Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam. Czy za cofnie motogodzin odpowiedzialna jest prądniczka? Obroty chodzą ładnie, próbowałem zamienić kabelki, ale to w tedy nic nie działa tylko wstazówka skaczę tak co sekundę. I drogi temat jak włączę światła to wszystkie zegary wariują zegar temperatury wody skaczę od razu do 120stopni zegar stanu paliwa pokazuje zerowy stan a zegar obrotów nieruchomo stoi po za pół miary. Podejrzewam stacyjkę czy może dawać takie objawy? Zetor 5011

Edytowane przez Rafał2222
Poprawka
Opublikowano

Prądniczka jest od zegara dużego , tzn obrotomierza i mth , jak kabelki Pozmieniałeś to działa bo jak obrotomierz co jakąś sekundę skakał to napięcie dostawał tak jak licznik mth .

Wymontuj licznik (dużo roboty nie ma od spodu kostka i dwie śrubki ) albo kabelki z pradniczki przykładaj jak na filmie https://www.youtube.com/watch?v=BFQCp0nV30E

U mnie też mth nie nabijało okazało się że licznik padł (mth)  prądniczka czy mth nabija to na żarówkę czy próbówkę można jeden kabelek do masy a drugi do pradniczki na stałe i ciągnik odpalić , ma co sekundę zapalić się .

 

Co do świateł najpredzej masa Ci ginie i zegary to wskazują , sprawdź szczególnie przednie lampy , w 7211 ich masa jest podłączona do termostatu , a tam jeszcze czujnik temp i to drugim kablem masowym do alternatora . ale to pewnie u mnie bo chyba normalnie idzie wiązką ale pewnie przepalony kabel .

A kiedy wariuje na 1 czy na 2 (pozycja stacyjki) , albo Weź żarówki odłacz przednie nie będzie poboru prądu to będzie widać czy liczniki wariują  

Opublikowano (edytowane)

To jestem jak włożę kluczyku jest ok,  potem to już na każdych światłach tak robi 1,2,3. Tylko u Ciebie nie chodził a u mnie chodzi tyle że cofie licznik.

Edytowane przez Rafał2222
Korekta
Opublikowano

Ze światłami to nie stacyjka tylko instalacja gdzieś , albo masy brakuje , albo kable się przetarły i zwieraja , albo weź bezpieczniki powyciągaj i wtedy patrz co się dzieje kręć stacyjką , szybciej dojdziesz gdzie coś się dzieje .

 

To może silnik w liczniku mth odwrotnie podłączony i w druga kręci , grzebał ktoś jak było wcześniej ? 

Opublikowano

na pradniczce sa 3 kable-srodek na pewno masa, boczne to obroty i mtg.

w liczniku jeden to masa, drugi zasilanie, pozostale 2 to obroty i mtg- te sa dobre- z tego co pisales, gdyby zamienic mase z zasilaniem to chyba nie bedzie dzialal a nie krecil do tylu. 

najpierw zadbaj o mase ,wyczysc kostki,polaczenia , sprawdz bezpieczniki a potem pewnie wszystko samo sie naprawi.

Opublikowano
21 godzin temu, Rafał2222 napisał:

Nie wiem czy ktoś grzebał tak już miał jak go kupiłem i teraz chciałbym dojść do ładu z nim. A jak by zamienić plus na minus a na minus plus?

Wyjmij licznik najszybciej , na filmiku z yt Masz gdzie co podłączyć do sprawdzania licznika 

Opublikowano (edytowane)

A to może być też wina prądniczki? Możemy ona jakieś zawarcie robi. Dziś powalczę z tym problemem. Znajomy ma to samo i dał prądniczkę do sprawdzenia.

Edytowane przez Rafał2222
Opublikowano
3 godziny temu, Rafał2222 napisał:

A to może być też wina prądniczki? Możemy ona jakieś zawarcie robi. Dziś powalczę z tym problemem. Znajomy ma to samo i dał prądniczkę do sprawdzenia.

To tak wygląda jak by się coś zacięło kursuję ta ostatnia cyfra między 7 a 8. Da się to rozebrać i psiknąć tam jakim wd-kiem?

Opublikowano

mi to padł licznik mth na 2200 , kilka lat tak stał , rozebrałem prądniczkę , coś tam było nie tak z tym przerywaczem chyba blaszka odpadła , trochę znów ponabijał mth , potem coś z licznikiem mth , rozebrałem ale nie wiem co tam robiłem znów ileś tam mth , teraz znów padł licznik , teraz nowy mam 500 mth 

Opublikowano
1 godzinę temu, raven18 napisał:

Szybciej zużyło niż zacięło. Na jakim przebiegu licznik stanął? około 2500mth? Zamieniałeś wsuwki miejscami w prądniczce? 

3764 mtg. Tak zamieniałem ale w tedy obroty nie chodziły 

43 minuty temu, sebe1033 napisał:

mi to padł licznik mth na 2200 , kilka lat tak stał , rozebrałem prądniczkę , coś tam było nie tak z tym przerywaczem chyba blaszka odpadła , trochę znów ponabijał mth , potem coś z licznikiem mth , rozebrałem ale nie wiem co tam robiłem znów ileś tam mth , teraz znów padł licznik , teraz nowy mam 500 mth 

A to teraz jak wygląda procedura zgłaszania licznika. W najgorszym wypadku będę musiał wymienić. Też będę próbować jeszcze z prądniczką. Potem wezmę się za zegar. To tak wygląda że Jak z 8 na 9 chcę wejść to pierwsza cyferka po przecinku tak się rusza i po chwili ta ostatnia wraca z 8 na 7, jak by coś blokowało 

Opublikowano

Na tym linku z yt Masz jak podłączyć licznik bedziesz wiedział czy działa czy nie , impulsowo mth nabija , prądniczki nie trzeba demontować do sprawdzenia , żarówka próbówka i patrzysz czy na włączonym silniku mróga , tylko nie pamiętam czy tam jest + czy - . 

Na pradniczce są 3 wsówki ale 2 używane , jedna od wskazówki , druga od mth . Ja mam jeszcze jakiś kondensator czy coś 

 

 

Opublikowano

Powalczyłem i zegary już ok, winny był przewód od pompy paliwa który idzie do zegara ilości paliwa. Zegary już pracują prawidłowo w czwartek próba motogodzin, bo już dziś nie dam rady, bo do pracy muszę jechać. Tutaj już jeden powiedział żeby uporządkować elektrykę i wszystko wróci do normy, nadzieja umiera ostatnia a jak umrze to będę szukać innej nadziei żeby to chodziło. Kierunek gdzie wsadzić palce już wiem dzięki wam. 

Opublikowano (edytowane)

A już stacyjkę Miałeś rozbierać 😄 , ale ja bym nie pomyślał patrzeć kabelki na zbiorniku , chodź raz tam coś było ale to chyba odpadł 

Edytowane przez sebe1033

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez tomn95
      Według Was w zetorze 5211 można podpiąć lampy led przód tył pod istniejące przewody?
    • Przez Majjdann
      Witam mam taki problem z nadmuchem w zetorze 5211 włącze go i po jakis 5 minutach sie wyłącza bezpiecznik sie topi już po paru sekundach kiedy włącze nadmuch bezpiecznik zaczyna sie grzać. Dodam że jeden wiatrak kręci sie wolniej a drugi szybciej. Będe wdzięczny za pomoc Pozdrawiam.
    • Przez PiotrNaw
      WITAM. ZAKUPIŁEM CIĄGNIK ZETOR 5211. MAM PROBLEM Z NAGRZEWNICĄ. BRAK CIŚNIENIA - PŁYN NIE PODNOSI SIĘ DO NAGRZEWNICY. SPRAWDZAŁEM PRZEWODY - WSZYSTKIE DROŻNE. CO MOŻE BYĆ PRZYCZYNĄ ? PIOTR
    • Przez rolnicyzmazowszateam
      Witam Mam następujący problem z lewą pozycją w zetorze 5211 z przodu i z tyłu. Ostatnio jechałem i zobaczyłem że świeci się tylko jedna strona zobaczyłem do bezpieczników wszystko OK masa jest, aż kupiłem bezpieczniki i wymieniłem nic to nie dało, żarówki nie spalone nie wiem co może być. Może ktoś podpowie co to może być
    • Przez emtecc
      witam nagle przestały mi działać zegary i kontrolki w 7745. Po odpaleniu obrotościomierz i paliwo działa o świeci się kontrolka ładowania. Po zgaszeniu silnika paliwo nie działa. Prąd do stacyjki dochodzi bo można odpalić z przycisku. Zegary mają jakieś zasilanie, przekaźnik? Bezpieczniki sprawdzone - są ok. Jak to ugryźć?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v