Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Dzień Dobry,

Mam problem z dźwiękiem w NH T475 podczas włączania wałka wom, zaciągania ręcznego, po uruchomieniu ciągnika. Brakuje mi czujnika zapięcia przyczepy. Od jednego elektronika dowiedziałem się, że wystarczy rezystor 8 Ohm wpięty gdzieś we wiązkę ze zdjęcia. Czy ktoś jest w stanie powiedzieć pomiędzy które przewody wlutować rezystor? Jeśli nie to byłbym wdzięczny za jakiś schemat.

Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedzi.

1675414943102.jpg

Edytowane przez luki9939393
Opublikowano

Chodzi o dźwięk informujący o jakiejś nieprawidłowości. Dodatkowo świeci się kontrolka. Dźwięk trwa chwilę po czym przestaje. Chcę oszukać komputer tak aby myślał, że czujnik jest wpięty.

Opublikowano

Ale jaki czujnik? Czujnik zapiętej przyczepy? Cz Ty wiesz co piszesz? A może czujnik schowania się podwozi po starcie?

Jak wygląda ta kontrolka?

Przypadkiem nie masz uszkodzonego czujnika obecności kierowcy na fotelu?

Opublikowano

Kolego nie wiem konkretnie bo to ciągnik znajomego. Możliwe, że chodzi o czujnik obecności kierowcy. Sygnał pojawia się podczas uruchomienia traktora, podczas zaciągnięcia ręcznego oraz przy włączaniu wałka wom. 

Opublikowano
Przed chwilą, luki9939393 napisał:

Sygnał pojawia się podczas uruchomienia traktora, podczas zaciągnięcia ręcznego oraz przy włączaniu wałka wom. 

A może tak ma być, ten sygnał może informuje, ostrzega o włączeniu wom czy reszcie?

Opublikowano

Ja bym jednak sprawdził z czym jest konkretnie problem a dopiero później ewentualnie wpinał rezystory bo możesz sobie narobić większego kłopotu. Lepiej wiedzieć co się robi a nie bo ktoś powiedział 

Opublikowano

Ten pisk to na 99% czujnik obecności d*py operatora na fotelu. On właśnie piszczy jak się nie zaciągnie ręcznego a nie siedzi się na fotelu i jak próbuje się uruchomić WOM a nie siedzi się na fotelu. Mi to znajomy jakoś zdrutował, bo ten czujnik się popsuł, ale co i jak zrobił to już nie pomogę.

Opublikowano

Okej racja. Czy może mi ktoś potwierdzić, że czujnik obecności kierowcy na fotelu jest wpięty w ten czarny konektor z mojego zdjęcia? Jeśli tak to zakładam, że odpowiedni rezystor powinien być wpięty między jego dwa piny.

Opublikowano
7 godzin temu, luki9939393 napisał:

Jakiś wcześniejszy elektronik, który się tym zajmował twierdził, że tak być nie powinno i odpowiednio wpięty rezystor 8ohm załatwia sprawę. 

Skoro stwierdził co jest problemem i stwierdził że wie jak to naprawić, to czemu tego nie zrobił???

Opublikowano

Przeważnie jest przełamany przewód od czujnika obecności operatora, czasami trzeba podłożyć kawałek np. tektury pod czujnik w zależności od jego wersji.

Pierwsze trzeba próbować naprawić a nie drutować rezystorem (8ohm to nie będzie zgodny ze schematem czujnika, nie udzielam informacji do drutowania)

Opublikowano

Czujnika siedzenia po prostu nie ma. Poprzedni właściciel go usunął całkowicie więc chcę to "zdrutować". Byłbym wdzięczny za potwierdzenie rezystancji oraz informację, czy czarny konektor ze zdjęcia jest właściwym.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez rabit500
      Witam niedawno kupiłem forda/new hollanda 8240 i mam pytanie jaka może być przyczyna agresywnego sprzęgła.
      Sprzęgło działa tylko że przy ruszaniu bierze odrazu na maksa niema niema i odrazu napęd załączony z dość mocnym szarpnięciem. Czy jest jakaś metoda wyregulowania tego oprócz linki pod pedałem. Sprzęgło prawdopodobnie sterowane hydraulicznie z pompy hydrauliki ciągnika. Albo gdzie szukać przyczyny szarpnięć. Półbiegi wchodzą stosunkowo gładko, z minimalnym szarpnięciem. Skrzynia 16x16.
    • Przez rabit500
      Witam.
       
      Mam pytanie czy ma ktoś może opis poszczególnych przełączników/włączników w fordzie/new hollandzie 8240. Interesuje mnie szczególnie do czego służy przełącznik przy lewarkach zmiany biegów.
       
      Jeśli zły dział proszę o przeniesienie.
    • Przez Dayhin
      Witam mam problem od pewnego czasu , mój new Holland t7.200 pc na 19 biegu nie jedzie pełną prędkością tylko np. 39,40 .
      Czasem po dłuższej trasie w czasie jazdy sam przyspieszy do 42,5 .
      Tak jakby coś się działo z blokadą górnej granicy obrotów silnika 
      Dodam tylko że czasem wariuje prędkość na wyświetlaczu 
       
    • Przez martinoss
      Witam,
       
      Mam problem od nowości w swoim New Hollandzie. Mianowicie jak w temacie skrzynia szarpie przy zmianie na podane biegi. Zgłaszając na gwarancję kalibrowali ją, ale oczywiście mówili, że ta skrzynia nie jest idealna i tak ma   Mogłem ich mocniej docisnąć z perspektywy czasu, ale to mój pierwszy ciągnik, nie miałem doświadczenia
      Pojechałem do innego serwisu i wymienili cewkę skrzyni odpowiadającą za te biegi, skalibrowali i... Bajka, wchodzą super.
      Dopóki nie wjechałem w pole. Pod obciążeniem przy przerzuceniu na 7 bieg ciągnik staje na 2 sekundy po czym jakby ktoś młotkiem wbijał ten bieg. Czyli objaw jest taki - podczas jazdy biegi wchodzą super, pod obciążeniem dramat. Ktoś ma jakiś pomysł?
    • Przez bartekpelka
      Witam wszystkich.
      jestem posiadaczem nh t4.95 lecz kupiłem go z błędem 3405.
      Wiem że jest to błąd czujnika temperatury turbiny, układ wydechowy był zdemontowany lecz jest już ogarnięty.
      podpowie ktoś który to czujnik oraz czy można jakoś samemu skasować ten błąd?
       
      dodatkowo wyskakuje czasami błąd od niskiego ciśnienia w układzie kierowniczym. Olej wraz z filtrami wymienione. Wspomaganie działa bez zarzutu. Zaczęło się tak dziać po wymianie sprzęgła gdzie ciągnik był rozebrany. Czyżby układ zapowietrzony?
       
      pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v