Skocz do zawartości

Ciśnienie powietrza w kołach.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Nalewki?Najedź na pieniek i niedługo się rozwarstwi.Wolę mieć większe ciśnienie w kołach i pewność że nie rozwalę opony na niespodziance.

Zwłaszcza radialki,które są drogie i mają delikatne boki.

Opublikowano

Odpowiednie ciśnienie do kół jest naprawdę ciężko dobrać. Bo do każdej pracy powinno być inne ciśnienie, na transport inne na pole inne. Co do pracy w polu to też zależy czy maszyny są zawieszane czy ciągane. Jak ciągane to można więcej upuścić, a jak zawieszane to jak się dyga 3 tonowy siewnik czy jakieś pługi ciężkie czy inną maszynę to już tak nie można sobie pozwolić. Jeszcze też zależy jak ma się daleko do tego pola czy ma się w koło gospodarstwa czy ma się do 10km do pola i trzeba jechać prawie na kapciach po asfalcie. Także bardzo ciężko się dobrać odpowiednie ciśnienie, bo przy jednej pracy jest dobre a przy innej będzie złe. Ja np. w swoim Claasie Arionie 135km stosuje w pracy w polu 2.0 tył i 1.6 przód. A transport 1.6 tył i 1.6 przód.

Opublikowano

Panowie jakie powinno byc cisnienie w oponach radialnych 480/70/28. ciagnik pracuje tylko w polu i sa to opony na przodzie ciagnika. Na oponie pisze 2,5bar ale czy to jest cisnienie maksymalne jakie powinno byc w oponie. Opony to Taurus Point 70. Z tylu mam 520/85/38 stomila i tez jest za duzo wiatru chyba bo jezdzi sie jak na wozie drabiniastym. Jakie musi byc cisnienie zeby nie uszkodzic opon?

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Ciśnienie się dobiera nie tylko do prac jakie chce się wykonywać ale też do szerokości opony w ciągniku. 0,9 bywa dobrym rozwiązaniem.

 

. Po mojemu robota poniżej 1.5 to łamanie i marnacja opon.

 

Jakby nie patrzeć, to taki jest cel oplotu radialnego. Dzięki temu zwiększa się pole styku opony z gruntem i zwiększa tym samym przyczepność. W oponach niskoprofilowych jest to jeszcze bardziej widoczne.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez adikpl1
      Czy wiecie jak porównać opony zwykłe do niskoprofilowych na podstawie numeru np czemu będzie odpowiadał rozmiar 13.6R24
      w niskoprofilowych, albo 14,9R24
    • Przez Czarek525
      Witajcie. Planuję zakup nowych opon o rozmiarze 16,9R34 (420/85R34). Zastanawiam się nad takimi modelami : Alliance Agristar II, SEHA AGRO 10, Ascenso TDR 850 i ewentualnie BKT AGRIMAX RT855.
      Posiada ktoś takie opony ? Jak trzymają rozmiar ? Jak z samooczyszczaniem się z gliny i ziemi ?
      Jakie polecacie opony z niższej ewentualnie średniej półki cenowej ?
    • Przez Radek11111
      Witam, potrzebuje pomocy. Prowadzę firmę budowlaną, która zajmuje się również robotami ziemnymi. Do transportu urobku zakupiłem ciągnik new holland t7550 oraz przyczepę wywrotkę meiller kipper 18t ( potrzebuję wywrot na trzy strony z racji pracy na drogach). W przyczepie opony ciężarowe 385/60 r22,5 piasta 280mm. Wystarczy że jest trochę mokro albo miękko i ciągnik z przyczepą zakopuje się. Z jednej strony usłyszałem że przyczepa samochodowa za mało naciska na ciągnik ( z tym nie jestem w stanie nic zrobić ), z drugiej usłyszałem że problemem są opony ciężarowe. Moje pytanie jest takie czy da radę założyć oponę rolniczą do felgi ciężarowej i czy przy mojej feldze 11,75 szerokości da coś założenie opony rolniczej szerokości 400 czy może przy tej dmc przyczepy ta opona i tak jest za wąska ? Zastanawiam się jeszcze nad kupnem felg 22,5x14 i wtedy opona 500/60 ? Czy może ktoś miał taki problem i podpowie jak sobie z tym poradzić ? Z góry dziękuje za podpowiedzi. 
    • Przez Dawix321
      Cześć, czy ktoś w was może ma u siebie w ciągniku któryś z wymieninych opon: 
      - Kabak 
      - Ozka 
      - MRL 
      Zaoferowano mi takie do Zetora potrzebuje je w rozmiarze 16.9 R34 i zastanawiam się, na które się zdecydować. Może sami macie u siebie takie założone, lub ktoś z waszej rodziny czy znajomych i moglibyście krótko opisać czy warto na któreś z nich się zdecydować.  Dodam, że wszystkie są 14-sto płucienne. Pozdrawiam! 
    • Przez kuna9977
      Czy ktoś ma doświadczenie z tanimi oponami np. Oska, ascenso. Jaką tanią firmę byście polecili do KOMBAJNU za oske 2500 netto, petlas 2600  a np. używana trelleborg 1500-2000 tyś sztuka bieżnik mniej niż 50% jak uważacie lepiej kupić używaną markową czy tanią nową. Używek jeszcze nie byłem jechany oglądać więc też nie wiadomo jak wyglądają czy nie są popękane kupując nowe dołożę 1000-2000 za dwie. Petlas mam w rozrzutniku 3 rok i nic się nie dzieje 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v