Skocz do zawartości

Mtz 82 - pytanie o zawory u śruba głowicy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzień dobry, 

Proszę o pomoc w poniższych pytaniach:

1. jaki luz musi być ustawiony na zaworach

2.jaką siłą dokręcić śruby głowicy

3. ilu kilogramowy nacisk otwiera zawory głowicy

 

Pozdrawiam. 

Opublikowano
robi57362 napisał:

1. 0.4 mm na zimnym 2.bodajrze 210nm

Po co odpisujesz jak nie wiesz / nie jesteś pewien? Luz na zaworach to 0.20-0.35 na zimnym i 0,25-0,30 na ciepłym. Śruby głowicy - 166-180 Nm A to znalazłem odnośnie sprężyn zaworowych Dopuszczalne ściskanie zewnętrznych sprężyn zaworów do wysokości roboczej, N - 148 Wysokość robocza sprężyny, mm - 54,0 Ściśnięcie wewnętrznych sprężyn zaworowych do wysokości roboczej, N - 74 Wysokość robocza, mm - 48,5

Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, mani51 napisał:

Po co odpisujesz jak nie wiesz / nie jesteś pewien? Luz na zaworach to 0.20-0.35 na zimnym i 0,25-0,30 na ciepłym. Śruby głowicy - 166-180 Nm A to znalazłem odnośnie sprężyn zaworowych Dopuszczalne ściskanie zewnętrznych sprężyn zaworów do wysokości roboczej, N - 148 Wysokość robocza sprężyny, mm - 54,0 Ściśnięcie wewnętrznych sprężyn zaworowych do wysokości roboczej, N - 74 Wysokość robocza, mm - 48,5

Od kiedy się mierzy luz zaworów na ciplym silniku jskss nowa albo Ruska metoda.

Edytowane przez robert1226
Opublikowano
robert1226 napisał:

Od kiedy się mierzy luz zaworów na ciplym silniku jskss nowa albo Rudka metoda.

No widzisz, najwyraźniej jeszcze mało wiesz o naprawie silników skoro jesteś zaskoczony. Ja podałem dane z instrukcji naprawy a nie wyssane z palca i nie mam zamiaru z Wami polemizować bo lepszego źródła informacji to już chyba nie ma. I nie piszę prawdopodobnie, wydaje mi się, czy gdzieś ktoś na forum pisał.

Opublikowano

To ty jesteś w błędzie jestem po szkole mechanicznej tyle co naprawiłem ciągników ciężko zliczyć. 

Niewiem czy wiesz ale metal pod wpływem ciepła zozszeza się i dlatego ustawiasz luz zaworów by po rozgrzaniu ten luz się zmniejsza prawie do zera oczywiście mówię o temprerturze optymalnej pracy silnika.

 

Opublikowano

Co z tego że jesteś po szkole jak za wiele z niej nie wyniosłeś. Nie wiem czy wiesz ale cały silnik jest z metalu i rozszerza się równomiernie a nie tylko popychacze zaworów. Luzy są po to żeby zapewnić prawidłowe zamknięcie zaworów i uwierz mi, że nie wiele się różnią na ciepłym i zimnym silniku. Takich jak Ty to w mojej klasie było 90% co to usłyszeli jedno zdanie które było łatwe do zapamiętania a reszta jednym uchem wpadła a drugim wypadła.

Opublikowano

Nie musisz się męczyć na temat mechaniki masz nie za duża wiedzę i przedewszystkim ja ciebie nie obrażam że jesteś nieukiem i że szkoły tylko kredę i gabkie wyniosłeś np.i tu na forum nie będę Ci więcej tłumaczył jak chcesz to se sprawdzaj ten luz nawet I na obozach twoja sprawa.

Opublikowano

To Ty pierwszy wyskoczyłeś jaki to mądry nie jesteś bo szkołę skończyłeś więc wychodzi na to że ja głupszy bo pewnie nie kończyłem, ale po Twoim komentarzu widać że nie do końca uważałeś na lekcjach, przynajmniej tych o luzach zaworowych.

Opublikowano

To producent silnika decyduje jak ustawiać luzy zaworowe. Zresztą ruscy podali wartości i na zimnym i na ciepłym więc czego Ty się właściwie czepiasz? Tu tylko i wyłącznie wychodzi Twoje czytanie ze zrozumieniem.

Opublikowano (edytowane)

Zato ty rozumiesz co czytasz w pierwszym moim wpisie napisałem że to jakaś ruska  metoda .

Słucha dla mnie to jak chcesz to i poziom oleju sprawdzaj na uruchomionym silniku.

Przeczytaj jeszcze raz dokładnie co takiego napisałem na początku czysto wyraźnie i spokojnie ,a ty skaczesz czegoś. 

Może i te ruskie tak mają nigdy tego gówna nie dotykałem .

Edytowane przez robert1226
Opublikowano

Wyśmiałeś moją wypowiedź która była cytatem z ruskiej instrukcji bo według Ciebie tak się nie robi i już. To Ci tylko napisałem że widocznie mało wiesz na ten temat. Ty później wyskoczyłeś że wiesz lepiej bo kończyłeś jakąś szkołę.

Opublikowano

tego już niestety instrukcja nie podaje ale zapewniam Cię że nie dasz rady zrobić tego przy 85°C 😁Raz że byś się poparzył a dwa że nie zdążyłbyś tego zrobić zanim silnik wystygnie. Zwróć jednak uwagę jakie są różnice na zimno i na ciepło. Dla mnie to jest tylko taka informacja że nie muszę czekać aż silnik całkiem wystygnie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v