Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Witam mam takie pytanko czy stosował ktoś do swojego ciagnika Olej pół syntetyczny np 10w30 zaznaczę ze do ciagnika który nie jest nowy tak jak moje lamborghini z 1982 r z przebiegiem 7600mth. Obecnie mam mineralny Olej 15w i wiem że w silnikach samochodowych nie ma problemu żeby przejść z minerału nawet na pełen syntetyk. Tutaj mam obawy czy konstrukcja silnika poradzi sobie z rzadszym olejem.

Opublikowano

Ten 15w to jakiś 15W30, 15W40, czy może jeszcze inny? 

Jak strach o lepkośc 10w30, to może lepiej 10w40? 

Ten planowany 10w30 to napewno półsyntetyczny? - bo jest sporo mineralnych, a można trafić i 15w40 syntetyk.

Opublikowano

Moje lamborghini jeździ na turnusie 15w chyba 40 ale to jest dosyć gesty Olej myślałem żeby zmienić mu na 10w40 a nawet 5w40.zawsze to lżejszy rozruch silnika tylko czy on nie będzie za rządki. Nie mam żadnego zegaru ciśnienia a próbowanie na czuja to dosyć ryzykowne rozwiazanie

Opublikowano

Generalnie z mojego doświadczenia z samochodem z silnikiem 1.9td wiem że się nic nie dzieje zmieniłem z pół syntetyka 10w30 na 5w30 pełen syntetyk przy przebiegu 460tys km ale tutaj się trochę obawiam że może się to źle skończyć lub nie.

Opublikowano
9 godzin temu, DarekGrzebyk napisał:

Za rzadki też nie dobry bo w lecie ci się woda z niego zrobi 

A co to za różnica czy 5w40, czy 15w40? Jak jest mocno rozgrzany to ma praktycznie taką samą lepkość. 

Opublikowano (edytowane)

@mirekluisTo jak ich lepkość różni się dla 100 stopni?

Który ma większą, a który mniejszą 5w40, czy 15w40?

(Oleje mają dużo różnych parametrów, ale skupmy się narazie na:

17 godzin temu, DarekGrzebyk napisał:

w lecie ci się woda z niego zrobi 

                                                            )

Edytowane przez Alchemik

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez asus921
      Witam.
      Co moze byc przyczyna wycia hydrauliki? Swieci sie kontrolka od hydrauliki i wyje. Podnosnik dziala normalnie. Jak deliktnie nacisne na sekcje to wycie ustepuje, jak cofne dzwignie to wyje. Olej dolalem, bo bylo malo, ale podnosnik i wyjscia hydrauliczne dzialaja normalnie tylko na luzie cos wyje jakby sie jakis zawor zacial?
      Ciagnik nie uzywany 2 lata, potrzebny teraz na kilka godzin do podciagania przyczep. Stal i sie zepsul xD.
    • Przez daizor
      Tak jak w temacie kompletna serwisów-ka w języku angielskim.
       
      Instrukcja do pobrania :
      http://www.wrzucaj.com/518069
       
      Proszę o wciśnięcie "głosuj na post do góry"
      W sprawie hasła do archiwum pisać na PW
    • Przez arty
      Jak prawidłowo używać tzw sprzęgło pięciominutowe WOM w ciągniku Deutz/Same/lamborghini?

      Mam z lewej strony dźwignie z pozycjami - Wałek WOM zależny od prędkości jazdy/luz/wałek zależny od obrotów silnika.
      Aby przełączyć dźwignię z luzu na zależne od prędkości jazdy mogę to zrobić przy pracującym silniku - nic nie zgrzyta - aby przełączyć z luzu na zależne od obrotów murze zgasić silnik bo w przeciwnym razie jest zgrzyt.... (sprzegło pieciominutowe cały czas wyłączone). Aby wałek zaczął się obracać muszę jeszcze przekręcić elektryczny przełącznik....  -nie znam sie na tym ale to chyba to sprzęgło pięciominutowe.... - tym też wyłanczam WOM np na nawrotach...
      Gdzieś słyszałem ze  aby nie zużywało się jakieś tam łożysko powinno sie po skończonej pracy z WOM wyłączyć sprzegło pieciominutowe - właczyć luz na dzwigni i następnie sprzegło pieciominutowe znow przelaczyc na pozycję załączone tak jak w trakcie pracy WOM. Nie wiem czy ta instrukcja dotyczy konkretnej marki czy w ciagnikach SDF też powinno sie tak robić???
    • Przez tomek3105
      witam mam problem z ciagnikiem lamborghini premium 1060 
      mianowicie problem polega na tym że ciezko wrzucic bieg roboczy szybkie wolne każdą serię jak przerzucę na jadę do przodu to jest troszkę ciszej tak samo do tyłu na luzie na rozłączonej skrzyni jest najciszej jest to wersja bez połbiegów
      pompa hydrauliczna nowa
      nie wiem już czego się złapać
      kalibracja zrobiona 
      tarczki sprzęglowe zrobione 
      brak błędów na komputerze
      jest taki objaw e stuka po lewej stronie skrzyni przy silniku na wysokości jak kończy się kosz sprzęgłowy ale w samym koszu nie  było nic uszkodzone poszły nowe uszczelniacze  nie wiem co jest 
      już dużo kasy włożone i nie wiadomo o co chodzi 
      proszę o pomoc 
    • Przez radek8817
      Witam posiadam deutz agrotron mk3 135 swieci mo się kontrolka emc ładnie zapala wszystko niby działa ma moc tempomat dziala od czego ona może byc. Kolejna kontrolka  to zolw cały czas swieci zokw Skrzynia 6biegow 4 polbiegi ciagnik jezdzi normalnie szybko jak ja wyłączyć?. Kolejna sprawa pokazuje mi włączony Przedni wom i obroty przedniego womu ciagnik nie posiada przedniego womu nawet włącznika do niego ktoś cos moze podpowie o co tu chodzi 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v