Skocz do zawartości

Jak zaadoptować koło zamachowe do rębaka?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czołem, kupiłem rębak walcowy Remet R150 i chcę dodać koło zamachowe, bo tak doradzają. Oryginalne jest bardzo drogie i będę chciał zaadaptować inne koło. Jeśli ktoś już to robił, proszę o wskazówki, porady. Z góry dziękuję.

Opublikowano (edytowane)

ok, dzięki. Oryginalnie powinno być tak, jak na rysunku, którego do końca nie rozumiem... 

kolo-zamachowe.jpg

bo wałek wygląda tak: 

wałek.jpg

 

A z rozpędu kupiłem już takie koło...

IMG_20230106_113801_909.jpg

IMG_20230106_113749_100.jpg

IMG_20230106_113728_199.jpg

 

 

 

Edytowane przez panmino
Opublikowano

W oryginale masz koło zamachowe i piastę zaciskową, zakładasz klin piastę na to koło zamachowe, wkręcając śruby w piaście jednocześnie zaciskasz na wale i kole zamachowym. To kupione, to ile waży? Nie wygląda to na solidny wyrób a dodatkowo niewyważone może Ci narobić trochę bałaganu.

Opublikowano

Waży 46 kg, dopiero w domu zobaczyłem, ze jakieś takie niesymetryczne. Za dużo będzie przy tym roboty, chyba sprzedam dalej...

Co do tej piasty zaciskowej, to jeszcze nie miałem z nią do czynienia. Czy takie piasty sa znormalizowane? Czy jesli będę miał koło zamachowe od esa, takie jak poniżej, to piasta zaciskowa się przyda? Tokarz i tak będzie potrzebny.

Opublikowano

Wszystko da się dorobić, tylko pytanie czy to kombinowanie z kołem od esa  jest "grą wartą świeczki". Piasta jest na stożku. koło od esa z tego co pamiętam też jest na stożku, tylko zapewne o innym kącie i dorobienie jakiejś tulei redukcyjnej też nie będzie tanie a zakup samej tulei zaciskowej też nie będzie tani. Ja na Twoim miejscu nie bawiłbym się z dorabianiem, tylko dzwonić do gościa co kupowałeś rębak i domówić to koło czasu zaoszczędzisz i w przypadku jakiejś awarii gwarancji nie utracisz. Jak sam koło dorobisz i niech coś się wykrzaczy, to Ci gwarancji nie uznają i wtedy to dorabiane koło może wyjść dwa razy drożej niż oryginalne. Ale jak to mówią: Twoje małpy, Twój cyrk, a przede wszystkim Twoje pieniądze, wybór należy do Ciebie

Opublikowano (edytowane)

Koło nowe z osłoną - 1400 zł

Koło zamachowe od ciężarówki - 200 zł

Tuleja zaciskowa -100 zl

Tokarz 200

Wykonanie osłony - 200 zł, 

Jeżdżenie tu i tam, ze 2 godziny plus paliwo - 100 zł

W sumie może wyjść około 800 zł. Wydaje się, że jest o co się bić, czy nie? Może niedoszacowałem? A w ogóle, czy w ciężarówkach bywają takie ciężkie koła? 50kg

Edytowane przez panmino
Opublikowano

Nie wiem, jaka dokładnie miałaby być ta tuleja. Znalazłem podobną w internecie i mniej więcej taka była cena. W sumie to nie wiem po co ta tuleja skoro tam jest na wałku rowek na klin. Może dałoby się to prościej i jeszcze taniej rozwiązać?

No z tą gwarancją to fakt...

Opublikowano

Koło przygotowane na gładko bez klina. tuleję dobiera się w zależności od średnicy wałka. Zdjęcie jest kolegi. U siebie zrobiłem tuleję zwykłą jako redukcja z koła zamachowego na wałek wraz z kanałem na wpust fabryczny.

Opublikowano (edytowane)

Nie rozumiem...Mógłbyś zdjęcie koła zrobić? wtedy widziałbym, co znaczy "przygotowane", bo mnie właśnie o to chodzi, jak dobrać koło i jak przygotować pod tuleję.

Edytowane przez panmino
Opublikowano (edytowane)

O jakiej piašcie Ty piszesz? Link pokazuje tuleję zacikowo rozpreżną... Ja już się zorientowałem  w tuejach. W kole musi być wystarczająco materiału, żeby wytoczyć otwór pod taką tuleję. Czy każde koło bedzie równie dobre?  Nie koniecznie. Może trzeba będzie dokupić piastę do roztoczenia pod tuleję i przekręcić do koła. Nie chcę wyważać otwartych drzwi, może kolega Maverick wrzuci jeszcze jakieś zdjęcia koła, jak to zrobił?

Edytowane przez panmino
Opublikowano

Dobra nie piastę tylko tuleję, myślałem o tulei a pisałem piasta, reszta się zgadza. Jak pisałem kupić oryginalne i spokój, Twoje jeżdżenie i szukanie pochłonie połowę ceny oryginalnego koła

Opublikowano (edytowane)

Trzeba stoczyć wewnątrz koła zamachowego otwór na płasko. Dorabia się tuleję z wystającym kołnierzem na tyle szerokim żeby można było zrobić w kołnierzu otwory. Wkłada się tuleję w koło zamachowe tak by jedną stroną kołnierz tulei przylegał do koła zamachowego. W kołnierzu tulei wiercisz otwory tak by przeszły przez koło zamachowe i skręcasz ten pakiet śrubami. Lub gwintować koło zamachowe i skręcić na śruby. tuleja wewnątrz musi posiadać kanał na wpust. Daj namiary na whatsapp lub messenger. Koło od es 320 nadaje się. oraz od es60. Ważne by nie było popękane wewnątrz.

Edytowane przez Maverick
Opublikowano

Nie mogłem znaleźć koła w okolicy, odpuściłem dorabianie i kupiłem nowe...

Przy okazji okazało się, że jeszcze potrzeba dodatkową belkę obnizajacą hak do przyczepki a to jest w komplecie do koła, więc jest dodatkowa korzyść. Zdążyłem koło - ma 45 z deklarowanych 50 kg. Napisałem do producenta, dlaczego tak, to mi napisali, że podana waga dotyczy koła z osłoną i tuleją związkową...śmiechu warte. 

Osłona koła jest za to wykonana solidnie, z grubej blachy i takiej w stodole się nie zrobi. Tylko, że mocowania osłony nie pasują i trzeba otwory przesunąć, ot takie to polskie firmy...

Myslę, że teraz, jak już wiem, jak zrobić takie koło,  jakiej tulei użyć, to może zrobię drugie koło, jak się trafi, to się sprzeda. Otwór pod tuleję jest fi 80, na wałek 45 a szerokość około 57 mm. Nie wiem dokładnie, jaki to producent tulei i model, ale powinno się to znaleźć. Pozdrawiam wszystkich uczestników dyskusji.

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez LMB
      Dzień dobry, mamy przyczepę rolniczą zakupioną ok. 1990 r. przez mojego ojca. Posiadamy tablice rej., dowód rej. stary niestety zaginął dowód zakupu- faktura.
      Na przyczepę nie ma przeglądu, OC.
      Nigdy nie była przetestowana na mojego tatę. 
      Chciałbym ją zarejestrować.
      Prosba o pomysly jak podejść do tematu.
       
      Dziekuje 


    • Przez Czarek525
      Witajcie, próbuję uszczelnić siłownik z Autosanki D55 i chciałbym też wymienić te białe plastiki uszczelniające (prowadzące?), ale nigdzie nie znalazłem nowych i podobno nigdy takich nie było. Fabrycznie były takie montowane czy to pomysł "garażowy" ? Czy w Autosanach d55 były montowane takie same siłowniki co w modelu D47?



    • Przez darko1987
      Witam potrzebuje takiego koła tylko gumowe do pługa obrotowego overum 20251117_152658.heic20251117_152658.heic
    • Przez Dastan
      Szukam czegoś co podawało by pellet/owies do kotła ~8m, ale musi być kilka metrów w poziomie, a pod koniec pod kątem sporym. Pomyślałem o tych żmijkach elastycznych ze spiralą, czy posiada ktoś coś takiego? Oprócz powyższego zastosowania nadaje  się to np. do załadunku resztek z płaskiego dna bina? Pod dużym kątem daje to rade? Wydajność nie musi być duża. Ewentualnie co innego zamiast elastycznego stricte do podawania pelletu? Są niby plastikowe rurki, a ale jak już ma bys spierala i motoreduktor to lepiej elastyczne.  
    • Przez marstan
      Czesc! jaki oprysiwacz polecacie? mam na oku Tomled 600l lance 12, jak uwazacie jest dobry? Moze polecacie jakis inny. Mam Fergusona 255. 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v