panmino

Jak zaadoptować koło zamachowe do rębaka?

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
panmino    26

Czołem, kupiłem rębak walcowy Remet R150 i chcę dodać koło zamachowe, bo tak doradzają. Oryginalne jest bardzo drogie i będę chciał zaadaptować inne koło. Jeśli ktoś już to robił, proszę o wskazówki, porady. Z góry dziękuję.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
panmino    26

ok, dzięki. Oryginalnie powinno być tak, jak na rysunku, którego do końca nie rozumiem... 

kolo-zamachowe.jpg

bo wałek wygląda tak: 

wałek.jpg

 

A z rozpędu kupiłem już takie koło...

IMG_20230106_113801_909.jpg

IMG_20230106_113749_100.jpg

IMG_20230106_113728_199.jpg

 

 

 

Edytowano przez panmino

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacor73    1162

W oryginale masz koło zamachowe i piastę zaciskową, zakładasz klin piastę na to koło zamachowe, wkręcając śruby w piaście jednocześnie zaciskasz na wale i kole zamachowym. To kupione, to ile waży? Nie wygląda to na solidny wyrób a dodatkowo niewyważone może Ci narobić trochę bałaganu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
panmino    26

Waży 46 kg, dopiero w domu zobaczyłem, ze jakieś takie niesymetryczne. Za dużo będzie przy tym roboty, chyba sprzedam dalej...

Co do tej piasty zaciskowej, to jeszcze nie miałem z nią do czynienia. Czy takie piasty sa znormalizowane? Czy jesli będę miał koło zamachowe od esa, takie jak poniżej, to piasta zaciskowa się przyda? Tokarz i tak będzie potrzebny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacor73    1162

Wszystko da się dorobić, tylko pytanie czy to kombinowanie z kołem od esa  jest "grą wartą świeczki". Piasta jest na stożku. koło od esa z tego co pamiętam też jest na stożku, tylko zapewne o innym kącie i dorobienie jakiejś tulei redukcyjnej też nie będzie tanie a zakup samej tulei zaciskowej też nie będzie tani. Ja na Twoim miejscu nie bawiłbym się z dorabianiem, tylko dzwonić do gościa co kupowałeś rębak i domówić to koło czasu zaoszczędzisz i w przypadku jakiejś awarii gwarancji nie utracisz. Jak sam koło dorobisz i niech coś się wykrzaczy, to Ci gwarancji nie uznają i wtedy to dorabiane koło może wyjść dwa razy drożej niż oryginalne. Ale jak to mówią: Twoje małpy, Twój cyrk, a przede wszystkim Twoje pieniądze, wybór należy do Ciebie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
panmino    26

Koło nowe z osłoną - 1400 zł

Koło zamachowe od ciężarówki - 200 zł

Tuleja zaciskowa -100 zl

Tokarz 200

Wykonanie osłony - 200 zł, 

Jeżdżenie tu i tam, ze 2 godziny plus paliwo - 100 zł

W sumie może wyjść około 800 zł. Wydaje się, że jest o co się bić, czy nie? Może niedoszacowałem? A w ogóle, czy w ciężarówkach bywają takie ciężkie koła? 50kg

Edytowano przez panmino

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacor73    1162

Kupisz tuleję zaciskową za 100? 

Tylko cały czas masz element dorabiany i nie wiem czy te 500 zł jest tego warte, bo masz nowy rębak bez gwarancji. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
panmino    26

Nie wiem, jaka dokładnie miałaby być ta tuleja. Znalazłem podobną w internecie i mniej więcej taka była cena. W sumie to nie wiem po co ta tuleja skoro tam jest na wałku rowek na klin. Może dałoby się to prościej i jeszcze taniej rozwiązać?

No z tą gwarancją to fakt...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maverick    127

Jak nie zapomnę to jutro zdejmę koło zamachowe i zrobię zdjęcia jak to u mnie jest. Posiadam koło zamachowe od silnika es 60. 62kg 50cm średnicy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
panmino    26

No tuleja zaciskowa, ale jak jest koło przygotowane pod tą tuleję?

I jaki to typ tulei 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maverick    127

Koło przygotowane na gładko bez klina. tuleję dobiera się w zależności od średnicy wałka. Zdjęcie jest kolegi. U siebie zrobiłem tuleję zwykłą jako redukcja z koła zamachowego na wałek wraz z kanałem na wpust fabryczny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
panmino    26

Nie rozumiem...Mógłbyś zdjęcie koła zrobić? wtedy widziałbym, co znaczy "przygotowane", bo mnie właśnie o to chodzi, jak dobrać koło i jak przygotować pod tuleję.

Edytowano przez panmino

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacor73    1162

Kupujesz odpowiednio dobraną piastę do wału jaki posiadasz, w kole wykonujesz otwór pod kupioną piastę, całość skręcasz i rąbiesz aż wióry lecą

Przykładowa piasta, tylko pamiętaj o dobraniu piasty o odpowiednim momencie, co by piasta nie spadła

https://technikcnc.pl/tuleje-zaciskowe-bk70/8154-tuleja-rozprezno-zaciskowa-bk70-38x65.html

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
panmino    26

O jakiej piašcie Ty piszesz? Link pokazuje tuleję zacikowo rozpreżną... Ja już się zorientowałem  w tuejach. W kole musi być wystarczająco materiału, żeby wytoczyć otwór pod taką tuleję. Czy każde koło bedzie równie dobre?  Nie koniecznie. Może trzeba będzie dokupić piastę do roztoczenia pod tuleję i przekręcić do koła. Nie chcę wyważać otwartych drzwi, może kolega Maverick wrzuci jeszcze jakieś zdjęcia koła, jak to zrobił?

Edytowano przez panmino

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacor73    1162

Dobra nie piastę tylko tuleję, myślałem o tulei a pisałem piasta, reszta się zgadza. Jak pisałem kupić oryginalne i spokój, Twoje jeżdżenie i szukanie pochłonie połowę ceny oryginalnego koła

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maverick    127

Trzeba stoczyć wewnątrz koła zamachowego otwór na płasko. Dorabia się tuleję z wystającym kołnierzem na tyle szerokim żeby można było zrobić w kołnierzu otwory. Wkłada się tuleję w koło zamachowe tak by jedną stroną kołnierz tulei przylegał do koła zamachowego. W kołnierzu tulei wiercisz otwory tak by przeszły przez koło zamachowe i skręcasz ten pakiet śrubami. Lub gwintować koło zamachowe i skręcić na śruby. tuleja wewnątrz musi posiadać kanał na wpust. Daj namiary na whatsapp lub messenger. Koło od es 320 nadaje się. oraz od es60. Ważne by nie było popękane wewnątrz.

Edytowano przez Maverick

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
panmino    26

Nie mogłem znaleźć koła w okolicy, odpuściłem dorabianie i kupiłem nowe...

Przy okazji okazało się, że jeszcze potrzeba dodatkową belkę obnizajacą hak do przyczepki a to jest w komplecie do koła, więc jest dodatkowa korzyść. Zdążyłem koło - ma 45 z deklarowanych 50 kg. Napisałem do producenta, dlaczego tak, to mi napisali, że podana waga dotyczy koła z osłoną i tuleją związkową...śmiechu warte. 

Osłona koła jest za to wykonana solidnie, z grubej blachy i takiej w stodole się nie zrobi. Tylko, że mocowania osłony nie pasują i trzeba otwory przesunąć, ot takie to polskie firmy...

Myslę, że teraz, jak już wiem, jak zrobić takie koło,  jakiej tulei użyć, to może zrobię drugie koło, jak się trafi, to się sprzeda. Otwór pod tuleję jest fi 80, na wałek 45 a szerokość około 57 mm. Nie wiem dokładnie, jaki to producent tulei i model, ale powinno się to znaleźć. Pozdrawiam wszystkich uczestników dyskusji.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacor73    1162

Wiela monet wybuliłeś? Myślę,że choć nie było to najtańsze rozwiązanie, jednak była to bardzo rozsądna i mądra decyzja. Bezpiecznego i bezawaryjnego użytkowania

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez xpaxpa
      Kupilem ostatnio przyczepę ciężarowa do bel i zboża, na pół resorze plus poduszka, ale problem mam taki ze nie działa w niej pneumatyka. Podłączyłem się ostatnio to powietrze w pierwszej butli jest, ale w drugiej już nie. Na moje oko, to chyba trzeba podłączyć ją od nowa. Ma ktoś może jakiś schemat? Lub może mógłby ktoś podpowiedzieć jak sie do tego zabrać, od czego zacząć? I jeszcze drugie pytanie. Sąsiad twierdzi że do 10t ładowności nie trzeba napełniać poduszek prawda to? Z góry dziękuję za wszelkie podpowiedzi 
       
       



    • Przez Mateusz1234512
      Witam mam problem z ladowarka merlo 32.6 z 2010r otóż wyrzuca olej z zbiorniczka z tylu za kabina, zaobserwowałem też że ten olej jest prawdopodobnie od jazdy bo też go ubywa. Czy ktoś wie co może być przyczyną? 
      Drugi problem jest taki że w takiej samej ładowarce tylko 13r przy podnoszeniu ok 1t niema siły przechylić wideł na siebie, przy dodaniu więcej obrotów to przechyli ale po puszczeniu joysticka automatycznie opuszcza jakby jakis zawor nietezymal. Góra dół podnosi beż najmniejszego problemu 
    • Przez luki987654321
      witam, stoje przed zakupem wycinaka piłowego do kiszonek na tylny tuz, jaką markę wybrać strautmann, triolet, bvl czy inny? na co zwracać uwagę przy zakupie i jak z ceną i dostępnością części zamiennych
    • Przez SeverusSnape
      Dzień dobry,
      Szanowni forumowicze, posiadam przyczepę Autosan D-45. Niestety, przedni siłownik strasznie leci. Przymierzam się do remontu tej przyczepy i myślę nad wymianą siłownika, jednak niestety nie umiem go nigdzie znaleźć. Czy posiada ktoś może katalog do tej przyczepy? Ewentualnie mógłby pomóc w zlokalizowaniu takiego siłownika? 
      Z góry dziękuję za pomoc
    • Przez Dominikw52
      Witam,
      mam problem z uruchomieniem silnika w  ładowarce Manitou MLT 634 LSU Turbo rok 2003. Myślę ze pompa hydrauliczna przestawiona jest na pełna moc, co wytworzyło bardzo duże ciśnienie w instalacji hydraulicznej. Ładowarka ta nie posiada potencjometru przy pompie wtryskowej. Co może być przyczyną tak wysokiego ciśnienia w instalacji hydraulicznej ? Dodam że silnik jest w 100% sprawny. Proszę o rady. Z góry dziękuje.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj