak dam obroty max na 6 biegu to nie wyje , tylko strasznych wibracji dostaje cała karoseria :-)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez PioTroK
      Witam. Podjąłem się zmiany opon wraz z felgami w moim C-330 ze względu na zamontowanego tura.
      Zakupiłem na portalu aukcyjnym zestaw opon wraz z felgami 10.75-15.3 i wszystko ładnie pasuje ale mam jeden mały problem.
      Mianowicie krawędź wewnętrzna felgi przy skręcie będzie ocierać o wystający materiał w półosi osi przedniej. Dodam, że mam przód twardy okrągły..
       
      myślałem nad zastosowaniem dystansów lecz nie znalazłem gotowych dystansów, które posiadałyby zatoczenie na felgę aby koła nie opierały się na śrubach..
      lub nad przyszlifowaniem krawędzi półosi przedniej, bo tam spokojnie jest te 5cm materiału który uważam ze jest zbędny.
      moze Wy macie jakieś pomysły. 
    • Przez RolnikAgroKujawski
      Cześć ludzie. Mam pytanko. Jak myślicie co to może być za kierownica. Ursus c330 1974. Po założeniu kapsla od Zetora, bo mam 2 ramienna Zetora w c360 z turem, wygląda trochę jak z Zetora. A i kierownica jest płaska. Być może dziadek ją kiedyś wymieniał 



         

    • Przez igor730
      Witam . Proszę o poradę. C330M. Posiadam rozdzielacz oryginalny podłączony w sposób jak na zdjęciu. 
      Teraz podłączyłem do oryginalnego rozdzielacza dodatkowy rozdzielacz dwusekcyjny z jedna sekcja plywajacateraz ona jest zaślepiona. Odłączyłem rurkę która tworzyła bypass między góra a bokiem rozdzielacza i do górnego króćca podłączyłem przewod do rozdzielacza zewnętrznego gniazdo P a od bocznego króćca z rozdzielacza oryginalnego do nowego rozdzielacza do gniazda T. Generalnie takie połączenie przewija się w internecie. 
      Rozdzielacz zewnętrzny potrzebuje do sterowania ładowaczem z siłownikiem z dwoma przewodami. 
      Problem jest następujący już na samym początku otóż z oryginalnego rozdzielacza mogę podnieść tuza ale nie jestem w stanie go opuścić. Dając wajchę w dół słuchać że pompa pracuje mocno ale tuz nie opuszcza się. 
      W czym jest problem. Wydaje się że olej jest blokowany i nie może wrócić do skrzyni z tuza



×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v